| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht afgesloten bij Tele2
Onterecht afgesloten bij Tele2
Sinds vandaag ben ik onterecht afgesloten bij Tele2. Al mijn facturen zijn netjes betaald, maar een paar weken terug kreeg ik opeens een dreigbrief met aanmaning en dreiging tot afsluiting. Via hun forum heb ik aangegeven dat dit onterecht is, omdat ik al mijn facturen gewoon betaald heb.
Ook bij mijn Tele2 staat keurig aangegeven dat ik alles betaald heb.
Maar niets mocht baten, ik ben dus sinds vandaag afgesloten.
Maar wat zijn nu mijn rechten?
Zij hebben contractbreuk gepleegd, niet ik.
Heb ik het recht om bij een andere provider een nieuw abonnement af te sluiten?
En wat als Tele2 uiteindelijk beseft dat hun administratie niet klopt en ze mij weer opnieuw willen aansluiten, terwijl zij besloten hebben om mij af te sluiten, en ik heb inmiddels al elders een abonnement?
Heeft iemand enig idee wat mijn rechten hierin zijn?
Ik kan op alle manieren bewijzen dat ik gewoon betaald heb. Het is dus duidelijk een fout van hun kant.
Maar wat mag ik nu wel en wat mag ik niet, en wat mogen hun?
Alvast heel erg bedankt voor de tips en adviezen en reacties.
Ook bij mijn Tele2 staat keurig aangegeven dat ik alles betaald heb.
Maar niets mocht baten, ik ben dus sinds vandaag afgesloten.
Maar wat zijn nu mijn rechten?
Zij hebben contractbreuk gepleegd, niet ik.
Heb ik het recht om bij een andere provider een nieuw abonnement af te sluiten?
En wat als Tele2 uiteindelijk beseft dat hun administratie niet klopt en ze mij weer opnieuw willen aansluiten, terwijl zij besloten hebben om mij af te sluiten, en ik heb inmiddels al elders een abonnement?
Heeft iemand enig idee wat mijn rechten hierin zijn?
Ik kan op alle manieren bewijzen dat ik gewoon betaald heb. Het is dus duidelijk een fout van hun kant.
Maar wat mag ik nu wel en wat mag ik niet, en wat mogen hun?
Alvast heel erg bedankt voor de tips en adviezen en reacties.
-
rozemarijntje
Re: Onterecht afgesloten bij Tele2
Heb je ze ook gebeld of alleen via forum geklaagd?
Duidelijk is er iets fout....zou gewoon bellen...nu en niet op allerlei forums beklag doen.
Bellen en vragen hoen wat....
Waren gelijk overstappen?? Misschien toch iets mis met betaling gegaan....je weet het nooit..
Toen je de brief kreeg ook niet gebeld,gewoon afgewacht?? Nee toch?
Duidelijk is er iets fout....zou gewoon bellen...nu en niet op allerlei forums beklag doen.
Bellen en vragen hoen wat....
Waren gelijk overstappen?? Misschien toch iets mis met betaling gegaan....je weet het nooit..
Toen je de brief kreeg ook niet gebeld,gewoon afgewacht?? Nee toch?
-
Bob Schurkjens
Volgens mij is dit wel contractbreuk. Tele2 is contractueel verplicht te leveren als er is betaald. Het voeren van een deugdelijke administratie is de verantwoordelijkheid van Tele2 zélf en niemand anders.
www.sgc.nl
www.sgc.nl
Bob Schurkjens schreef:Volgens mij is dit wel contractbreuk. Tele2 is contractueel verplicht te leveren als er is betaald. Het voeren van een deugdelijke administratie is de verantwoordelijkheid van Tele2 zélf en niemand anders.
http://www.sgc.nl
Dat dacht ik ook. Bedankt voor uw reactie.
Voor de andere mensen die gereageerd hebben.
Weet u wat het kost om met tele2 te bellen? En weet u wie die kosten moet betalen?
Een normaal emailadres hebben ze niet.
Op het forum kom je in contact met medewerkers van Tele2, en die zullen het dan uitzoeken.
Maar meer hoor je niet, en nu ben je dus daadwerkelijk afgesloten, terwijl de fout duidelijk bij hen ligt.
Als de bank zegt dat ik betaald heb, als mijn Tele2 laat zien dat ik betaald heb, dan ligt het toch niet aan mij.
Het gaat mij er niet om om hier te klagen, ik vraag wat mijn rechten zijn, en of ik het recht heb om dan elders een nieuw abonnement af te sluiten, want door hun foute administratie kan ik nu niet meer bellen of gebeld worden. Dat heeft niks te maken met klagen, maar met de feiten waar ik nu tegenaan loop.
Dus de vraag is en was: wat zijn mijn rechten, nu hun contractbreuk hebben gepleegd.
-
rozemarijntje
Ja ik weet wat tele 2 kost...heb het zelf ook,maar ik zou toch graag persoonlijk iemand willen spreken ,hoe en wat er fout is gegaan,niet via een forum..
Ps werk er niet heb wel jaren tele 2 zonder gedoe? En als er zoiets geregeld moet worden,lost zich niet van zelf op...
Ps werk er niet heb wel jaren tele 2 zonder gedoe? En als er zoiets geregeld moet worden,lost zich niet van zelf op...
-
Bob Schurkjens
Tele2 drijft veel van klanten tot wanhoop. Zie de zoekfunctie van dit forum. Is al jaren zo.
Ik zou gewoon proberen over te stappen naar een andere provider, zodat je zo snel mogelijk weer een aansluiting hebt. De nieuwe provider regelt de opzegging voor je. Daar is een speciaal overstapprotocol voor om er voor te zorgen dat je onder normale omstandigheden niet zonder internet komt te zitten.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... etprovider
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Blijft Tele2 daarna vervelend doen door incassobureau Intrum Justitia op uw dak te sturen, span dan onmiddellijk via internet een geschil aan via http://www.sgc.nl
De reden dat u niet op een normale manier schriftelijk contact met Tele2 kunt opnemen is om te voorkomen dat u een schriftelijk dossier opbouwt inzake uw klacht. Als u belt is het achteraf altijd uw woord tegen dat van Tele2.
Ik zou gewoon proberen over te stappen naar een andere provider, zodat je zo snel mogelijk weer een aansluiting hebt. De nieuwe provider regelt de opzegging voor je. Daar is een speciaal overstapprotocol voor om er voor te zorgen dat je onder normale omstandigheden niet zonder internet komt te zitten.
Zie:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... etprovider
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Blijft Tele2 daarna vervelend doen door incassobureau Intrum Justitia op uw dak te sturen, span dan onmiddellijk via internet een geschil aan via http://www.sgc.nl
De reden dat u niet op een normale manier schriftelijk contact met Tele2 kunt opnemen is om te voorkomen dat u een schriftelijk dossier opbouwt inzake uw klacht. Als u belt is het achteraf altijd uw woord tegen dat van Tele2.
-
rozemarijntje
Hij ka toch een mail sturen ipv forum???
Hij kan aangetekende brief sturen??
Als hij hier op forum kan zitten kan je ook tele 2 mailen,debiteuren afdelinh????kom je verder als tele 2 dorum?
Wel komt daniele van tele 2 hier vaak.maar nu weekend..maar goed.weeken ge eurd er toch niks..
Hij kan aangetekende brief sturen??
Als hij hier op forum kan zitten kan je ook tele 2 mailen,debiteuren afdelinh????kom je verder als tele 2 dorum?
Wel komt daniele van tele 2 hier vaak.maar nu weekend..maar goed.weeken ge eurd er toch niks..
-
Bob Schurkjens
Welk tele2 e-mailadres dan? Ik ben benieuwd!
https://www.tele2.nl/klantenservice/internet.htmlBob Schurkjens schreef:Welk tele2 e-mailadres dan? Ik ben benieuwd!
-
Bob Schurkjens
Dat is dus geen emailadres.
Toch zou ik Tele2 eerst wel officieel in gebreke stellen, voor het overstappen naar een andere provider.
'k Zou dan wel een korte hersteltermijn aanhouden.
'k Zou dan wel een korte hersteltermijn aanhouden.
Maar een contactadres.Bob Schurkjens schreef:Dat is dus geen emailadres.
Hoef toch niet een email adres te zijn, als TS maar contact kan maken.
Hoe dat beestje uitziet maakt toch niets uit.
-
rozemarijntje
Je hebt ook mijn tele 2 meestal kan je dan wel ( geloof ik klantenservice bereiken)
Maar als ik ZOmaar afgesloten zou zijn??. Zomaar uit het niets,nou dat ook weer niet,waarschuwing brieven had ik gebeld!, sorry.....maar afwachten..gebeurd er dus dit...
Je weet nooit wat er nu precies gebeurd is???,belletje kan een hoop oplossen...en ja dat kost geld,maar dat is nu eenmaal zo....
Stel dat je op wilt zeggen moet je toch ook bellen?
Maar als ik ZOmaar afgesloten zou zijn??. Zomaar uit het niets,nou dat ook weer niet,waarschuwing brieven had ik gebeld!, sorry.....maar afwachten..gebeurd er dus dit...
Je weet nooit wat er nu precies gebeurd is???,belletje kan een hoop oplossen...en ja dat kost geld,maar dat is nu eenmaal zo....
Stel dat je op wilt zeggen moet je toch ook bellen?
Op een forum klagen is niet ene goed idee. voor dit soort zaken moet je bellen schrijven of als het mogelijk is *wat vaak niet kan) e-mail. Verder kunt u altijd de telefoon kosten terug vragen bij tele2. wel vermelden bij het gesprek, zeker als het de fout van tele2 is.
Maar ga niet dit soort belangrijke zaken in en forum posten en hopen dat er iemand van tele leest.
Maar ga niet dit soort belangrijke zaken in en forum posten en hopen dat er iemand van tele leest.
-
Tele2 Webcare
Beste Forel.
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over facturen en over de werking van je diensten. Je geeft aan dat je ook een bericht hierover op ons forum hebt geplaatst. Gaat het om dit topic?
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180 ... ndex3.html
Mijn collega Iris heeft in dit topic gereageerd en gegevens ontvangen. Er wordt alles aan gedaan om zo goed mogelijk te helpen. Wanneer het om een andere melding gaat dan hoor ik graag van je onder welke gebruikersnaam je een bericht geplaatst hebt. Om de afhandeling overzichtelijk te houden kunnen we je dan zo goed mogelijk verder helpen via het Tele2 forum.
Naast het forum zijn er verschillende manieren om contact op te nemen met ons. Alle informatie hierover staat vermeld op onze site en de belkosten voor de klantenservice zijn op dit moment €7,5 ct p/gesprek.
Ik hoor het graag van als je nog vragen hebt. Laat je het weten als je hulp nodig hebt?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over facturen en over de werking van je diensten. Je geeft aan dat je ook een bericht hierover op ons forum hebt geplaatst. Gaat het om dit topic?
https://forum.tele2.nl/abonnementen-180 ... ndex3.html
Mijn collega Iris heeft in dit topic gereageerd en gegevens ontvangen. Er wordt alles aan gedaan om zo goed mogelijk te helpen. Wanneer het om een andere melding gaat dan hoor ik graag van je onder welke gebruikersnaam je een bericht geplaatst hebt. Om de afhandeling overzichtelijk te houden kunnen we je dan zo goed mogelijk verder helpen via het Tele2 forum.
Naast het forum zijn er verschillende manieren om contact op te nemen met ons. Alle informatie hierover staat vermeld op onze site en de belkosten voor de klantenservice zijn op dit moment €7,5 ct p/gesprek.
Ik hoor het graag van als je nog vragen hebt. Laat je het weten als je hulp nodig hebt?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Bob Schurkjens
Ik lees iets heel anders in het bericht van topicstarter. Maar eigen fouten zal Tele2 nooit en te nimmer toegeven.Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over facturen en over de werking van je diensten.
-
rozemarijntje
@ bob
Vergeet ook niet dat sommige het altijd draaien in hun richting he
Heel vaak komt toch de aap uit de mauw...oohhh jaaa was dat het
We horen maar 1 kant!
Vergeet ook niet dat sommige het altijd draaien in hun richting he
Heel vaak komt toch de aap uit de mauw...oohhh jaaa was dat het
We horen maar 1 kant!