LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht afgesloten door KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jacnick

Onterecht afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door jacnick »

[Adresgegevens verwijderd door moderatie]
Op 28-12-2017 brief van KPN binnengekregen (waarschijnlijk flink verlaat door kerstdrukte) betreffende Opheffing Ondernemerspakket Internet & IP-bellen per 19-12-2018.
Ik heb direct contact opgenomen dat dit op een fout berust en dat ik helemaal niets beëindigd c.q. opgezegd heb. Betreffende medewerkster vond het ook wat vreemd omdat er bij “de opzegging” ook geen nieuwe provider stond vermeld. Na 28 minuten en 3 x doorverbonden te zijn, werd toegezegd dat e.e.a. stopgezet zou worden en geen doorgang zou vinden.
En omdat de 19e december ook al voorbij gegaan was zonder afsluiting, gingen wij ervan uit dat het zo geregeld was.

Op 17-01-2018 om ca. 13.00 uur dachten wij een storing te hebben van KPN omdat wij geen internet meer hadden en ook geen mail meer konden ontvangen. Na een uurtje met KPN storingsdienst gebeld, deze kon echter niets vinden. Totaal 69 minuten gewacht en wederom doorverbonden, waarna er beloofd werd dat er een tweedelijnsonderzoek zou worden opgestart en dat er een monteur zou komen.

Op 18-01-2018 verschenen er twee monteurs, welke direct constateerden dat er op ons adres geen aansluiting meer was. Afgesloten dus! Telefonisch niet bereikbaar (dit nummer is niet in gebruik), geen emailverkeer, geen internetverbinding meer! De monteurs hebben met hun afdeling gebeld en deelden mede dat het ongeveer 10 werkdagen zou duren voordat we weer aangesloten zouden worden, maar daar zouden we nog bericht van krijgen.

Op 18-01-2018 is onze computerman geweest die persoonlijke hotspots op onze mobiele telefoons heeft geplaatst (gelukkig lopen die abonnementen bij T-Mobile en niet bij KPN), waardoor wij in ieder geval verder konden werken, online werkzaamheden konden doen en mailverkeer met onze klanten konden onderhouden. Het belangrijkste echter, onze telefonische bereikbaarheid, is niet hersteld. Dit is natuurlijk desastreus voor een calamiteiten bedrijf als het onze. Wij behoren 24 uur per dag, 24/7 bereikbaar te zijn!

Op 23-01-2018 heb ik wederom contact opgenomen met KPN omdat ik niets gehoord had. Er werd toen mede gedeeld dat het een zaak was van “lijnkaping”, waarbij een andere provider onze lijn zomaar over kan nemen! Op mijn vraagt of mijn lijn dan niet beveiligd is bij een abonnement bij KPN, werd geen antwoord gegeven. Ik werd echter doorverbonden met een andere medewerker die mij vertelde dat het juist een zaak was van afsluiting van het ondernemerspakket omdat dit komt te vervallen bij de KPN en wij moeten een nieuw pakket kiezen. Toegegeven werd dat wij daarover geïnformeerd hadden moeten worden en dat dit een geruisloze overgang had moeten zijn, maar helaas. Ik werd hierna doorverbonden met de afdeling Verkoop bij de KPN, de heer Furtado. Deze adviseerde mij uiteindelijk het KPN1 pakket te nemen, daar zou ik dezelfde internetwerkzaamheden mee uit kunnen voeren als met het pakket wat wij hadden. Echter bij een tweejarig “ nieuw” contract moeten we wel € 99.00 aansluitkosten betalen en de levertijd is 6 weken!!!!! Ik heb aangegeven dat dit volstrekt onacceptabel is gezien het feit dat de fout geheel bij de KPN ligt, echter daar kon de betreffende medewerker weinig mee. Hij zegde wel toe dat ik 24-01-2018 gebeld zou worden door de afdeling planning en hij zou in zijn aanvraag vermelden wat er allemaal gebeurd was en vragen of er enige spoed achter gezet kan worden.
Hij gaf trouwens ook toe dat als ik niet gebeld had, er helemaal niets gebeurd zou zijn! Dit hele gesprek heeft 1.12.15 uur geduurd!

Op 24-01-2018 ontving ik om 08.15 een bericht op mijn mobiele telefoon dat ik een belafspraak had tussen 09.30 en 11.00 uur (zie kopie bericht). Ik heb toen om 11.00 zelf gebeld omdat ik niets gehoord had, echter er was helemaal niets bekend! Ik zou worden terug gebeld.

De laatste stand van zaken is dat peter om 11.45 uur weer naar het betreffende nummer gebeld heeft, echter niemand weet ergens iets vanaf en we worden nu weer binnen 4 dagen terug gebeld!

Het moge duidelijk zijn dat wij enorme schade ondervinden van deze gang van zaken, vooral het feit dat onze telefoonlijn als “niet in gebruik” wordt aangeven!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2018 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

mahadma

Re: Onterecht afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door mahadma »

Wellicht iets voor higherlevel.nl wegens ondernemer zijn.

GJS

Re: Onterecht afgesloten door KPN

Ongelezen bericht door GJS »

Buiten bovenstaande, ik zou gelijk ergens anders mijn internet en telefonie gaan regelen.
Die schade kan je dan achteraf proberen te verhalen op KPN, lijkt mij dat je ze al genoeg kansen hebt gegeven om het op te lossen.

Gesloten