LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte preventel registratie door vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

wij zijn ten einde raad.

ongeveer in april 2010 hebben mijn partnet en ik op zijn naam bij het gsm warenhuis een abbonnemet aangevraagd in combinatie met een scooteraktie.een koerier zou ons bellen om een afleverings afspraak te maken,dit is gebeurd en mijn partnet moest hiervoor een dagje vrijnemen.echter de gehele dag gewacht maar geen koerier,wij hebben getracht de koeriersservice te bellen maar kregen via een bandje te horen dat de gesprekskosten konden oplopen tot 30 euro per gesprek hahah ben male eppie niet.dus afwachten maar en jahoor de koeriersdienst belde voor wederom een nieuwe afspraak.de telefoniste melde ons dan ook dat er wel iemand aan de deur is geweest maar geen gehoor kreeg,onmogelijk zeiden we maar gingen toch voor een tweede afspraak.enfin weer dagje vrij genomen en je raad t al,geen koeriersdienst.alle adressen nagecheckt en wel bij de telefoniste die wederom een dagje later naar ons belde en zei dat de koeriersdienst weer was geweest maar niemand aantrof.dit vertrouwde we niet en we hebben gezegt hier vanaf te willen.echter kregen wij velen mails van t gsm warenhuis toegestuurd dat de bestelling nog steeds klaarstond en of we misschien via tnt post alles wilde ontvangen.ik heb ze toen gemaild dat we hier niet van gediend zijn en dat dit ons al velen euros hebben gekost door t bellen en vrije dagen.ruim 2 maandenlater kregen we ineens van vodafone een acceptgiro of we even 760 euro wilde betalen.mijn partner heeft meteen contact opgenomen met vodafone om t verhaal uit leggen daar we geen telefoon ed hebben ontvangen laat staan ooit ergens voor hebben getekend.de heer in deze kwestie kon hier niets aan veranderen want er liep een abonnement waar al 2 maanden een achterstand op stond uit eindelijk gaan ze dan over op beeindiging van t contract en moet je voor eenjaar alles betalen vandaar die 760 euro.mijn vriend was woest.hoe kan je in godsnaam voor iets betalen dat nje nooit ontvangen hebt.weer twee maanden later kregen we een brief van preventel vodafone had ons aangemeld.oh wat erg.terwijl we net bezig waren een financiering aan te vragen.die werd dus hardnekkig afgewezen.uiteindelijk na velen malen weer vodafoon te hebben gebeld kreeg ik ineens een aardige man die mij een adres kon geven waar ik mijn klacht in kon dienen.dat hadden die 8 andere nog nooit gedaan.enfin we hebben een brief opgesteld wegens smaad want zo zien wij dat en we eisen in de brief een schadevergoeding voor de gemaakte kosten maar ook omdat wij door de preventel codering geen financiering kunnen krijgen.deze brief hebben we aangetekend verstuurd.week later stonden ze op mijn voicemail.ze waren erg geschrokken van de brief en zouden nader contact zoeken of dan wel mobiel terug bellen.dit is echter nog steeds niet gebeurd en ben al weer 5 weken verder.help wat moeten we nu.

joppie83
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 13:35

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door joppie83 »

Geachte, ik word ook opgelicht dood Vodafone! ik heb abonement van 35euro, 2 maanden geleden hadden ze mij ineens meer dan acht honderd euro van mijn rekening afgeschreven dit vond ik erg raar. heb meteen contact op genomen met hun en ze blijven gewoon achter baks volhouden dat ik aan een of ander betaalde sms dienst had mee gedaan, ik wist niet wat ik hoorde belachelijk vond ik het en ze wist mij ook al te vertellen dat er voor de volgende maand ook al een rekening stond van over de 200euro.ze doen er helemaal niks aan om te onderzoeken waar dat vandaan komt. ze weten totaal niet wat klant vriendelijk is en hoe ze met klanten om moeten gaan, het enigste waar ze aan kunnen denken is aan geld. ik heb vervolgens de bank gebeld en het bedrag terug laten storten en betaling tegen hun stop gezet!nu hebben ze mijn nr geblokkeerd. nu liggen ze te dreigen met preventel registratie, wat moet ik hiermee? heb trouwens bij ander telecom bedrijf abonement gepakt, ik ben helemaal klaar met hun. ik moet die rekening betalen anders gaan ze nog resterende abonement kosten in rekening brengen ook meer dan achthonderd euro en vervolgens zou ik dan ook nog een bedrag moeten betalen om mijn nr te deblokkeren. die zijn echt helemaal gek daar bij dat zogenaamde OH OH Vodafone.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

TS: preventel is voor telecommunicatie:
Wat is Preventel?

De stichting Preventel is een samenwerkingsverband tussen aanbieders van telecommunicatie diensten (zie voor de deelnemers :Wie is Preventel?)
KPN B.V.
Vodafone Libertel B.V.
debitel Nederland B.V.
T-Mobile Netherlands B.V.
Telfort B.V.
Yes Telecom Netherlands B.V.
Rabo Mobiel B.V.
Ben B.V.
OnLine
Solcon

De stichting Preventel heeft een maatschappelijk belang: het voorkomen dat personen en bedrijven verplichtingen voor het gebruik van telecommunicatie diensten aangaan die zij niet kunnen dragen
Uiteraard is dat ook van belang voor de aanbieders van telecommunicatie diensten.

Hoe kan je dan een lening zijn geweigerd??? Of heeft Vodafone je ook aangemeld in het BKR?

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

beste.m das een goeie.volgens de kredietverstrekkers heeft mijn partner een codering vanwege telecomprovider.dus idd hebben ze hem dus bij het bkr gemeld.ik dacht eigeijk dat bkr en preventel samen werkte.we weten het nu helemaal niet meer.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door dusus »

Preventel is een besloten club van de telecomproviders.
BKR is de wat opener registratieclub van de financiers.
ze werken niet samen.

TIP:

schrijf Vodafoon een aangetekende brief om die BKR p/o te verwijderen. Een achterstand in telefoonabonnement betalingen is geen krediet, wat de BKR registreert. Dat is ook niet toegestaan bij achterstallige premiebetalingen bij verzekeringen. De telecomoperators zijn hier door een juridische aanval van een klant ook achter gekomen, en hebben de BKR registratie beëindigt. Ze doen alsof het uit goeie bedoeling is, maar gaat gewoon erom dat ze juridisch fout zaten.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

dusus schreef:Preventel is een besloten club van de telecomproviders.
BKR is de wat opener registratieclub van de financiers.
ze werken niet samen.

TIP:

schrijf Vodafoon een aangetekende brief om die BKR p/o te verwijderen. Een achterstand in telefoonabonnement betalingen is geen krediet, wat de BKR registreert. Dat is ook niet toegestaan bij achterstallige premiebetalingen bij verzekeringen. De telecomoperators zijn hier door een juridische aanval van een klant ook achter gekomen, en hebben de BKR registratie beëindigt. Ze doen alsof het uit goeie bedoeling is, maar gaat gewoon erom dat ze juridisch fout zaten.
BKR registratie is wel degelijk mogelijk, ze hebben idd aangegeven er mee te stoppen of ze juridisch fout zaten en er daarom mee gestopt zijn is mij niet bekend. Heb je bronnen?

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door dusus »

Dat hoorde ik van een directeur en mede-eigenaar van een assurantiehuis adviesgroep. Het feit dat BKR sinds 2004 registreerde wil niet zeggen dat dit formeel juist was.

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

we hebben al reeds een aangetekende brief gestuurd en gelijk even onze eisen kenbaar gemaakt.dit loopt al maanden.echter heeft de desbetreffende afdeling waar de brief naar toe most 1x gebeld en toen waren wij erniet.er stond een voicemail bericht met de mededeling dat ze geschrokken waren van de brief.ook ha dik mijn mobiele nummer vermeld maar daar is nie top gebeld,en er is ook niet meer terug gebeld.de kredietverstrekker toetsen op t bkr en daar staat dus een telecom registratie.het is dus wel degelijk mogelijk .t zijn een stelletje schoften.het hele gedoe heeft ook nog eens via intrum justitia gelopen ik heb ze netjes een mail gestuurd met alle stukken,heb van hun dus niets meer vernomen.ook moesten we weer contact opnemen met het gsm warenhuis en denk je wat????we moesten een nieuw contract aanvragen en ondertekenen.wat een gekken zeg.gelukkig heb ik ook die aanvraag papieren dus heb alle bewijzen in handen.maar ja ze doen niets.ik weet t ookniet meer.maar financiering is dus onmogelijk

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@pepsie

Iik heb van mensen gehoord dat het helpt als je met al je papieren naar Maastricht reist, en daar voor de balie op een kampeerstoeltje met thermoskan koffie, boek en telefoon gaat zitten wachten tot ze het hebben opgelost. Jijzelf of iemand die je goed kent (en die jij telkens belt) moet dan tegelijkertijd op Twitter gaan posten wat de stand van zaken is en wat er allemaal gebeurt in die Vodafone hal.

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

ik ga echt niet afreizen van denhaag naar maastricht om dit op te lossen.ik neem nog liever een advocaat in handen.maar zover wil ik t niet laten komen.ik hoop dan ook echt dat iemand van vodafoon dit gaat lezen.vandaag heeft de kredietvertrekker contact opgenomen of er al schot in de zaak is gekomen.helaas niets.dag nieuwe auto dag nieuwe badkamer en dag oude financiering die veel te duur is.allemaal doo die vervelend vodafone

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

ach joh. over 5 jaar hebben ze weer nog mooiere auto's en badkamers...

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

nou als je het over de duvel hebt.ik kreeg vandaag 5 enveloppen van vodafone binnen met credit nota's en bij elkaar een bedrag van 799 euro tegoed hahah.alleen geen beschrijving erbij niets.alleen credit nota's.volgens mij gaan we de goede kant op.maar ik wilde dus gaan bellen naar het telefoonnummer dat op de brief stond maar je wordt gewoon weer afgekapt door middel van een bandje.dus telefonisch contact kan ik niet met ze krijgen.ik hou jullie op de hoogte

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Ga zo voort, er is geld genoeg:
'Bellers betalen miljoenen te veel'.
ANP: De telecombedrijven KPN Mobiel, KPN Hi en Telfort hebben sinds de invoering van het afrekenen per hele minuut afgerond naar boven samen al honderden miljoenen euro extra verdiend.

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

nahhhhhhhhhhhhhhh dus ondanks deze credit nota's nog steeds bkr registratie wat een schande.hoeveel zou ik kunnen eisen???

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door Ravx »

Je kunt een hele hoop eisen, maar ik denk dat je tevreden moet zijn met het verwijderen van de BKR. Dan zijn voor jou de problemen grotendeels opgelost .....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: onterechte preventel registratie door vodafone

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur

Gesloten