LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte vordering Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vsg1982

Onterechte vordering Vodafone

Ongelezen bericht door vsg1982 »

Beste Allen,

Uit pure noodzaak richt ik me tot dit forum, ik zie op dit moment geen andere uitweg en hoop dat meerderen me kunnen adviseren wat ik het beste kan doen. Ik zit nu meer dan een jaar in conclaaf met Vodafone. Hieronder licht ik de volledige situatie toe.

In 2009 heb ik een Vodafone abonnement afgesloten voor mijn moeder, haar conditie is niet optimaal en ik vond het van belang dat ze in geval van nood mensen kon bereiken. Bij het abonnement heb ik aangegeven dat ik gebruik wilde maken van automatische incasso zodat ik geen omkijken zou hebben bij de betalingen.
Enkele maanden is dit goed gegaan totdat ik constateerde dat Vodafone het bedrag twee keer van mijn rekening afschreef. Ik heb vervolgens Vodafone benaderd met de vraag waarom dit gebeurde en de klantenservice antwoordde mij dat dit waarschijnlijk kwam omdat ik een betaling niet voldaan zou hebben. Ik heb de eerste keer het hierbij gelaten en heb de betaling laten lopen. De volgende maand gebeurde exact hetzelfde, wederom belde ik Vodafone, aangegeven dat dit niet de bedoeling is en gevraagd waardoor dit wordt veroorzaakt. Zelfs nadat ik aangaf dat alle betalingen correct worden afgeschreven, bleven ze volhouden dat ik niet betaald zou hebben.
Het ongeloofelijke hierbij is dat niet geluisterd werd en stug werd volgehouden dat de fout bij mij lag. Ik ben hierdoor vrij geïrriteerd geraakt en heb de betaling gestorneerd. Het gaat immers om onterechte afschrijvingen. De komende maanden bleef hetzelfde gebeuren en heb ik deze betalingen ook gestorneerd.

Na een aantal maanden kreeg ik een brief van het incassobureau dat mijn abonnement is afgesloten en dat ik een bedrag moest voldoen ten behoefte van de afkoopsom en incassokosten. Ik was hierdoor enorm verrast en heb direct (wederom) contact opgenomen met Vodafone. Zij gaven me aan dat het dossier is overgeheveld naar het incassobureau. Ik mocht vanaf nu deze kwestie met het incassobureau oplossen.
Hierna heb ik contact opgenomen met Intrum Justitia, aangegeven dat ik altijd alle betalingen heb voldaan, tevens heb ik alle betalingsbewijzen opgestuurd. Na maanden bezwaren, bellen zijn we erachter gekomen dat er 2 dossiers liggen bij Intrum. Het frappante hierbij is dat Vodafone mij dit nooit heeft aangegeven. Ik heb altijd 1 abonnement gehad en niet 2. Vodafone heeft lange periode volgehouden dat ik gebruik van 2 abonnementen had gemaakt. Vervolgens heb ik via Intrum Justitia alle documentatie opgevraagd inzake het onbekende abonnement. Hieruit bleek dat er totaal geen gebruik van dit abonnement was gemaakt. Ik heb vervolgens opnieuw bezwaar bij Intrum Justitia gemaakt en gewezen op de bovenstaande feiten.

Opnieuw kreeg ik bericht van Intrum, Vodafone zei dat er waarschijnlijk een vergissing door hen is gemaakt. Ze hebben het ene dossier (dossier onbekende nummer) ingetrokken. Ze gaven aan dat ze het 2de dossier ook zouden laten vallen, indien ik het oude nummer opnieuw in gebruik zou nemen tot in ieder geval het einde van het contract, mits ik de openstaande bedragen zou voldoen.
In eerste instantie dacht ik: Als ik de betaling van facturen zou voldoen en hiermee het dossier zou sluiten, dat dit de beste optie was. Ik wilde van alles af, omdat ik bezig was met het kopen van een eigen woning. Ik heb vervolgens Vodafone gebeld om te vragen of het daarmee inderdaad dan afgelopen zou zijn. Ze gaven aan dat, ondanks dat het hele complete dossier onterecht is, ze me volledig in het BKR geregistreerd laten. Ze baseren dit op het feit dat ik niet betaalde. Ik ben op dat moment in elkaar gezakt, omdat ik geen huis kon kopen.

Als je naar Vodafone belt, dan vragen ze via een computersysteem om je mobiele nummer in te toetsen. Het systeem schakelt je vervolgens naar de juiste afdeling door. Ik belde ze weer een keer en toetste het oude nummer in. U raad nooit bij welke afdeling ik terecht kwam. Ik kwam terecht bij Vodafone Zakelijk!! Je komt pas op deze afdeling terecht als je een zakelijk abonnement hebt. Wat bleek, mijn oude nummer was geruime tijd geleden vrijgegeven en door een zakelijke klant in gebruik genomen.

Ik heb opnieuw bezwaar ingediend en aangegeven dat ik niet op hun voorstel inga, omdat het voorstel op lucht is gebaseerd. De facturen zijn altijd betaald en het nummer kunnen ze niet voor mij heractiveren omdat het al door een ander in gebruik is. Wederom alle bewijzen gestuurd betreffende de maanden die Vodafone heeft aangegeven.
Het bericht terug is geen antwoord op mijn vraag, maar een eis. Ze willen de volledige vordering door mij betaald zien. Ik vind dit erg onbeschoft van de grootste provider qua omzet van de wereld. Meerdere malen heb ik telefonisch contact gehad met Intrum Justitia waarbij verschillende medewerkers me gelijk geven. Zij beamen dat als er wordt gekeken naar de betalingen van beide dossier, dat iedere maand is betaald. Ik krijg echter tot op heden via Intrum bericht dat Vodafone de zaak niet wil laten vallen. In december kreeg ik dreigbrief waarin stond dat als ik binnen 5 dagen niet betaal,dat de zaak voor de rechter zou verschijnen. Ze zouden over de exacte datum berichten. Het maakt mij niet uit hoe hoog deze kwestie wordt gespeeld want ik ben van mening dat ik in mijn recht sta. Vodafone is degene die fout op fout heeft gemaakt. Als zij naar de rechter willen gaan, dan ga ik met plezier mee. Misschien dat ze dan eens echt naar mijn verhaal luisteren. Sinds de brief van december wacht nog steeds op een bericht van Vodafone waarin ze mij voor de rechter willen slepen, tot een paar dagen geleden. Ze mailde mij dat ik het bedrag van 575 euro moet voldoen en als ik dit niet zou betalen, er een dagvaarding zou komen.

Hieronder een korte samenvatting van deze complexe zaak:

Ik heb 1 abonnement afgesloten in 2009.
Vodafone heeft 2 abonnementen geregistreerd op mijn naam. Dit is ook uiteindelijk de reden van de dubbele afschrijvingen.
Het 2de abonnement is onterecht en dit is ook gebleken uit de facturen met gebruik van 0 belminuten en/of smsberichten.
Vodafone heeft dit erkend en het dossier ingetrokken.
Pas nadat de medewerkers van Vodafone klantenservice geen gehoor gaven en ik het gewoon zat was, ben ik de dubbele betalingen gaan storneren. (Ik neem aan dat niemand pikt dat er 2x afgeschreven wordt voor 1 abonnement, dit is pure diefstal en kan daarmee niet akkoord gaan.)
Iedere maand is er een betaling naar Vodafone gegaan.
Vodafone geeft aan dat er het verkeerde is gestorneerd. (Hoe moet je weten wat het juiste is als je niet weet dat het om 2 abonnementen gaat.)
Vodafone kan beide dossiers naast elkaar leggen en zien dat er betaald is.
Het gedane voorstel van Vodafone is pure kolder, een nummer dat reeds in gebruik is door iemand anders. (Hoe verdeel je dat over 2 personen?)
Alle betalingsbewijzen zijn meerdere malen gestuurd, ik heb tot het uiterste bezwaar ingediend en ben nu dan toch benadeeld.

Ik ben eerlijk gezegd helemaal op en ben vrij radeloos nu van wat ik kan doen. Ik werk zelf fulltime en ben bijna afgestudeerd. Mijn orientatie op de huizenmarkt loopt nu hierop stuk. De communicatie met Intrum Justitia liep en loopt zeer slordig, ik krijg verschillende medewerkers aan de lijn die ieder op zich weer een verhaal hebben.

Ik vraag u alleen om me te adviseren wat ik kan doen. Indien er meer informatie nodig is verneem ik dat graag. Ik dank u alvast voor uw advies.

Groet,

VSG

Bob Schurkjens

Re: Onterechte vordering Vodafone

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Meld u aan op http://www.sgc.nl, Geschillencommissie telecommunicatie:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel

Met kopiëren en plakken plakt u uw bovenstaande tekst in het geschillenformulier. Vul dit aan met een eis tot schadevergoeding van bijvoorbeeld 100 euro voor tijd en moeite die u nodeloos hebt moeten verspillen aan Vodafone. En uiteraard uw verdere eisen/ vorderingen. U vult verder uw naam en adres in etc.

Na het online verzenden krijgt u een acceptgiro in de bus voor het klachtengeld. Na betaling krijgt Vodafone de gelegenheid van SGC om met u te schikken. Indien Vodafone contact met u opneemt voor een schikking die voor u acceptabel is, blijf dan bij uw eis tot schadevergoeding en betaling van het klachtengeld (dit krijgt u niet terug van SGC indien u met een schikking akkoord gaat).

Als er geen schikking komt, wacht dan rustig behandeling van uw geschil af. U hoeft niet op de zitting te komen, alles kan online worden afgehandeld.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat is het beste dat je nu kunt doen, je wenden tot de geschillencommissie.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

sephora30 schreef:Dat is het beste dat je nu kunt doen, je wenden tot de geschillencommissie.

Hoeveel wachttijd bedenktijd heeft de geschillencommissie ??

Is dit item al eerder langsgekomen ?.

Mijn ervaring bij Vodafone is dat je na een stornering incl. een aangetekende brief iemand van de afd. Loyalty aan de telefoon krijgt, inderdaad wordt met van alles gedreigd, in mij verhaal tot 2* maal toe een oplossing gevonden zonder incasso buro en meldingen
ps: ik kan via prive bericht op verzoek wel wat telefoonnummers en mailadressen verstrekken van Vodafone, buiten het normaal circuit om.

vsg1982

Beste Allen,

Bedankt tot nu toe, Henri graag ontvang ik de tel en emailadressen, wat is het beste wat ik kan doen? Aanmelden bij geschillencommissie of eerst via jou gegevens Vodafone benaderen indien geen gehoor dan naar de geschillencommissie? Of gewoon direct allebei?

Graag verneem ik van u.

Alvast dank.

VSG

vsg1982

Beste Henri,

Als ik je mijn gegevens wilt toesturen krijg ik het bericht:
Enkele gebruikers konden niet worden toegevoegd, omdat ze hun PB-functie hebben uitgeschakeld.

Sorry dat ik het op deze manier kenbaar moet maken, ben nieuw hier en wil je graag mijn adres geven voor de gegevens.

Groet,

VSG

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelfs als je in zo'n gigantische en langdurige prutzooi zit met Vodafone toch nog gaan proberen het met Vodafone te regelen. En dat terwijl er een Geschillencommissie is waar je naar toe kan om dit pokkebedrijf op de knieën te krijgen. Kun je dat uitleggen? Durf je soms niet? Het is natuurlijk helemaal jouw keuze maar ik blijf me verbazen over klagers op dit forum.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als men EN onterecht incasseert, EN ondanks bewijzen blijft eisen dat je betaald - is er sprake van diefstal en fraude.

Als men het niet goedschiks wil oplossen, dan zou aangifte wegens diefstal en incassofraude een mogelijke volgende stap zijn.

vsg1982

Beste Bob,

ik begrijp je redenatie, echter probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk wegen te vinden waarmee ik deze situatie kan oplossen. Ik zal dit zowieso bij de geschillencommissie indienen, maar als ik daarnaast ook mogelijkheden heb om de juiste mensen binnen Vodafone te bereiken, dan doe ik dat graag ook. Dit zijn dan meerdere mogelijkheden waar ik het kan neerleggen en de druk kan opvoeren. Daarnaast bestaat de kans dat ik het eventueel eerder opgelost krijg. Daar ligt mijn belang.

Daantje1977

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

ALs je er helemaal niet uitkomt dan zou ik het programma Das je goed recht van SBS6 inschakelen, die krijgen alles voor elkaar.
Mijn ouders hadden ook een conflict met een bedrijf en kon niet opgelost worden totdat John van den Heuvel verscheen en toen kon het ineens wel opgelost worden.
Succes

Henri42

Daantje1977 schreef:ALs je er helemaal niet uitkomt dan zou ik het programma Das je goed recht van SBS6 inschakelen, die krijgen alles voor elkaar.
Mijn ouders hadden ook een conflict met een bedrijf en kon niet opgelost worden totdat John van den Heuvel verscheen en toen kon het ineens wel opgelost worden.
Succes

vd Heuvel draaft niet op voor elk voorval.
ps: welk conflict en welk bedrijf was op de TV?? :mrgreen:

Daantje1977

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Henri42 schreef:
Daantje1977 schreef:ALs je er helemaal niet uitkomt dan zou ik het programma Das je goed recht van SBS6 inschakelen, die krijgen alles voor elkaar.
Succes

vd Heuvel draaft niet op voor elk voorval.
ps: welk conflict en welk bedrijf was op de TV?? :mrgreen:

Als het een sterke zaak is wel en dat is het toch ook , bewijzen genoeg.
John vd Heuvel zegt zelf er is een verschil van in je recht staan en je recht krijgen.
Gewoon proberen zou ik zeggen.

Mijn ouders hadden een conflict met een caravanhandelaar die niet wilde betalen
(heel wat anders dan Vodafone)maar dankzij John is de zaak wel gelijk opgelost.
(afgelopen zondag uitgezonden)
Dus gewoon ff mailen naar programma , verhaal in kort uitleggen en wie weet zien ze er een leuke zaak in.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je staat heel duidelijk in je recht. Vodafoon is in verzuim, dus ik zou per direct de betalingen staken. Ik zou een brief schrijven naar Vodafoon waarin staat dat zij in verzuim zijn, jij de overeenkomst per direct ontbind, het te veel betaalde terugvordert, de abbo kosten over de periode waarvan je bent afgesloten terug vordert, de wettelijke rente vordert, en de kosten die gemaakt hebt.

Als deze rekensom aangeeft dat zij jou nog iets schuldig zijn dan zou ik hiervoor naar de rechter of de geschillencommissie stappen. Mijn persoonlijke voorkeur is hierin de rechter.

Henri42

alfatrion schreef:Je staat heel duidelijk in je recht. Vodafoon is in verzuim, dus ik zou per direct de betalingen staken. Ik zou een brief schrijven naar Vodafoon waarin staat dat zij in verzuim zijn, jij de overeenkomst per direct ontbind, het te veel betaalde terugvordert, de abbo kosten over de periode waarvan je bent afgesloten terug vordert, de wettelijke rente vordert, en de kosten die gemaakt hebt.

Als deze rekensom aangeeft dat zij jou nog iets schuldig zijn dan zou ik hiervoor naar de rechter of de geschillencommissie stappen. Mijn persoonlijke voorkeur is hierin de rechter.

kost minimaal E 450,--

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

kost minimaal E 450,--
die je kunt verhalen op vodafone, als je wint natuurlijk, wat mij wel een grote kans lijkt.

verder zou ik eisen dat ze per direct je BKR registratie verwijderen.
je kunt nu geen hypotheek aanvragen hierdoor. ook dit zou ik doen op dwangsom.

verder alles eisen wat je kan eisen van die oplichters.
het is niet de eerste keer namelijk dat ze op de vingers worden getikt.
neem een goede advocaat, die kan jou precies vertellen wat je kan doen.

Henri42

renegade66 schreef:
kost minimaal E 450,--
die je kunt verhalen op vodafone, als je wint natuurlijk, wat mij wel een grote kans lijkt.

verder zou ik eisen dat ze per direct je BKR registratie verwijderen.
je kunt nu geen hypotheek aanvragen hierdoor. ook dit zou ik doen op dwangsom.

verder alles eisen wat je kan eisen van die oplichters.
het is niet de eerste keer namelijk dat ze op de vingers worden getikt.
neem een goede advocaat, die kan jou precies vertellen wat je kan doen.
met een advocaat gaat de E 450,- omhoog naar E 1000,- is de kool de soep waard ??, de prikkers roepen hier gemakkelijk over rechters advocaten, hoeveel zouden daadwerkelijk die stap zetten ???? :?: :!: :wink:

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

dus je moet lekker over je heen laten lopen door dit soort maffia?
zo worden ze nooit aangepakt en kunnen ze ongestraft doorgaan.

lang leve nederland!!!!! het paradijs voor bedrijven met maffiapraktijken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henri42 schreef:met een advocaat gaat de E 450,- omhoog naar E 1000,- is de kool de soep waard ??, de prikkers roepen hier gemakkelijk over rechters advocaten, hoeveel zouden daadwerkelijk die stap zetten ???? :?: :!: :wink:
Ik stap gerust naar de rechter. Ik heb dat alleen nog niet hoeven doen, wel ben ik een keer heel dicht bij gekomen. Dagvaarding en al geschreven en toen durfde de winkelier het niet aan.

Hoe kom jij aan de 450 euro? Volgens mij ligt het het zonder jurist een stuk lager. De deurwaarder kost c.a. 80 euro. De kosten van de rechtbank zelf zijn ook niet erg hoog. En je kunt de rechter vragen om de tegenpartij in deze kosten te veroordelen.

Als je een jurist in de arm neemt is even opletten, want per punt staat een standaard bedrag.

Henri42

renegade66 schreef:dus je moet lekker over je heen laten lopen door dit soort maffia?
zo worden ze nooit aangepakt en kunnen ze ongestraft doorgaan.

lang leve nederland!!!!! het paradijs voor bedrijven met maffiapraktijken.
Renegade66, natuurlijk niet !!!!!, wie vindt jij met je werksituatie maffia bedrijven ?,.
Ik beweer alleen dat je niet zomaar naar een rechter stapt maar tracht om met de provider of nutsbedrijf tot een vergelijk te komen.
Indien je gelijk hebt en de provider duidelijk ongelijk moet overleg ook tot een oplossing lijden. :mrgreen:

Gesloten