LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontploffende nokias.....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henkie2

ontploffende nokias.....

Ongelezen bericht door Henkie2 »

Is het wel veilig om momenteel een Nokia te kopen ?!?
Aangezien die dingen nogal eens ontploffen.....
Gaarne advies...

Miranda

Re: ontploffende nokias.....

Ongelezen bericht door Miranda »

hoeveel mensen hebben er nou een nokia en hoevaak is er al een nokia ontploft? denk dat het aan de eigenaars van die ontploffende telefoon lag :wink:

Henkie2

Hoezo ?!? Aan de eigenaars van de telefoon.
Als ik mijn telefoon in een magnetron duw zou ik zeggen ok.
Maar anders mag van mij mijn mobieltje niet ontploffen.....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De vorige keer dat een Nokia ontplofte was dat vanwege een "illegale" batterij.

Eerst maar eens afwachten of er met deze Nokia ook niet geknoeid is.

Gevaarlijke rotzooi in je telefoon douwen is vragen om moeilijkheden.

Paultje

Ongelezen bericht door Paultje »

Geachte mensen,

Het laatste onploffingsgeval betreft een nieuwe GSM en daar was niet aan geknoeid. Althans volgens het programma HArt van NL op SBS 6. Een mobiel hoort niet te ontploffen, ook al doe je er een imitatiebatterij erin. Volgens mij weet nokia hier meer van, maar zwijgt nog steeds. Terwijl er ook in het buitenland ook ontploffingsmeldingen zijn, allen van het merk NOKIA. In Spanje bijvoorbeeld zijn er al 5 meldingen gedaan betreft een ontploffing en ook NOKIA.

Ik maak mij ook zorgen, want ik heb ook een nokia telefoon, stel dat ie in mijn gezicht tijdens het bellen ontploft!!! Hier moet wat aan gedaan worden!!!

Gast

hé hë wat zijn we weer leuk.

Henkie2

Ik ben het helemaal met Paultje eens....
Ik denk dat nokia gewoon de kop in het zand steekt....
Ongelofelijk dat dat kan... :evil:

Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Niet alleen de Nokia telefoons kunnen ontploffen, ALLE toestellen met een accu kunnen ontploffen als je er niet goed mee omgaat.
Tot nu toe is Nokia dan twee keer in het nieuws geweest (1x met imitatie en 1x met originele accu) maar het kan ook met een Samsung of een Sony Ericsson gebeuren.
We kunnen geen oordeel vellen over de twee incidenten op dit forum er kan zoveel gebeurt zijn met die accu's die we niet weten.
Zinloze discussie...

Gast

Oh dus een accu van een auto ook ?

Gast

Ja die ook daarom mag je je mobieltje ook niet meer gebruiken in je auto, alleen nog maar handsfree bellen.

Gast

dat bedoelde ik dus! een niet nokia merk gebonden accu (or whatever) in je telefoon stoppen. tja, dat bedoelde ik met de schuld van de eigenaren. en ik heb al 5 jaar een nokia, nooit problemen mee gehad. en in nederland hoeveel zouden er zijn? paar duizend? wel meer denk ik. en dan 1 ervan ontploft (ja die met die originele batterij). maar je kunt van die pads bestellen waardoor je toetsen gaan flikkerne als je gebeld wordt. niet origineel en moet je aansluiten op je batterij! rara. ik denk dat je veilig een nokia kunt kopen henkie

Pino

Ongelezen bericht door Pino »

Feit blijft dat Nokia's een stuk vaker ontploffen dan andere merken, waar ook nep-accu's in gebruikt worden en lampjes voor zijn

Henkie2

Denk je nu echt als een sony ericsson of samsung ook ontploft was dat dat dan niet vermeld was in de kranten...
ik heb tot nu toe dit alleen over nokia gelezen, dus ik trek daaruit de conclusie dat dit toch echt een nokia probleem is.....

??

Ongelezen bericht door ?? »

Het is *geen* (ik onderstreep: GEEN) specifiek Nokia probleem. Zoals al eerder uitgelegd in dit draadje is dit iets wat met iedere telefoon kan gebeuren. Dat het nu toevallig twee keer achter elkaar met Nokia gebeurt is stomtoevallig en dus botte pech voor Nokia.

Een Samsung, SonyEricsson, Siemens of ander merk kan ook problemen krijgen met de accu en dus exploderen. Ik heb het recent voorbij zien komen met een Siemens C55, waarvan de accu behoorlijk was opgezwollen als gevolg van een ontploffing in de accu zelf. Echter, de telefoon zelf heeft de explosie overleeft omdat de ontploffing 'de batterij niet uit is gegaan', om het zo maar even te omschrijven. Alleen de accu was 2,5 keer zo groot als normaal als gevolg van de ontploffing in de batterij.

Daarbij komt dat, zodra er nu een Nokia ontploft, iedereen gelijk de link legt naar de publiciteit en het dus eenvoudig in de krant komt. Als er een ander merk plotseling last krijgt van een ontploffende accu, legt de gebruiker de link naar de ontploffende accu's een stuk minder snel, en komt het dus ook minder snel in de publiciteit.

Overigens: een explosie in een accu zal normaliter worden voorafgegaan door een warmer wordende accu voor de explosie. Als je dat dus voelt, is het tijd om op te hangen ;-)

ITT - NOKIA

Ongelezen bericht door ITT - NOKIA »

Nokia mobieltjes
blijven ontploffen

door onze redactie

AMSTERDAM - In Vietnam is woensdag een jonge vrouw gewond geraakt nadat haar Nokia telefoon in haar broekzak ontplofte. Ook in Nederland is al twee keer een mobiele telefoon van de Finse telefoonfabrikant uiteen gespat.

Nokia is een onderzoek gestart. De fabrikant wijst erop dat de ontploffingen veroorzaakt kunnen zijn door valse batterijen. Aan officiële Nokia batterijen hangt een prijskaartje van zo’n twintig dollar. De namaakproducten gaan voor twee tot drie dollar per stuk van de hand.

De Vietnamese vrouw van 22 jaar was aan het ontbijten in het restaurant van het ziekenhuis waar zij werkt toen haar telefoon plotseling ontplofte. De vrouw verblijft momenteel nog in het ziekenhuis. In Nederland zijn twee gevallen van ontplofte Nokia telefoontjes bekend. In Hengelo ontplofte deze week het mobieltje van een medewerker van een supermarkt. Eerder gebeurde dat in Amsterdam bij een vrouw, die brandwonden in haar gezicht en nekstreek opliep.

BRON: www.telegraaf.nl/digi

Henkie2

En weer is het nokia.
Ik weet genoeg en ik koop geen nokia !!!
Veiligheid voor alles !!!

??

Ongelezen bericht door ?? »

Prima, koop maar een ander merk. Waarschuwing: ook die kunnen exploderen (en doen dat ook!).

Het is uiterst naief om te denken dat dit alleen bij Nokia's gebeurd.

Gast

Het is wel toevallig dat het alleen Nokia's zijn. Of zijn er oook telefoons van andere merken ontploft?

Gast

Ja bij Luc

Henkie2

Inderdaad er kan hier wel gezegd worden dat het bij alle merken kan gebeuren, maar tot nu toe is het alleen nog maar bij nokia gebeurd....
Ik bedoel elke kabelmaatschappij kan wel eens een verkeerde rekening sturen, maar het gebeurd altijd bij UPC.....

Gesloten