| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontvangst mobiele telefoon
-
resp00172221[[email protected]]
ontvangst mobiele telefoon
Hallo mijn zus en ik en partners dachten mijn ouders een goed kado te geven omdat zij een chalet hebben gekocht op een park in Voorthuizen en hun oude mobieltje deed het niet zo goed meer.
Wij zijn naar allerlei belwinkels geweest om te zoeken naar een mooie aanbieding en vonden deze bij de Belcompany.
Een nokia met prepaid zoals zij willen .Wij nog gevraagd of de telefoon gebruiksvriendelijk is voor wat oudere mensen en ja dit was de perfecte aankoop!!!!!!!!Telefoon met prepaid en wat tegoed voor maar 60 euro.
Nou mooi niet. De telefoon is wel prima maar ze hebben op het park geen of nauwelijks bereik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fijn hoor de oude mobiel geeft het echt bijna op de nieuwe heeft geen bereik en mijn zus is hoogzwanger en dus zitten mijn ouders nu thuis omdat ze anders bang zijn dat ze niet bereikt kunnen worden.
Wij kontact opgenomen met T-Mobile en ja die kunnen niets voor ons doen het is blijkbaar niet hun pakkie aan dat ze niet overal bereik hebben en willen ons absoluut niet tegemoet komen.
Hun oplossing is niet meer op het park bellen (handig hoor als ie daarvoor gekocht is) en anders simlock vrij maken en dat kost weer een godsvermogen aangezien wij het mobieltje in mei aangeschaft hebben.
Kunnen jullie misschien wat voor ons doen of proberen????
Dit dreigt een wel heel waardeloos en kostbaar kadootje te worden voor zowel onze ouders als ons want als we hem simlockvrij moeten laten maken kost dat zo'n 90 euro en anders kunnen ze hem gewoon niet gebruiken.
Wij weten het echt niet meer en hopen eigenlijk dat jullie ons kunnen helpen.
Vriendelijke groet Jolanda
Wij zijn naar allerlei belwinkels geweest om te zoeken naar een mooie aanbieding en vonden deze bij de Belcompany.
Een nokia met prepaid zoals zij willen .Wij nog gevraagd of de telefoon gebruiksvriendelijk is voor wat oudere mensen en ja dit was de perfecte aankoop!!!!!!!!Telefoon met prepaid en wat tegoed voor maar 60 euro.
Nou mooi niet. De telefoon is wel prima maar ze hebben op het park geen of nauwelijks bereik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fijn hoor de oude mobiel geeft het echt bijna op de nieuwe heeft geen bereik en mijn zus is hoogzwanger en dus zitten mijn ouders nu thuis omdat ze anders bang zijn dat ze niet bereikt kunnen worden.
Wij kontact opgenomen met T-Mobile en ja die kunnen niets voor ons doen het is blijkbaar niet hun pakkie aan dat ze niet overal bereik hebben en willen ons absoluut niet tegemoet komen.
Hun oplossing is niet meer op het park bellen (handig hoor als ie daarvoor gekocht is) en anders simlock vrij maken en dat kost weer een godsvermogen aangezien wij het mobieltje in mei aangeschaft hebben.
Kunnen jullie misschien wat voor ons doen of proberen????
Dit dreigt een wel heel waardeloos en kostbaar kadootje te worden voor zowel onze ouders als ons want als we hem simlockvrij moeten laten maken kost dat zo'n 90 euro en anders kunnen ze hem gewoon niet gebruiken.
Wij weten het echt niet meer en hopen eigenlijk dat jullie ons kunnen helpen.
Vriendelijke groet Jolanda
-
gerrit1982
Re: ontvangst mobiele telefoon
tja, dit is inderdaad wel erg verrot. Het lijkt me wel degelijk het probleem van t-mobile. Want zij lopen te schreeuwen dat ze landelijke dekking hebben. Ik ken het probleem want bij mijn vriendin in Enschede is ook regelmatig geen dekking. Ja, of je moet even naar buiten gaan.
Maar mijn oplossing: snuffel even op internet rond! Daar heb je genoeg site's die je toestel simlock vrij kunnen maken. Kost daar iets van 10/ 15 euro. Ik heb er zelf een site gevonden waar het gratis kan!
Succes, en je zus een prettige voortzetting van de zwangerschap!
Maar mijn oplossing: snuffel even op internet rond! Daar heb je genoeg site's die je toestel simlock vrij kunnen maken. Kost daar iets van 10/ 15 euro. Ik heb er zelf een site gevonden waar het gratis kan!
Succes, en je zus een prettige voortzetting van de zwangerschap!
-
johannes02
Hoi, kijk even op de site www.gsm-unlock.pagina.nl en daar staat wel een adres op waar je je tel. kan unlocken. Het kan in Apeldoorn, Harderwijk, dat is in de buurt van Voorthuizen. Ben je voor 15 e klaar. Trek dat van je beltegoed af heb je nog 45e over en overal van af.
joh.
joh.
-
??
@gerrit1982:
T-Mobile heeft landelijke dekking. Dat dat geen 100% is klopt, maar geen enkele aanbieder heeft 100%. Zullen ze ook nooit gaan krijgen (is onmogelijk).
Landelijke dekking is meer dan 95% outdoor demografisch bereik (dat is de officiele definitie).
Maar d'r is 1 ding wat ik nog steeds niet snap. Waarom laten mensen zich nou niet eens een keertje fatsoenlijk informeren over de dekking van een provider op een bepaalde locatie? Zo moeilijk is dat toch niet?
T-Mobile heeft landelijke dekking. Dat dat geen 100% is klopt, maar geen enkele aanbieder heeft 100%. Zullen ze ook nooit gaan krijgen (is onmogelijk).
Landelijke dekking is meer dan 95% outdoor demografisch bereik (dat is de officiele definitie).
Maar d'r is 1 ding wat ik nog steeds niet snap. Waarom laten mensen zich nou niet eens een keertje fatsoenlijk informeren over de dekking van een provider op een bepaalde locatie? Zo moeilijk is dat toch niet?
-
Vekoper
Een tip: wanneer je vantevoren weet dat je vaak op een bepaalde plek zult zijn, vraag de verkoper de volgende keer of hij/zij bij de profider een postcodecheck kan doen.
Bij Telfort kunnen ze dat online doen, de andere profiders zullen ze even moeten bellen.
Dit is voor de verkoper een zeer kleine moeite en kan u als klant veel problemen schelen
Bij Telfort kunnen ze dat online doen, de andere profiders zullen ze even moeten bellen.
Dit is voor de verkoper een zeer kleine moeite en kan u als klant veel problemen schelen
-
Gert K.
@??T-Mobile heeft landelijke dekking. Dat dat geen 100% is klopt, maar geen enkele aanbieder heeft 100%. Zullen ze ook nooit gaan krijgen (is onmogelijk).
Ja ja, goede informatie!. een provider heeft maar één doel en dat is een klant (met handtekening) binnen krijgen.
En géén 100% landelijke dekking (gemakzucht).
Ieder televisietoestel in Nederland wordt ook voorzien van antennesignaal.
Men probeert als provider een dusdanig (betaalbaar) dekkingsgebied te realiseren en buitengebieden hebben helaas géén prioriteit.
Kwam men deze gedupeerden maar ééns tegemoed, dan zou mobile telefonie al een heel andere betekenis krijgen.
"Geachte man achter de balie, kan ik met dit T-mobile toestel ook in mijn woonplaats bellen, TUURLIJK (verkocht is verkocht), zo werkt het en 'niets' anders.
-
Gast
@ Gert K.:
Het is gemakszucht dat geen enkele provider 100% dekking heeft? Waar haal je die onzin vandaan? Denk je nou echt dat een operator midden in een natuurgebied een site mag plaatsen?
Ten tweede bestaan er ook nog zaken als frequentieplanning, antennebeleid, bouwvergunningen, milieuvergunningen en andere zaken.
Ten derde: Je moet je laten informeren. Je kunt met iedere provider in nagenoeg iedere plaats bellen, period. Je moet alleen zelf vragen hoe de dekking op je postcode is. Dat heet informatieplicht. Je bent als consument VERPLICHT om je te laten informeren alvorens je tot een aankoop overgaat. Ben je te lui om dat te doen, is het je eigen schuld. Nou is het wel zo dat de meeste providers bij abonnementen wat coulanter zijn, maar lang niet altijd en zeker niet bij prepaid met gebruikte telefoons etcetera.
Ten vierde: het is voor een provider goedkoper om een bestaande klant te behouden dan om een nieuwe te werven. Klantbehoud heeft dus prioriteit.
Het is gemakszucht dat geen enkele provider 100% dekking heeft? Waar haal je die onzin vandaan? Denk je nou echt dat een operator midden in een natuurgebied een site mag plaatsen?
Ten tweede bestaan er ook nog zaken als frequentieplanning, antennebeleid, bouwvergunningen, milieuvergunningen en andere zaken.
Ten derde: Je moet je laten informeren. Je kunt met iedere provider in nagenoeg iedere plaats bellen, period. Je moet alleen zelf vragen hoe de dekking op je postcode is. Dat heet informatieplicht. Je bent als consument VERPLICHT om je te laten informeren alvorens je tot een aankoop overgaat. Ben je te lui om dat te doen, is het je eigen schuld. Nou is het wel zo dat de meeste providers bij abonnementen wat coulanter zijn, maar lang niet altijd en zeker niet bij prepaid met gebruikte telefoons etcetera.
Ten vierde: het is voor een provider goedkoper om een bestaande klant te behouden dan om een nieuwe te werven. Klantbehoud heeft dus prioriteit.
-
Gast
Beste gast: 22 Sep 2004 19:09,
Ik ben het enigszins met je eens! Maar jij vergeet de "ware" reden (ik zeg niet de enige) waarom er vaak in een natuurgebied of onbevolkte zone van NL geen dekking is... Dat is namelijk omdat de opbrengsten zeer laag zijn. Het plaatsen van een gsm-mast kost veel geld en dat geld wordt terugverdiend door de klanten die gebruik maken van de zendmast. Zodra er dus weinig bellers zijn in een zone zal een provider uit winstoogpunt geen zendmast plaatsen. Natuurlijk gelden ook vergunningen, normen en noem maar op. maar vooral geldt wat ik zonet heb gezegd.
RZ 1980
Ik ben het enigszins met je eens! Maar jij vergeet de "ware" reden (ik zeg niet de enige) waarom er vaak in een natuurgebied of onbevolkte zone van NL geen dekking is... Dat is namelijk omdat de opbrengsten zeer laag zijn. Het plaatsen van een gsm-mast kost veel geld en dat geld wordt terugverdiend door de klanten die gebruik maken van de zendmast. Zodra er dus weinig bellers zijn in een zone zal een provider uit winstoogpunt geen zendmast plaatsen. Natuurlijk gelden ook vergunningen, normen en noem maar op. maar vooral geldt wat ik zonet heb gezegd.
RZ 1980
-
Gert K.
@gast ?Geplaatst op 22 Sep 2004 19:09 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
@ Gert K.:
"Waar haal je die onzin vandaan", antwoord, dat antwoord haal ik uit mijn porto.... geldbeurs.
De provider mag toch ook een abbo afsluiten midden in de natuur?
Dat klopt, bij ons staan aan de 'groene' horizon enkele (zo'n twaalf stuks) van die enorme windmolens.
Bouw- en mileuvergunning zijn "geïntregeerd", dat scheelt ook weer en wat bedoeld u met andere zaken?.
Informeren, Ja dat heb ik gedaan, antwoord "meneer bij u staat op 1250 mtr afstand een (site) of wel een antennemast.
Maar helaas er zitten geen vonkjes in die mast, want mijn toestel brandde slecht!
En wat betekent informatieplicht "meneer, is dat toestel van € 400,00 kwalitatief goed?", nou doe is een poging!
Nee! het absoluut niet goedkoper om een klant te behouden (kontrakt), daar integen een nieuwe klant geeft wéér een nieuw kontract.
-
Gast
@ Gert k.
"Nee! het absoluut niet goedkoper om een klant te behouden (kontrakt), daar integen een nieuwe klant geeft wéér een nieuw kontract."
Dit is onjuist. Het feit dat een nieuwe klant een nieuw contract geeft, daar hoef ik niet om te twisten, wel om het feit dat zo'n iemand veel geld kost om hem daadwerkelijk een contract "aan te smeren". Denk aan reclamekosten (men moet bewust zijn van het merk, provider en aanbieding), administratieve kosten (klant moet worden geregistreerd), transportkosten (als de klant via internet bestelt bijvoorbeeld), kosten voor de telefoonwinkels (als iemand een contract sluit bij the phonehouse)... Zo begrijpt u dat het werven van nieuwe klanten veel geld kost, meer dan een klant te behouden. Een klant die getekend heeft voor 2 jaar, daar hoef je geen zorg aan te schenken (iets wat T-Mobile al jaren doet), want de persoon zit toch vast aan het contract.
"Nee! het absoluut niet goedkoper om een klant te behouden (kontrakt), daar integen een nieuwe klant geeft wéér een nieuw kontract."
Dit is onjuist. Het feit dat een nieuwe klant een nieuw contract geeft, daar hoef ik niet om te twisten, wel om het feit dat zo'n iemand veel geld kost om hem daadwerkelijk een contract "aan te smeren". Denk aan reclamekosten (men moet bewust zijn van het merk, provider en aanbieding), administratieve kosten (klant moet worden geregistreerd), transportkosten (als de klant via internet bestelt bijvoorbeeld), kosten voor de telefoonwinkels (als iemand een contract sluit bij the phonehouse)... Zo begrijpt u dat het werven van nieuwe klanten veel geld kost, meer dan een klant te behouden. Een klant die getekend heeft voor 2 jaar, daar hoef je geen zorg aan te schenken (iets wat T-Mobile al jaren doet), want de persoon zit toch vast aan het contract.
-
rviegen
Ik snap niet waarom je zo'n probleem maakt. Je had zelf veel duidelijker moeten zijn. Je hebt toch zelf niets gevraagd over eventueel geen bereik? Als je je telefoon voor ongeveer tien euro simlock vrij gaat maken zul je goed moeten kijken naar een provider die wel bereik heeft. Hebben jullie zelf ook een telefoon? Kijk dan even of jullie daar bereik hebben.
Om nu de verkoper de schuld te geven, dat gaat natuurlijk veel te ver.
Leer van je eigen fouten zou ik zeggen.
Om nu de verkoper de schuld te geven, dat gaat natuurlijk veel te ver.
Leer van je eigen fouten zou ik zeggen.
-
Gert K.
@Beste GastEen klant die getekend heeft voor 2 jaar, daar hoef je geen zorg aan te schenken (iets wat T-Mobile al jaren doet), want de persoon zit toch vast aan het contract
Met bovenstaande, hiermee ben ik het volledig ééns!
Maar wat is belangrijker de € 500,00 die al hebt of de € 500,00 die je nog kunt krijgen?
-
Gast
Het simlock vrij maken kost op pc beurzen (pc discount bijv) ongeveer 20 euro. http://www.pcdiscount.nl