LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door Har06 »

2930134 schreef:onze dochter heeft ook een abonement bij vodafone en zij krijgt ook steeds rekening die boven haar abonement liggen, wij de rekening nagekeken en daar staan ook updates op die vaak 's nacht plaats vinden terwijl zij der internet dan niet eens aan heeft staan,
En het vreemde is dat er updates plaats vinden die vaak op dezelfde secondes plaats vinden.Wij naar de vodafonewinkel, nou daar kunnen ze je dus totaal niks vertellen want daar krijg je als antwoord dat je maar naar de klantenservice moet bellen, wij gedaan en wat krijg je als antwoord: dat het livestreams zijn! Maar als je dan vraag wat voor livestreams dan krijg je te horen dat ze dat door privecy niet mogen vertellen! Hey wie betaald die rekening!!! dus je krijg over je eigen rekening niet te horen waar je geld heen gaat, belachelijk gewoon!Wij willen weten wat dat dan voor liverstreams zijn die hun bedoelen,want hoe kan dit als haar internet uitstaat.Hebben nog meer mensen dit en wat zouden we hieraan kunnen doen?Want bij vadafone wordt je alleen maar afgescheept en moet je maar gewoon betalen.
Een bekend en uitgemolken verhaal,via GPS wordt er data impulsen gezocht door Vodafone en verrekend, :wink: oplossing: Smartphone uitschakelen

Bobby77
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 08:44

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door Bobby77 »

Hoi Ilonka,

Een zeer vervelend maar bekend probleem wat je aankaart. Allereerst is de infrastructuur in landen als Suriname niet optimaal. Wat dus zou kunnen veroorzaken dat het toestel een betere dataontvangst van de landen die je noemt bijv Trinidad etc heeft. Dit merk je uiteraard niet als klant.
Wat betreft de tarieven, of je nu in Suriname bent of Trinidad, qua tarief scheelt het niks, Vodafone heeft maar 1 wereld tarief.

Wat ik wel vreemd vind is dat je zegt dat de dataroaming uit staat, als dit zo is, dan kan het toestel nooit verbinding maken, ergens zal iets in je instellingen niet goed staan.

Nog 1 algemene opmerking: Wat zou jij ervan vinden als jij bij een bedrijf werkt en klanten gaan je naam noemen op een forum? Medewerkers geven uit fatsoen een naam en die wordt zomaar op een forum geplaatst, terwijl medewerkers handelen uit naam van een bedrijf...ik vind dat niet zo netjes. Volgens mij mag het ook niet..
Ik heb zelf gewerkt voor een telecombedrijf, geen Vodafone...

Grt Bob

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:
2930134 schreef:onze dochter heeft ook een abonement bij vodafone en zij krijgt ook steeds rekening die boven haar abonement liggen, wij de rekening nagekeken en daar staan ook updates op die vaak 's nacht plaats vinden terwijl zij der internet dan niet eens aan heeft staan,
En het vreemde is dat er updates plaats vinden die vaak op dezelfde secondes plaats vinden.Wij naar de vodafonewinkel, nou daar kunnen ze je dus totaal niks vertellen want daar krijg je als antwoord dat je maar naar de klantenservice moet bellen, wij gedaan en wat krijg je als antwoord: dat het livestreams zijn! Maar als je dan vraag wat voor livestreams dan krijg je te horen dat ze dat door privecy niet mogen vertellen! Hey wie betaald die rekening!!! dus je krijg over je eigen rekening niet te horen waar je geld heen gaat, belachelijk gewoon!Wij willen weten wat dat dan voor liverstreams zijn die hun bedoelen,want hoe kan dit als haar internet uitstaat.Hebben nog meer mensen dit en wat zouden we hieraan kunnen doen?Want bij vadafone wordt je alleen maar afgescheept en moet je maar gewoon betalen.
Een bekend en uitgemolken verhaal,via GPS wordt er data impulsen gezocht door Vodafone en verrekend, :wink: oplossing: Smartphone uitschakelen
De schrijfster stelt dat het internet uitstaat op haar mobiel. Als dat zo is kan ook GPS daar geen gebruik van maken. Overigens lijkt het me stug dat de gps ook bij stilstand vaak verbinding met de masten zoekt voor de locatiepeiling. Dan nog moet AGPS aan staan want anders gebruikt gps uberhaupt geen dataverbinding.

2930134
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 20:34

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door 2930134 »

Klopt helemaal, het internet stond 's nachts uit dus volgens mij kan het dan inderdaad geen data verbinding krijgen. Ze heeft nu ook overdag het internet niet meer aan en kijken wat er nu gebeurd, hou jullie op de hoogte.

LeentjJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2012 20:32

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door LeentjJ »

Hallo,


Ook ik heb hetzelfde probleem. Zomaar op tijdstippen waarvan ik zeker weet dat ik slaap en vaak om precies 00:00. Normaal gebruik ik rond de 2 tot 5 kb internet in de specificatie van m'n rekeningen van oktober tot december, nu opeens uitschieters van rond de 400 kb/ 500 kb/ 225 kb/ 110 kb en ga zo maar door, alles onder de naam live.vodafone.offnet.
Nu heb ik wordfeud, angry birds en drag race erop staan, geen van allen die in een kwartier tijd zoveel kb kunnen gebruiken. Verder is het alleen wat whatsappen en facebooken. Na vele keren naar Vodafone gebeld te hebben en telkens afgepoeierd te worden met het verhaaltje van; je hebt het gebruikt dus je moet betalen; ben ik het nu zat en contacteer ik radar hier over, al een mail gestuurd, ga nog een brief sturen en zal ook een brief (is mij aangeraden door 2 Vodafone medewerkers) naar Vodafone sturen waarbij ik alle uitschieters markeer en mijn klachten nogmaals in de brief bekend maakt.
Nu hoop ik snel een reactie van radar te krijgen of met goede hoop binnenkort een uitzending gewijd aan de onrecht die Vodafone ons allemaal aandoet.

Groetjes Leandra

2930134
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2012 20:34

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door 2930134 »

Wederom afgelopen maand onze dochter weer een abnormale hoge rekening gehad! en weer met abnormale hoge kbs die ze binnen heeft moeten halen volgens de rekening.Weet je wat ons opvalt, dat alle lage kbs niet in rekening worden gebracht maar die abnormale hoge kbs wel!
Zelfs een medewerker in de vodafone winkel zegt dat er dingen niet kloppen en dat hij ZELF ook met deze problemen kampt!Nou als zelfs je eigen werknemers dit probleem hebben dan is er echt iets goed mis!We gaan nu deze maand aankijken wat voor verrassing we deze keer gaan krijgen kwa rekening want internet staat nu helemaal niet meer aan ook niet overdag en als ze weer met die onzin komen gaan we er ook werk van maken want dit kan gewoon niet, kind loopt leeg op die bizarre rekeningen van hun! hou jullie op de hoogte.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door henk51 »

2930134 schreef:
Wederom afgelopen maand onze dochter weer een abnormale hoge rekening gehad! en weer met abnormale hoge kbs die ze binnen heeft moeten halen volgens de rekening.
Ik neem aan dat u zoals de meesten een gratis app. op het toestel hebt staan die bijhoud wat het verbruik via 3G is. Deze houd precies het verbruik buiten wifi bij. Wat geeft die dan aan als verbruik.
Dat internet uit staat wil nog niet veel zeggen er kunnen zoveel aps aanstaan die vragen om internet verbinding De verbruiks apps zoals Phoneusage registreren dat per dag week maand en dan alleen 3G verbruik.


gr Henk.

ppaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:06

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door ppaas »

Ook ik heb dit probleem met vodafone.
Afgelopen week werd de accu van mijn toestel loeiheet en was binnen twee uur leeg.
Ik dacht eerst een defecte accu.Echter ontving ik een sms van vodafone dat mijn verbruik afwijkend was van normaal. Ik heb dit op de site van vodafone gechecked en toen bleek ik al ruim over de twee honder euro te zitten met alleen maar datagebruik.
Ik heb hier de helpdesk van vodafone benaderd hoe dit kon.
Hun konden zien dat mijn toeste nog steeds bezig was verbindingen te maken. Deze uit te schakelen ging dus niet!! Telefoon weer opgestart en het begon weer opnieuw.
Ik werd doorverbonden met iemand anders die me heeft geholpen om het hele toestel te resetten zodat ik weer met een leeg toestel beginnen kon.
Echter mijn rekening konden ze niks mee doen. Door verkoopmedewerker werd mij aangeraden om een brief te schrijven,wat ik heden ook gedaan heb.Toen ik op dit onderwerp begon te zoeken zag ik dar er meerdere mensen zijn met problemen van het onverklaarbare datagebruik via vodafone.
Afwachtend op een antwoord van vodafone!!
Groeten P.Paas

djrakka
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:04

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door djrakka »

Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat ik 315 euro moet betalen omdat ik teveel data binnen 1 dag zou hebben gebruikt. ik heb deze dag niet eens aan mijn telefoon gezeten. ik zat namelijk met veel kiespijn thuis omdat ik naar de kaakchirurg ben geweest.

En als icter weet ik drommels goed dat ik via het WiFi netwerk grote pakketten data moet ophalen

het gaat om 4,2 GB in 1 dag????

En wegens privacy redenen mag ik niet weten waaraan dit is gebruikt. dus met andere woorden ze konden me ook een bedrag van 4000 euro aansmeren. ik kan het toch niet allemaal inzien en bestuderen

Ik heb ook de klantenservice gebeld...wat een associale mensen daar allemaal. Niemand die je vriendelijk of op een behulpzame manier te woord wilt staan

dus nu moet ik maar een rekening betalen waar ik niet van af weet?

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

witte angora schreef:Het zou me niks verbazen als dezelfde nummers in meerdere landen zijn uitgegeven, of is dat een gek idee? Geen idee hoeveel mobieltjes er wereldwijd zijn uitgegeven, maar ga eens uit van 1.000.000.000, 1 miljard, dan zit je toch al op de 10 cijfers, en het 06- moet er ook nog eens voor. Geen idee hoe dat geregeld is, dat mensen met hetzelfde nummer niet op elkaars lijntje kunnen bellen?
Ieder land heeft unieke nummers, je nummer begint immers met het landnummer. Alleen Nederlandse nummers beginnen met 31. Nederlandse nummers zijn 11 cijfers lang, maar er zijn ook landen met langere en met kortere nummers.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

PeterW1572 schreef:
witte angora schreef:Het zou me niks verbazen als dezelfde nummers in meerdere landen zijn uitgegeven, of is dat een gek idee? Geen idee hoeveel mobieltjes er wereldwijd zijn uitgegeven, maar ga eens uit van 1.000.000.000, 1 miljard, dan zit je toch al op de 10 cijfers, en het 06- moet er ook nog eens voor. Geen idee hoe dat geregeld is, dat mensen met hetzelfde nummer niet op elkaars lijntje kunnen bellen?
Ieder land heeft unieke nummers, je nummer begint immers met het landnummer. Alleen Nederlandse nummers beginnen met 31. Nederlandse nummers zijn 11 cijfers lang, maar er zijn ook landen met langere en met kortere nummers.
Dit antwoord is 2 jaar geleden al gegeven ;-)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door olaf79 »

djrakka schreef:Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat ik 315 euro moet betalen omdat ik teveel data binnen 1 dag zou hebben gebruikt. ik heb deze dag niet eens aan mijn telefoon gezeten. ik zat namelijk met veel kiespijn thuis omdat ik naar de kaakchirurg ben geweest.

En als icter weet ik drommels goed dat ik via het WiFi netwerk grote pakketten data moet ophalen

het gaat om 4,2 GB in 1 dag????

En wegens privacy redenen mag ik niet weten waaraan dit is gebruikt. dus met andere woorden ze konden me ook een bedrag van 4000 euro aansmeren. ik kan het toch niet allemaal inzien en bestuderen

Ik heb ook de klantenservice gebeld...wat een associale mensen daar allemaal. Niemand die je vriendelijk of op een behulpzame manier te woord wilt staan

dus nu moet ik maar een rekening betalen waar ik niet van af weet?
U heeft recht op een gespecificeerde rekening. Zo niet, dan niet betalen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door olaf79 »

PeterW1572 schreef:
witte angora schreef:Het zou me niks verbazen als dezelfde nummers in meerdere landen zijn uitgegeven, of is dat een gek idee? Geen idee hoeveel mobieltjes er wereldwijd zijn uitgegeven, maar ga eens uit van 1.000.000.000, 1 miljard, dan zit je toch al op de 10 cijfers, en het 06- moet er ook nog eens voor. Geen idee hoe dat geregeld is, dat mensen met hetzelfde nummer niet op elkaars lijntje kunnen bellen?
Ieder land heeft unieke nummers, je nummer begint immers met het landnummer. Alleen Nederlandse nummers beginnen met 31. Nederlandse nummers zijn 11 cijfers lang, maar er zijn ook landen met langere en met kortere nummers.
Nederland heeft ook nummers die langer of korter zijn. Zoals 0900 en 0800 nummers.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: onverklaarbaar data verbruik VODAFONE

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

olaf79 schreef:
djrakka schreef:Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat ik 315 euro moet betalen omdat ik teveel data binnen 1 dag zou hebben gebruikt. ik heb deze dag niet eens aan mijn telefoon gezeten. ik zat namelijk met veel kiespijn thuis omdat ik naar de kaakchirurg ben geweest.

En als icter weet ik drommels goed dat ik via het WiFi netwerk grote pakketten data moet ophalen

het gaat om 4,2 GB in 1 dag????

En wegens privacy redenen mag ik niet weten waaraan dit is gebruikt. dus met andere woorden ze konden me ook een bedrag van 4000 euro aansmeren. ik kan het toch niet allemaal inzien en bestuderen

Ik heb ook de klantenservice gebeld...wat een associale mensen daar allemaal. Niemand die je vriendelijk of op een behulpzame manier te woord wilt staan

dus nu moet ik maar een rekening betalen waar ik niet van af weet?
U heeft recht op een gespecificeerde rekening. Zo niet, dan niet betalen.
Die gespecificeerde rekening is gewoon via vodafone.nl in te zien, echter zijn dit tijdstippen en hoeveelheid data die verbruikt is.
Wat het gebruik voor doel had of welke applicatie daarbij gebruikt is mag Vodafone niet inzien.
En wat is de definitie van een gespecificeerde rekening? Hoe diep wil je erin duiken?

Gesloten