LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Dutchtone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jorg

Opgelicht door Dutchtone

Ongelezen bericht door Jorg »

Graag wil ik het volgende aan u voorleggen:

Ik heb sinds 2 jaar een abonnement bij Dutchtone voor mobiele telefonie. Ik heb het zgn Alin 360 abonnement waarbij ik voor 32 Euro 6 uur kan bellen per maand (ongeacht naar welk binnenlands nummer en op welk tijdstip). Nu is mij per brief door Dutchtone medegedeeld dat mijn abonnement wordt omgezet in een nieuw abonnement (Alin E 30). Hierbij betaal ik per maand 30 Euro voor plusminus 200 minuten (afhankelijk of in naar vast, mobiel of ander Dutchtone nummer bel). Dat betekend dus dat ik ongeveer 2x zo duur uit ben! Wie weet of hier iets aan te doen is? Ik neem aan dat meerdere personen dit probleem hebben.

shaneeca

Re: Opgelicht door Dutchtone

Ongelezen bericht door shaneeca »

Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige 2 personen zijn met klachten over deze wel hele onvoordelige abonnements-omzettingen van Dutchtone. Namelijk: minder krijgen voor het dubbele.
Ik dacht dat de All-Intro abonnees de enige waren die hiermee te maken kregen, maar blijkbaar IS dat niet 't geval. Ook ik ben bijna 2x zo duur uit, van 8,73 Euro naar 15 Euro per maand.
Laten consumenten zich zulke onvoordelige contractomzettingen zomaar door de strot douwen?
't Lijkt er op dat de meeste klanten zonder enige gemor of protest deze forse prijsverhoging van Dutchtone Slikken en Pikken. Onbegrijpelijk.

Advies Jorg:
1) Meld ze ook maar aan voor de koude douche!!!
2) Meld dit ook op de site van de Consumentenbond
3) Meld dit ook aan bij de Stichting Ombudsman.

van der Star

Re: Opgelicht door Dutchtone

Ongelezen bericht door van der Star »

Ook ik kreeg een brief van Dutchtone waarin werd aangekondigd dat mijn nog lopende abonnement (2-jarig contact) zomaar wordt omgezet naar een veel duurder abonnement. (van E 9 naar E 15) Gewoonweg idioot!
Een verhoging van 67% voor praktisch hetzelfde. Dit is gewoon contractbreuk. Dutchtone moet zijn verplichtingen
nakomen en het contract uitdienen. Dutchtone wil ondanks alles gewoon doorzetten. Als reactie kreeg ik verder te horen dat het huidige contact dan maar opgezegd moet worden, maar dat wil ik helemaal niet! Als dit de nieuwe klantvriendelijke manier is waarop Dutchtone met de klanten
meent te kunnen omgaan, dan zal dit hun marktaandeel zeker
niet ten goede komen. Ik pik deze gang van zaken niet en
word klant bij een van de andere aanbieders!

Gesloten