LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bobp
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 10:52

Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Bobp »

Ik kreeg een SMS bericht dat mijn beltegoed 0,00 euro was op mijn prepaid telefoon. Ik moest binnen 90 dagen opwaarderen om mijn nummer te behouden. Ik was wel verbaasd want niet zo lang geleden stond er nog iets van 17 a 18 euro op. Ik bel heel weinig. dus dat tegoed moest er nog staan.
Ik waardeerde op met 20 euro en kreeg toen het bericht dat mijn beltegoed 37,79 euro was.
Uiteraard bij Vodafone aan de bel getrokken. Volgens hun is mijn beltegoed te lang geleden opgewaardeerd, waardoor het nu geblokkeerd wordt tot het opnieuw opgewaardeerd wordt. Voor ik aan die nieuwe 20 euro begin is de zaak natuurlijk alweer geblokkeerd. Op deze manier verdient Vodafone aan niet geleverde diensten. Dit is oplichterij.
Zijn er meer mensen die dit ondervonden hebben?

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Zo werkt het nu eenmaal met Prepaid bij zo goed als alle providers en staat gewoon te lezen in de Algemene Voorwaarde (AV) en kan je verder niks mee doen want door het ingebruik nemen van je Prepaid ben je met die AV accoord gegaan.
Nog even dit. De reden dat providers het zo doen is omdat er anders niet wordt verdiend wordt met Prepaid en dus niet rendabel is. Als het niet rendabel is dan zullen ze het product uit de handel halen en zal Prepaid dus niet meer bestaan en kan je enkel nog abo's nemen en voor vele is dat geen optie.
Stelen doen ze ook niet want je hebt no gewoon je 20 euro plus het geen er nog stond bij elkaar opgeteld. Enkel een tijdelijke blokkade om je aan te sporen er wat bel-te-goed erop te zetten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door bprosman »

Stelen doen ze ook niet want je hebt no gewoon je 20 euro plus het geen er nog stond bij elkaar opgeteld. Enkel een tijdelijke blokkade om je aan te sporen er wat bel-te-goed erop te zetten.
Misschien DE reden om de topictitel aan te passen :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben het helemaal eens met Wolter32. Dit werkt overal zo en is ook logisch, ze willen wel graag iets verdienen.
Kwestie van de voorwaarden ff doorlezen daar staat het in.

Ik zou dus maar de titel van je topic veranderen voordat Vodafone je aanklaagd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door grun »

Klopt, dit werkt overal zo. Bijna tenminste, bij simyo niet. Het prepaid tegoed bij simyo blijft onbeperkt geldig, de enige voorwaarde is dat je 1x per 6 maanden een belletje of een sms stuurt.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Providers hebben zelfs geen andere keus dan het zo te doen. Prepaid leverd al nauwelijks wat voor ze op ook niet op de manier zoals het nu doen.
Providers weten heel goed dat als ze een product wat verlies leid ze dat uit de handel halen wat natuurlijk heel logisch is maar wel heel veel mensen zonder een mobiel komen zitten omdat een grote groep gewoon geen abo om wat voor reden dan ook KUNNEN nemen.Zo streng vind ik de regels eigenlijk helemaal niet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

grun schreef:Klopt, dit werkt overal zo. Bijna tenminste, bij simyo niet. Het prepaid tegoed bij simyo blijft onbeperkt geldig, de enige voorwaarde is dat je 1x per 6 maanden een belletje of een sms stuurt.
vodafone is weliswaar een listige firma,maar het opwaarderen werkt nu eenmaal zo,rap naar Symyo overstappen TS :wink:

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Maar Symio is dan weer een dochteronderneming van Vodafone dus dat kan er wel uit dan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door grun »

Wolter32 schreef:Maar Symio is dan weer een dochteronderneming van Vodafone dus dat kan er wel uit dan.
Simyo is van KPN toch?

Bobp
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 10:52

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Bobp »

Ik vraag me af als een provider niets verdient aan prepaid, waarom het dan aangeboden wordt. Alvorens over te stappen naar een andere provider die niet je prepaid blokkeert, moet toch eerst het bel tegoed worden opgemaakt. Voor het merendeel van degenen met een mobiel telefoontje is dat geen probleem. Iedereen hangt de godsganse dag aan de telefoon. Bij mij wordt dat ding alleen gebruikt als het niet anders kan. Als dit ongebruikelijk is dan moet deze mogelijkheid niet geschapen worden door providers. Ze verdienen niets aan prepaid, vergeet het maar. Je betaalt voor het gesprek, natuurlijk, maar nu heeft Vodafone een lange tijd geld staan waar ze geen tegenprestatie voor leveren. Zeg een half jaar, met 50.000 klanten die zo iets hebben dan is dat een heel aardig kapitaaltje.
Ik blijf bij titel.
mvg
Bob

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door grun »

Bobp schreef:Ik blijf bij titel.
Toch heb je ongelijk, jij bent immers degene die voor dit pakket gekozen hebt zonder je voldoende op de hoogte te stellen van de voorwaarden. Als je dat wel gedaan had, had je waarschijnlijk voor een ander pakket of provider gekozen. Die keuze is aan jou, niet aan Vodafone. Met oplichting heeft het niets te maken.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

grun schreef:
Wolter32 schreef:Maar Symio is dan weer een dochteronderneming van Vodafone dus dat kan er wel uit dan.
Simyo is van KPN toch?
Zou ook kunnen maar in ieder geval hoord Symio bij 1 van de 3 grote dus komt het op hetzelfde neer.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

Bobp schreef:Ik vraag me af als een provider niets verdient aan prepaid, waarom het dan aangeboden wordt. Alvorens over te stappen naar een andere provider die niet je prepaid blokkeert, moet toch eerst het bel tegoed worden opgemaakt. Voor het merendeel van degenen met een mobiel telefoontje is dat geen probleem. Iedereen hangt de godsganse dag aan de telefoon. Bij mij wordt dat ding alleen gebruikt als het niet anders kan. Als dit ongebruikelijk is dan moet deze mogelijkheid niet geschapen worden door providers. Ze verdienen niets aan prepaid, vergeet het maar. Je betaalt voor het gesprek, natuurlijk, maar nu heeft Vodafone een lange tijd geld staan waar ze geen tegenprestatie voor leveren. Zeg een half jaar, met 50.000 klanten die zo iets hebben dan is dat een heel aardig kapitaaltje. Ik blijf bij titel.
mvg
Bob
noem eens een bedrag,mag ook ongefundeerd zijn Bob,waarom zit BoB bij Vodafone ? :lol:

Bobp
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 10:52

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Bobp »

Hier de voorwarden m.b.t. Prepaid.
Over geldigheidsduur wordt nergens gesproken.
Artikel 5 Vodafone Prepaid
1. Vodafone Prepaid is van onbepaalde duur, mits Contractant
een prepaid-tegoed aanhoudt. De geldigheidsduur
van een prepaid-tegoed kan variëren, afhankelijk van de
aard en de omvang van het prepaidtegoed.
2. Na afloop van de geldigheidsduur heeft Contractant nog
90 dagen de tijd om alsnog zijn prepaid-tegoed aan te
vullen. In deze periode kan Vodafone Prepaid nog beperkt
gebruikt worden, zoals voor het bellen van de hulpdienst
112 en de Vodafone Prepaid Infolijn via 1200. Indien
Contractant zijn prepaid-tegoed ook in deze periode van
90 dagen niet aanvult, mag Vodafone Vodafone Prepaid
beëindigen zonder nadere kennisgeving.
3. Indien Vodafone op grond van dit artikel 5 Vodafone
Prepaid met Contractant beëindigt, zal de Aansluiting
worden gestopt en komen het bijbehorende Nummer en
het eventueel resterende prepaid-tegoed automatisch
te vervallen. Contractant kan in dat geval geen enkele
aanspraak maken op enige vorm van restitutie of compensatie.
Vodafone heeft geen verplichting Contractant
of diens Eindgebruikers op enige wijze van tevoren te
waarschuwen dat men in de in artikel 5.2 beschreven
periode verkeert.
4. Het prepaid-tegoed komt tevens te vervallen zonder
recht op restitutie bij beëindiging door Contractant van
Vodafone Prepaid.
5. Vodafone Prepaid eindigt en eventueel resterend
prepaid-tegoed vervalt eveneens zodra het Nummer op
verzoek van Contractant naar een andere aanbieder is
geporteerd.

(Cursivering door ondergetekende. )

mvg
Bob

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door grun »

Bobp schreef:Hier de voorwarden m.b.t. Prepaid.
Over geldigheidsduur wordt nergens gesproken.
Artikel 5 Vodafone Prepaid
1. Vodafone Prepaid is van onbepaalde duur, mits Contractant
een prepaid-tegoed aanhoudt. De geldigheidsduur
van een prepaid-tegoed kan variëren, afhankelijk van de
aard en de omvang van het prepaidtegoed.

Hoe kun je nu beweren dat er over de geldigheidsduur nergens gesproken wordt? Er staat dat de geldigheidsduur kan varieren, dus zul je verder moeten zoeken. Bijvoorbeeld hier:

http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... _faqid=186

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door bprosman »

Vodafone een lange tijd geld staan waar ze geen tegenprestatie voor leveren.
Deed je telefoon het niet dan ?. Of zorgde VF er voor dat je gebeld kon worden op je toestel. Dat is geen tegenprestatie ?.

Bobp
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2012 10:52

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Bobp »

In de voorwaarden wordt niet gesproken over een minimale of maximale geldigheidsduur. Om dan via Help er achter te komen, waar het antwoord door een Vodafonist gegeven wordt is natuurlijk belachelijk.
Ik merk ook dat niemand zich aangesproken voelt en iedereen het normaal vindt om gepiepeld te worden door firma's.

mvg
Bob

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Har06 »

Bobp schreef:In de voorwaarden wordt niet gesproken over een minimale of maximale geldigheidsduur. Om dan via Help er achter te komen, waar het antwoord door een Vodafonist gegeven wordt is natuurlijk belachelijk.
Ik merk ook dat niemand zich aangesproken voelt en iedereen het normaal vindt om gepiepeld te worden door firma's.
mvg
Bob
Onjuist opgemerkt BoB, gepiepeld worden vind niemand leuk en zeker niet normaal, jouw gepiepel had je kunnen voorkomen :oops:

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Bobp leest gewoon niet en begint te zeuren terwijl de AV glashelder zijn.
Als je dit niet wil dan maar geen mobiel he. 1x Per half jaar of 1 x per jaar 1 tientje opwaarderen en klaar en alles werkt gewoon. Ik snap dit 'geneuzel' echt niet hoor want Vodafone doet hier helemaal niks fout maar Bobp heeft de AV niet gelezen en gaat dan klagen niet te begrijpen gewoon.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Opgelicht door Vodafone

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Hoezo verdienen ze niets aan prepay? Het netwerk ligt er al, dus daar hoeven ze niets aan te doen en er zijn genoeg mensen die meer dan 1x per 6 maanden opwaarderen. Voor sommigen is een abo zelf nog goedkoper, maar zij willen graag de kosten "in de hand houden" en zo weten ze wat ze elke maand besteden. Dus prepay is geen goudmijn, maar ook zeker niet verliesgevend.

Gesloten