LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting door T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lasm
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2005 12:36

Oplichting door T-Mobile

Ongelezen bericht door lasm »

Mijn huidige abonnement met T-Mobile loopt binnenkort af, mijn toestel is dik 3 jaar oud, dus ik wilde verlengen met een nieuw toestel. Even gebeld, keurig te woord gestaan, aanbieding zou met de post komen. Kortom: prima.

De brief begint te vertellen dat mij telefonisch een aantrekkelijk aanbod is gedaan. Onzin, ik heb alleen informatie aangevraagd over het verlengen van mijn contract, verder niets. Maar goed, dit zal wel een automatisch aangemaakte standaardbrief zijn, de aangevraagde info zat er inderdaad bij, dus akkoord.

Je ontvangt een lijstje met een aantal toestellen, tarieven van Sim only en van gewone Relax bundels. En hier gaat het ernstig mis. De tarieven die vermeld staan, zijn de standaardtarieven van T-Mobile. Dus bijvoorbeeld SIM only 150 voor € 10,75, Relax 150 voor € 21,50.

Nu had ik toevallig gehoord dat er via internet veel lagere tarieven worden aangeboden. Internetsite bezocht en inderdaad SIM only 150 voor € 4,50 en Relax 150 voor € 12,50. Ofwel, verschillen van 58% en 42%.

Meteen weer gebeld met T-Mobile en om uitleg gevraagd. Aanbieding was niet bekend, dus gewezen op de info op de site. Mijn vraag was waarom ik deze info niet per post had ontvangen. De reactie was dat dit een tijdelijke actie was en dat de acties elkaar zo snel op volgen dat dit niet bij de aanbieding kon worden ingesloten. Onzin natuurlijk, want deze actie loopt al weken en duurt nog tot 15 jan 06. Flink boos geworden, T-Mobile uitgemaakt voor dieven en oplichters, en hen gezegd dat ik hun aanbod zeker niet in overweging zou nemen.

Verder gezocht op internet, ook op sites van onafhankelijke aanbieders. Via geen van deze sites kon je gebruik maken van de lagere tarieven, nergens was deze actie bekend. Na een uurtje zoeken ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat de verlaagde tarieven van T-Mobile absoluut de laagste zijn die je kunt vinden. Dus eigenlijk had ik al besloten het contract te verlengen, Relax 150, met een nieuw toestel.

Om 21.50u (22.00u sluiten ze) werd ik gebeld door T-Mobile. Dat mijn contract in december afloopt, of ik wilde verlengen en of ik daarover informatie wilde. De afdelingen werken onderling dus erg goed samen ?! Verhaal tot dan toe verteld en weer gevraagd hoe dit nu zit. Weer geen antwoord. ondanks mijn woede heb ik mijn contract verlengd onder de gunstige voorwaarden. Tenminste, de bevestiging daarvan moet ik nog wel ontvangen. Dit klinkt misschien niet logisch, maar de lage tarieven zijn echt heel gunstig.

Moraal van het verhaal: laat je door T-Mobile niet oplichten. Ze bieden op internet andere tarieven aan dan op papier of via de winkels. Mensen die hun abonnement in november (en misschien wel oktober) hebben afgesloten voor de hoge tarieven moeten maar eens contact opnemen met T-Mobile. Vraag je geld terug, eis alsnog de lage tarieven.

Is er in Nederland geen instantie die deze praktijken kan aanpakken ? De OPTA hoort dit toch te controleren ? Want dit kan toch niet. Ze proberen je een abonnenment aan te smeren tegen de standaardtarieven terwijl er dus veel lagere tarieven gelden. En het scheelt geen 5 of 10%, maar 40 tot 60% !!

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Oplichting door T-Mobile

Ongelezen bericht door fuiduif »

Consistentie van een aanbieder zou fijn zijn, maar concurrende aanbiedingen voor hetzelfde product is vrij normaal en zeker geen oplichterij hoor.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Oplichting door T-Mobile

Ongelezen bericht door lind@ »

nou die 4,50 euro die jij aanhaalt is niet wat je per maand betaald hoor!!
ik heb ook laatst zitten kijken en ze maken een soort berekening op die sites dat je eigenlijk 4,50 euro betaald maar met cashback enzo en tussentijds je abo omzetten naar een goedkoper abo. dus staar je niet prat op die abo's want het is een hoop gedoe.Want aelf kan ik me niet voorstellen dat als je 21,50 bij hun moet betalen bij de ander maar 4,50 kost das wel heeel goedkoop.
lees maar eens goed de voorwaarden van die goedkope abo's door


succes verder

Caatje28
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:21

Re: Oplichting door T-Mobile

Ongelezen bericht door Caatje28 »

Hallo,

Dit is zeker geen oplichterij. de wereld van de telecom is inderdaad verwarrend voor menig consument. Stel je bent klant rechtstreeks bij t-mobile en je wil je contract verlengen zoals jij wilde. Dan geeft t-mobile jou aanbiedingen waarvan je gebruik kan maken. Vervolgesn ga je zitten surfen op internet en komt voor dezelfde bundel een veel lager tarief tegen.Dit komt omdat dat dan waarschijnlijk een andere aanbieder is maar die belminuten heeft ingekocht bij t-mobile.Deze maken dan aantrekkelijke bundels omdat ze door grote aantallen in te kopen minder betalen voor minuten.Dit heeft niks te maken met oplichterij van t-mobile maar met wat anderen aanbieden op het netwerk van t-mobile. T-mobile staat dan los van die aanbiedingen. Daarnaast is het vrij logisch dat je op internet lagere tarieven vind dan in winkels.Winkels hebben hoge maandlasten (personeel,huurkosten,stookkossten enz.)Internet aanbieders hebben vele lagere kosten waardoor ze bundels veel aantrekkelijker kunnen maken. en zo zijn er nog honderden andere redenen waarom er prijs verschillen in kunnen zitten. En het is wel degelijk waar dat acties om de haverklap kunnen veranderen bij telecomaanbieders. De ene dag is een leuk toestel gratis bij een abo van 20 euro en de volgende dag moet je voor het zelfde toestel met hetzelfde abo 200 euro bijbetalen. Ook al staat er in de folder die prijs of die aanbieding. Als het goed is staat er in de kleine letters ook wijzigingen voorbehouden.Dan als laatste het is raar maar waar maar vaste klanten die willen gaan verlengen hebben krijgen vaak minder leuke aanbiedingen dan nieuwe klanten. Dit om het simpele feit dat het in de telecom 9 van de 10 keer draait om nieuwe aansluitingen. Wil je optimaal profiteren als consument zijnde?? Neem dan ieder jaar of iedere 2 jaar (ligt aan je contractstermijn) een nieuw nummer of provider.

Gesloten