LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Hallo!,
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu nog kan doen. Ik heb ongeveer 10 e-mails gestuurd naar de helpdesk van Hollands Nieuwe. En meestal kreeg na enkele dagen reactie (niet altijd krijg je überhaupt een reactie).
De reactie bestaan altijd uit valse beloftes waarin mij wordt beloofd geld terug te krijgen van verkeerde facturen die ontstaan zijn door een fout van hun.
Het gaat over 14,75 per maand.
Telefonisch wordt ik eigenlijk amper te woord gestaan. De wachttijd is 15+ minuten (15 cent per minuut + 7 cent per minuut voor gebruik telefoon). Dit heb ik al minimaal 6 keer moeten doorstaan.
3 van de 6 keer heeft de medewerker me zonder enige reden opgehangen, al aan het begin van het gesprek.
De andere 3 keer ben ik "netjes" geholpen. De helpdesk van Hollands Nieuwe mij een zeer afwezige indruk en heb ik het idee dat ze zo vaak mogelijk zeggen: "Dit moet ik voor uw nakijken", "Dit ga ik voor u opzoeken" en "Dit ga ik navragen" om meerdere klachten tegelijk te behandelen. Want nadat ze iets hebben opgezocht, nagevraagd etc hebben ze geen idee meer wat je hun verteld hebt.
Als ze een vraag niet kunnen beantwoorden leggen ze de telefoon op. Dit is mij 2 van de overige 3 keer gebeurd.
De keer die nog over blijft werd me verteld dat er in het systeem stond dat mijn abonnement opgezegd zou worden en ik men geld terug zou krijgen. Iets wat, na 2 maanden (nog?) niet volledig uitgevoerd is.
Tijdens de gemiddelde poging te bellen met de klantenservice hang ik 15 tot 20 minuten aan de lijn. Betaal ik 22 cent per minuut aan Hollands Nieuwe. Wordt ik maximaal 2 minuten te woord gestaan. Simpel rekensommetje: 1uur/2 minuten = 30 gespreken per medewerker per uur. 30 gesprekken van 2 minuten + wacht tijd = 20 minuten * 30 gesprekken *22 cent = 132 euro per uur per medewerker. Stel mijn vermoeden klopt dat 1-medewerker meerdere mensen tegelijk te woord staan zou dit bedrag dus nog verdubbelen of drievoudige. Dikke business!
Het probleem is ontstaan toen ik in oktober een abonnement online afsloot, hiervoor moesten registratie kosten betaald worden via Ideal. In eerste instantie kreeg ik het bericht "Betaling niet juist afgerond, probeer het later nog eens."
Klanten service gebeld en het zou om een technische fout gaan, en ik zou het inderdaad nog maal moeten proberen. Er was niks afgeschreven van mijn ING.
S avonds opnieuw geprobeerd, weer niet gelukt en weer niets afgeschreven. Later nog maal geprobeerd en weer niets afgeschreven.
De volgende dag had ik 3 mailtjes in mijn postvak in "De betaling is alsnog gelukt." Zonder enige goedkeuring van mij hadden ze achteraf als nog 3 maal de registratie kosten afgeschreven. Deze heb ik na een flink bedrag aan de klantenservice-belkosten terug gekregen.
1 van de 3 abonnementen is direct gestopt, het andere pas na anderhalve maand klagen, zeuren, mailen, bellen. Echter heb ik van numero duo nooit het geld terug gezien, wat mij wel meerdere malen is toe gezegd.
Hoewel sinds 29 november mijn tweede abonnement gestopt is, worden de maandelijkse abonnementskosten nog vrolijk afgeschreven. December heb ik niks betaald, november en januari dubbel. Volgens de klantenservice aan de telefoon deze ochtend: “Dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in november dubbel betaald dus hoefde u van ons in december niet te betalen.” Op de vraag waar de dubbele kosten van januari vandaan kwamen antwoorde hij “dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in januari dubbel betaald omdat u in december niet heeft betaald.” Waarop ik vroeg: “Als ik in november heb betaald voor december, en in januari ook, waarom heb ik dan dubbel voor december betaald?” en direct mocht ik luisteren naar het gepiep van de telefoon, wederom legt de klantenservice op na het bij elkaar harken van antwoorden waar ze zelf niets meer van kunnen maken. Kosten van het gesprek: ongeveer 5 euro.
Wat kan ik nu nog doen? Ik betaal voor een abonnement dat onterecht is afgesloten, nooit heb kunnen gebruiken én geannuleerd is. Telefonisch kom ik niet verder ik maak alleen maar meer kosten aan hun, per mail wordt mijn precies beloofd waar ik elke keer om vraag. Ik krijg “uiteraard eventueel mijn geld terug.” Een zin die zich zelf overigens behoorlijk tegenspreekt. Maar uitvoeren wat ze beloven, doen ze niet.
Ben benieuwt of iemand een goede oplossing weet.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu nog kan doen. Ik heb ongeveer 10 e-mails gestuurd naar de helpdesk van Hollands Nieuwe. En meestal kreeg na enkele dagen reactie (niet altijd krijg je überhaupt een reactie).
De reactie bestaan altijd uit valse beloftes waarin mij wordt beloofd geld terug te krijgen van verkeerde facturen die ontstaan zijn door een fout van hun.
Het gaat over 14,75 per maand.
Telefonisch wordt ik eigenlijk amper te woord gestaan. De wachttijd is 15+ minuten (15 cent per minuut + 7 cent per minuut voor gebruik telefoon). Dit heb ik al minimaal 6 keer moeten doorstaan.
3 van de 6 keer heeft de medewerker me zonder enige reden opgehangen, al aan het begin van het gesprek.
De andere 3 keer ben ik "netjes" geholpen. De helpdesk van Hollands Nieuwe mij een zeer afwezige indruk en heb ik het idee dat ze zo vaak mogelijk zeggen: "Dit moet ik voor uw nakijken", "Dit ga ik voor u opzoeken" en "Dit ga ik navragen" om meerdere klachten tegelijk te behandelen. Want nadat ze iets hebben opgezocht, nagevraagd etc hebben ze geen idee meer wat je hun verteld hebt.
Als ze een vraag niet kunnen beantwoorden leggen ze de telefoon op. Dit is mij 2 van de overige 3 keer gebeurd.
De keer die nog over blijft werd me verteld dat er in het systeem stond dat mijn abonnement opgezegd zou worden en ik men geld terug zou krijgen. Iets wat, na 2 maanden (nog?) niet volledig uitgevoerd is.
Tijdens de gemiddelde poging te bellen met de klantenservice hang ik 15 tot 20 minuten aan de lijn. Betaal ik 22 cent per minuut aan Hollands Nieuwe. Wordt ik maximaal 2 minuten te woord gestaan. Simpel rekensommetje: 1uur/2 minuten = 30 gespreken per medewerker per uur. 30 gesprekken van 2 minuten + wacht tijd = 20 minuten * 30 gesprekken *22 cent = 132 euro per uur per medewerker. Stel mijn vermoeden klopt dat 1-medewerker meerdere mensen tegelijk te woord staan zou dit bedrag dus nog verdubbelen of drievoudige. Dikke business!
Het probleem is ontstaan toen ik in oktober een abonnement online afsloot, hiervoor moesten registratie kosten betaald worden via Ideal. In eerste instantie kreeg ik het bericht "Betaling niet juist afgerond, probeer het later nog eens."
Klanten service gebeld en het zou om een technische fout gaan, en ik zou het inderdaad nog maal moeten proberen. Er was niks afgeschreven van mijn ING.
S avonds opnieuw geprobeerd, weer niet gelukt en weer niets afgeschreven. Later nog maal geprobeerd en weer niets afgeschreven.
De volgende dag had ik 3 mailtjes in mijn postvak in "De betaling is alsnog gelukt." Zonder enige goedkeuring van mij hadden ze achteraf als nog 3 maal de registratie kosten afgeschreven. Deze heb ik na een flink bedrag aan de klantenservice-belkosten terug gekregen.
1 van de 3 abonnementen is direct gestopt, het andere pas na anderhalve maand klagen, zeuren, mailen, bellen. Echter heb ik van numero duo nooit het geld terug gezien, wat mij wel meerdere malen is toe gezegd.
Hoewel sinds 29 november mijn tweede abonnement gestopt is, worden de maandelijkse abonnementskosten nog vrolijk afgeschreven. December heb ik niks betaald, november en januari dubbel. Volgens de klantenservice aan de telefoon deze ochtend: “Dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in november dubbel betaald dus hoefde u van ons in december niet te betalen.” Op de vraag waar de dubbele kosten van januari vandaan kwamen antwoorde hij “dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in januari dubbel betaald omdat u in december niet heeft betaald.” Waarop ik vroeg: “Als ik in november heb betaald voor december, en in januari ook, waarom heb ik dan dubbel voor december betaald?” en direct mocht ik luisteren naar het gepiep van de telefoon, wederom legt de klantenservice op na het bij elkaar harken van antwoorden waar ze zelf niets meer van kunnen maken. Kosten van het gesprek: ongeveer 5 euro.
Wat kan ik nu nog doen? Ik betaal voor een abonnement dat onterecht is afgesloten, nooit heb kunnen gebruiken én geannuleerd is. Telefonisch kom ik niet verder ik maak alleen maar meer kosten aan hun, per mail wordt mijn precies beloofd waar ik elke keer om vraag. Ik krijg “uiteraard eventueel mijn geld terug.” Een zin die zich zelf overigens behoorlijk tegenspreekt. Maar uitvoeren wat ze beloven, doen ze niet.
Ben benieuwt of iemand een goede oplossing weet.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 aug 2010 01:04
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
jee wat erg zeg, Problemen het Hollands Nieuwe? Ik was juist op dit forum aan het zoeken of er nog mensen met problemen waren met deze aanbieder, omdat ik overwoog over te stappen.. nou jammer Hollands Nieuwe.. zuiniger met je klanten omgaan!
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Bij mij hebben ze drie pogingen tot nummerbehoud om zeep geholpen.
De helpdesk is zeer ondeskundig, onprofessioneel en zelfs ronduit onbeschoft... Heb het zo bont nog nooit meegemaakt.
HN is erg goedkoop maar als je de HELpdesk nodig hebt.....
De helpdesk is zeer ondeskundig, onprofessioneel en zelfs ronduit onbeschoft... Heb het zo bont nog nooit meegemaakt.
HN is erg goedkoop maar als je de HELpdesk nodig hebt.....
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Beste Dravik,dravik schreef:Hallo!,
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu nog kan doen. Ik heb ongeveer 10 e-mails gestuurd naar de helpdesk van Hollands Nieuwe. En meestal kreeg na enkele dagen reactie (niet altijd krijg je überhaupt een reactie).
De reactie bestaan altijd uit valse beloftes waarin mij wordt beloofd geld terug te krijgen van verkeerde facturen die ontstaan zijn door een fout van hun.
Het gaat over 14,75 per maand.
Telefonisch wordt ik eigenlijk amper te woord gestaan. De wachttijd is 15+ minuten (15 cent per minuut + 7 cent per minuut voor gebruik telefoon). Dit heb ik al minimaal 6 keer moeten doorstaan.
3 van de 6 keer heeft de medewerker me zonder enige reden opgehangen, al aan het begin van het gesprek.
De andere 3 keer ben ik "netjes" geholpen. De helpdesk van Hollands Nieuwe mij een zeer afwezige indruk en heb ik het idee dat ze zo vaak mogelijk zeggen: "Dit moet ik voor uw nakijken", "Dit ga ik voor u opzoeken" en "Dit ga ik navragen" om meerdere klachten tegelijk te behandelen. Want nadat ze iets hebben opgezocht, nagevraagd etc hebben ze geen idee meer wat je hun verteld hebt.
Als ze een vraag niet kunnen beantwoorden leggen ze de telefoon op. Dit is mij 2 van de overige 3 keer gebeurd.
De keer die nog over blijft werd me verteld dat er in het systeem stond dat mijn abonnement opgezegd zou worden en ik men geld terug zou krijgen. Iets wat, na 2 maanden (nog?) niet volledig uitgevoerd is.
Tijdens de gemiddelde poging te bellen met de klantenservice hang ik 15 tot 20 minuten aan de lijn. Betaal ik 22 cent per minuut aan Hollands Nieuwe. Wordt ik maximaal 2 minuten te woord gestaan. Simpel rekensommetje: 1uur/2 minuten = 30 gespreken per medewerker per uur. 30 gesprekken van 2 minuten + wacht tijd = 20 minuten * 30 gesprekken *22 cent = 132 euro per uur per medewerker. Stel mijn vermoeden klopt dat 1-medewerker meerdere mensen tegelijk te woord staan zou dit bedrag dus nog verdubbelen of drievoudige. Dikke business!
Het probleem is ontstaan toen ik in oktober een abonnement online afsloot, hiervoor moesten registratie kosten betaald worden via Ideal. In eerste instantie kreeg ik het bericht "Betaling niet juist afgerond, probeer het later nog eens."
Klanten service gebeld en het zou om een technische fout gaan, en ik zou het inderdaad nog maal moeten proberen. Er was niks afgeschreven van mijn ING.
S avonds opnieuw geprobeerd, weer niet gelukt en weer niets afgeschreven. Later nog maal geprobeerd en weer niets afgeschreven.
De volgende dag had ik 3 mailtjes in mijn postvak in "De betaling is alsnog gelukt." Zonder enige goedkeuring van mij hadden ze achteraf als nog 3 maal de registratie kosten afgeschreven. Deze heb ik na een flink bedrag aan de klantenservice-belkosten terug gekregen.
1 van de 3 abonnementen is direct gestopt, het andere pas na anderhalve maand klagen, zeuren, mailen, bellen. Echter heb ik van numero duo nooit het geld terug gezien, wat mij wel meerdere malen is toe gezegd.
Hoewel sinds 29 november mijn tweede abonnement gestopt is, worden de maandelijkse abonnementskosten nog vrolijk afgeschreven. December heb ik niks betaald, november en januari dubbel. Volgens de klantenservice aan de telefoon deze ochtend: “Dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in november dubbel betaald dus hoefde u van ons in december niet te betalen.” Op de vraag waar de dubbele kosten van januari vandaan kwamen antwoorde hij “dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in januari dubbel betaald omdat u in december niet heeft betaald.” Waarop ik vroeg: “Als ik in november heb betaald voor december, en in januari ook, waarom heb ik dan dubbel voor december betaald?” en direct mocht ik luisteren naar het gepiep van de telefoon, wederom legt de klantenservice op na het bij elkaar harken van antwoorden waar ze zelf niets meer van kunnen maken. Kosten van het gesprek: ongeveer 5 euro.
Wat kan ik nu nog doen? Ik betaal voor een abonnement dat onterecht is afgesloten, nooit heb kunnen gebruiken én geannuleerd is. Telefonisch kom ik niet verder ik maak alleen maar meer kosten aan hun, per mail wordt mijn precies beloofd waar ik elke keer om vraag. Ik krijg “uiteraard eventueel mijn geld terug.” Een zin die zich zelf overigens behoorlijk tegenspreekt. Maar uitvoeren wat ze beloven, doen ze niet.
Ben benieuwt of iemand een goede oplossing weet.
Dank voor je bericht, waar je in duidelijke bewoordingen uiteenzet wat je problemen zijn.
Een helder verhaal, waar we graag onderzoek naar willen doen om zo snel mogelijk aan jou een oplossing kunnen aanbieden.
Zou je hiervoor per privé-bericht je abonnementsgegevens aan ons door willen sturen.
Daarbij is het handig om aan te geven, welk van de twee abonnementen naar jouw idee stopgezet is en van welke dus de afgelopen maanden de betalingen zijn doorgelopen.
We kijken uit naar je bericht en mocht je eventueel nog andere vragen hebben, zien we die ook graag tegemoet.
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Ik ben zeer te spreken over T-mobile, voor wat dat waard is?Donna schreef:Mijn abonnement bij Vodafone loopt binnenkort af en ik zoek een nieuwe provider. Na het lezen van dit verhaal wordt dat niet Hollands Nieuwe.
Is er iemand die wel tevreden is over een telefoonprovider?
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Ik heb ook positieve ervaringen met T mobile maar daar betaal je wel flink voor. Dat mee gerekend zou ik Hollands nieuwe nogsteeds overwegen.
Heb ook bij ben gezeten, ook goedkoop maar als je over je bundel gaat is het huilen geblazen. 25 cent per sms/minuut/mb was het toen geloof ik.
MIJn 2e Hollands nieuwe abonnement is uit eindelijk stop gezet, met het plaatsen van mijn ervaring hier werden ze behulpzaam. Volgens mij hoor ik eigenlijk nog 14,75 te krijgen van ze. Denk dat ik daar nog 1 maal over mail, maar lig er niet wakker van.
Heb ook bij ben gezeten, ook goedkoop maar als je over je bundel gaat is het huilen geblazen. 25 cent per sms/minuut/mb was het toen geloof ik.
MIJn 2e Hollands nieuwe abonnement is uit eindelijk stop gezet, met het plaatsen van mijn ervaring hier werden ze behulpzaam. Volgens mij hoor ik eigenlijk nog 14,75 te krijgen van ze. Denk dat ik daar nog 1 maal over mail, maar lig er niet wakker van.
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Beste Dravik,
Graag zou ik nog voor je willen uitpluizen of je nog recht hebt op die 14,75 euro. Hiermee is dan, hopelijk naar je tevredenheid, de gehele case behandeld. Kun je in een privé-bericht je 06-nummer sturen en daarbij kort aangeven waarom je nog een bedrag van ons tegoed hebt? Het zou prettig zijn, mocht dit betrekking hebben op een reeds geannuleerde order, dat je dan ook dat ordernummer in het privé-bericht vermeld.
Naar aanleiding van je laatste bericht hier op TrosRadar m.b.t de kosten buiten je bundel, ook nog even wat informatie hierover: Kosten buiten de bundel worden door hollandsnieuwe niet gerekend. Bij hollandsnieuwe betaal je zowel binnen als 'buiten' de bundel één vast tarief per minuut. Afhankelijk van de grootte van je abonnement is dit 3,4, dan wel 3,8 cent per minuut. Omdat je bij hollandsnieuwe feitenlijk niet buiten je bundel kan geraken, want ben je door je minuten heen, dien je op te waarderen om te kunnen blijven bellen etc, behoud je dus altijd het standaard binnen-je-bundel-tarief. Hierin zijn we als provider uniek.
Ik zie het privé-bericht tegemoet, mocht je verder nog vragen hebben, kun je die dan ook gelijk stellen.
Groet, hollandsnieuwe http://goo.gl/RkHH1
Graag zou ik nog voor je willen uitpluizen of je nog recht hebt op die 14,75 euro. Hiermee is dan, hopelijk naar je tevredenheid, de gehele case behandeld. Kun je in een privé-bericht je 06-nummer sturen en daarbij kort aangeven waarom je nog een bedrag van ons tegoed hebt? Het zou prettig zijn, mocht dit betrekking hebben op een reeds geannuleerde order, dat je dan ook dat ordernummer in het privé-bericht vermeld.
Naar aanleiding van je laatste bericht hier op TrosRadar m.b.t de kosten buiten je bundel, ook nog even wat informatie hierover: Kosten buiten de bundel worden door hollandsnieuwe niet gerekend. Bij hollandsnieuwe betaal je zowel binnen als 'buiten' de bundel één vast tarief per minuut. Afhankelijk van de grootte van je abonnement is dit 3,4, dan wel 3,8 cent per minuut. Omdat je bij hollandsnieuwe feitenlijk niet buiten je bundel kan geraken, want ben je door je minuten heen, dien je op te waarderen om te kunnen blijven bellen etc, behoud je dus altijd het standaard binnen-je-bundel-tarief. Hierin zijn we als provider uniek.
Ik zie het privé-bericht tegemoet, mocht je verder nog vragen hebben, kun je die dan ook gelijk stellen.
Groet, hollandsnieuwe http://goo.gl/RkHH1
dravik schreef:Ik heb ook positieve ervaringen met T mobile maar daar betaal je wel flink voor. Dat mee gerekend zou ik Hollands nieuwe nogsteeds overwegen.
Heb ook bij ben gezeten, ook goedkoop maar als je over je bundel gaat is het huilen geblazen. 25 cent per sms/minuut/mb was het toen geloof ik.
MIJn 2e Hollands nieuwe abonnement is uit eindelijk stop gezet, met het plaatsen van mijn ervaring hier werden ze behulpzaam. Volgens mij hoor ik eigenlijk nog 14,75 te krijgen van ze. Denk dat ik daar nog 1 maal over mail, maar lig er niet wakker van.
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
En daar gaan we weer. Oplichting...
Oke ik ben al weer klaar met dit topic...
Oke ik ben al weer klaar met dit topic...
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Ha eindelijk een medestander gevonden in de problemen met Hollands Nieuwe.
In november mijn abonnements geld betaald a € 16,75 via de site omdat de automatische betaling niet ging werken. Storing op de site, nogmaals geprobeerd en ja hoor het lukte zowaar. Alleen werd de betaling van het label "opwaarderen" voorzien. Ik schrijf naar de klantenservice. Want bellen deed ik al niet meer want dan is men niet te bereiken. Mijnheer van Gelder alles is in orde kreeg ik als antwoord er was een technische storing op de site. Dan wordt het 14 januari 2013, ineens werd ik afgesloten van het netwerk. Brief volgde ik had de termijn van november 2012 niet betaald dus snel maar even €16,75 en daarboven op € 10,= heraansluitings kosten betalen. Ik reageerde meteen, ik had betaald ga niet dubbel betalen en dan ook nog eens 10 euro heraansluiting betalen. Vervolgens schakel ik de rechtsbijstand in omdat men niet van plan was hier genoegen mee te nemen. Eind januari 2013 een brief nu binnen twee weken het VERSCHULDUGDE bedrag betalen of anders melding Preventel ( BKR van telecom bedrijven) en ontbinding contract. Februari 2013 advocaat sommeert Hollands Nieuwe direct tot heraansluiting over te gaan en schadevergoeding te betalen. Brief aan advocaat uw client ( ik dus) moet gewoon opnieuw betalen link wordt na aanvraag opgestuurd. ( vier dagen geleden) Geen link ontvangen, maar wel brief met ontbinding en de mededeling dat ik ben aangemeld bij preventel en bijbehorende factuur van € 122,75. Blijft dus nu over gang naar rechter of gang naar geschillencommissie telecom. Heb een uitvraag gedaan voor meer slachtoffers van dit malafide bedrijf, gaan we samen stappen ondernemen. Ik voel mij ernstig aangetast in mijn goede naam en eer en ga nu strijden tot aan het uiterste toe terwijl ik op advies van de advocaat in de minne wilde schikken.
In november mijn abonnements geld betaald a € 16,75 via de site omdat de automatische betaling niet ging werken. Storing op de site, nogmaals geprobeerd en ja hoor het lukte zowaar. Alleen werd de betaling van het label "opwaarderen" voorzien. Ik schrijf naar de klantenservice. Want bellen deed ik al niet meer want dan is men niet te bereiken. Mijnheer van Gelder alles is in orde kreeg ik als antwoord er was een technische storing op de site. Dan wordt het 14 januari 2013, ineens werd ik afgesloten van het netwerk. Brief volgde ik had de termijn van november 2012 niet betaald dus snel maar even €16,75 en daarboven op € 10,= heraansluitings kosten betalen. Ik reageerde meteen, ik had betaald ga niet dubbel betalen en dan ook nog eens 10 euro heraansluiting betalen. Vervolgens schakel ik de rechtsbijstand in omdat men niet van plan was hier genoegen mee te nemen. Eind januari 2013 een brief nu binnen twee weken het VERSCHULDUGDE bedrag betalen of anders melding Preventel ( BKR van telecom bedrijven) en ontbinding contract. Februari 2013 advocaat sommeert Hollands Nieuwe direct tot heraansluiting over te gaan en schadevergoeding te betalen. Brief aan advocaat uw client ( ik dus) moet gewoon opnieuw betalen link wordt na aanvraag opgestuurd. ( vier dagen geleden) Geen link ontvangen, maar wel brief met ontbinding en de mededeling dat ik ben aangemeld bij preventel en bijbehorende factuur van € 122,75. Blijft dus nu over gang naar rechter of gang naar geschillencommissie telecom. Heb een uitvraag gedaan voor meer slachtoffers van dit malafide bedrijf, gaan we samen stappen ondernemen. Ik voel mij ernstig aangetast in mijn goede naam en eer en ga nu strijden tot aan het uiterste toe terwijl ik op advies van de advocaat in de minne wilde schikken.
-
- verified
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
- Contacteer:
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Beste Dravik,
Helaas hebben wij tot op heden nog geen privé-bericht van u ontvangen met daarin de abonnementgegevens waarmee ik voor u zou kunnen onderzoeken of u nog recht heeft op 14,75 euro.
Hierom ga ik er van uit dat dit probleem inmiddels voor u niet meer bestaat. Mocht u nog wel vragen hebben, staan wij uiteraard voor u klaar om u daarbij te helpen en/of te adviseren.
Met vriendelijke groet, hollandsnieuwe
Helaas hebben wij tot op heden nog geen privé-bericht van u ontvangen met daarin de abonnementgegevens waarmee ik voor u zou kunnen onderzoeken of u nog recht heeft op 14,75 euro.
Hierom ga ik er van uit dat dit probleem inmiddels voor u niet meer bestaat. Mocht u nog wel vragen hebben, staan wij uiteraard voor u klaar om u daarbij te helpen en/of te adviseren.
Met vriendelijke groet, hollandsnieuwe
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
Mensen mensen toch..! Ga toch niet, never en nooit niet in zee met hollandse nieuwe... Lees de ervaringen hier en gebruik je verstand.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 apr 2013 00:33
Re: Oplichting Hollands Nieuwe + Wat kan ik nu nog doen?
dravik schreef:Hallo!,
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik nu nog kan doen. Ik heb ongeveer 10 e-mails gestuurd naar de helpdesk van Hollands Nieuwe. En meestal kreeg na enkele dagen reactie (niet altijd krijg je überhaupt een reactie).
De reactie bestaan altijd uit valse beloftes waarin mij wordt beloofd geld terug te krijgen van verkeerde facturen die ontstaan zijn door een fout van hun.
Het gaat over 14,75 per maand.
Telefonisch wordt ik eigenlijk amper te woord gestaan. De wachttijd is 15+ minuten (15 cent per minuut + 7 cent per minuut voor gebruik telefoon). Dit heb ik al minimaal 6 keer moeten doorstaan.
3 van de 6 keer heeft de medewerker me zonder enige reden opgehangen, al aan het begin van het gesprek.
De andere 3 keer ben ik "netjes" geholpen. De helpdesk van Hollands Nieuwe mij een zeer afwezige indruk en heb ik het idee dat ze zo vaak mogelijk zeggen: "Dit moet ik voor uw nakijken", "Dit ga ik voor u opzoeken" en "Dit ga ik navragen" om meerdere klachten tegelijk te behandelen. Want nadat ze iets hebben opgezocht, nagevraagd etc hebben ze geen idee meer wat je hun verteld hebt.
Als ze een vraag niet kunnen beantwoorden leggen ze de telefoon op. Dit is mij 2 van de overige 3 keer gebeurd.
De keer die nog over blijft werd me verteld dat er in het systeem stond dat mijn abonnement opgezegd zou worden en ik men geld terug zou krijgen. Iets wat, na 2 maanden (nog?) niet volledig uitgevoerd is.
Tijdens de gemiddelde poging te bellen met de klantenservice hang ik 15 tot 20 minuten aan de lijn. Betaal ik 22 cent per minuut aan Hollands Nieuwe. Wordt ik maximaal 2 minuten te woord gestaan. Simpel rekensommetje: 1uur/2 minuten = 30 gespreken per medewerker per uur. 30 gesprekken van 2 minuten + wacht tijd = 20 minuten * 30 gesprekken *22 cent = 132 euro per uur per medewerker. Stel mijn vermoeden klopt dat 1-medewerker meerdere mensen tegelijk te woord staan zou dit bedrag dus nog verdubbelen of drievoudige. Dikke business!
Het probleem is ontstaan toen ik in oktober een abonnement online afsloot, hiervoor moesten registratie kosten betaald worden via Ideal. In eerste instantie kreeg ik het bericht "Betaling niet juist afgerond, probeer het later nog eens."
Klanten service gebeld en het zou om een technische fout gaan, en ik zou het inderdaad nog maal moeten proberen. Er was niks afgeschreven van mijn ING.
S avonds opnieuw geprobeerd, weer niet gelukt en weer niets afgeschreven. Later nog maal geprobeerd en weer niets afgeschreven.
De volgende dag had ik 3 mailtjes in mijn postvak in "De betaling is alsnog gelukt." Zonder enige goedkeuring van mij hadden ze achteraf als nog 3 maal de registratie kosten afgeschreven. Deze heb ik na een flink bedrag aan de klantenservice-belkosten terug gekregen.
1 van de 3 abonnementen is direct gestopt, het andere pas na anderhalve maand klagen, zeuren, mailen, bellen. Echter heb ik van numero duo nooit het geld terug gezien, wat mij wel meerdere malen is toe gezegd.
Hoewel sinds 29 november mijn tweede abonnement gestopt is, worden de maandelijkse abonnementskosten nog vrolijk afgeschreven. December heb ik niks betaald, november en januari dubbel. Volgens de klantenservice aan de telefoon deze ochtend: “Dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in november dubbel betaald dus hoefde u van ons in december niet te betalen.” Op de vraag waar de dubbele kosten van januari vandaan kwamen antwoorde hij “dat is eenvoudig te verklaren, u heeft in januari dubbel betaald omdat u in december niet heeft betaald.” Waarop ik vroeg: “Als ik in november heb betaald voor december, en in januari ook, waarom heb ik dan dubbel voor december betaald?” en direct mocht ik luisteren naar het gepiep van de telefoon, wederom legt de klantenservice op na het bij elkaar harken van antwoorden waar ze zelf niets meer van kunnen maken. Kosten van het gesprek: ongeveer 5 euro.
Wat kan ik nu nog doen? Ik betaal voor een abonnement dat onterecht is afgesloten, nooit heb kunnen gebruiken én geannuleerd is. Telefonisch kom ik niet verder ik maak alleen maar meer kosten aan hun, per mail wordt mijn precies beloofd waar ik elke keer om vraag. Ik krijg “uiteraard eventueel mijn geld terug.” Een zin die zich zelf overigens behoorlijk tegenspreekt. Maar uitvoeren wat ze beloven, doen ze niet.
Ben benieuwt of iemand een goede oplossing weet.