LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement HI ivm inflatie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Plofke

Opzeggen abonnement HI ivm inflatie

Ongelezen bericht door Plofke »

Hallo,

Wil van mijn contract af bij Hi wat nog 1.5jaar loopt. Ivm inflatie zal Hi kosten doorvoeren op mijn rekening. Gewoonweg is het contractbreuk, maar opdat Hi dit in de voorwaarden heeft staan mogen ze dit doorvoeren.

Mijn vraag, ik heb geen handtekening gezet onder contract, kan ik nog onder het contract vandaan?

Groetnis Plofke :(

grun

Re: Opzeggen abonnement HI ivm inflatie

Ongelezen bericht door grun »

Nee, lijkt me niet. Je bent accoord gegaan met de voorwaarden door het abonnement te gaan gebruiken.

Wat kost je abonnement op dit moment en wat kost het straks dan? Zoveel is de inflatie nu ook weer niet. Ergens heb ik het idee dat je gewoon spijt hebt van het contract, er vanaf wilt en de inflatie gebruikt om je zin te krijgen. Kan ook aan mij liggen.

Plofke

Ongelezen bericht door Plofke »

Tuurlijk wil ik van het contract af, het product is niet wat ze mij aangeboden hebben.

Inflatie is omgerekend 0.35 cent daar gaat het niet om. Het produkt wat ik heb gekregen.

Groetnis Plofke :?

grun

Ongelezen bericht door grun »

Plofke schreef:Tuurlijk wil ik van het contract af, het product is niet wat ze mij aangeboden hebben. Inflatie is omgerekend 0.35 cent daar gaat het niet om.
Tja, ik kan alleen maar afgaan op wat je schrijft en je begon over inflatie, dus...

Maar goed. Je hebt nog anderhalf jaar te gaan, schrijf je. Dan was het waarschijnlijk een tweejarig abonnement waarvan nu zes maanden om zijn. Eigenlijk lijkt een half jaar me rijkelijk lang om er dan pas achter te komen dat het abonnement iets anders is dan wat ze aangeboden hebben. Heb je al contact met Hi zelf gehad?

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Plofke schreef:Gewoonweg is het contractbreuk, maar opdat Hi dit in de voorwaarden heeft staan mogen ze dit doorvoeren.
Als het in de voorwaarden staat is het geen contractbreuk.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Plofke schreef:Mijn vraag, ik heb geen handtekening gezet onder contract, kan ik nog onder het contract vandaan?
Nee,
Consuwijzer schreef:Staat in de algemene voorwaarden van de aanbieder duidelijk dat hij een inflatiecorrectie toepast (hoe vaak en hoeveel)? Dan kunt u niet om die reden opzeggen. U hebt immers de algemene voorwaarden geaccepteerd. Daarmee bent u dan ook akkoord gegaan met het toepassen van de inflatiecorrectie.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... oorwaarden

brokkel

Ongelezen bericht door brokkel »

Plofke schreef:Wil van mijn contract af bij Hi wat nog 1.5jaar loopt. Ivm inflatie zal Hi kosten doorvoeren op mijn rekening.
Ik ga ervan uit dat je met de inflatie doelt op de verhoging van de BTW van 19% naar 21%.
Aangezien dit geen wijziging is van het abonnement maar een door de overheid opgelegde verhoging van de omzetbelasting is dit geen reden voor het voortijdig beëindigen van het door jou aangegane contract.

Helaas of de boete accepteren van het nu beëindigen (welke niet mals zal zijn) of het contract uitzitten en dan iets anders nemen.

Gesloten