LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen abonnement Orange/T Mobile wegens bereik problemen
opzeggen abonnement Orange/T Mobile wegens bereik problemen
Hallo allemaal,een maand geleden had ik opeens geen bereik meer met mijn mobiele telefoon bij Orange. Na twee weken bleek: de masten van T-mobile stonden nu zo, dat mijn huis geen bereik meer had. Mijn abonnement wilde ik dus direct opzeggen, wat ook zou gebeuren ( na schriftelijke aanvraag). Nieuw abonnement bij Hi aangevraagd, 6 november zou het nummer overgezet worden. 30 oktober nog niets van Orange gehoord, gebeld, en ja in de computer stond 6 november. Vandaag, 5 november, een brief van Orange en KPN: 23 DECEMBER 2008 zou mijn nummer overgezet worden en mijn abonnement opgezegd! Natuurlijk wéér met de klantenservice gebeld, maar het probleem lag volgens Orange aan KPN. Dit is niet het geval: KPN heeft nummerbehoud aangevraagd voor 6 november en Orange heeft dit AFGEWEZEN. nu zit ik dus nóg langer aan Orange vast, terwijl ik niet normaal kan bellen.Zijn er meer die dit soort problemen hebben?
Re: opzeggen abonnement Orange/T Mobile wegens bereik problemen
Op een maandag morgen had ik opeens geen berijk meer met Orange.
Van te voren helemaal geen berichtje gehad dat ik overgezet zou worden van Orange naar T Mobile.T-Mobile heeft het nog nooit gedaan bij ons thuis, dus had ik hier heel bewust niet voor gekozen! Nou zit ik dus thuis mooi zonder berijk. Ik heb gebeld met Orange en zij vertelde mij dat zij er natuurlijk niets aan kon doen ,en ter compensatie 50% korting op mijn Abbonement krijg voor de komende maanden. In Januari heb ik weer berijk kreeg ik te horen. Het was geen reden om mijn kontract te ontbinden omdat het over tig aantal maanden opgelost wordt dus jammer dan. Geen goede reklame voor het bedrijf T-mobile,
In de toekomst blijf ik geen klant als mijn kontrakt erop zit!
Van te voren helemaal geen berichtje gehad dat ik overgezet zou worden van Orange naar T Mobile.T-Mobile heeft het nog nooit gedaan bij ons thuis, dus had ik hier heel bewust niet voor gekozen! Nou zit ik dus thuis mooi zonder berijk. Ik heb gebeld met Orange en zij vertelde mij dat zij er natuurlijk niets aan kon doen ,en ter compensatie 50% korting op mijn Abbonement krijg voor de komende maanden. In Januari heb ik weer berijk kreeg ik te horen. Het was geen reden om mijn kontract te ontbinden omdat het over tig aantal maanden opgelost wordt dus jammer dan. Geen goede reklame voor het bedrijf T-mobile,
In de toekomst blijf ik geen klant als mijn kontrakt erop zit!
-
ook mijn vrouw is overgegaan van orange naar t-mobile en sindsdien is het bereik ver beneden alle peil!!
soms valt haar verbinding gewoon helemaal weg terwijl ze daar met orange geen last van had
als het contract afgelopen is zeer zeker geen t-mobile meer
of kan ik dit contract eerder opzeggen door dit gegeven??
soms valt haar verbinding gewoon helemaal weg terwijl ze daar met orange geen last van had
als het contract afgelopen is zeer zeker geen t-mobile meer
of kan ik dit contract eerder opzeggen door dit gegeven??
-
ook ik heb nu t-mobile gekregen, heb ze gebeld, dat mijn bereik minder was gewoirden, ik moest toen instellingen veranderen in mijn telefoon, gedaan en nog steeds niet beter op geworden
ik wil mijn abbo opzegen, maar ja mijn contract loopt pas af volgend jaar december, dus blijf ik nog een jaar aan dit vast
ik heb er toch niet omgevraagd om nu op de t-mobile netwerk te zitten
ik wil mijn abbo opzegen, maar ja mijn contract loopt pas af volgend jaar december, dus blijf ik nog een jaar aan dit vast
ik heb er toch niet omgevraagd om nu op de t-mobile netwerk te zitten
Wanneer Tmobile/Orange je geen bereik meer kan bieden, moeten ze je abonnement direct opzeggen. Ze bieden immers niet meer waar jij voor betaald. Schriftelijk een brief sturen, situatie uitleggen en contract hierin opzeggen. Dan moet het lukken.
Altijd eerst provider in gebreke stellen en minimaal 10 werkdagen in de gelegenheid stellen de verbinding alsnog tot stand te brengen/herstellen.
Lukt dit niet dan kunt u kostenloos opzeggen. Gaat de provider hier niet mee akkoord en weigert deze een schriftelijke bevestiging einde contract per direct te sturen, dan deze zaak uitvechten bij de Geschillencommissie.
Lukt dit niet dan kunt u kostenloos opzeggen. Gaat de provider hier niet mee akkoord en weigert deze een schriftelijke bevestiging einde contract per direct te sturen, dan deze zaak uitvechten bij de Geschillencommissie.
Ook ik had geen of slecht bereik na de overgang van mijn contract van Orange naar T-Mobile. Na diverse telefoontjes, e-mails en brief, naar de klantenservice van T-Mobile, uiteindelijk op 21.08 telefoontje van T-Mobile dat ze akkoord gaan met het vroegtijdig beeindigen van het abonnement. Omdat het contract net 1 maand oud was mocht ik de GSM terugsturen waarna het aankoopbedrag zou worden teruggestort. Op 26.08 heeft T-Mobile, volgens TNT, mijn GSM ontvangen.
03.10 heb ik een e-mail naar T-Mobile gestuurd met de vraag waar mijn geld bleef. GEEN antwoord. Op 24.10 nogmaals een e-mail naar T-Mobile. 27.10 antwoord T-Mobile dat mijn vraag in het systeem is blijven hangen en ik z.s.m. antwoord krijg. 06.11 e-mail met vraag waar antwoord blijft. Ontvang dezelfde dag antwoord van T-Mobile dat betaling op 17 oktober in hun systeem is verwerkt en dat ik binnen ENKELE dagen het geld op mijn rekening heb staan. 28.11 nog geen antwoord en ook nog geen geld ontvangen.
Ik kan niet naar mijn rechtsbijstandverzekering want die kent een eigen risico van € 220 en ook niet naar de Consumentenbond, als lid, want die behandelen geen individuele geschillen en volgens de voorwaarden van de Geschillencommissie komt mijn probleem niet voor behandeling in aanmerking.
Verder wil ik hier nog aan toevoegen dat mijn nieuwe provider er pas op 31 oktober ingeslaagd is om het nummer over te nemen, dit door een vertragingstaktiek, onkunde van de klantenservice en een totaal gebrek aan respect voor de klant van de kant van T-MOBILE.
Ik wacht af, meer kan ik niet doen?
Groeten.
03.10 heb ik een e-mail naar T-Mobile gestuurd met de vraag waar mijn geld bleef. GEEN antwoord. Op 24.10 nogmaals een e-mail naar T-Mobile. 27.10 antwoord T-Mobile dat mijn vraag in het systeem is blijven hangen en ik z.s.m. antwoord krijg. 06.11 e-mail met vraag waar antwoord blijft. Ontvang dezelfde dag antwoord van T-Mobile dat betaling op 17 oktober in hun systeem is verwerkt en dat ik binnen ENKELE dagen het geld op mijn rekening heb staan. 28.11 nog geen antwoord en ook nog geen geld ontvangen.
Ik kan niet naar mijn rechtsbijstandverzekering want die kent een eigen risico van € 220 en ook niet naar de Consumentenbond, als lid, want die behandelen geen individuele geschillen en volgens de voorwaarden van de Geschillencommissie komt mijn probleem niet voor behandeling in aanmerking.
Verder wil ik hier nog aan toevoegen dat mijn nieuwe provider er pas op 31 oktober ingeslaagd is om het nummer over te nemen, dit door een vertragingstaktiek, onkunde van de klantenservice en een totaal gebrek aan respect voor de klant van de kant van T-MOBILE.
Ik wacht af, meer kan ik niet doen?
Groeten.
Je kan altijd zelf naar de kantonrechter. Dat kan zonder advocaat.