LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen abonnement vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johan Zwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2015 16:00

opzeggen abonnement vodafone

Ongelezen bericht door Johan Zwart »

Mijn vrouw heeft omdat ze elke keer problemen had met overschrijden belbundel bij vodafone een andere provider gezocht en gevonden, ze zit nu bij Youfone, ze heeft op 22 januari 2015 haar abonnement opgezegd dit einde zou dan ingaan 1 april 2015, met in acht neming van de 2 wettelijke maanden opzegtermijn, maar youfone heeft gezegd dat ze vanwege nummer behoud het 1 maandje langer door moest laten lopen, we hebben een bevestigingsmail van vodafone dat haar abonnement per 27 maart 2015 is afgelopen, nu hebben wij even een rekening gekregen van 279 euro die we voor 30 juli as moeten betalen om de rest van het nieuwe (???) abonnement tot en met 31 maart 2016 te voldone in 1 x , wat is hier in vredesnaam aan te doen? wie weet raad,? want wij zijn geenzins nog langer te betalen aan vodafone voor iest waar we niet een abonnement op hebben, wie weet iets om dit anders te laten verlopen, betalen we niet voor 31 juli as dan komt het in handen van een incassobureau.

aarie25
Berichten: 298
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: opzeggen abonnement vodafone

Ongelezen bericht door aarie25 »

een beetje raar verhaal.
in januari opzeggen, voor een abonnement die dan op 1 april stopt en dan 2 wettelijke maanden opzegtermijn en dan nog 1 maand extra. dit heb ik nog nooit eerder gehoord.
maar mocht zij een nieuw contract verlenging hebben gehad, dan is dit nu maandelijks opzegbaar.
want zij heeft al een 1 of 2 jarig contract gehad. dus niet betalen, eerst uitzoeken of de provider dit wel goed heeft.
wat staat er in hun voorwaarden hier over?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: opzeggen abonnement vodafone

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Johan Zwart schreef:Mijn vrouw heeft omdat ze elke keer problemen had met overschrijden belbundel bij vodafone een andere provider gezocht en gevonden, ze zit nu bij Youfone, ze heeft op 22 januari 2015 haar abonnement opgezegd dit einde zou dan ingaan 1 april 2015, met in acht neming van de 2 wettelijke maanden opzegtermijn, maar youfone heeft gezegd dat ze vanwege nummer behoud het 1 maandje langer door moest laten lopen, we hebben een bevestigingsmail van vodafone dat haar abonnement per 27 maart 2015 is afgelopen, nu hebben wij even een rekening gekregen van 279 euro die we voor 30 juli as moeten betalen om de rest van het nieuwe (???) abonnement tot en met 31 maart 2016 te voldone in 1 x , wat is hier in vredesnaam aan te doen? wie weet raad,? want wij zijn geenzins nog langer te betalen aan vodafone voor iest waar we niet een abonnement op hebben, wie weet iets om dit anders te laten verlopen, betalen we niet voor 31 juli as dan komt het in handen van een incassobureau.
Is er geen nummerbehoud e.d. aangevraagd bij het verhuizen naar youfone?

Er is op 22 januari opgezegd.
2 maanden later, op 27 maart, is het abonnement afgelopen.
Nummer ging toen over naar youfone?
Waarvoor is die nieuwe rekening dan? Er is toch geen nieuw abonnement (ook niet deels betaald?)? Of is dit een afkoopsom?

Falco Yellow
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2014 19:38

Re: opzeggen abonnement vodafone

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

voor particuliere abonnementen is de wettelijke opzegtermijn 1 maand.
Vodafone mag hier dus geen 2 maanden hanteren.
Nummerbehoud mag niet langer dan 10 dagen zijn. Is geregeld in het telecom besluit.
Je wordt hier dus onterecht aan het lijntje gehouden.

Maar, als Vodafone nu een afkoopsom in rekening brengt was het dan geen 2 jarig contract dat er is afgesloten? m.a.w. weet je zeker dat je contract vrij was?
Automatisch er een nieuw jaarcontract van maken mag niet.

stofzuigertje

Re: opzeggen abonnement vodafone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wanneer had je het afgesloten?

Je mag pas na het eerste contract die 1 of 2 maanden opzegtermijn rekenen.

Als je een 2 jarig contract na 1 maand zou stoppen mogen ze een rekening sturen voor de overige 23 niet gebruikte maanden..

Dus liepen dat eerste contract nog en wanneer is het voor het laatste dit verlengt...
Dat bepaald of alleen de telefoon stopte of ook het lopende contract.

Gesloten