LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bartmk3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:51

Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door bartmk3 »

Hallo,

Momenteel heb ik een abonnement bij Orange, een sim-only 32,50 (1-jarig). Dit is afgesloten op 10 janurai j.l.. Aangezien ik gebruik maakte van nummerbheoud heb ik dir abonnement pas gebruikt op 4 februari (de datum dat mijn nummer overgezet werd). Al na 3 weken had ik genoeg van Orange. Ik heb de volgende klachten (zoals iedereen bij Orange, lijkt me zo):
- Slechte ontvangst
- Smsjes komen soms niet aan
- Mmsjes kunnen niet ontvangen worden
- Betalen voor klanteservice en voicemail.

Aangezien de eerste 3 punten de verantwoordelijkheid zijn van Orange, heb ik op 28 februari j.l. een brief gestuurd met het verzoek mijn abonnement op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, ondanks dat mijn abonnement nog tot 10 januari 2006 loopt, aangezien zij hun verplichtingen niet nakomen. Dit heb ik opgezocht in de alg. voorwaarden.

Na 3 weken kreeg ik telefonisch antwoord (en niet schriftelijk zoals gemeld in de alg. voorwaarden onder artikel 14). Mevrouw wist mij te vertellen dat het onmogelijk was om mijn abonnement op te zeggen, aangezien ik er 'teveel' al mee gebeld had. Onzin natuurlijk, indien ik fatsoenlijke ontvangst had, had ik er veel meer mee gebeld. Ook de voor de niet-verzonden smsjes kreeg ik geen restitutie. Wou ik hiervoor in aanmerking komen, dan moest ik maar even alle nummers en tijdstippen noteren. Dit is natuurlijk geen doen; ik kan moeilijk iedereen bellen om te vragen of de sms is aangekomen.

Enfin, Orange wou mijn contract niet verbreken. Ik heb dan wel de mogelijkheid om mijn incasso in te trekken, maar dan verlies ik mijn nummer, en dat is een kleine ramp.

Als laatste redmiddel heb ik een brief gestuurd naar de geschillencomissie telecommunicatie.

Ik vroeg me af of iemand dit ook al eens geprobeerd heeft, en wat het resultaat ervan was. Tevens vraag ik me af of ik uberhaupt wel mijn contract kan opzeggen (naar mijn inziens wel)

Alvast bedankt!

userroy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 16:34

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door userroy »

Slecht bereik en de eventuele klachten die daarmee samenhangen zoals wat je al aangaf zijn geen reden om je contract te beeindigen. Van te voren had je Orange een postcodecheck kunnen laten uitvoeren, dan had je geweten of je goede bereikbaarheid had op je plek waar je woont. Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice en na te vragen of het bereik volgens hun ook slecht is bij u in de buurt. Als men dat toegeeft kun je vragen of ze uit coulance het abonnement willen beeindigen, dit is echt service maar komt zelden voor. Als het niet lukt kun je abonnement het best nu al op zeggen, zodat je het straks niet vergeet en je abonnement downgraden naar een 22,50 zodat je minder hoeft te betalen.

bartmk3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:51

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door bartmk3 »

Op zich heb je daar een goed punt, ware het niet dat waar ik woon het bereik goed is. Dat zei ook de mvrouw van Orange. Maar ja, zoals ik ook al tegen haar zei, ik heb geen gsm om thuis mee te bellen.

Bovendien staan bij hun in de algemene voorwaarden dat ze verantwoordelijk zijn voor hun eigen netwerk, een waarvan ze zelf zeggen dat het een van de beste van nederland is, en het bereik overal goed is. Is dus niet zo.

henkgiezen

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door henkgiezen »

heb je het met meerdere toestellen getest ?? ik zit zelf al 2 jaar bij orange en ik heb geen enkele keer klachten gehad die jij hebt,wellicht is het toestel van je niet goed ,wat ook vaak voorkomt is de combinatie ,je hebt namelijk een splinternieuwe simkaart in een wellicht oudere toestel (gezien je simonly) ,test het eens met een ander toestel.succes

bartmk3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:51

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door bartmk3 »

(verwijderd)
Laatst gewijzigd door bartmk3 op 21 apr 2005 02:13, 1 keer totaal gewijzigd.

??

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door ?? »

In een ander toestel heb je nergens last van? Dan ligt het dus WEL aan het toestel, of de combinatie tussen SIMkaart en toestel.

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

wat je eventueel kan vragen is voor een "nieuwe" oude simkaart. probeer even langs een shop te gaan voor een nieuwe sim, kost 25 euro, maar misschien kan de klantenservice dit als service zien en wegstrepen...

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt mij op dat veel mensen op dit forum denken dat als ze een klacht hebebn ze wel even niet kunnen betalen of even hun abonnement kunnen verbreken. Zo werkt het dus niet. Je bent zelf met je volle verstand een abonnement aangegaan voor de duur van minimaal een jaar maar vaak zelfs voor 2 jaar want hoe langer het abonnement, hoe beter de aanbiedingen.

Daar kom je dus niet zomaar onderuit. kennelijk is de combinatie van jouw toestel en de sim van orange slecht. dat is pech hebben.

logika

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door logika »

in dit geval ligt het toch echt aan je gsm ....en daar is Orange niet verantwoordelijk voor omdat u een sim only heeft aangeschaft !!
dus u heeft geen recht om een abo te verbreken !
al helemaal niet nu u weet dat een andere telefoon deze klachten niet heeft !!! dus eigenlijk vraag ik me af waar u het lef vandaan haalt om te nuilen over iets waar Orange niks aan kan doen ???

:shock:

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Het is algemeen bekend dat Orange nou niet bepaald het beste netwerk binnen nederland is. Als ji dan toch besluit een orange-abonnement te nemen en ook je handtekening zet onder een contract van een jaar, is het logisch dat je hier niet onder uit kunt komen. Vind het heel rot voor je, maar zo is het nou eenmaal...

Robertvenlo

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Robertvenlo »

Hallo,

Ik heb nu bijna 5 jaar een abonnement bij orange, en ik heb ook wel eens problemen gehad bij orange. Maar deze zijn nog iedere keer goed en correct afgehandeld door de klanten service, effe bellen naar de klantenservice en binnen twee dagen was het probleem opgelost. Ik had zelfs enkele keren geen bereik en smsjes kwamen niet door maar dat werdt netjes opgelost door restitutie op mijn rekening.
Ik ben zeer tevreden met orange, en zal beslist blijven. En ik ben zeker geen medewerker van orange !!!!

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Als een provider bereik garandeerd, is dat ALTIJD ALLEEN voor buiten bereik. Landelijke dekking is, dat de provider aan de landelijke normen voldoet om dit te mogen "roepen", wat nog niet wil zeggen dat je OVERAL bereik hebt. Het is ook absoluut geen reden om een contract te verbreken.

bartmk3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:51

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door bartmk3 »

Hallo,

Tijdje geleden dat ik niet reageerde. Wegens een stomme fout is mijn laatste ractie anders dan dat-ie had moeten zijn:
Met een ander toestel had ik dezelfde problemen met de ontvangst. De sms-jes kan ik niet zeggen, aangezien ik niet weet welk smsje wel en welke niet aankomt, en bovendien geen zin heb om 2 maanden met een koelkast rond te gaan lopen.
Dus het ligt NIET aan de combinatie sim-telefoon.

verder: ik zag dat iemand zei over je contract dat je daar an vast zit. Wat heb ik erop te zeggen? Tuurlijk wete ik dat ik er voor een jaar aan vast zit. Maar een contract is wederzijds. Orange komt zijn verplcihtingen niet na, dus dan kan het contract verbroken worden. (lees de wetboeken er maar op na).

Iemand verder suggesties hoe ik het verder aan kan pakken?

Dus

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Dus »

Ik denk dat dat je weinig keus hebt, want onder je abonnement zul je niet uit kunnen komen. Het is natuurlijk heel vervelend dat je geen bereik hebt bij je thuis binnen. Maar een netwerk geeft dan ook helemaal geen garantie op de dekking binnenshuis.
Je had beter moeten informeren welke provider je nam. Volgende eerst kijken welke provider bij jou het beste bereik heeft. Dit kun je door bijvoorbeeld doen door bij vrienden of familie die langskomt te vragen hoe hun dekking is bij jou.
Orange komt zijn verplcihtingen niet na, dus dan kan het contract verbroken worden. (lees de wetboeken er maar op na).
Je kunt de wetboeken erop nalezen wat je wilt, maar de provider bied gewoon geen 100 procent garantie dat je bereik hebt in heel nederland.

??

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door ?? »

Orange komt zijn verplichtingen keurig netjes na; ze geven je toegang tot hun netwerk op de plekken waar ze dekking hebben - en geven je op die plekken de kans om gebruik te maken van het netwerk, dus te bellen, SMSen, WAPpen, enzovoorts. En dat is precies wat je met ze bent overeengekomen. Niets meer, niets minder.

Geen enkel netwerk geeft een 100%-dekking garantie, en het mag zo langzamerhand wel algemeen bekend zijn dat geen enkel netwerk de 100% ook haalt. Ze hebben allemaal gaten in de dekking. Derhalve is het aan de consument om voor het afsluiten van een abo na te gaan of er dekking is op de lokatie waar de klant veel wil bellen (bijv. thuis). Dat heb je blijkbaar niet gedaan.

Wie zijn billen brandt ....

bartmk3
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:51

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door bartmk3 »

Interessant dat je dat zegt, maar als Orange beloofd dat ze een landelijke dekking hebben, neem ik aan dat dat zo is. Verder was dit niet mijn enigste klacht zoals te lezen is in mijn 1e post.
Natuurlijk heeft niet elk netwerk 100% dekking, maar ik schat dat de dekking van Orange in het zuiden van het land (brabant en limburg) nog geen 60% is. Onder de maat dus.

??

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door ?? »

De problemen die je noemt zijn allemaal dekkingsgerelateerd. Anders omschreven: de problemen die je hebt worden veroorzaakt door een gebrekkige dekking.

"maar als Orange beloofd dat ze een landelijke dekking hebben, neem ik aan dat dat zo is"

Iedereen hoort te weten dat de dekking van geen enkel netwerk 100%is. De definitie van landelijke dekking is overigens ook geen 100% dekking, maar 95% outdoor dekking (demografisch). Je had dus zelf na moeten vragen hoe de dekking is.

Sorry, maar dit is echt aan jezelf te wijten.

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk niet dat het niet aankomen van smsjes en het niet kunnen ontvangen van mms netwerk gerelateerd zijn.
Verder heb ik nagezocht op de website van Orange over het wat en hoe van hun netwerk. Bovendien verzekerde de man van de winkel mij dat het netwerk van Orange net zo goed was als van KPN.
Wat je verder nog kon lezen is dat mijn buitendekking geen 95% bedraagt maar 60%.

Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Die 60% was een schatting van jou op een (relatief) klein gebied.
Zij hebben het echter over een landelijke dekking.
En die komt wel degelijk op 95% uit.

??

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door ?? »

Het niet aankomen van SMSjes en MMSjes ligt wel degelijk aan de dekking. Het is een lang technisch verhaal om uit te leggen, maar de kans dat de dekkingsproblemen ook meteen de SMS en MMS problemen veroorzaken is een procentje of 90.

De demografische buitendekking van *alle* Nederlandse netwerken ligt overigens dik boven de 98%, volgens mij zelfs boven de 99%. En dat is tig keer getest. Een lokaal steekproefje doet daar niets aan af.

Gesloten