LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Ik kreeg een brief van Tele2 dat mijn abonnement per 1 juni -2017 ging vervallen ik heb een maand van te voren aan gegeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken.. dus opzeggen
Nu willen zei mijn abonnement niet stoppen wat die brief ging volgens hun over het 3G netwerk ,ze gaan over naar 4 G ,maar daar staat niets over in die brief.
Ik ben het hier niet mee eens wat moet ik doen . Tele 2 doet niets
Nu willen zei mijn abonnement niet stoppen wat die brief ging volgens hun over het 3G netwerk ,ze gaan over naar 4 G ,maar daar staat niets over in die brief.
Ik ben het hier niet mee eens wat moet ik doen . Tele 2 doet niets
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp
-
- Berichten: 12970
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
U ontving een brief dat uw abonnement gaat vervallen per 1 juni. Als het abonnement wordt stopgezet, waarom zou u dan nog eens apart aangeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken? En hoe kan het dat ze het abonnement wat ze zelf stopzetten ineens niet meer willen stoppen?W.vdgraaf schreef:Ik kreeg een brief van Tele2 dat mijn abonnement per 1 juni -2017 ging vervallen ik heb een maand van te voren aan gegeven geen gebruik van hun diensten meer te willen maken.. dus opzeggen
Nu willen zei mijn abonnement niet stoppen wat die brief ging volgens hun over het 3G netwerk ,ze gaan over naar 4 G ,maar daar staat niets over in die brief.
Ik ben het hier niet mee eens wat moet ik doen . Tele 2 doet niets
Er mist een hoop relevante informatie.
Is het niet zo dat Tele2 stopt met uw oude abonnementsvorm op 3g basis en ze u een voorstel gedaan hebben voor een nieuw 4g abonnement? In de brief staat een datum tot wanneer u kunt reageren. Klopt dit?
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Nee in de brief staat niet dat ik over gaat naar 4G
Alleen dat mijn abonnement verloopt.
Alleen dat mijn abonnement verloopt.
-
- Berichten: 12970
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?W.vdgraaf schreef:Nee in de brief staat niet dat ik over gaat naar 4G
Alleen dat mijn abonnement verloopt.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Nou, het contract wordt dan stilzwijgend verlengt! Dus goed dat TS heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten. Dat dat alleen zou gelden voor 3G en niet voor 4G snap ik dan weer niet.NeoDutchio schreef: Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?
-
- Berichten: 12970
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.JohnTheBassist schreef:Nou, het contract wordt dan stilzwijgend verlengt! Dus goed dat TS heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten. Dat dat alleen zou gelden voor 3G en niet voor 4G snap ik dan weer niet.NeoDutchio schreef: Met welke reden heeft u dan aangegeven dat u geen gebruik meer wilt maken van hun diensten. Het abonnement verloopt dan toch gewoon?
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Gelukkig maar!JohnTheBassist schreef:Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Oh, dat ben ik helemaal met u eens hoor!GJvdZ schreef:Gelukkig maar!JohnTheBassist schreef: Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.


Lang verhaal kort (wat ik bedoel met: uit eigen ervaring): ik had een abbo bij Vodafone (jaar of 8 geleden) met een bepaalde telefoon voor 2 jaar. Na anderhalf jaar heb ik een andere abbo afgesloten bij KPN met een nieuwe mobiel en ik wilde mijn oude abbo bij Vodafone laten verlopen. Gewoon, na 2 jaar zou het dan klaar zijn. Dat nummer van Vodafone heb ik dus ook 6 maanden niet meer gebruikt. Maar toch besloot Vodafone het abbo te verlengen. "Ik had maar moeten opzeggen".
Tja, in dát geval denk ik: nu gebruiken jullie iets dat bedoeld is om de consument te helpen (omdat anders veel consumenten die vergeten hun abbo te verlengen hun nummer kwijt zijn) voor iets om jullie zelf mee te verrijken.
Kortom: providers verlengen stilzwijgend het contract. Vandaar dat TS na het bericht van Tele2 besloot om Tele2 te laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Logische, dat is conform de dienst die je afneemt. Een vaste periode van 2 jaar en dan stilzwijgende verlening van 1 maand. Dat je 6 maanden niet hebt gebeld is iets wat ze niet moeten/willen controleren. Je bent vrij om het nummer wel/niet te gebruiken. Vodafone had dus gelijk je had gewoon moeten opzeggen, dit is bij KPN of welke provider niet anders.JohnTheBassist schreef:Oh, dat ben ik helemaal met u eens hoor!GJvdZ schreef:Gelukkig maar!JohnTheBassist schreef: Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.Anders zouden heel veel mensen zomaar ineens hun nummer kwijt zijn
Lang verhaal kort (wat ik bedoel met: uit eigen ervaring): ik had een abbo bij Vodafone (jaar of 8 geleden) met een bepaalde telefoon voor 2 jaar. Na anderhalf jaar heb ik een andere abbo afgesloten bij KPN met een nieuwe mobiel en ik wilde mijn oude abbo bij Vodafone laten verlopen. Gewoon, na 2 jaar zou het dan klaar zijn. Dat nummer van Vodafone heb ik dus ook 6 maanden niet meer gebruikt. Maar toch besloot Vodafone het abbo te verlengen. "Ik had maar moeten opzeggen".
Heeft niets te maken met verrijken, je moet de dienst gewoon opzeggen per einde contract, dit kan veelal ook 6 maanden vooraf.JohnTheBassist schreef: Tja, in dát geval denk ik: nu gebruiken jullie iets dat bedoeld is om de consument te helpen (omdat anders veel consumenten die vergeten hun abbo te verlengen hun nummer kwijt zijn) voor iets om jullie zelf mee te verrijken.
Dat kan maar dan zul je van Tele2 een afkoopnota ontvangen voor de restende periode die je nog hebt te gaan (aflossing toestel e.d.). Of gewoon per einde van de contract periode, maar gezien er geen verslechtering van de overeenkomst is (3G wordt 4G) kun je niet opzeggen terwijl je nog in het contract zit.JohnTheBassist schreef: Kortom: providers verlengen stilzwijgend het contract. Vandaar dat TS na het bericht van Tele2 besloot om Tele2 te laten weten geen gebruik meer te willen maken van hun diensten.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Dat weet ik nu inderdaad
Zoals gezegd was dit een jaar of 8 geleden.

Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
De wijziging naar 4G kan wel nadelig zijn. Niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G.Hatertje schreef:U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Als iemand niets onderneemt wordt het abonnement inderdaad (stilzwijgend) verlengt. Maar dan is het wel opzegbaar per maand.JohnTheBassist schreef:Dat klopt. De openingspost lezende roept het meer vragen op dan het beantwoordt. Maar mijn ervaring met providers is dat ze, wanneer u niks onderneemt, ze het bestaande contract stilzwijgend verlengen.NeoDutchio schreef: Als het het einde zou zijn van het tijdelijke contract kan er gewoon opgezegd worden met een maand opzegtermijn. Mijn vragen blijven, maar antwoorden komen er niet.
Re: Opzeggen Tele2 geldt alleen voor 3G, niet voor 4G?
Eens. Ik lees net de website van Tele2 en zie dat ze overgaan op 4G only. In dat geval zal TS inderdaad over een 4G toestel moeten beschikken. Ik was in de veronderstelling dat 3G intact zal blijven.Boesta schreef:De wijziging naar 4G kan wel nadelig zijn. Niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G.Hatertje schreef:U kunt het contract alleen ontbinden (binnen de contractperiode) als de voorwaarden in uw nadeel wijzigen. Als Tele2 u een kosteloze upgrade naar 4G geeft, kunt u het contract niet ontbinden. De wijziging is immers niet nadelig voor u.