LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Ongelezen bericht door student538 »

Hallo!

Wanneer ik surf naar www.kpn.nl en zoek op opzeggen abonnement dan krijg ik als antwoord 1200 bellen en optie opzeggen abonnement te kiezen. Ik zoek dan verder in de FAQ menu echter het advies blijft 1200 bellen. Als ik dat bel vanaf mijn vaste aansluiting krijg ik te horen dat dat nummer niet in gebruik is en 1888 bellen. Ik weet dat 1200 voor mobiele telefonie bedoeld is kennelijk is daar geen informatie beschikbaar op de site van KPN om op te zeggen. Volgens de brief van KPN zou ik 6 oktober overgenomen worden door een andere provider. Echter mijn oude KPN aansluiting werkt nog steeds!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Ongelezen bericht door JvGin »

Per aangetekende brief met handtekening retour de situatie voorleggen.
Brief richten aan de afd. waar uw contracten mee lopen. En eventuele correspondentie altijd bewaren en kopie maken.
Bij het schrijven een kopie van de bevestiging van opzegging bijsluiten.

Gr,

Jasper

asmi
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 mar 2006 20:55

Re: Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Ongelezen bericht door asmi »


GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Gewoon bellen naar het algemene nummer, afdeling opzeggingen kiezen, werkt veel sneller.

duin
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2008 21:02

Re: Opzeggen vaste telefonie KPN BV

Ongelezen bericht door duin »

Ik ga verhuizen per 15 november en ik wil mijn telefoon+internet+ Digitenne opzeggen.....
In september (datum vergeten op te schrijven) heb ik gemeld bij de klantenservice dat ik ging verhuizen en een behulpzamen man zou mij een formulier sturen om mijn telefoon+internet op te zeggen. Ik ontving een formulier 'Aanvraag Kerktelefoon'.
Ik ontving toevalligerwijs die periode ook een brief waarin mij de mogelijkheid werd geboden om de Digitenne per 1 november op te zeggen mits ik voor 1 november contact opnam met de KPN. (nou, dat kwam mooi uit):
Op 29 en 30 september heb ik gebeld naar de Digitenne. Ik kwam er echter niet door. Op internet kon ik beide dagen niet inloggen wegens technische storing aan de kant van de KPN.
Op 1 oktober belde nog een keer. Ik kreeg een dame aan de lijn. Na een "Goede middag, heeft u een momentje" werd ik 18 minuten in de wacht gezet. Ik heb na deze minuten opgehangen en heb drie keer opnieuw proberen te bellen (na te lange wachttijden, gaf ik de moed twee maal op). Ik kreeg uiteindelijk een mevrouw aan de lijn. Nadat ik eerst riep "Niet in de wacht zetten!" heb ik haar uitgelegd dat ik tevergeefs geprobeerd heb contact te krijgen met de KPN. Ik heb haar het adres gevraagd waar ik schríftelijk mijn telefoonabonnement kon opzeggen voor het geval ik weer lang in de wacht zou worden gezet. Zij gaf mij een adres in Den Haag. Vervolgens zegde zij mij toe om de opzegging telefonisch te regelen (dan hoefde ik ook niet meer te schrijven) Na een "momentje, ik zet u even in de wacht" werd de verbinding verbroken.
Ik heb opnieuw gebeld.
De mevrouw aan de telefoon (nu noteer ik dus alle namen) vertelde mij dat zij al mijn abonnementen tegelijk kon opzeggen in het systeem. Zij vertelde mij dat mijn Digitenne per 1 november 2008 zou worden opgezegd en dat ik daarvan binnen twee weken een schriftelijke bevestiging zou ontvangen. Mijn telefoon+innternet konden echter pas kon worden opgezegd per 21 februari 2009 met een opzegtermijn van drie maanden! Ik moest drie maanden van te voren maar weer eens bellen en wel: op 21 november 2008. Niet op 20 november, niet op 22 november... nee op precies 21 november. Op dit moment kon zij namelijk niets invoeren... ik was immers te vroeg.
Ik vroeg haar waarom ik pas per 21 februari kon opzeggen. Zij vertelde mij dat ik een jaarcontract had die in was gegaan op 21 februari 2008 en dat ik dat alleen per deze datum mocht opzeggen. Ik wist dat dit niet correct was. De dame in kwestie kon echter "echt niets meer voor mij doen". Ik vroeg haar daarom of het eerder genoteerde adres in Den Haag het juiste adres was om een (opzeg)brief heen te sturen. (ik begon al hevig aan álle mij gegeven informatie te twijfelen) "Nee, dat is geen goed idee." "Ik geef u het juiste adres in Amsterdam."
Ik heb vervolgens twee brieven gestuurd: een naar Den Haag en een naar Amsterdam. Ik heb daarin gevraagd om 1) een schriftelijke bevestiging van de opzegging van Digitenne per 1 november 2008 en 2) een bevestiging van opzegging van de telefoon+internet per eerst mogelijke datum. 3) Ook heb ik om een verklaring gevraagd indien dit pas per 21 februari 2009 zou kunnen.
Ik heb op beide brieven geen reactie gehad.
Vandaag, op 17 oktober begon ik mij toch zorgen te maken over de telefoon. Stel dat ik de opzegging niet rond zou kunnen krijgen, dan maken de nieuwe bewoners dadelijk gebruik van mijn telefoonnummer. Ik heb opnieuw gebeld. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg, vertelde mij dat ik níet viel onder het jaarcontract. De datum van 21 februari was namelijk foutief en in de systemen gezet wegens het samenwerken van de KPN met een andere maatschappij. De mevrouw verzekerde mij dat ik een opzegtermijn heb van 1 maand.
Ik vroeg haar of zij dit wilde invoeren. "Dat kan." "O dat kan niet." Er stond, volgens de mevrouw, in het systeem dat het abonnement per 21 februari 2009 ophoudt en de mevrouw kon dit kennelijk niet verwijderen uit het systeem (kennelijk had de mevrouw die mij wilde laten terugbellen op precíes 21 november, toch een datum ingevoerd). Of ik wilde bellen naar de afdeling "annulering". Ik vroeg de mevrouw of zij mij (sja, het valt te proberen) wilde doorverbinden. Helaas.
Na twee telefoontjes (je kan namelijk niet terúg in het keuzemenu en ik wist niet achter welke cijfercombinatie 'annuleringen' viel, kreeg ik een uiterst vriendelijke dame aan de telefoon. Zij heeft (vertelde ze) de datum van 21 februari uit het systeem gehaald is. Mijn abonnement schijnt nu per 15 november opgezegd te zijn. Zij heeft mij een retournummer gegeven om het doosje terug te sturen. Binnen tien dagen zal ik een schriftelijke bevestiging ontvangen...
Ik heb op 17 oktober ook gebeld naar de Digitenne. Mijn opzegging per 1 november 2008 stond (zo'n vermoeden kreeg ik al) nergens geregistreerd. De medewerker heeft dit alsnog ingevuld (vertelde ze) én heeft mij een retournummer gegeven...
***Wordt vervolgd***

Wat ik nu zo bijzonder jammer vind, is de tijd die ik bezig ben met dit overbodige 'gedoe'. Ik heb inmiddels een schriftje waar ik alle toegezegde afspraken in noteer, met naam, datum en tijdstip.
De houding van de personen aan de telefoon is, dit moet gezegd worden, bijzonder correct: Men staat je vriendelijk te woord en bij elk gesprek had ik de hoop dat déze mevrouw het écht had opgelost...
Maar tot nu toe, ongeveer vijf weken verder, zonder enig resultaat.

Ik zal er heus wel uitkomen met die KPN, maar vraag me af wanneer ik werkelijk door dit doolhof van nummers/gesprekken/toezeggingen en niet nagekome beloftes zal komen.

Gesloten