| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzegging contract mobiele telefoon Tele2
-
maurice.dikhoff
- Contacteer:
opzegging contract mobiele telefoon Tele2
Op 13-8-2016 heeft mijn vader een hersenbloeding gehad. Man leeft nu in het verleden en moet overal bij geholpen worden. Door de vrees of hij het wel of niet zou halen hebben we pas laat geconstateerd dat hij een lopend abonnement had bij tele2. Deze hebben we op 4-2-2017 opgezegd dus een half jaar kosten voor niks betaald via automatisch incasso. Tele2 wilt nu een afkoopsom van 100 euro. Klacht ingediend via klachtenformulier niks vernomen ik gister bellen ze hadden mij gebeld op 10-2 en ook die dag een sms gestuurd. Geen sms ontvangen en geen telefoon gehad. Tele2 houd vast aan afkoopsom want abonnement is vroegtijdig opgezegd. Ik heb aangegeven als wij eerder van abonnement wisten hadden we wel eerder opgezegd. Dus jullie hebben nu 6 maal 19 euro ontvangen. Maar nee moet betaald worden. Weer formulier ingestuurd ben ik vandaag teruggebeld ze konden er 35 afhalen heb aangegeven dat niet reëel te vinden en bood aan fifty fifty dus dat we nog 50 moesten betalen. Nee dat kon niet. Krijg ik net een reactie via messenger telefoon is nog gebruikt in oktober niemand wist zijn code. Maar mijn klacht is weer ongegrond verklaard. Had van tele2 wel meer coulance verwacht maar helaas. Wat kan ik hier nog mee?
Re: opzegging contract mobiele telefoon Tele2
De situatie is natuurlijk zeer vervelend. Maar u geeft aan dat als u eerder van het abonnement had geweten, u eerder had opgezegd, maar dat heeft naar mijn idee totaal geen enkel nut gehad, behalve dat de afkoopsom dan hoger zou zijn geweest. Gezien het maandbedrag van 19 euro en de afkoopsom van 100 euro vermoed ik dat er nog ergens 5 maanden abonnement te gaan is, 6 maand eerder opzeggen zou dan alleen als effect hebben gehad dat de afkoopsom ongeveer 120 euro hoger was geworden. Stilzwijgende verlengingen zijn al jaren niet meer toegestaan, dus dat zullen ze hier ook niet gedaan hebben. Er is vermoedelijk door uw vader verlengd, dit zou voor 1 of 2 jaar geweest kunnen zijn, dat kan ik niet beoordelen, daar er vaak een maand of 3 a 4 voor verlopen van het contract verlengd kan worden. Maar tussentijds beëindigen, brengt vaak een afkoopsom met zich mee.maurice.dikhoff schreef:Op 13-8-2016 heeft mijn vader een hersenbloeding gehad. Man leeft nu in het verleden en moet overal bij geholpen worden. Door de vrees of hij het wel of niet zou halen hebben we pas laat geconstateerd dat hij een lopend abonnement had bij tele2. Deze hebben we op 4-2-2017 opgezegd dus een half jaar kosten voor niks betaald via automatisch incasso. Tele2 wilt nu een afkoopsom van 100 euro. Klacht ingediend via klachtenformulier niks vernomen ik gister bellen ze hadden mij gebeld op 10-2 en ook die dag een sms gestuurd. Geen sms ontvangen en geen telefoon gehad. Tele2 houd vast aan afkoopsom want abonnement is vroegtijdig opgezegd. Ik heb aangegeven als wij eerder van abonnement wisten hadden we wel eerder opgezegd. Dus jullie hebben nu 6 maal 19 euro ontvangen. Maar nee moet betaald worden. Weer formulier ingestuurd ben ik vandaag teruggebeld ze konden er 35 afhalen heb aangegeven dat niet reëel te vinden en bood aan fifty fifty dus dat we nog 50 moesten betalen. Nee dat kon niet. Krijg ik net een reactie via messenger telefoon is nog gebruikt in oktober niemand wist zijn code. Maar mijn klacht is weer ongegrond verklaard. Had van tele2 wel meer coulance verwacht maar helaas. Wat kan ik hier nog mee?
Of het mogelijk is om onder de afkoop uit te komen weet ik niet. Wellicht is het het proberen waard om het te gooien op de mentale gesteldheid van uw vader, om op grond daarvan de overeenkomst te ontbinden, maar of dit kans van slagen heeft weet ik niet.
-
maurice.dikhoff
- Contacteer:
Ok dus de afkoopsom is geen standaard bedrag. Dank je Wel
nee, gangbaar bij lopende overeenkomsten zijn de vaste maandelijkse abonnementskosten in 1 keer. Dus afhankelijk van de resterende looptijd.maurice.dikhoff schreef:Ok dus de afkoopsom is geen standaard bedrag. Dank je Wel
En weer is de ondernemer onredelijk , zal het netjes houden. 
Het is sowieso de verkeerde volgorde om eerst op te zeggen en pas als er betaald moet worden met het hele verhaal te komen. Mogelijk had Tele2 wel coulance getoond als je voor of bij het opzeggen het hele verhaal had gedaan, al betwijfel ik dat bij deze provider. Maar achteraf is het vaak veel lastiger om zoiets terug te draaien.