LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kbeurden
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2011 00:20

Opzegging Hi

Ongelezen bericht door kbeurden »

Ik heb in februari van dit jaar mijn abonnement bij Hi telefonisch beeindigd per einddatum van het contract, 1 mei j.l. Ik ben er achtergekomen dat Hi voor de maanden mei en juni nog steeds geld afschreef van mijn rekening.

Hierop heb ik gebeld met de Klantenservice van Hi, hier vertelde een medewerker mij dat mijn opzegging niet verwerkt was. Hij kon het ook niet met terugwerkende kracht beeindigen. Hij heeft mij toen het advies gegeven om een klacht in te dienen. Dit kwam dat op een speciale afdeling terecht waar men de gesprekken kon terugluisteren. Mocht blijken dat ik op tijd had gebeld zou ik mijn geld gewoon terugkrijgen, zo niet dan niet.
Enfin, ik dus een klacht ingediend. De volgende dag kreeg ik dit bericht:

Hi,

Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Je geeft aan dat je op tijd je contract hebt beëindigd, maar dit is echter niet doorgevoerd. Hiervoor wil je het contract per direct beëindigen met terugwerkende kracht. Dit is helaas niet mogelijk. Sorry voor het ongemak.

Groeten van Hi,

Daarop heb ik natuurlijk teruggemaild:

Beste Jaqueline,

Volgens KS was het mogelijk het gesprek terug te luisteren. Graag wil ik je vragen dit te doen. Ik heb alle incasso's van Hi vanaf 1 mei inmiddels gestorneerd. Graag zou ik de opname's van alle gesprekken van mij met Hi ontvangen zodat ik deze zelf ook kan terugluisteren. Mochten bovenstaande verzoeken niet gehonoreerd worden door jullie dan moet ik helaas vervolgstappen ondernemen.

Daar kreeg ik weer bericht op terug:

Hi,

Bedankt voor je e-mail.

Je geeft aan dat je opzegging niet naar wens is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Zoals mijn collega eerder heeft aangegeven is het niet mogelijke je Hi Abonnement met terugwerkende kracht te beëindigden. Helaas is het ook niet mogelijk je gesprek terug te luisteren. Uit je gegevens blijkt dat je contract inmiddels per 15-07-2011 is beëindigd.

Groeten van Hi,

Ik heb weer een mail teruggestuurd dat dit volgens de klanten"service" wel mogelijk was en dat ik niet van plan ben om dit te betalen omdat ik ruimschoots op tijd heb opgezegd.

Daar heb ik een week geen reactie op gehad, terwijl ze beloven binnen 24 uur te reageren.
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met de klantenservice. Daar werd ik na de keuze of ik al eerder had gebeld of niet voor dit probleem 30! minuten in de wacht gezet. Toen heb ik opnieuw gebeld, mijn nummer niet ingetoetst. En verrek, ik kreeg meteen iemand aan de lijn.
Volgens deze mevrouw was het absoluut niet mogelijk om de gesprekken terug te luisteren "omdat deze niet worden opgenomen" en kon Hi niks voor mij doen.

Mijn inziens is dit een belachelijke manier van zakendoen, de gesprekken worden altijd opgenomen. Dit weet ik omdat dat standaard procedure is bij een Klantenservice. Daarnaast wordt mij dit gewoon verteld door de Klantenservice. Ook het totaal niet bieden van enige oplossing, en maar half reageren op mijn vragen vind ik niet kunnen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik zou niet nog eens bellen, maar alles per (electronische) post toesturen. Met vermelding van datum en tijd van telefoongesprekken. Deze kun je, als 't goed is, zien op je online rekening?
Daar staat dan ook een vermelding bij van je telefoontje van febr.
Kun je je nog iets herinneren van dat gesprek? Een 'volg de pijlen' automatisch gesprek waarbij je dmv 'toets een 1 als u ... 'enz. uiteindelijk te horen kreeg 'uw melding' wordt verwerkt' of iets dergelijks. Zou wel prettig zijn, dat je dan iets van een bevestiging krijgt zodat je weet dat 1 en ander gelukt is.

Jij wilt het contract niet met terugwerkende kracht beëindigen, jij herinnert T-Mobile eraan dat je je contract tijdig hebt opgezegd.
T-Mobile heeft het niet verwerkt. Dat moet nu nog even gebeuren en dat kan best, als ze willen. Zou een armoedig administratief zootje zijn, als dat niet zou kunnen. Geheel in tegenstelling tot wat er allemaal mogelijk is op (technisch) mobiel gebied. :roll:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:Jij wilt het contract niet met terugwerkende kracht beëindigen, jij herinnert T-Mobile eraan dat je je contract tijdig hebt opgezegd.
T-Mobile heeft het niet verwerkt. Dat moet nu nog even gebeuren en dat kan best, als ze willen. Zou een armoedig administratief zootje zijn, als dat niet zou kunnen. Geheel in tegenstelling tot wat er allemaal mogelijk is op (technisch) mobiel gebied. :roll:
Tis HI, dus niet naar t-mobile sturen :wink: dan pas wordt het echt niet verwerkt :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Jolijn »

:lol: :oops:
'k Ben nog uit de tijd dat er alleen maar PTT was. 8)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Hatertje »

Heb je een bevestiging van je opzegging ontvangen? Zo ja, welke datum van beëindiging staat er op die bevestiging? Heb je geen bevestiging, dan heb je waarschijnlijk pech.

Overigens worden niet alle gesprekken op de klantenservices opgenomen. En als deze worden opgenomen is het meestal ter verbetering van de kwaliteit.

Op telefonische verkoopkanalen worden de gesprekken wel altijd opgenomen. Dit om aan te kunnen tonen dat er daadwerkelijk wat gekocht/besteld is.

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Skann »

Irritant zeg, die lui van Hi. Krijg er steeds meer klachten van.

Echter wil ik je nog een ding nageven:

Je geeft aan de incasso's gestorneerd te hebben. Hier kan je gezeur mee krijgen. Providers schakelen op dat moment vrij direct incassobureau in, na wat dreigsmsjes dat je moet betalen.
Ik zou ze eerst betalen en later via Hi het geld proberen terug te krijgen.

Ik snap dat dit buiten de principes ligt, maar je haalt je nou eenmaal enorm veel gezeur op de hals waar ik in ieder geval geen zin in heb.

Ik stuur je dit alleen als tip. Doe er mee wat je wilt. Ik zit zelf in de branche..

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Skann schreef:Irritant zeg, die lui van Hi. Krijg er steeds meer klachten van.

Echter wil ik je nog een ding nageven:

Je geeft aan de incasso's gestorneerd te hebben. Hier kan je gezeur mee krijgen. Providers schakelen op dat moment vrij direct incassobureau in, na wat dreigsmsjes dat je moet betalen.
Ik zou ze eerst betalen en later via Hi het geld proberen terug te krijgen.

Ik snap dat dit buiten de principes ligt, maar je haalt je nou eenmaal enorm veel gezeur op de hals waar ik in ieder geval geen zin in heb.

Ik stuur je dit alleen als tip. Doe er mee wat je wilt. Ik zit zelf in de branche..

En das nou juist waar de consument steeds meer een p.s hekel aan begintte krijgen. Je moet GVDomme steeds achter je eigen centen aan ALS de fout bij het bedrijf ligt.

Zelfs een bekeuring hoef ik niet direct te betalen als ik een bezwaarschrift indien.
Nee, maar bij de tel maatschappijen wel hoor.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door LeoZ »

Citaat van Teun Bosseman::

"Zelfs een bekeuring hoef ik niet direct te betalen als ik een bezwaarschrift indien.
Nee, maar bij de tel maatschappijen wel hoor."

Klopt helemaal.... Het zijn ook de "witte-borden criminelen" van de 21e eeuw!

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door adSolvendum »

LeoZ schreef:Klopt helemaal.... Het zijn ook de "witte-borden criminelen" van de 21e eeuw!
En pas helemaal op voor diegenen die met een wit overhemdje met bijbehorend boordje achter dit bord zitten!

Wel een vreemde gang van zaken, dit alles.
Persoonlijk zou ik, als ik sterk zou staan, toch de betaling laten en zeggen 'kom het maar halen'.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

adSolvendum schreef:
LeoZ schreef:Klopt helemaal.... Het zijn ook de "witte-borden criminelen" van de 21e eeuw!
En pas helemaal op voor diegenen die met een wit overhemdje met bijbehorend boordje achter dit bord zitten!

Wel een vreemde gang van zaken, dit alles.
Persoonlijk zou ik, als ik sterk zou staan, toch de betaling laten en zeggen 'kom het maar halen'.

Dat kunnen ind de ergste zijn, sommige wens ik.........vul maar in.

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Opzegging Hi

Ongelezen bericht door alfatrion »

adSolvendum schreef:Persoonlijk zou ik, als ik sterk zou staan, toch de betaling laten en zeggen 'kom het maar halen'.
Hear hear.

Gesloten