Hallo,
Ik heb op dit moment een Hi-abonnement die afloopt op 20 augustus 2007. Afgelopen week heb ik gevraagd naar de mogelijkheden en toen werd mij pas verteld van de opzegtermijn van 3 maanden.
Wil ik mijn abonnement opzeggen dan blijf ik hier dus nog 3 maanden aan vast zitten. Ook het omzetten van abonnement naar prepaid duurt 3 maanden. Het abonnement wordt echter wel maandelijks verlengt en een verlenging van een jaar kan direct worden doorgevoerd.
Is het niet zo dat als iets maandelijks wordt verlengd dat je het ook per maand zou moeten kunnen wijzigen of opzeggen?
Alvast bedankt uw reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegtermijn Hi
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Opzegtermijn Hi
Staat toch echt in de Algemene Voorwaarden (die je natuurlijk nooooit gelezen hebt!).toen werd mij pas verteld van de opzegtermijn van 3 maanden.
Re: Opzegtermijn Hi
En mij ook nooit overhandigd zijn, maar dat valt moeilijk te bewijzen. De verkoper dient eigenlijk deze met de koper door te nemen. Dat gebeurt volgens mij ook nooit meer.
Re: Opzegtermijn Hi
Je had ernaar moeten vragen voordat je je handtekening onder de contract had gezet.
Re: Opzegtermijn Hi
Dat begrijp ik en ben ik volledig met u eens.
Ik zou graag antwoord hebben op de vraag waarom men wel maandelijks stilzwijgend mag verlengen, maar bij het opzeggen een termijn hanteert van 3 maanden.
Volgens mij zou je het per maand moeten kunnen opzeggen indien men ook maandelijks verlengt.
Ik zou graag antwoord hebben op de vraag waarom men wel maandelijks stilzwijgend mag verlengen, maar bij het opzeggen een termijn hanteert van 3 maanden.
Volgens mij zou je het per maand moeten kunnen opzeggen indien men ook maandelijks verlengt.
Re: Opzegtermijn Hi
En dat is dus de omgekeerde wereld!Je had ernaar moeten vragen voordat je je handtekening onder de contract had gezet.
De winkelier heeft de wettelijke plicht om die voorwaarden "ter hand te stellen" voor het sluiten van de overeenkomst.
Bewijslast dat dit inderdaad gebeurd is ligt bij de winkelier.
Als de voorwaarden niet voor de verkoop verstrekt zijn kan je ongunstige zaken uit die voorwaarden aanvechten.
Re: Opzegtermijn Hi
voorwaarden staan ook op het internet, en 3 maanden is bij iedere provider normaal.