LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegtermijn kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marcsax

opzegtermijn kpn

Ongelezen bericht door Marcsax »

ik ben overgestapt van Kpn naar ziggo, nu krijg ik van de kpn een afrekening van 209,65 vanwege contractbeeindiging (breuk). Ik bellen, volgens de mevrouw aan de helpdesk is er in december een brief naar mij gestuurd dat het opzegtermijn verlengd is van 1 maand naar drie maanden. En omdat ik niet binnen 30 dagen gereageerd heb, ben ik ermee akkoord gegaan.
Dat kan toch niet? Ik heb de brief nooit gezien, als ik om een door mij getekend exemplaar vraag zijn ze niet thuis.
Dit is toch een eenzijdige verzwaring van het contract ? Ik heb niets ondertekend.

Voor een verzwaring van het contract hebben ze toch twee partijen nodig en een handtekening.
Graag jullie mening, en ervaringen ?

Marc

snepke

Re: opzegtermijn kpn

Ongelezen bericht door snepke »

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

als ik het stuk zo begrijp uit de link, dan heb je als nieuwe klant eerst het eerste jaar een contract, wil je deze beeindigen kan dit maar dan minimaal 3mnd voor einde v.h. contract.
dus maand 9 geef je aan, ik wil maand 12 stoppen per einde contractdatum.

ben je toch het eerste jaarcontract door dan gaat het contract door maat niet als jaarcontract maar gewoon als contract elke maand opzegbaar.
lijkt mij dat jij dan voor het einde van je eerste jaarcontract zat?

klinkt lullig maar wanneer jij overstapt ben jij ook zelf verantwoordelijk voor de juiste datum van eind contract + opvolgen van de voorwaarden, niet KPN of Ziggo

Marcsax

Ongelezen bericht door Marcsax »

Ik zat niet voor het eerste jaar bij KPN maar al 15 jaar!! Ik heb nooit enig contract getekend.
ik begrijp best dat ikzelf verantwoordelijk ben, maar volgens mij heb je het verhaal in de eerste topic niet goed gelezen.
KPN verzwaard eenzijdig een contract met het verlengen van het opzegtermijn van 1 naar drie maanden. En dat vindt ik schandalig.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@ TS:
Lees het antwoord op de KPN site nog eens goed:
De opzegtermijn

Voor elk nieuw abonnement geldt een contractstermijn van 1 jaar. Opzeggen kan vanaf 3 maanden voor het einde van uw contract. Na 1 jaar wordt uw contract automatisch maandelijks verlengd. Houd dan rekening met 1 maand opzegtermijn.
U geeft aan al 15 jaar onafgebroken een abonnement te hebben. Echter, als u afgelopen jaar uw abonnement hebt gewijzigd dan geldt voor u de opzegtermijn van 3 maanden. Zoniet, dan geldt voor u de opzegtermijn van 1 maand!!!!!!!!!!
Zie: http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... /related/1

In een ver verleden weet ik dat toen ik overstapte van KPN naar de kabel telefonie, men mij ook zoiets door de maag wilde splitsen. Ik heb toen even héél hard aan de bel getrokken dat dit niet klopte wat ze deden. Restitutie was toen snel klaar!

Vreemd is trouwens wel dat als je naar de algemene voorwaarden gaat: http://www.kpn.com/allevoorwaarden/Alge ... efonie.htm je dan wel ineens over drie maanden opzeggen leest. Terwijl op hun website gewoon sprake is van 1 maand. Lekker duidelijk die KPN. ('k weet dat ik dit toen al vond -NOT-)
Nergens zie ik iets over 3 maanden. Alléén bij/indien het een nieuw abonnement betreft waar dus 1 jaarcontract aan kleeft. NOem het maar het startabonnement. Na dat jaar geldt gewoon de opzegtermijn van 1 maand.
Zie: http://www.kpn.com/prive/service/opzeggen.htm

Zouden de voorwaarden gewijzigd zijn in december 2010, dan zou zoiets terug te vinden moeten zijn bij het overzicht van de algemene voorwaarden. En dan zeg ik "niets van dat alles dus."

Ik zou als ik u was, mits u aan de voorwaarden voldoet (dus geen nieuw abonnement bij KPN bent aangegaan het afgelopen jaar) even een printje maken van de link die is gegeven waar sprake is van 1 maand en ze dat even fijntjes onder de neus houden en eisen dat u uw boetegeld terugkrijgt (niet betaalt). Anders is de weg naar de geschillencommissie snel gevonden.

Ik vrees dat de KPN zelf het draadje volledig kwijt is in wat nou de daadwerkelijke geldende voorwaarden zijn. Ik zie een slang met gespleten tong...

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

vanaf 3 maanden voor het einde van uw contract
hiervan uitgaande kun je ook stellen dat je 1 dag voor einde contract kunt opzeggen.

er staat eigenlijk letterlijk dat je vanaf 3 maanden en later mag opzeggen.

Gesloten