LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] orange abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
edma

orange abonnement

Ongelezen bericht door edma »

ik heb vorig jaar een abonnement afgesloten bij orange voor 62,50 p.m. nu heb ik vorig jaar 1 rekening niet betaald, er kon niets geregeld worden en dit ging door naar een incasso bureau. ik moets een afkoop regeling treffen, ik moest dus 62,50 p.m. gaan betalen tot het einde contract. dit heb ik in het begin niet gedaan, waardoor er incasso kosten bijkwamen van een paar 100 euro. nu moet ik aan het incassobureau 145,48 betalen tot einde contract + incassokosten is betaald. maar ze hebben wel mijn telefoon eind vorig jaar afgesloten. ik betaal dus ongeveer 2000,- euro, voor diensten die ik NIET krijg.
orange helpdesk zegt: ja hoor, dit is mogelijk!

ik vind dit zo'n rare zaak, maar weet niet waar ik terecht kan om te vragen of dit inderdaad zomaar kan. lijkt mij namelijk niet.
ik heb dit inmiddels ook bij Kassa van de Vara geschreven en bij de consumentenbond.
nu maar even afwachten of die iets laten horen.

of is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en een oplossing weet?
[/b]

??

Re: orange abonnement

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, dit kan en mag. Je hebt getekend voor een contract van 2 jaar. Dat contract moet je hoe dan ook uitzitten. Ze hebben daarnaast het recht om het contract van wanbetalers eenzijdig te ontbinden, wat ze in dit geval hebben gedaan.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Of je dan na één niet (op tijd) betaalde factuur meteen wanbetaler bent is een tweede. Was je te laat met betalen of was er iets anders aan de hand?

edma

:oops: het ging om 1 rekening en het volgende maandbedrag. omdat ik internationaal chauffeur ben, blijft er nog wel eens wat langer liggen. maar goed, opgebeld, situatie uitgelegd en toen was het al te laat.

in ieder geval bedankt voor je reactie :P

ik vind het nog steeds wel heel raar dat je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.
ik had straks de helpdesk nog aan de lijn, met de vraag waarvoor ik nu eigenlijk betaalde, was het antwoord: voor je belminuten !!
maar mijn telefoon is afgesloten, dus die kan ik niet gebruiken, nee dat klopt zeggen ze dan. :twisted:

nou helaas, ik zal het netjes afbetalen maar zou het beter snappen als ik nog wel kon bellen. :?

Morrigan

Ongelezen bericht door Morrigan »

Misschien een suggestie voor het volgend abonnement: betaal je rekening automatisch. Daarmee voorkom je dat je te laat bent met betalen.

edma

ja dat had ik ook al bedacht.

ik heb dus vanmiddag incassobureau gebeld met de vraag of hun het bedrag automatisch in kunnen houden. helaas dat doen hun niet. ook raar, maar goed! bij de bank kan ik regelen dat het automatisch gebeurd, dus dat dan maar doen.

??

Je betaalt voor het toestel dat je gratis hebt gekregen toen je het abo afsloot. En daarnaast voor de overige kosten die ze hebben moeten maken en nog gaan maken.

edma

oke, tis wel een mooi toestelletje, maar 2000,- euro ?

en dan nog vind ik dat de klantenservice van Orange veeel beter kan.
zo ga je toch niet met klanten om.
lekker makkelijk, wel laten , geen telefoon, maar ja: dit kunnen ze gewoon doen, dus waarom niet !!
lekker makkelijk geld verdienen.

??

Je kunt dit wel afschuiven op Orange, maar er zijn een aantal feiten:

1) Je bent een contract aangegaan; er wordt van je verwacht dat je dat nakomt.
2) Je hebt rekeningen niet (op tijd) betaald.
3) Je bent een afbetalingsregeling niet nagekomen.

Dat de kosten zo hoog oplopen is toch echt aan jou en aan niemand anders te wijten. Als je betalingsregelingen niet nakomt dan weet je dat de boel bij een incassobureau terecht komt en dan gaat het heel erg rap. Orange ziet ook maar een klein deel van het bedrag dat jij nu maandelijks betaalt. De incassotarieven kennende kost ze dit momenteel meer dan wanneer je gewoon aan je verplichtingen had voldaan.

Kortom: als je met een vingertje naar een 'schuldige' wilt wijzen, ga dan even voor een spiegel staan en wijs richting die spiegel.

Morrigan

Ongelezen bericht door Morrigan »

Precies, ?? heeft gelijk. Daarom nogmaals mijn tip voor de toekomst: betaal je rekeningen automatisch (en zorg ervoor dat er ook genoeg geld op je rekening staat uiteraard). Hiermee voorkom je dat je vergeet een rekening te betalen!

Gesloten