LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Laatst ben ik in het buitenland geweest, binnen 24 uur was ik weer terug. Mijn telefoon stond de hele tijd aan.
Ik heb niet gebeld, geen telefoontjes gehad, geen voicemail. HELEMAAL NIETS. Met onder andere mijn telefoonlog kan ik dit argument onderbouwen. Toch brengt Orange 24 telefoontjes buitenland in rekening?? iK heb Orange gevraagt mij de gegevens te verstrekken van de telefoonnummers maar die moest ik maar bij de de tegenpartij halen....? Die is er dus niet!
Hebben meer mensen last van exhorbitante of vreemde telefoonrekeningen?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nja als iemand je belt en je zit in buitenland betaalt diegene tot aan de grens en jij vanaf dat punt. Je hoeft dus niet per se zelf iets gedaan te hebben om kosten te maken.

Blijft natuurlijk vreemd dat je ook geen inkomende gesprekken hebt gevoerd.

Wat misschien ook kan is dat je, terug in NL, ging bellen terwijl het toestel nog aan het 'roamen' was, dus nog niet weer aangemeld was op het Nederlandse netwerk

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Uitleg: op een dinsdagmiddag omstreeks 17.45 ging ik over de grens en de volgende dag om ongeveer dezelfde tijd kwam ik Nederland weer binnen. Pas de volgende dag in de ochtend heb ik zelf weer eens gebeld. daarvoor geen enkel telefoonverkeer.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door ?? »

Ook geen mensen die wel in de voicemail zijn uitgekomen maar niet hebben ingesproken?

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Nee, niemand mij gebeld. ik niemand gebeld, geen voicemail gehad. Niks, nada noppes. Orange geeft zelfs een andere datum op dan dat ik in het buitenland ben geweest (24/25 aug) terwijl ik op 23 aug over de grens ben gegaan en 24 augustus weer terug. En niet alleen de
buren kunnen dit beamen! Ook de werkgever van mijn wederhelft. Deze informatie heb ik ook aan Orange verstrekt. Zonder resultaat overigens.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door Predicador »

ja, vervelend voor je, maar Orange kan aan de betreffende gesprekken precies terughalen waar je je op dat moment bevond. Op welk netwerk dan tenminste. Als je onverhoopt in de grensstreek woont of werkt, kan het bijvoorbeeld zijn dat je door een storing op het eigen netwerk ineens met de ooster- of zuiderbuur te maken krijgt.

In zulke gevallen wordt dan ook geadviseerd om je netwerk handmatig vast te leggen.

Op de specificatie, die je inmiddels ongetwijfeld hebt, vermeld de provider altijd met welke netwerkoperator je in het buitenland hebt gebeld. Voor de provider is dat voldoende bewijs dat jij gebruik hebt gemaakt van een buitenlands netwerk. Aan jou als klant nu de taak om te bewijzen dat dat onmogelijk was, met concrete bewijzen.

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Op de 'normale' rekening van staat niet wie de provider buiteland is. Ook kan ik alleen het aantal gesprekken zien en de duur daarvan omdat het blijkbaar in de bundel valt. Ik heb enkele malen via e-mail contact met ze gehad en ook gevraagd om een gespecificeerde rekening - zonder resultaat. Vandaag heb ik dat opnieuw aangevraagd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door ?? »

Specificatie kun je ook via Internet krijgen (gratis). FF aanmelden via de website van Orange.

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Heden 30 september 2005 heb ik een bevestiging van Orange gekregen dat ik een gespecificeerde rekening toegestuurd krijg. Mijn partner heeft ook een abonnement van Orange. Ik ben zo eens benieuwd naar wie ik/of iemand naar mij gebeld zou hebben. Mijn wederhelft misschien, met wie ik in het buitenland verbleef vanwege zijn werk...? Ik ben benieuwd.

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

De kosten betreft de buitenlandse provider. Mijn echtgenoot en ik waren om 17.00 uur de grens al over bij Venlo, Nederland dus. Zelf woon ik in de omgeving van Den Haag. Zelfs nog om 03.00 uur s'nachts (toen ik dus al lang thuis in bed lag) stond mijn SIM-kaart (volgens Orange) nog op doorgifte van de buitenlandse provider...??
De helpdeskmedewerker kon niets voor mij doen. Ik moest maar een klacht indienen.

Als dit mij gebeurt na 1 dag buitenland, dan ben ik vast niet de enige die extra moet betalen omdat Orange het netwerk niet overneemt als men terug in Nederland is. KASSA VOOR ORANGE !

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door ?? »

Heeft je telefoon soms uit gestaan terwijl je Nederland weer binnen kwam?

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

NEE, mijn telefoon stond de gehele tijd aan. De medewerker van Orange vond het ook al vreemd maar vertelde me dat als hij het doorstuurde 'naar boven' het net zo hard weer 'naar beneden'kwam.
'DE SIM-KAART HEEFT ALTIJD GELIJK
' ZEI HIJ. Ik heb een Nokia 6630. Weet iemand of het logboek van deze telefoon 1 op 1 is met de SIM-Kaart? (Mijn telefoonlog maakt van buitenlandse gesprekken - die Orange in rekening brengt - geen enkele melding?
De dame van Nokia kon daar geen passend antwoord op geven...!

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Ik was op 24 augustus 2005 om omstreeks 17.00 uur bij Venlo - Nederland. Mijn echtgenoot heeft daar bij een tankstation getankt.
En om 03.00 uur s'nachts (25/8/2005, ik lag dus te slapen)) staat op mijn rekening dat er twee transacties zijn geweest OP DEZELFDE TIJD ...wie het nou nog snapt...ik niet meer

c.opgenhaffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:45

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door c.opgenhaffen »

Ook ik heb een extreem hoge gsm telefoonrekening gekregen. Alleen dan niet van Orange maar van, ja ja Scarlet One... :evil: zonder specificatie een rekening van bijna 400 euro. Alleen omdat we weleens door buitenland reizen. We bellen of laten ons nooit in buitenland bellen juist omdat het zo duur is. Nog mooier is het verhaal dat wij Scarlet One hebben opgezegd de simkaart niet meer gebruikt (al meer dan 2 maanden niet) maar er worden wel bedragen ad. 80 of 90 euro afgeschreven! Dit heb ik nog niet eerder in de klachtenstroom kunnen lezen aangaande de klachten van Scarlet One. Hebben meer mensen hier ook problemen mee ondervonden? Ik krijg (zou deze week) eindelijk een specificatie krijgen. (ben eens benieuwd). :?

Graag hoor ik of meer mensen deze specifieke klachten ook aangaande Scarlet One hebben.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door ?? »

@xerxes: dan weet ik het ook niet meer, eerlijk gezegd. Twee gesprekken simultaan is overigens mogelijk; doorschakeling tijdens gesprek, wisselgesprek, etc.

Streep op de specificatie anders eens alle gesprekken aan waar je het niet mee eens bent, leg dit onder de kopieermachine en voeg het toe aan een duidelijke brief waarin je uitlegt dat je bepaalde gesprekken betwist, liefst met redenen waarom je die gesprekken nooit gevoerd kunt hebben etc. Doe dit niet telefonisch of per mail, maar ouderwets per brief. Dan komt je klacht waarschijnlijk bij mensen te liggen die iets meer kunnen en mogen dan de telefonische klantenservice. Met een beetje geluk kunnen ze de call detail records (CDR's) inzien of opvragen, waarmee ze er meestal snel achter zijn wat er aan de hand was / is.

Misschien heb je een spookrekening te pakken (gebeurt heel erg sporadisch, dus nagenoeg nooit); mocht dat zo zijn, komen ze daar wel achter als ze door de CDR's gaan.

Trouwens: had heb je niet toevallig iets ingesteld in de telefoon met mobiel Internet?

@c.opgenhaffen: eerst even de specificatie doorkijken, want meestal klopt het gewoon. Er staan in dit topic al wat redenen opgesomt van een hoge factuur.

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

Voorbeeld van wat er op de factuur vermeldt staat (gesprekken buitenland):


Datum: 24/08/2005 / tijd: 15:56 / duur: 00:00:39 /
gekozen nummer: 560 (?) / bestemming: E-Plus (?) / type: T (U) /
tarief: INCL. / bedrag 0,966

===============================================

Datum: 24/08/2005 / tijd: 15:56 / duur: 00:00:39 /
gekozen nummer: 560 (?) / bestemming: E-Plus (?) / type: T (I) /
tarief: INCL. / bedrag 0,546


Het verschil in deze 2 blokken is het type en het bedrag. De tijd is gelijk.

Volgens de factuur krijg ik om 15:56 uur een uitgaand (T(U) bericht dat
39 seconden duurt


Ook volgens de factuur krijg ik wederom om 15:56 uur een inkomend T(I) bericht wat OOK 39 SECONDEN DUURT.


Zo staan er 24 soortgelijke gegevens op...??? Ik weet niet eens aan wie nummer 560 toebehoort.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door ?? »

Inkomend en uitgaand tegelijk is erg goed te verklaren; dat zijn doorschakelingen. De vraag die dan nog overblijft is wat 560 precies voor nummer is en waarom er naar dat nummer is doorgeschakeld.

xerxes
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:05

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door xerxes »

WEET IEMAND AAN WAT/WIE TELEFOONNUNMMER 560 TOEBEHOORT?

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door RobbieP »

560 is voicemail

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Orange berekent kosten buitenland die NIET zijn gemaakt

Ongelezen bericht door themaster »

de reden waarom ie nog op buitenland zou kunnen staan is ook handmatige netwerk zoeken

en ik denk dat ie ipv automatisch bij u op handmatig staat

Gesloten