LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange met Samsung E570

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Tru
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2008 20:25

Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door Tru »

Geachte lezer,

Ik heb in augustus een abonnement afgesloten bij BelCompany. Op advies van de verkoper ben ik overgestapt van Hi naar Orange omdat ik het vervelend vond dat ik mijn beltegoed steeds kwijt raakte. Ik vroeg nog of er een goede dekking was…Ja hoor prima dekking.

Mijn abonnement van Hi was nog niet afgelopen, dat doet Orange voor u komt goed. Mooi. Zo gezegd zo gedaan. Ik gebruik sinds mijn nummer is overgenomen door orange het netwerk van orange en de telefoon die daar bij hoort (Samsung E570). Al snel begon ik flauw te worden van het gekraak en de verbindingen die continu wegvallen. Geen netwerk, zoekt netwerk, alleen noodoproepen…..De irritatie steeg snel. Dus in de eerste week van januari toch maar eens naar BelCompany. Die adviseerde me te bellen naar Orange. Die vertelde dat ik eerst dingen moest uitsluiten. Na me vertelt te hebben dat ik een slecht e samsung heb en de combi samsung orange al niet de beste is. :lol: Dus telefoon laten opsturen naar Samsung. Die kwam retour. Niks aan de hand volgens Samsung. Alle testen doorstaan.
Helaas is het bereik nog steeds drama en de verbinding valt nog weg.
Van BelCompany kreeg ik het advies: orange bellen. Zo gezegd zo gedaan. Van Orange zeggen ze niks voor mij te kunnen doen en dat ik maar es mijn kaart in de telefoon van een vriendin proberen. Naja ok…als jullie het zeggen…. En jawel hoor, bereik. Ik kan zowaar bellen. En verstaanbaar, heerlijk op de bank. Dus maar weer eens naar BelCompany. Zaak weer uitelegt. Das gek, ligt het toch aan de telefoon dan?..We kunnen pas wat voor u doen als uw telefoon 3 keer is opgestuurd, dus kom maar langs.

Zo gezegd zo gedaan. Omdat mijn telefoon is verzekerd bij Pro-assist mag ik een leen toestel…Ohw? !…Naja mooi . Ik mag een telefoon mee van pro-assist. Of toch niet…. Nee toch niet…. De vorige reparatie melding was niet afgemeld door de fijne winkel meneer. Zo bleek naar wat heen en weer gebel. Hevig teleurgesteld vertrek ik, zonder telefoon naar huis. De winkelmeneer die zou mij vandaag terug bellen, maar helaas net als afgelopen donderdag toen hij mij terug zou bellen nadat hij voor mij naar Orange zou bellen, heeft hij mij niet gebeld.

Nou vraag ik me toch af…ik word geacht netjes en beleeft te blijven en vooral ook rustig en ik mag vooral niet te veel eisen stellen en niet zeggen dat ik het een *** telefoon vind want dan raken mensen van de kook en hangen op (Helpdesk orange) Nee, ik moet vriendelijk lachen en knikken als ze weer geld van m’n rekening wordt afgeschreven en mijn verbinding kraakt of de verbinding verbroken wordt. Sjah, en ik mag ook niet mopperen als de medewerker van BelCompany mij niet terug belt.

Ik wil gewoon een goeie telefoon. En omdat mijn vriendin gewoon kan bellen met haar telefoon in mijn huis wil ik net zo een als zij heeft. Weet ik tenminste dat dat goed is. Het gaat om een Nokia 73, kleur niet belangrijk.

Helaas werkt het niet zo, dat snap ik echt wel. Maar begrijp me goed, als je 25 euro per maand betaald en je hebt geen goed bereik of je valt weg, met het vooruitzicht dat je nog anderhalf jaar zo verder moet, dan mag je toch wel wat willen,??…ik hoop dat iemand mij verder kan helpen , en advies kan geven hoe ik dit moet aanpakken.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door honest »

Belcompany is jouw leverancier en moet je probleem dus oplossen!

Waarom krijg je geen leentoestel? Je bent toch verzekerd, ook al is je vorige reparatie niet afgemeld je hebt je leentoestel toch weer ingeleverd?

Uit mijn ervaring kanik wel zeggen dat samsung telefoons wel wat minder bereik hebben dan nokia's.

Tru
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2008 20:25

Re: Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door Tru »

Ik heb de vorige keer geen leentoestel meegekregen. De winkelmeneer vertelde me dat er toen geen leentoestellen aanwezig waren. En de telefoons die hij toen aanbood waren heel oud en niet sim-lock vrij, en pakte dus mijn netwerk niet. Ik heb ook de verzekering gebeld om te vragen hoe het zit. BelCompany had de vorige reparatie af moeten melden, toen ik afgelopen donderdag ochtend mijn telefoon kwam halen. Dat hebben ze niet gedaan...zoals wel meer niet :roll:

Ik vind ook dat BelCompany mijn probleem moet oplossen, maar geloof niet dat ze er zit in hebben. Ze wijzen naar Samsung en Orange. Maar BelCompany heeft me een telefoon aangeraden met een netwerk waarvan ze konden zien dat ik in een slecht dekkingsgebied woon... :(

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door honest »

Belcompany blijft dus in gebreke en moet je probleem gewoon oplossen.
Je hebt ook nog een verzekering lopen bij pro-assist, problemen zie andere topics pro-assist.
Pro-assi9st beweert telefoon thuis op te halen en een leentoestel te verstrekken, laat ze je telefoon gewoon ophalen en laat ze een leentoestel meenenemen.

Gizaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2008 09:39

Re: Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door Gizaro »

Ben bang dat het niet aan het toestel ligt maar aan Orange.
Ik heb het probleem al sinds September 2007 en ik heb de Samsung U600.
markeerd ook niets aan, maar Orange daar in tegen.. WAARDELOOS!
Nergens heb ik bereik, of tenminste 90% van de keren dat ik wil bellen.
Ook met verschillende andere toestellen GEEN bereik.
Ik werk als Taxichauffeur en moet dus overal bereikbaar zijn.
Bij Orange geven ze nu ineens aan dat ze niet kunnen garanderen dat je bereik hebt in huis, of in de auto....
jaja lekker zooitje is het daar.
Ik betaal maar en mijn beltegoed loopt aardig op, maar bellen kan ik bijna niet.... :?

Ik wil nu zsm van mijn Orange abonnement af....

pruppie
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 mar 2007 00:42

Re: Orange met Samsung E570

Ongelezen bericht door pruppie »

Gizaro, ben bang dat jij het verhaal van de TS niet goed hebt gelezen...
Van Orange zeggen ze niks voor mij te kunnen doen en dat ik maar es mijn kaart in de telefoon van een vriendin proberen. Naja ok…als jullie het zeggen…. En jawel hoor, bereik. Ik kan zowaar bellen. En verstaanbaar, heerlijk op de bank
Er is dus een test gedaan en het ligt voor deze persoon echt aan het toestel. Verder ben ik het eens met de eerdere reacties, belcompany lijkt in gebreke te blijven. Als zij de vorige keer alles met de verzekeraar (proassist) hebben geregeld en hierbij iets fout hebben gedaan mogen ze het ook zelf weer oplossen, lijkt mij.

Gesloten