LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange wie weet er iets van??
Re: Orange wie weet er iets van??
We hebben twee abo's bij Orange, maar er klopt echt werkelijk iedere maand opnieuw niets van!!!! Wat een ballentent zeg, bovendien is het bereik ook om te janken.
Ik adviseer toch KPN of Liberhel al zijn ze wel wat duurder.
Ik adviseer toch KPN of Liberhel al zijn ze wel wat duurder.
Wat een gezeur over dat bereik zeg,
Laat je dan ook eerst goed informeren of er wel bereik is. Zeker niet naar gevraagd. Tewijl ze in de Orange shop dat zo kunnen laten zien in of buitens huis waar de paal staat enz.
Het blijft een radio signaal. als je de radio in de badkamer staat stoort die ook.
En over dat het duur je kunt je beltegoed meenemen, je kunt je beltegoed opvragen 24 uur perdag, je kunt ALLES van je bundel doen en dan vind je het duur. als je met de andere providers buiten de bundel belt is het ook ineens 2x zo duur. daar kijkt niemand naar. en exstra kosten omdat je internet bundel moet hebben of sms bundel hoor je ook niemand over.
dus tip kijk ook eens naar het totaal plaatje.
Laat je dan ook eerst goed informeren of er wel bereik is. Zeker niet naar gevraagd. Tewijl ze in de Orange shop dat zo kunnen laten zien in of buitens huis waar de paal staat enz.
Het blijft een radio signaal. als je de radio in de badkamer staat stoort die ook.
En over dat het duur je kunt je beltegoed meenemen, je kunt je beltegoed opvragen 24 uur perdag, je kunt ALLES van je bundel doen en dan vind je het duur. als je met de andere providers buiten de bundel belt is het ook ineens 2x zo duur. daar kijkt niemand naar. en exstra kosten omdat je internet bundel moet hebben of sms bundel hoor je ook niemand over.
dus tip kijk ook eens naar het totaal plaatje.
DUS TIP:
NEEM NOOIT, MAAR DAN OOK ECHT NOOIT ORANGE!!!
Want het totaalplaatje van Orange stelt nix voor!!!
NEEM NOOIT, MAAR DAN OOK ECHT NOOIT ORANGE!!!
Want het totaalplaatje van Orange stelt nix voor!!!
The future is helemaal niet zo bright bij Orange als het lijkt. Ik heb helemaal niks te maken met Orange, ook nooit gehad maar ik moet toch even iets kwijt over Orange. Een regelmatige beller is veel meer bij kwijt bij Orange dan bij bijvoorbeeld Vodafone.
Orange verrekent bij een bundel van 40 euro het volgende:
bellen naar vast /
Orange klanten € 0,10
bellen naar mobiel € 0,20
sms € 0,22
Simpel rekensommetje: Als je bijna niet naar Orange nummers belt en helemaal niet smst dan heb je slecht 200 minuten om te bellen, maar dat kost je wel 40 euro.
Als je besluit om wél te smsen gaat er dus 0,22 ct van je bundel af per sms. Laten we zeggen je smst 50 keer per maand, dan gaat er 11 euro van je bundel af en hou je nog maar 29 euro over, daarmee kan je slecht 131 minuten bellen naar andere mobiele providers (en laten we dat gezellige starttarief van 0,05 ct per gesprek niet vergeten, dus dan zal het aantal minuten wel iets minder worden).
Vodafone daarentegen heeft een bundel van 300 minuten, daar betaal je 37,50 voor (verder geen starttarief) Bundeltje van 50 smsjes erbij en je komt op 42,50 euro
Orange 40: 131 minuten en 50 smsjes (kosten 40 euro)
Vodafone 300: 300 minuten en 50 smsjes (kosten 42,50 euro)
Conclusie: Als regelmatige beller ben zit je bij Vodafone stukken goedkoper dan bij Orange (zie alleen al bovenstaande vergelijking. Laten we ook niet de kwaliteit van het product (bereik) vergeten. Die is bij Vodafone natuurlijk uitstekend. Over Orange daarentegen hoor ik te vaak negatieve verhalen.
Orange is geschikt voor een specifieke doelgroep. Mensen die echt heel erg weinig bellen kunnen een goedkoop Orange abo nemen, en dan blijven de minuten onbeperkt geldig, dus je raakt je belmin. niet kwijt, zoals bij andere providers waar de bundel 2mnd. geldig is. Ook is Orange geschikt die een vriendenkring hebben met mensen die allen bij Orange zitten. Of als je altijd naar vaste nummers belt is het ook wel redelijk voordelig.
Dus denk heeeeel goed na voordat je een Orange abonnement afsluit.
Ik ben trouwens géén medewerker van Vodafone o.i.d. Gewoon een ongelooflijk tevreden gebruiker van een fantastisch bedrijf met een uitstekend product en een prima service! Petje af voor Vodafone!!!
Groetjes Lucas
Orange verrekent bij een bundel van 40 euro het volgende:
bellen naar vast /
Orange klanten € 0,10
bellen naar mobiel € 0,20
sms € 0,22
Simpel rekensommetje: Als je bijna niet naar Orange nummers belt en helemaal niet smst dan heb je slecht 200 minuten om te bellen, maar dat kost je wel 40 euro.
Als je besluit om wél te smsen gaat er dus 0,22 ct van je bundel af per sms. Laten we zeggen je smst 50 keer per maand, dan gaat er 11 euro van je bundel af en hou je nog maar 29 euro over, daarmee kan je slecht 131 minuten bellen naar andere mobiele providers (en laten we dat gezellige starttarief van 0,05 ct per gesprek niet vergeten, dus dan zal het aantal minuten wel iets minder worden).
Vodafone daarentegen heeft een bundel van 300 minuten, daar betaal je 37,50 voor (verder geen starttarief) Bundeltje van 50 smsjes erbij en je komt op 42,50 euro
Orange 40: 131 minuten en 50 smsjes (kosten 40 euro)
Vodafone 300: 300 minuten en 50 smsjes (kosten 42,50 euro)
Conclusie: Als regelmatige beller ben zit je bij Vodafone stukken goedkoper dan bij Orange (zie alleen al bovenstaande vergelijking. Laten we ook niet de kwaliteit van het product (bereik) vergeten. Die is bij Vodafone natuurlijk uitstekend. Over Orange daarentegen hoor ik te vaak negatieve verhalen.
Orange is geschikt voor een specifieke doelgroep. Mensen die echt heel erg weinig bellen kunnen een goedkoop Orange abo nemen, en dan blijven de minuten onbeperkt geldig, dus je raakt je belmin. niet kwijt, zoals bij andere providers waar de bundel 2mnd. geldig is. Ook is Orange geschikt die een vriendenkring hebben met mensen die allen bij Orange zitten. Of als je altijd naar vaste nummers belt is het ook wel redelijk voordelig.
Dus denk heeeeel goed na voordat je een Orange abonnement afsluit.
Ik ben trouwens géén medewerker van Vodafone o.i.d. Gewoon een ongelooflijk tevreden gebruiker van een fantastisch bedrijf met een uitstekend product en een prima service! Petje af voor Vodafone!!!
Groetjes Lucas
Klanten service is erg slecht te bereiken via internet. dus dan moet je gaan bellen. kost beltegoed dus dat is weer inkomsten voor orange. erg makkelijke manier om je klantenservice terug te verdienen
Wat ik hier boven lees is toch verschrikkelijk! Bellen met de klantenservice vraag je nog geld voor ook. Nou lekkere service dan. De tarieven zijn al zo duur bij Orange en dan dit nog erbij. Nee geen Orange voor mij hoor!
Persoonlijk vind ik Orange ideaal. Geen verrassingen aan het einde van de maand maar alles keurig in de bundel. Hiervoor had ik BEN (toen nog zo genaamd) en ik hield bergen met minuten ocver maar had wel altijd een hoge rekening.
Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen hoe je belgedrag is. Als je veel belt en alleen binnen Nederland vermoed ik dat Telfort en T-Mobile gunstiger zijn. Als je een heel gevarieerd belpatroon hebt, dan weer een sms, dan weer even naar het buitenland dan is Orange gunstig.
Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen hoe je belgedrag is. Als je veel belt en alleen binnen Nederland vermoed ik dat Telfort en T-Mobile gunstiger zijn. Als je een heel gevarieerd belpatroon hebt, dan weer een sms, dan weer even naar het buitenland dan is Orange gunstig.
Orange is niet het voordeligst! Dat is duidelijk, daar kan geen enkel argument tegenop! Zoals al eerder uitgelegd is hier bij deze topic, is Orange wel handig qua onbeperkt beltegoed en alle diensten in één bundel, maar dan is toch echt alles gezegd! Orange heeft niet eens het beste bereik, en de hoge tarieven zijn er vanwage het onbeperkt houdbaar tegoed en dat alles uit één bundel komt.
Je bent goedkoper uit bij Telfort of T-Mobile als je vooral een gemiddelde- of een veelbeller bent en ook nog eens daarbij veel sms-t. Je neemt gewoon een belbundel en daarbij een sms-bundel...
Dan ben je echt veel goedkoper uit dan Orange!
Je bent goedkoper uit bij Telfort of T-Mobile als je vooral een gemiddelde- of een veelbeller bent en ook nog eens daarbij veel sms-t. Je neemt gewoon een belbundel en daarbij een sms-bundel...
Dan ben je echt veel goedkoper uit dan Orange!
Ik zweer bij KPN.
Werkelijk nooit geen last mee gehad en altijd bereik zelfs in de lift.
En ik vind de klantenservice ook goed.
Maar er is altijd wel wat te vinden als je wilt zeuren dit is zo bij iedere provider.
Werkelijk nooit geen last mee gehad en altijd bereik zelfs in de lift.
En ik vind de klantenservice ook goed.
Maar er is altijd wel wat te vinden als je wilt zeuren dit is zo bij iedere provider.
De klantenservice mag dan wel wat kosten bij Orange, maar de medewerkers helpen je ook erg goed. Orange heeft al veel prijzen gekregen voor hun klantenservice. In vind dat goede service ook best wat mag kosten. En de klantenserive van T-Mobile, KPN, Telfort en Vodafone kosten ook geld. En Orange is dan nog geen eens duur met hun klantenserice.
Kan iemand mij vertellen wat Orange altijd bedoelt met "geen verassingen achteraf, alles uit 1 bundel".
Is het niet zo dat je bij alle andere providers ook geen verassingen achteraf hebt, zolang je je aan je bel en/of sms bundel houdt?
Strange...
Is het niet zo dat je bij alle andere providers ook geen verassingen achteraf hebt, zolang je je aan je bel en/of sms bundel houdt?
Strange...
Jan Jaap hoe kom je erbij de de klantenservice van Vodafone ook geld kost? Bij Vodafone is de klantenservice toch echt gratis alleen bij prepaid betalen ze maar is de klacht zo dat het probleem bij vodafone ligt dan krijgen de klanten de kosten van het gesprek gecrediteerd en dit hebben ze niet voor niets gedaan. Is toch echt om de pestkoppen te weren die het leuk vinden om in hun vrije tijd met de klanten service te bellen met allerlei flauwe grappen en smerige taal dus zorg eerst dat je voldoende informatie hebt voordat je zoiets gaat beweren.
heb alleen maar goeie ervaringen als er een probleem is wordt ie gelijk verholpen. je hoeft zelfs niet van je werk af als je een busnisabonnement hebt komen ze bij je op de zaak.echt goed hoor
service op het hoogste nivo!
bben nu 2 jaar lid ga niet meer weg
service op het hoogste nivo!
bben nu 2 jaar lid ga niet meer weg
slecht: door omstandigheden had ik een achterstand van (volgens orange) 2 maanden. Ik bellen: ik betalen
een week later blijkt dat er nog een maand open staat: ik bellen: nee geen probleem meneer, als u betaald hebt sluiten wij u weer aan. Ik betaald.
van de week brief in de bus: of ik even mijn contract wil afkopen. Reden volgens klantenservice: ZE WILLEN ME NIET MEER ALS ABONEE. was de slogan niet zoiets als we hebben liever dat u klant blijft?
debiteuren is niet bereikbaar voor mij nu: pas als ik een herrinnering krijg en ik krijg het telefoonnummer ook niet. Kom op zeg, waar slaat dit op? mogen zij mij zomaar dwingen om af te kopen omdat ze me niet meer als abonnee willen, ondanks dat ik met de klantenservice contact heb gehad en de toezegging kreeg dat alles ok was???
Nu dwingen ze mij het contract af te kopen en wordt het bedrag omgezet naar prepaid... Maar moet ik wel in 1x 540 E betalen???
ps Wie wil er een prepaidtelefoon kopen met ongeveer 500 E beltegoed?
een week later blijkt dat er nog een maand open staat: ik bellen: nee geen probleem meneer, als u betaald hebt sluiten wij u weer aan. Ik betaald.
van de week brief in de bus: of ik even mijn contract wil afkopen. Reden volgens klantenservice: ZE WILLEN ME NIET MEER ALS ABONEE. was de slogan niet zoiets als we hebben liever dat u klant blijft?
debiteuren is niet bereikbaar voor mij nu: pas als ik een herrinnering krijg en ik krijg het telefoonnummer ook niet. Kom op zeg, waar slaat dit op? mogen zij mij zomaar dwingen om af te kopen omdat ze me niet meer als abonnee willen, ondanks dat ik met de klantenservice contact heb gehad en de toezegging kreeg dat alles ok was???
Nu dwingen ze mij het contract af te kopen en wordt het bedrag omgezet naar prepaid... Maar moet ik wel in 1x 540 E betalen???
ps Wie wil er een prepaidtelefoon kopen met ongeveer 500 E beltegoed?
Niet doen. Mijn man is een half jaar terug overgestapt op Orange en heeft spijt. Ondanks dat hem verzekerd werd dat het bereik op de voor hem belangrijke plaatsen en thuis goed zou zijn heeft hij vaker niet dan wel bereik. Al na een paar weken hier een klacht over ingediend en het was gewoon pech hebben. Uiteindelijk, een half jaar en vele telefoontjes en brieven verder heeft orange besloten dat hij evengoed zijn abonnement uit moet dienen. Uit coulance wordt al het beltegoed wat dan over is dan gratis omgezet in prepaid na afloop van het abonnement. Hoezo gratis. Hij heeft er toch voor betaald en blijft tot mei betalen. Inmiddels heeft hij ook weer een abonnement bij de kpn en geen enkel probleem meer met de bereikbaarheid. Orange sucks
Ik heb sinds januari een Orange Abonnement, namelijk Orange Free 20. Dit was een actie van Belcompany waarbij je 20 euro korting krijgt op het abonnement.
Rekening elke maand
Orange free 20 euro 16,81 ex Btw
Korting euro 16,81 ex Btw
Totaal Euro 0,00 ex Btw
Ik geef toe het bereik binnenshuis is niet altijd fantastisch, maar wat wil je het kost ook helemaal niets. Iedere maand ontvang ik 20 euro beltegoed en een rekening van 0 euro. Wat wil je nog meer.
O ja, omdat Orange zo blij met mij was als klant kreeg ik ook nog eens de CD van Marco Borsato thuisgestuurd. Orange ga zo door!!!!!
(Heb inmiddels het abonnement per einde van het contract om laten zetten naar Pre-paid, dan hou ik er nog een aardig beltegoed aan over omdat ik die 20 euro iedere maand echt niet op krijg)
Rekening elke maand
Orange free 20 euro 16,81 ex Btw
Korting euro 16,81 ex Btw
Totaal Euro 0,00 ex Btw
Ik geef toe het bereik binnenshuis is niet altijd fantastisch, maar wat wil je het kost ook helemaal niets. Iedere maand ontvang ik 20 euro beltegoed en een rekening van 0 euro. Wat wil je nog meer.
O ja, omdat Orange zo blij met mij was als klant kreeg ik ook nog eens de CD van Marco Borsato thuisgestuurd. Orange ga zo door!!!!!
(Heb inmiddels het abonnement per einde van het contract om laten zetten naar Pre-paid, dan hou ik er nog een aardig beltegoed aan over omdat ik die 20 euro iedere maand echt niet op krijg)
-
Orange heeft wel gratis sms in het weekend!!
Wie kan mij vertellen hoe ik bij Orange mijn voicemail uit kan zetten.
na twintig keer overgaan gaat hij over op de voicemail.
Deze functie gebruik ik niet omdat altijd geld kost.
Heb ik naar de voicemail gebeld via 1233 dan blijkt er opgehangen te zijn.
ik ben wel geld kwijt.
na twintig keer overgaan gaat hij over op de voicemail.
Deze functie gebruik ik niet omdat altijd geld kost.
Heb ik naar de voicemail gebeld via 1233 dan blijkt er opgehangen te zijn.
ik ben wel geld kwijt.
wil effe reageren op de reacties van mensen die orange eigenlijk niet goed kennen. De ontvangst van orange is perfect tegenwoordig en dat denk ik bij alle providers. Het ligt niet aan de provider meer tegenwoordig maar vaak aan je toestel. Ik ben al ongeveer 4 jaar abonee bij orange omdat ik er tevreden over ben en nog steeds ben. Mijn vorige mobiel was een nokia 6100 daar had ik thuis bij mijn vrienden weinig tot niets bereik, nu heb ik een nokia 6230 en heb een goed bereik raraa hoe kan dat ????.
[/b]
[/b]