LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] orangepraktijken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
alexc
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008 10:36

orangepraktijken

Ongelezen bericht door alexc »

Ik heb in augustus een contract afgeloten bij Orange voor een bundel van 30- waarin gereserveerd 10,- voor 2000 belminuten per maand orange naar orange bellen. De eerste rekening bedroeg 160,-. Onmogelijk leek mij. orange gebeld, doorverwezen naar de shop. En ja ipv Orange naar Orange bellen had men Orange naar Orange smsssen ingevoerd. Shop zou de fout herstellen en ik vroeg om een correcte rekening op te sturen. Een maand later echter een herrinnering voor 160,- en de volgende rekening die wederom te hoog was. Orange weer gebeld, waar mij werd medegedeeld dat men niet met mij in discussie ging, ik moest betalen anders zou de telefoon afgesloten worden en prolemen moest ik met de shop oplossen.Telefoon werd afgesloten omdat ik natuurlijk niet betaalde en de volgende rekening tot einde contractduur van dik 500,- volgde. Via intrum Justitia ligt er nu en claim van 711,44. Volgens de opgevraagde gespecificeerde uitdraaien van de daadwerkelijk gepleegde telefoontjes etc. is duidelijk te zien dat Orange foutief heeft ingevoerd, niets heeft gecorrigeerd en volgens mijn eigen berekeningen bedragen de kosten voor zowel de 1ste als de 2de maand niet meer dan 25,- a 30,-. Gerechtelijke procedures zijn de volgende kreten van Intrum Justitia..............
iemand dergelijke ervaringen, adviezen hierin
mvg, bvd Alex

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: orangepraktijken

Ongelezen bericht door Rosa11 »

hallo,

Orange zegt vaak dingen te doen of aan te passen wat niet gebeurd, ik had een buitenlandbundel erbij om ook met name goedkoper te smsen, maar uiteindelijk blijkt dus dat die er nooit op gestaan heeft, vond het al raar dat mijn laatste rekening nog steeds zo hoog was. Ik ben inmiddels al weg bij orange en heb al heel wat gedoe gehad (met buitenlandkosten waar ik verkeerd in ben voorgelicht en een toezegging op een creditering van 80,- wat ze nooit nagekomen zijn!!) en ik me eigenlijk niet meer moe ga maken aan hun praktijken en dat ze maar gelukkig worden met het geld.
Maar wat is de reactie dan van orange als duidelijk aan te tonen is dat ze fouten gemaakt hebben? Lijkt mij dat als het aan te tonen is dat ze hun fouten recht moeten trekken. Vervelend dat het nu al bij incassobureau ligt want dat is het niet waard, maar denk dat je inderdaad wel verdere stappen moet ondernemen als zij niet mee willen werken!! sterkte hiermee.

yust
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:01

Re: orangepraktijken

Ongelezen bericht door yust »

In een woord: K..

NOOIT MEER ORANGE!
Heb inmiddels een SIMYO kaart, maar moet nog tot oktober Orange betalen... liever dat, dan die torenhoge rekeningen van ze!

PERSEN DIE HAP!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: orangepraktijken

Ongelezen bericht door TdeHond »

Volgens de opgevraagde gespecificeerde uitdraaien van de daadwerkelijk gepleegde telefoontjes etc. is duidelijk te zien dat Orange foutief heeft ingevoerd, niets heeft gecorrigeerd en volgens mijn eigen berekeningen bedragen de kosten voor zowel de 1ste als de 2de maand niet meer dan 25,- a 30,-. Gerechtelijke procedures zijn de volgende kreten van Intrum Justitia..............
iemand dergelijke ervaringen, adviezen hierin
mvg, bvd Alex
Heeft u schriftelijke bevestiging van Orange m.b.t. het contract wat u heeft afgesloten?
Kunt u een uitdraai maken van de werkelijk verbelde minuten - misschien via site terug te vinden.
Vraag anders log op van Orange met uitdraai van uw belminuten.

Om geld van u te plukken moet incassobureau een gerechtelijke procedure tegen u beginnen als u weigert te betalen.
Zie
http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

Maak dossier van wat tot nu toe gebeurd is t.a.v. dit probleem.
Stap naar een Juridisch Loket om uw bewijsmateriaal door een deskundige te laten beoordelen.

Stuur brief inclusief kopieën bewijsmateriaal zowel naar Orange als naar incassobureau.

Als u voldoende rechtsgeldig bewijsmateriaal heeft is het de moeite waard om het tot een rechtzaak te laten komen.

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

hoekg06
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2007 19:52

Re: orangepraktijken

Ongelezen bericht door hoekg06 »

Ik ben ook een weggelopen klant bij orange.
Ten eerste is het dekkingsgebied van hun vreselijk, vaak totaal geen bereik, maar dat tot hier aan toe. Ik had voor m'n 2 kids een abonnement met een smsbundel. Erg leuk. Alleen m'n dochter kreeg andere beltegoeden als mijn zoon.Weer naar de winkel, nee dan moet u bij de klantenservice zijn enz.enz. Na heel erg veel gezeur (maanden heeft het geduurt) bleek dat ze het smsbundel van mijn dochter niet hadden geactiveerd. Dit heeft mij zo'n 400 euro aan belkosten gekost. Nee, ze wilden de fout niet herstellen, IK HEB EEN CONTRACT MET DAAROP HET SMSBUNDEL, en ze gaven ook toe dat dit fout ingevoerd was, maar ik kan schrijven en bellen wat ik wil, ik heb maar iets van de helft terug gekregen en daar kan ik het mee doen.Ik heb direct alle 3 de abonnementen opgezegd en ben ten onrechte een paar honderd euro lichter. Op mijn brief waarin ik nog een keer heb geprobeerd mijn geld terug te krijgen heb ik geen reactie meer gehad, 1 telefoontje dat ik een maand iets aangeboden kreeg over extra bellen ofzo MAAR IK HAD HET ABONNEMENT AL OPGEZEGD. Service van orange??? Hebben ze nog nooit van gehoord.

Gesloten