doctorzorro schreef:angel1978 schreef:Jolijn schreef:Ja, smartphone lijkt mij ook een aangepaste naam voor al die extra functies. Toch extra. De belfunctie (ook al staat die niet op nr. 1 bij veel - de meeste ?- gebruikers) zal er toch op moeten blijven om de naam te rechtvaardigen.
Toen TS de keuze maakte om betr. contract af te sluiten, kon dat contract nog gebruikt worden voor de telefoon waar hij de laatste maanden mee belde.
Dat de ts een andere telefoon wil gebruiken dan in 1e instantie bedoeld is
Bedoeld waarvoor?
Een Sim-only ( ook die van Vodafone) is toch niet specifiek voor niet 900 telefoons?
sim-only is nu juist onafhankelijk van de telefoon. Dat is de hele bedoeling van dat abonnement. Zij zorgen voor de service ( bel, sms en mb's ) en de gebruiker zorgt voor een geschikte telefoon.
de telefoon,is niet het probleem van de provider, dat is nu net de hele bedoeling van dat hele abonnement. Je krijgt relatief goedkope belminuten en zorgt zelf voor een telefoon..
Nog 1 keertje dan, dat heb ik ook gedaan. Ten tijde van het verlengen van mijn contract wist ik zeker dat een nokia 7110 het bij vodafone doet. Altijd zo geweest en nergens aanleiding gezien om anders te vermoeden. Pas na het afsluiten van het contract komt voda met de verandering waardoor mijn specifieke toestel het niet meer doet. Niet bij een all-in en niet bij sim-only. Het verschil tussen die twee is alleen de verkapte lease van een telefoon via hun, het abonnement en de voorwaarden zijn gelijk.
Het is een 14 jaar oud toestel, waar geen gprs, edge, umts, wifi en bluetooth in zit, allemaal dingen die een moderne telefoon wél hebben. En in het geval van bijvoorbeeld gprs en edge zijn dit diensten/technieken die vanuit een provider ondersteund worden, net als E-SGM. Je hebt dus een gebrekkig toestel gekozen, en begint nu te piepen om dat 1 van de vele verouderde technieken er voor zorgt dat hij niet meer te gebruiken is op 1 van de netwerken in Nederland?
Je had, zoals Vodafone bij een sim-only in mijn ogen terecht mag verwachten, gewoon je huiswerk op gsm/hardware vlak moeten doen, en na constatering van een hele rits van verouderde en niet meer courante technieken, moeten kiezen voor een moderner toestel.
Maar soit, dat wij hier over verschillen van mening was 6 pagina's terug al wel duidelijk. Ga lekker naar die eerder genoemde geschillencommissie, en laat alsjeblieft ook hier even weten wat het resultaat is.