LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Ik heb de neiging om "meldt dit bericht" knop bij seagoing to gebruiken. Erg harteloos sommige posts.
Anyway, om dit iets algemener te maken, zijn er geen wettelijke bepalinkjes/uitspraken of heeft Opta geen regels omtrent overlijden van abo houders? Lijkt me namelijk sterk dat providers zelf mogen beslissen daarin.
Ik vindt het iig niet netjes van Simpel en als het maar om een aantal tientjes gaat had Simpel dit uit coulance gewoon terug kunnen geven.
Anyway, om dit iets algemener te maken, zijn er geen wettelijke bepalinkjes/uitspraken of heeft Opta geen regels omtrent overlijden van abo houders? Lijkt me namelijk sterk dat providers zelf mogen beslissen daarin.
Ik vindt het iig niet netjes van Simpel en als het maar om een aantal tientjes gaat had Simpel dit uit coulance gewoon terug kunnen geven.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Ik denk dat het toch een open gebied is.
Aan de ene kant heb je het erfrecht met de lusten en de lasten, en aan de andere kant kan er inderdaad geen overeenkomst met een overledene zijn.
Simpel maakt het in dit geval niet zo simpel omdat ze (bij mijn weten alleen telefonisch) stelt dat er geen naamsverandering kan en mag plaatsvinden, en er ook geen restitutie plaats gaat vinden.
Beetje onhoudbare stelling lijkt mij.
Ik was overigens wel benieuwd geweest of ze dat ook op papier hadden willen/durven zetten.
En wat nu?
Iemand adviseren om voor waarschijnlijk een paar tientjes -nadat daar de balans van opgemaakt is- daar z'n levenswerk van te maken?
Aan de ene kant heb je het erfrecht met de lusten en de lasten, en aan de andere kant kan er inderdaad geen overeenkomst met een overledene zijn.
Simpel maakt het in dit geval niet zo simpel omdat ze (bij mijn weten alleen telefonisch) stelt dat er geen naamsverandering kan en mag plaatsvinden, en er ook geen restitutie plaats gaat vinden.
Beetje onhoudbare stelling lijkt mij.
Ik was overigens wel benieuwd geweest of ze dat ook op papier hadden willen/durven zetten.
En wat nu?
Iemand adviseren om voor waarschijnlijk een paar tientjes -nadat daar de balans van opgemaakt is- daar z'n levenswerk van te maken?
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Het staat iedereen vrij om mijn berichten te melden aan de moderator voor harteloosheid.
Echter dan heb je toch helaas de essentie van mijn postings niet goed begrepen.
Als je een dierbare verliest die dicht bij je staat, zoals in dit voorbeeld de vader van TS ben je overmant door verdriet en pijn.
En natuurlijk moeten er dan zaken geregeld worden zoals misschien huur, hypotheek, evt verzorging van achterblijvende, financien etc.
Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat zoon/ dochter hier ondanks het verdriet, al snel na het overlijden mee aan de slag gaat.
Wat echter mijn voorstellingsvermogen wel te boven gaat is dat je in die situatie gaat vechten met een telefoonaanbieder voor een paar tientjes refund, en daarover postings op radar gaat plaatsen, en van plan bent door te gaan totdat je juridisch je recht hebt gehaald.
Ik zou juist denken dat je door het overlijden van je vader weer duidelijk in beeld hebt wat de echt belangrijke zaken in het leven zijn, en waarvoor het wel waard is om te vechten.
Echter dan heb je toch helaas de essentie van mijn postings niet goed begrepen.
Als je een dierbare verliest die dicht bij je staat, zoals in dit voorbeeld de vader van TS ben je overmant door verdriet en pijn.
En natuurlijk moeten er dan zaken geregeld worden zoals misschien huur, hypotheek, evt verzorging van achterblijvende, financien etc.
Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat zoon/ dochter hier ondanks het verdriet, al snel na het overlijden mee aan de slag gaat.
Wat echter mijn voorstellingsvermogen wel te boven gaat is dat je in die situatie gaat vechten met een telefoonaanbieder voor een paar tientjes refund, en daarover postings op radar gaat plaatsen, en van plan bent door te gaan totdat je juridisch je recht hebt gehaald.
Ik zou juist denken dat je door het overlijden van je vader weer duidelijk in beeld hebt wat de echt belangrijke zaken in het leven zijn, en waarvoor het wel waard is om te vechten.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
precies !seagoing racer2 schreef:Het staat iedereen vrij om mijn berichten te melden aan de moderator voor harteloosheid.
Echter dan heb je toch helaas de essentie van mijn postings niet goed begrepen.
Als je een dierbare verliest die dicht bij je staat, zoals in dit voorbeeld de vader van TS ben je overmant door verdriet en pijn.
En natuurlijk moeten er dan zaken geregeld worden zoals misschien huur, hypotheek, evt verzorging van achterblijvende, financien etc.
Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat zoon/ dochter hier ondanks het verdriet, al snel na het overlijden mee aan de slag gaat.
Wat echter mijn voorstellingsvermogen wel te boven gaat is dat je in die situatie gaat vechten met een telefoonaanbieder voor een paar tientjes refund, en daarover postings op radar gaat plaatsen, en van plan bent door te gaan totdat je juridisch je recht hebt gehaald.
Ik zou juist denken dat je door het overlijden van je vader weer duidelijk in beeld hebt wat de echt belangrijke zaken in het leven zijn, en waarvoor het wel waard is om te vechten.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Dat haal ik toch allemaal echt niet uit de openingspost. TS stelde hier een vraag: moet een mobiele telefoonaanbieder vooruitbetaalde abonnementskosten restitueren als het abonnement wegens overlijden wordt beëindigd, ja of nee.seagoing racer2 schreef: Wat echter mijn voorstellingsvermogen wel te boven gaat is dat je in die situatie gaat vechten met een telefoonaanbieder voor een paar tientjes refund, en daarover postings op radar gaat plaatsen, en van plan bent door te gaan totdat je juridisch je recht hebt gehaald.
Blijkbaar is TS inmiddels overgegaan tot de (trieste) orde van de dag, terwijl wij ons nog druk maken over wat 'm heeft bewogen om de vraag te stellen.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Dit is het enige wat die mevrouw vraagt.Hoe sta ik hier nou in mijn recht???
Had ik niet gebeld uit fatsoen, hadden ze niks geweten, had ik die minuten misschien nog kunnen opbellen.
Hebben we recht op restitutie of niet?
Zou ik ook achteraan gaan. Je stort je op die dingen om er niet aan te denken dat je vader is overleden!!!!
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Dit is wel hele grote onzin.Je stort je op die dingen om er niet aan te denken dat je vader is overleden!!!!
Je vader vergeten door met de refund op zijn telefoon abonnement aan de gang te gaan...
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Op allerlei dingen waaronder dit ook hoort.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
En je kapot ergeren aan een provider voor 3 tientjes ?Janneke52 schreef:Op allerlei dingen waaronder dit ook hoort.
Kan niet in iemand zijn portomonee kijken..... maar die extra ergenis bij een verdriet ??
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Dat is allemaal een kwestie van gevoel iedereen reageert anders in zo'n situatie.
@sgr2
@sgr2
Spreekt mij erg aan.Ik zou juist denken dat je door het overlijden van je vader weer duidelijk in beeld hebt wat de echt belangrijke zaken in het leven zijn, en waarvoor het wel waard is om te vechten.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
@SG
Je probeert mensen een spiegel voor te houden en vervolgens vallen ze over je heen.
Ik kan er ook met mijn verstand niet bij dat mensen zich daar druk om maken als je vader net is overleden.
Verder vind ik het raar dat mensen bij overlijden van iemand denken van alles terug kunnen krijgen waar de overledenen gewoon contracten voor heeft afgesloten en heeft betaald. Er is een reden dat het contract een of 2 jaar duurt, daar het anders nooit rendabel is voor een provider zo'n goedkoop abonnement af te sluiten. Als de overledene net een koelkast heeft gekocht die hij nooit heeft gebruikt, kan je die ook niet zomaar zonder coulance zomaar teruggeven. Waarom zou dat bij vooruitbetaalde abonnementen anders moeten zijn?
Je hebt groot gelijk. Alleen als mensen het niet willen zien dan willen ze het niet zien.
Overigens zijn de meeste inhoudelijke reactie volstrekte onzin dus daar heeft de vragensteller ook niets aan gehad.
Je probeert mensen een spiegel voor te houden en vervolgens vallen ze over je heen.
Ik kan er ook met mijn verstand niet bij dat mensen zich daar druk om maken als je vader net is overleden.
Verder vind ik het raar dat mensen bij overlijden van iemand denken van alles terug kunnen krijgen waar de overledenen gewoon contracten voor heeft afgesloten en heeft betaald. Er is een reden dat het contract een of 2 jaar duurt, daar het anders nooit rendabel is voor een provider zo'n goedkoop abonnement af te sluiten. Als de overledene net een koelkast heeft gekocht die hij nooit heeft gebruikt, kan je die ook niet zomaar zonder coulance zomaar teruggeven. Waarom zou dat bij vooruitbetaalde abonnementen anders moeten zijn?
Je hebt groot gelijk. Alleen als mensen het niet willen zien dan willen ze het niet zien.
Overigens zijn de meeste inhoudelijke reactie volstrekte onzin dus daar heeft de vragensteller ook niets aan gehad.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Het gaat niet over dingen terug krijgen, gaat niet om geld, je wilt je focussen op andere gebeiden dan het verlies!
Trouwens, het lijkt mij heel logische dat bij het overlijden van een persoon alle contracten rechtsgeldig stoppen. Je probeert een afsluiting te zoeken en ook daar valt dit onder en ik zit echt hier hoofdschuddend achter de comp! Na het overlijden van een dierbare wil je gewoon alles afgesloten hebben om aan de rouw toe te komen.
Trouwens, het lijkt mij heel logische dat bij het overlijden van een persoon alle contracten rechtsgeldig stoppen. Je probeert een afsluiting te zoeken en ook daar valt dit onder en ik zit echt hier hoofdschuddend achter de comp! Na het overlijden van een dierbare wil je gewoon alles afgesloten hebben om aan de rouw toe te komen.
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Ook al zou dit een tweejarig contract zijn het kromme van deze case is dat je wel het abo moet beëindigen maar vervolgens niet de teveel betaalde kosten terug kunt krijgen voor de rest van de maanden.
Het gaat hier over het overlijden van een abo houder en niet over normale contractbreuken. Bij normale contractsbreuken moet je gewoon de volle bak betalen met soms nog een boete. Helaas pindakaas voor de klant.
Overlijden is een totaal andere situatie. Er is geen abo houder meer en dus zou er ook geen contract meer moeten zijn. Helaas pindakaas voor de provider, de risico moet voor de provider zijn en niet voor de klant.
Het gaat hier over het overlijden van een abo houder en niet over normale contractbreuken. Bij normale contractsbreuken moet je gewoon de volle bak betalen met soms nog een boete. Helaas pindakaas voor de klant.
Overlijden is een totaal andere situatie. Er is geen abo houder meer en dus zou er ook geen contract meer moeten zijn. Helaas pindakaas voor de provider, de risico moet voor de provider zijn en niet voor de klant.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jul 2010 20:24
Re: Overlijden maar voorbetaalde abokosten niet terugkrijgen!
Voor Pat,
Hetzelfde meegemaakt na het overlijden van mijn schoonmoeder.
Voor Segoing het gaat niet om die paar tientjes het gaat om het principe.
Simpel is echt te simpel voor woorden, besteden hun facturering uit aan een of ander call centre.
Een beetje medeleven zou al genoeg zijn.
Overigens heb ik positieve ervaringen met oa TElfort, ANWB en Troskompas.
Die geven gewoon een restitutie van het teveel betaalde abonnementsgeld.
EN ZO HOORT DAT BIJ EEN FATSOENLIJK BEDRIJF
Hetzelfde meegemaakt na het overlijden van mijn schoonmoeder.
Voor Segoing het gaat niet om die paar tientjes het gaat om het principe.
Simpel is echt te simpel voor woorden, besteden hun facturering uit aan een of ander call centre.
Een beetje medeleven zou al genoeg zijn.
Overigens heb ik positieve ervaringen met oa TElfort, ANWB en Troskompas.
Die geven gewoon een restitutie van het teveel betaalde abonnementsgeld.
EN ZO HOORT DAT BIJ EEN FATSOENLIJK BEDRIJF