| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overschrijden data limiet Tele2
Overschrijden data limiet Tele2
Hallo allemaal,
Tot mijn grote schrik ontving ik gister een email van Tele2 (bij een normale factuur kreeg ik nooit een email) dat er 140 euro van mij rekening afgeschreven gaat worden, normaal is dit 40 euro. Toen ik de specificaties ging bekijken zag ik dat ik 100 euro extra moet aftikken doordat ik het datalimiet heb overschreden. Nu vroeg ik me eigenlijk twee dingen af, allereerst is de provider verplicht om mij op de hoogte te brengen bij het overschrijden van een datalimiet?
Aldus deze site wel namelijk (Zie 'Informatie mobiel data gebruik'. Ik ben pas Tele2 klant sinds mei 2013):
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-telefoon
En het tweede punt is dat ik contact heb gehad met Tele2 die mij doodleuk vertelden dat ze mij 2 smsjes hadden verstuurd, deze smsjes heb ik alleen nooit ontvangen. Meneer bij de klantenservice zei doodleuk: ja volgens mij systeem wel. Nu snap ik wel dat ik de schijn tegen heb maar als ik deze smsjes nu niet ontvang, ga ik deze in de toekomst waarschijnlijk ook niet van Tele2 ontvangen. Daarbij komt dat ik verder alle smsjes wel ontvang, zelfs van Tele2 als ik bijv. de grens overga of een wachtwoord in de app. Is het te controleren of een smsje daadwerkelijk is aangekomen en kan ik van de provider eisen dat ze mij dat laten zien of volstaat het voor hen simpelweg door te zeggen: Ja, we hebben je een waarschuwing gestuurd.
Overigens ben ik me er van bewust dat ik MB meters en zo aan kan zetten maar ik had al drie maanden totaal geen problemen met mijn data limiet van 1.5GB (me dunkt...) dus ik dacht dat het wel prima verliep zo, niet dus. Data meter staat aan vanaf nu en ik hou de app goed in de gaten maargoed, verandert eigenlijk weinig aan de situatie.
Tot mijn grote schrik ontving ik gister een email van Tele2 (bij een normale factuur kreeg ik nooit een email) dat er 140 euro van mij rekening afgeschreven gaat worden, normaal is dit 40 euro. Toen ik de specificaties ging bekijken zag ik dat ik 100 euro extra moet aftikken doordat ik het datalimiet heb overschreden. Nu vroeg ik me eigenlijk twee dingen af, allereerst is de provider verplicht om mij op de hoogte te brengen bij het overschrijden van een datalimiet?
Aldus deze site wel namelijk (Zie 'Informatie mobiel data gebruik'. Ik ben pas Tele2 klant sinds mei 2013):
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-telefoon
En het tweede punt is dat ik contact heb gehad met Tele2 die mij doodleuk vertelden dat ze mij 2 smsjes hadden verstuurd, deze smsjes heb ik alleen nooit ontvangen. Meneer bij de klantenservice zei doodleuk: ja volgens mij systeem wel. Nu snap ik wel dat ik de schijn tegen heb maar als ik deze smsjes nu niet ontvang, ga ik deze in de toekomst waarschijnlijk ook niet van Tele2 ontvangen. Daarbij komt dat ik verder alle smsjes wel ontvang, zelfs van Tele2 als ik bijv. de grens overga of een wachtwoord in de app. Is het te controleren of een smsje daadwerkelijk is aangekomen en kan ik van de provider eisen dat ze mij dat laten zien of volstaat het voor hen simpelweg door te zeggen: Ja, we hebben je een waarschuwing gestuurd.
Overigens ben ik me er van bewust dat ik MB meters en zo aan kan zetten maar ik had al drie maanden totaal geen problemen met mijn data limiet van 1.5GB (me dunkt...) dus ik dacht dat het wel prima verliep zo, niet dus. Data meter staat aan vanaf nu en ik hou de app goed in de gaten maargoed, verandert eigenlijk weinig aan de situatie.
Re: Overschrijden data limiet Tele2
wat is de vraag van TS ?
1. Is een provider verplicht om je te waarschuwen als je de limiet nadert of er overheen gaat. (als dit niet zo is dan maakt het antwoord op vraag 2 weinig uit, vandaar eerst deze vraag)
2. Tele2 claimt dat ze mij twee smsjes hebben verstuurd om mij te waarschuwen, deze heb ik echter niet ontvangen. Meerdere mensen hebben dit probleem. Tele2 klantenservice is daar simpel in: wij hebben de smsjes verstuurd, jij hebt ze niet ontvangen met de conclusie: jouw telefoon functioneert niet. Is het mogelijk om ergens te controleren of SMSjes daadwerkelijk aan gekomen zijn? En kan ik eisen van Tele2 dat ze mij zwart op wit laten zien dat die waarschuwen naar mij gestuurd zijn?
2. Tele2 claimt dat ze mij twee smsjes hebben verstuurd om mij te waarschuwen, deze heb ik echter niet ontvangen. Meerdere mensen hebben dit probleem. Tele2 klantenservice is daar simpel in: wij hebben de smsjes verstuurd, jij hebt ze niet ontvangen met de conclusie: jouw telefoon functioneert niet. Is het mogelijk om ergens te controleren of SMSjes daadwerkelijk aan gekomen zijn? En kan ik eisen van Tele2 dat ze mij zwart op wit laten zien dat die waarschuwen naar mij gestuurd zijn?
1. Ja als je ervoor aangemeld bent.mbossers schreef:1. Is een provider verplicht om je te waarschuwen als je de limiet nadert of er overheen gaat. (als dit niet zo is dan maakt het antwoord op vraag 2 weinig uit, vandaar eerst deze vraag)
2. Sms,jes kunnen zoek raken en nee ik denk niet de deze automatisch verstuurde sms,jes opgeslagen zijn.
Ikzelf kijk regelmatig naar mijn account op de website van de provider om het verbruik van bel,sms en internet te checken
De kans dat een SMS kwijt raakt is minimaal. Die applicatie en de SMSC die halen al gauw 5 9's, en als het een keer niet kan worden afgeleverd door de SMSC wordt dat nog tig keer herhaald.
Ik heb met mijn Android telefoon al een paar keer gehad dat ik per ongeluk een bericht weggooide doordat het ding langzamer reageerde dan ik dacht (en daardoor het verkeerde aanklikte).
Ik heb met mijn Android telefoon al een paar keer gehad dat ik per ongeluk een bericht weggooide doordat het ding langzamer reageerde dan ik dacht (en daardoor het verkeerde aanklikte).
Hallo,
Ook voor mij nooit meer tele2, Ik kreeg een rekening van ruim 500Euro Internet kosten.
Vandaag dan ook gebeld, maar men verwijst ten alle tijden naar het contract, dat je in het begin heb tekent.
En de roaming boven de 60Euro alleen in het buitenland geld.
Mijn abonnement is een 1000MB en150 belminuten.
en ben er 300% overheen gegaan, wat haast niet kan maar goed probeer dat maar te bewijzen.
Ik heb ook geen waarschuwing gehad, dat mij n limiet is bereikt.
Met andere woorden ga je de fout in dan trekken ze het vel over je neus.
En als het dan na verhouding is zeg je ok het mag iets meer kosten, maar dit is echt belachelijk.
De belminuten die je over heb krijg je toch ook niet terug, dus het is eenrichting verkeer.
Wat moet je er aan doen?
Christiaan
Ook voor mij nooit meer tele2, Ik kreeg een rekening van ruim 500Euro Internet kosten.
Vandaag dan ook gebeld, maar men verwijst ten alle tijden naar het contract, dat je in het begin heb tekent.
En de roaming boven de 60Euro alleen in het buitenland geld.
Mijn abonnement is een 1000MB en150 belminuten.
en ben er 300% overheen gegaan, wat haast niet kan maar goed probeer dat maar te bewijzen.
Ik heb ook geen waarschuwing gehad, dat mij n limiet is bereikt.
Met andere woorden ga je de fout in dan trekken ze het vel over je neus.
En als het dan na verhouding is zeg je ok het mag iets meer kosten, maar dit is echt belachelijk.
De belminuten die je over heb krijg je toch ook niet terug, dus het is eenrichting verkeer.
Wat moet je er aan doen?
Christiaan
Hm vervelend Heindrik, die rekening van jouw is ook nog is 5 keer zo hoog.
Heb je het ook al uitstaan bij Tele2? Want als ze dus daadwerkelijk verplicht zijn om je te waarschuwen, en als ze dat niet hebben gedaan dan neem ik aan dat er wat aan die rekening gedaan kan worden.
@GJvdZ, ik verwijder niet per ongeluk 3 sms berichten van 3 verschillende dagen...
Heb je het ook al uitstaan bij Tele2? Want als ze dus daadwerkelijk verplicht zijn om je te waarschuwen, en als ze dat niet hebben gedaan dan neem ik aan dat er wat aan die rekening gedaan kan worden.
@GJvdZ, ik verwijder niet per ongeluk 3 sms berichten van 3 verschillende dagen...
kijk op je account voor specificatiesmbossers schreef:Hm vervelend Heindrik, die rekening van jouw is ook nog is 5 keer zo hoog.
Wat bedoel je met 'ervoor aangemeld zijn'?
Mijn abbonnement is na 1 januari 2013 afgesloten en dus hoor ik die waarschuwingen te ontvangen. Plus, de klantenservice van Tele2 claimt dus deze berichten te versturen, maar niemand lijkt ze te ontvangen.
Mijn abbonnement is na 1 januari 2013 afgesloten en dus hoor ik die waarschuwingen te ontvangen. Plus, de klantenservice van Tele2 claimt dus deze berichten te versturen, maar niemand lijkt ze te ontvangen.
Op de persoonlijke account kun je aanvinken of je een waarschuwing wilt ontvangen, ook kun je daar de specificaties checken.mbossers schreef:Wat bedoel je met 'ervoor aangemeld zijn'?
Niemand ? ze zijn toch aan jou gericht geweest ? , achteraf ben je nu de pineut
Even voor de duidelijkheid:
Het staat/stond aangevinkt per sms en per email. Dit staat er echter volledig los van aangezien ze verplicht zijn om mij op de hoogte te brengen als ik de limiet nader.
En wat betreft die sms berichten, het lijkt me voor zichzelf spreken dat ik de sms berichten die aan mij zijn gericht niet onvang. Wat ik bedoel te zeggen is dat andere mensen ook geen waarschuwingsberichten ontvangen als ze op hun beurt de limiet naderden.
Keer ik terug bij mijn oorspronkelijke vraag: volgens Tele2 zijn ze niet verplicht om mij te waarschuwen, maar is dit echt zo?
Het staat/stond aangevinkt per sms en per email. Dit staat er echter volledig los van aangezien ze verplicht zijn om mij op de hoogte te brengen als ik de limiet nader.
En wat betreft die sms berichten, het lijkt me voor zichzelf spreken dat ik de sms berichten die aan mij zijn gericht niet onvang. Wat ik bedoel te zeggen is dat andere mensen ook geen waarschuwingsberichten ontvangen als ze op hun beurt de limiet naderden.
Keer ik terug bij mijn oorspronkelijke vraag: volgens Tele2 zijn ze niet verplicht om mij te waarschuwen, maar is dit echt zo?
Van de Tele2 site:
Sinds 1 juli 2012 zijn er nieuwe regels ingevoerd om consumenten te beschermen tegen onverwacht hoge kosten van mobiel internetgebruik (via telefoon of laptop)
Datalimiet
Om je te beschermen tegen onverwacht hoge datakosten is er vanaf 1 juli standaard een datalimiet. De limiet is € 60,50 incl. btw per maand en geldt voor internet en e-mail gebruik op je mobiel of laptop in het buitenland.
Hoe kan ik dit activeren?
Het is een geautomatiseerd proces dus hiervoor hoef je niks te doen. Zodra je op 80% van je limiet zit, ontvang je een sms-bericht met de vraag of je het gestelde limiet wil overschrijven. Heb je de datalimiet bereikt, en heb je niet gereageerd dan zal je internetsessie automatisch stoppen. Het gebruik van deze automatische datalimiet en de ontvangen sms-berichten zijn gratis.
Landen waar de datalimiet geldt:
De datalimiet is sinds 1 juli 2012 geldig wereldwijd
Gevallen waar datalimiet niet geldt:
De kosten voor datagebruik in het buitenland kunnen in sommige gevallen hoger uitvallen dan het ingestelde datalimiet, als de rekening die je ontvangen hebt data kosten bevat die in meerdere maanden gemaakt zijn.
Sinds 1 juli 2012 zijn er nieuwe regels ingevoerd om consumenten te beschermen tegen onverwacht hoge kosten van mobiel internetgebruik (via telefoon of laptop)
Datalimiet
Om je te beschermen tegen onverwacht hoge datakosten is er vanaf 1 juli standaard een datalimiet. De limiet is € 60,50 incl. btw per maand en geldt voor internet en e-mail gebruik op je mobiel of laptop in het buitenland.
Hoe kan ik dit activeren?
Het is een geautomatiseerd proces dus hiervoor hoef je niks te doen. Zodra je op 80% van je limiet zit, ontvang je een sms-bericht met de vraag of je het gestelde limiet wil overschrijven. Heb je de datalimiet bereikt, en heb je niet gereageerd dan zal je internetsessie automatisch stoppen. Het gebruik van deze automatische datalimiet en de ontvangen sms-berichten zijn gratis.
Landen waar de datalimiet geldt:
De datalimiet is sinds 1 juli 2012 geldig wereldwijd
Gevallen waar datalimiet niet geldt:
De kosten voor datagebruik in het buitenland kunnen in sommige gevallen hoger uitvallen dan het ingestelde datalimiet, als de rekening die je ontvangen hebt data kosten bevat die in meerdere maanden gemaakt zijn.
Vlg voorstaand lijntje heeft TS dus sms.jes ontvangen maar niet gelezen ????
@Jolijn, wat je typt klopt helemaal maar dat geldt alleen voor datagebruik in het buitenland helaas.
Desalniettemin heeft de provider ook binnen Nederland de verplichting om mij 'actief te waarschuwen'. Het versturen van smsjes maar vervolgens niet controleren of deze daadwerkelijk aankomen valt denk ik niet onder 'actief waarschuwen'. Daar komt bij dat ik ondertussen gekeken heb op o.a. het forum van Tele2 en daar kwam ik erachter dat ik niet de enige ben met dit probleem maar dat er velen zijn waar de waarschuwingen niet aankomen. Kortom, een dienst die Tele2 claimt actief aan te bieden functioneert niet naar behoren. Daarbij is het zeer vreemd dat SMS berichten niet aankomen omdat een normaal SMS beriht net zo lang wordt aangeboden totdat de andere persoon bereik heeft. Berichten verstuurd door Tele2 worden blijkbaar maar 1, of een aantal keer aangeboden waardoor de kans kleiner is dat het bericht daadwerkelijk aankomt. Daarom lijkt het mij dat Tele2 in gebreke is aangezien ze de klant 'actief' moeten waarschuwen, dit kunnen ze doen door bijv. een ontvangsbevestiging bij te houden in het systeem of daarnaast ook een e-mail verzenden naar de klant zodat deze de waarschuwing zeker krijgt.
Desalniettemin heeft de provider ook binnen Nederland de verplichting om mij 'actief te waarschuwen'. Het versturen van smsjes maar vervolgens niet controleren of deze daadwerkelijk aankomen valt denk ik niet onder 'actief waarschuwen'. Daar komt bij dat ik ondertussen gekeken heb op o.a. het forum van Tele2 en daar kwam ik erachter dat ik niet de enige ben met dit probleem maar dat er velen zijn waar de waarschuwingen niet aankomen. Kortom, een dienst die Tele2 claimt actief aan te bieden functioneert niet naar behoren. Daarbij is het zeer vreemd dat SMS berichten niet aankomen omdat een normaal SMS beriht net zo lang wordt aangeboden totdat de andere persoon bereik heeft. Berichten verstuurd door Tele2 worden blijkbaar maar 1, of een aantal keer aangeboden waardoor de kans kleiner is dat het bericht daadwerkelijk aankomt. Daarom lijkt het mij dat Tele2 in gebreke is aangezien ze de klant 'actief' moeten waarschuwen, dit kunnen ze doen door bijv. een ontvangsbevestiging bij te houden in het systeem of daarnaast ook een e-mail verzenden naar de klant zodat deze de waarschuwing zeker krijgt.
Het volgende bericht werd gepost op op mijn topic in het Tele2 forum door iemand die er nog meer onderzoek naar heeft gedaan, de heer J. Koch.
Een provider heeft ondermeer de wettelijke plicht klanten (tijdig) te informeren. Je kunt je afvragen of Tele2 aan deze plicht heeft voldaan.
Ik denk dat je op grond van het feit dat men je niet tijdig heeft geïnformeerd (en men ook niet kan aantonen dit wél te hebben gedaan) je op zijn minst kwijtschelding van (een deel van) de factuur zou moeten krijgen.
TaoXia is de zoveelste die aangeeft dat de berichten nooit zijn ontvangen en ik geloof ook dat dit zo is. Ik heb er mijn gedachten eergisteren eens over laten gaan en het probleem is eigenlijk, kort samengevat:
Tele2 geeft aan de sms te hebben verstuurd (en dat geloof ik ook)
Klant geeft aan de sms niet (tijdig) te hebben ontvangen (en dat geloof ik ook)
Allereerst even dit: Als ik een sms verstuur met mijn mobiele telefoon kan ik ondermeer twee dingen aangeven: De periode (aantal uur) dat de centrale zal proberen de sms af te leveren én of ik een bevestiging (afleverrapport) wil ontvangen dat het bericht is afgeleverd. Verstuur ik een sms dan zal de centrale het bericht proberen af te leveren gedurende de ingestelde periode en als dit is gelukt ontvang ik een bericht dat aangeeft dat de sms is afgeleverd.
Nu weet ik uiteraard niet hoe het sms-systeem van Tele2 werkt, maar laat ik er eens vanuit gaan dat in dit systeem eveneens dezelfde instellingen mogelijk zijn. Mogelijk zou dan de periode dat er getracht wordt het bericht af te leveren te krap gekozen en/of niet ingesteld dat men een bevestiging van afleveren wil ontvangen óf dit laatste heeft men wél ingesteld, maar deze bevestiging wordt niet ontvangen of verder verwerkt.
Het is bekend dat het bereik van het T-mobile-netwerk bij sommige mensen te wensen overlaat c.q. niet constant is. Vervolgens gebeurt het volgende:
Het systeem van Tele2 constateert het naderen van een ingestelde datalimiet
Het systeem verstuurd aan de klant een sms dat dit het geval is
SMS-centrale probeert het bericht gedurende een bepaalde periode af te leveren
Gedurende deze periode heeft klant géén of slecht bereik
Bericht is niet af te leveren aan de klant.
Het systeem van Tele2 slaat geen alarm, want de sms is immers verstuurd.
Resultaat: Systeem geeft aan dat de sms is verstuurd, maar klant heeft niets ontvangen
Dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor het feit dat sommige klanten aangeven de sms te laat hebben ontvangen. Heeft de klant namelijk op het moment van versturen géén bereik (of de telefoon uit staan) wordt de sms wél op tijd verstuurd en binnen de ingestelde periode alsnog afgeleverd.
Omdat daarnaast mobiel dataverbruik zo snel op kan lopen en het systeem op twee momenten een sms stuurt (ik dacht bij 60% en 90% van de bundel?) kan het dus zijn dat het eerste sms-je nog "in de lucht hangt" terwijl het volgende sms-je wordt verstuurd. Deze blijven gedurende die periode in de lucht hangen en worden vervolgens (als de klant voldoende bereik heeft en de telefoon (weer) aan staat alsnog afgeleverd. Dat zou verklaren waarom klanten kort na elkaar een waarschuwing ontvangen dat ze 60% hebben verbruikt en enige momenten daarna al de sms dat ze 90% hebben verbruikt.
En deel 2:
Hoe men dit bij Tele2 op zou moeten lossen is denk ik door de volgende twee dingen:
De periode waarin geprobeert wordt een sms af te leveren zal moeten worden vergroot.
Afleverrapporten moeten worden ingesteld bij het versturen en deze afleverrapporten moeten (automatisch) worden verwerkt
Is een sms binnen de ingestelde periode niet ontvangen (=géén afleverraport) moet het systeem nogmaals de sms versturen.
Stap 3 moet worden herhaald tot en een afleverrapport is ontvangen.
Het lijkt me vrij simpel en misschien is het niet zo simpel als ik denk, maar ik doe maar eens een poging, omdat ik dit probleem erg vaak terug zie komen.
Voordeel van het aanvragen en verwerken van een afleverraport is, dat er voortaan niet alleen in het systeem staat dat een bericht is verstuurd, maar óók dat deze is ontvangen. Lijkt mij zowel in het belang van Tele2 als in het belang van klanten dat dit soort zaken beiden worden bijgehouden. Met alléén aangeven dat een bericht is verstuurd komt Tele2 namelijk niet weg.
De meeste klanten zijn uiteraard te goeder trouw en als zij werkelijk de berichten niet hebben ontvangen en ze leggen zich niet neer bij de gevolgen van het niet ontvangen van de berichten (= hoge factuur en/of afsluiting) en zij maken hier werk van, dan staat Tele2 niet sterk. Net zoals men niet sterk staat tegen klanten die te kwader trouw zijn en door eigen handelen een hoge factuur hebben ontvangen of zijn afgesloten en dan vervolgens blijven volhouden dat ze niets hebben ontvangen, terwijl ze dit wel degelijk hebben.
Op zich is kan het vreemd overkomen omdat het lijkt alsof een sms niet zou kunnen worden ontvangen, terwijl internet wel kan worden gebruikt, maar de systemen van Tele2 die het vebruik bijhouden werken zoals bekend als volgt: De datateller gaat lopen op het moment dat een datasessie (internetgebruik) start. Zo lang die sessie nog loopt wordt er niets verstuurd, pas na het afbreken van die sessie (telefoon uit, internet uit, bereik weg etc.) wordt de "balans" opgemaakt en als daar aanleiding toe is de sms verstuurd. Dit systeem kan ook nogal langzaam zijn, waardoor er vertraging optreedt.
Daarnaast weet ik niet precies hoe zo'n berichtencentrale werkt. Misschien wordt er wel een poging gewaagd het bericht af te leveren, dit lukt niet. dan doet de centrale misschien pas 30 minuten daarna de volgende poging. Of er is een grote "wachtrij" van onafgeleverde sms berichten in zo'n centrale en men hanteert het "First in First out"-principe, waardoor het bericht onderaan de prioriteitenlijst van de berichtencentrale komt.
maar.. die SMS is een service die de provider vrijwillig levert. Het is geen wettelijke verplichting en daarmee kun je fluiten naar een heleboel rechten die je zou hebben ware het wèl een wettelijk proces geweest.
Nu kunnen we wel weer een hypothetisch topic beginnen, maar dat raakt uiteindelijk kant-noch-wal
Nu kunnen we wel weer een hypothetisch topic beginnen, maar dat raakt uiteindelijk kant-noch-wal
-
spaanskorte
Beste allemaal,
Ook wij hebben een achterlijk hoog dataverbruik in de maand september gehad, met maar liefst 311% was de bundel overschreden.
Dit abonnement is van onze dochter en dat heeft zij al jaren , sinds begin dit jaar kwam er een Iphone5 bij, met een supergroot data abonnement, 1,5GB.
De afgelopen maanden is zij altijd keurig binnen de bundel gebleven maar vanaf sept dus niet meer.
Volgens TELE2 is er heel erg veel data verbruikt, terwijl dat volgens ons niet mogelijk is, omdat dochter twee weken in september ziek in bed heeft gelegen, dus op WIFI, alhoewel zij bijna niets gedaan heeft vanwege een zware griep, daarbij komt ook nog eens dat haar Iphone, die al tijden niet lekker oplaadde vanwege een verbrande connector de laattse week van september helemaal buiten gebruik was.
Wij zijn zelf op 7 oktober naar de Applestore in Amsterdam gegaan, en hebben daar meteen een nieuw toestel gekregen, haar oude kon niet opgeladen worden, kon dus niets mee gedaan worden.
Natuurlijk geprobeerd medio september om via TELE2 een nieuw toestel te krijgen, maar dat moest allemaal via Pro assist en dan zou je er 6 weken op moeten wachten, ook al zo`n geweldige service van TELE2.
We zijn nu bijna in december aangeland en hebben vanaf half oktober tot nu bijna dagelijks contact gezocht met TELE2, het forum, de klantenservice, zelfs een klachtenbrief verstuurd, allemaal vriendelijk personeel, maar niemand kan ook maar iets voor ons betekenen.
Er was een soort van `deal`bedacht, om ons ipv €533,36 nu €260,00 te laten betalen, dit vind ik ook echt belachelijk, want hoezo zou je betalen voor iets wat je niet gekocht/gebruikt hebt?
Op de app/website staat dat de rekening keurig betaald is, en ik zou heel graag al het geld terug krijgen!!
Het is helaas voor ons niet aantoonbaar dat er geen sms is ontvangen of wat voor een waarschuwing dan ook, het toestel heeft de hele maand september niet goed gewerkt en de laatste weken helemaal niet meer.
Wie weet raad??
mvg Melanie Korte
Ook wij hebben een achterlijk hoog dataverbruik in de maand september gehad, met maar liefst 311% was de bundel overschreden.
Dit abonnement is van onze dochter en dat heeft zij al jaren , sinds begin dit jaar kwam er een Iphone5 bij, met een supergroot data abonnement, 1,5GB.
De afgelopen maanden is zij altijd keurig binnen de bundel gebleven maar vanaf sept dus niet meer.
Volgens TELE2 is er heel erg veel data verbruikt, terwijl dat volgens ons niet mogelijk is, omdat dochter twee weken in september ziek in bed heeft gelegen, dus op WIFI, alhoewel zij bijna niets gedaan heeft vanwege een zware griep, daarbij komt ook nog eens dat haar Iphone, die al tijden niet lekker oplaadde vanwege een verbrande connector de laattse week van september helemaal buiten gebruik was.
Wij zijn zelf op 7 oktober naar de Applestore in Amsterdam gegaan, en hebben daar meteen een nieuw toestel gekregen, haar oude kon niet opgeladen worden, kon dus niets mee gedaan worden.
Natuurlijk geprobeerd medio september om via TELE2 een nieuw toestel te krijgen, maar dat moest allemaal via Pro assist en dan zou je er 6 weken op moeten wachten, ook al zo`n geweldige service van TELE2.
We zijn nu bijna in december aangeland en hebben vanaf half oktober tot nu bijna dagelijks contact gezocht met TELE2, het forum, de klantenservice, zelfs een klachtenbrief verstuurd, allemaal vriendelijk personeel, maar niemand kan ook maar iets voor ons betekenen.
Er was een soort van `deal`bedacht, om ons ipv €533,36 nu €260,00 te laten betalen, dit vind ik ook echt belachelijk, want hoezo zou je betalen voor iets wat je niet gekocht/gebruikt hebt?
Op de app/website staat dat de rekening keurig betaald is, en ik zou heel graag al het geld terug krijgen!!
Het is helaas voor ons niet aantoonbaar dat er geen sms is ontvangen of wat voor een waarschuwing dan ook, het toestel heeft de hele maand september niet goed gewerkt en de laatste weken helemaal niet meer.
Wie weet raad??
mvg Melanie Korte
Naar de Geschillencommissie! Het feit dat ze de rekening al halveren geeft in mijn ogen al aan dat ze zelf ook weten dat er iets niet in de haak is.
-
spaanskorte
Beste Prolix,
Heb net even gekeken bij de geschillen commissie, maar ik kan niet vinden dat TELE2 daar ook bij hoort.
Heb jij daar ervaring mee?
Er staan wel wat berichten maar niks over specifiek TELE2 met abonnement ellende.
Weet jij hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Ik hoor t graag.
Alvast mijn dank,
Groet, Melanie
Heb net even gekeken bij de geschillen commissie, maar ik kan niet vinden dat TELE2 daar ook bij hoort.
Heb jij daar ervaring mee?
Er staan wel wat berichten maar niks over specifiek TELE2 met abonnement ellende.
Weet jij hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Ik hoor t graag.
Alvast mijn dank,
Groet, Melanie