LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap, nee toch niet
Overstap, nee toch niet
In februari is de telefoon van mijn echtgenote in de toiletpot gevallen en blijkt onherstelbaar. Zij heeft een abonnement tot en met 27 september bij Vodafone.
Via de KPN kon zij een Samsung A50 bestellen met de mededeling, dat met nummerbehoud per 27 mei kon worden overgestapt naar de KPN, omdat wij thuis alles al van de KPN (telefonie vast en mobiel, internet,televisie etc. ) hebben, dus nu ook nog een extra €5,- korting. Mooi plan. Nieuw (tijdelijk?) sim-kaartje ontvangen en alles, inclusief toestel (gelukkig dual sim) betaald.
Nu blijkt echter dat de overstap helemaal niet mogelijk is per 27 mei en dus ook het nummerbehoud niet. Ik heb gemeld dat ik het daar niet mee eens ben en dat het ook niet strookt met de eerdere toezeggingen en daarom alles wil terugdraaien en het toestel wil retourneren. Dat wordt niet geaccepteerd.
Is dit symbolisch voor de KPN of zijn wij de enige die met valse beloftes in de tent worden gelokt? En wat is hieraan te doen. Ik overweeg om alle producten van KPN bij ons weg te halen en in zijn geheel over te stappen naar een andere provider.
Via de KPN kon zij een Samsung A50 bestellen met de mededeling, dat met nummerbehoud per 27 mei kon worden overgestapt naar de KPN, omdat wij thuis alles al van de KPN (telefonie vast en mobiel, internet,televisie etc. ) hebben, dus nu ook nog een extra €5,- korting. Mooi plan. Nieuw (tijdelijk?) sim-kaartje ontvangen en alles, inclusief toestel (gelukkig dual sim) betaald.
Nu blijkt echter dat de overstap helemaal niet mogelijk is per 27 mei en dus ook het nummerbehoud niet. Ik heb gemeld dat ik het daar niet mee eens ben en dat het ook niet strookt met de eerdere toezeggingen en daarom alles wil terugdraaien en het toestel wil retourneren. Dat wordt niet geaccepteerd.
Is dit symbolisch voor de KPN of zijn wij de enige die met valse beloftes in de tent worden gelokt? En wat is hieraan te doen. Ik overweeg om alle producten van KPN bij ons weg te halen en in zijn geheel over te stappen naar een andere provider.
Re: Overstap, nee toch niet
Het lijkt mij dat als je weet dat het abonnement nog tot 27 september loopt je dan donders goed had moeten weten dat overstappen per 27 mei dan niet mogelijk is dus geheel eigen schuld.
Re: Overstap, nee toch niet
De vraag is wat er exact is afgespoken, het is niet ongewoon dat dit soort trajecten enkele maanden voor einde contract in gang gezet kunnen worden. Bijvoorbeeld: een contract loopt af op 1 oktober, dan kun je per 1 juni bijvoorbeeld het nummerbehoud proces in gang zetten, waarbij je ook een tijdelijke sim kan krijgen en ook al je nieuwe telefoon in ontvangst mag nemen. De daadwerkelijke overstap zal echter dan wel 1 oktober plaatsvinden, tenzij het oude contract afgekocht wordt.
Re: Overstap, nee toch niet
Tuurlijk moet je met nummerbehoud over kunnen stappen op elk gewenst tijdstip.
Maar aan het oude contract dient natuurlijk wel doorbetaald te worden, dat contract laat zich immers niet zomaar door de WC spoelen.
Maar aan het oude contract dient natuurlijk wel doorbetaald te worden, dat contract laat zich immers niet zomaar door de WC spoelen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Overstap, nee toch niet
U hebt een contract tot 27 september bij Vodafone dus tot die datum moet u Vodafone ook betalen. Daarnaast kunt u 120 dagen eerder al een abonnement nemen bij een andere provider en gebruik maken van nummerbehoud. U hebt dan 4 maanden lang dubbele kosten maar daar staat tegenover dat u wel een nieuw toestel hebt bij uw nieuwe provider.
Ergens is er iets misgegaan maar hoeft niet per se aan KPN te liggen. Voortijdig bij KPN vertrekken kost u nog veel meer geld want ook daar zit u vermoedelijk aan contracten vast. Plus dat een nieuwe provider ook weer nieuwe procedures en apparaten met zich meebrengt. Kortom, een hoop gedoe.
Zie onderstaande tabel voor de overstaptijden die alle gangbare providers hanteren.
https://www.belsimpel.nl/klantenservice ... erlenghulp
Ergens is er iets misgegaan maar hoeft niet per se aan KPN te liggen. Voortijdig bij KPN vertrekken kost u nog veel meer geld want ook daar zit u vermoedelijk aan contracten vast. Plus dat een nieuwe provider ook weer nieuwe procedures en apparaten met zich meebrengt. Kortom, een hoop gedoe.
Zie onderstaande tabel voor de overstaptijden die alle gangbare providers hanteren.
https://www.belsimpel.nl/klantenservice ... erlenghulp
Re: Overstap, nee toch niet
Je kan (voor zover ik dat weet en ervaren heb) 4 maanden voor einde contract abo al verlengen. Zou je "elders" gaan bellen loopt je bestaande abo tot einde contract door, al ga je eerder naar een ander.
Re: Overstap, nee toch niet
mijn ervaring is dat je dan de verlenging kunt afsluiten, die dan pas in gaat als het lopende contract uitgediend is. Je maakt niet opeens van een 2-jarig contract een 20 maanden contract.
Re: Overstap, nee toch niet
Re: Overstap, nee toch niet
Kijk je orderbevestiging is na. Er kunnen 2 dingen in staan. Dat je een abonnement met een nieuw nummer krijgt. Of dat je overstapt met nummerbehoud, in het tweede geval staat er ook bij vanaf welke provider en per welke datum. Daarna krijg je enkele dagen later nog een mail dat je oude provider de overstap heeft goedgekeurd of afgekeurd. Op dat moment had je dus al kunnen nagaan of het goed gaat of niet.
Maar goed. Je kunt 4 maanden (om precies te zijn 120 dagen) van te voren een overstap regelen. Tussen 27 mei en 27 september zijn er 123 dagen, hierdoor gaat de overstap dus mis als er op 27 mei een verzoek naar vodafone gaat. De medewerker bedoelde het waarschijnlijk wel goed, maar had de dagen na moeten tellen. Eventueel had je zelf een paar dagen later ook nog terug kunnen bellen nadat je de mail met de afkeuring van overstap hebt gehad, was het ook goed gekomen.
Leg je verhaal uit op het KPN forum, desnoods met verwijzing naar dit topic, en dan kan een webcare medewerker alsnog de overstap in gang zetten en misschien iets aan de dubbele kosten doen.
Maar goed. Je kunt 4 maanden (om precies te zijn 120 dagen) van te voren een overstap regelen. Tussen 27 mei en 27 september zijn er 123 dagen, hierdoor gaat de overstap dus mis als er op 27 mei een verzoek naar vodafone gaat. De medewerker bedoelde het waarschijnlijk wel goed, maar had de dagen na moeten tellen. Eventueel had je zelf een paar dagen later ook nog terug kunnen bellen nadat je de mail met de afkeuring van overstap hebt gehad, was het ook goed gekomen.
Leg je verhaal uit op het KPN forum, desnoods met verwijzing naar dit topic, en dan kan een webcare medewerker alsnog de overstap in gang zetten en misschien iets aan de dubbele kosten doen.
Re: Overstap, nee toch niet
Als je binnen 120 dagen nummerbehoud aanvraagt, heb je geen dubbele kosten. Immers er is geen 2e nummer actief en de simkaart die je hebt van je nieuwe provider is niet actief.grun schreef: ↑30 jun 2020 13:23U hebt een contract tot 27 september bij Vodafone dus tot die datum moet u Vodafone ook betalen. Daarnaast kunt u 120 dagen eerder al een abonnement nemen bij een andere provider en gebruik maken van nummerbehoud. U hebt dan 4 maanden lang dubbele kosten maar daar staat tegenover dat u wel een nieuw toestel hebt bij uw nieuwe provider.
Ergens is er iets misgegaan maar hoeft niet per se aan KPN te liggen. Voortijdig bij KPN vertrekken kost u nog veel meer geld want ook daar zit u vermoedelijk aan contracten vast. Plus dat een nieuwe provider ook weer nieuwe procedures en apparaten met zich meebrengt. Kortom, een hoop gedoe.
Zie onderstaande tabel voor de overstaptijden die alle gangbare providers hanteren.
https://www.belsimpel.nl/klantenservice ... erlenghulp
Wat ik mij afvraag is of KPN de klanten zelf heeft benaderd bijv. telefonisch of dat de klanten het in de winkel hebben afgesloten of via de kpn site en wat evt gecommuniceerd is met een medewerker van de kpn. Dit is mij niet helemaal duidelijk en het klinkt nu meer alsof de klanten ervan uit gingen dat bij kapot toestel oom direct einde contract betekende. Hoe dan ook word overal gecommuniceerd over de 120 dagen, tenzij de klant dit niet duidelijk had voor zichzelf.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Overstap, nee toch niet
Als je van Vodafone/ Ziggo naar KPN ging moeten ze wel je contract zien, en een foute datum is mogelijk.
Na Toilet bezoek een KPN vragen en niet of je eerder weg kunt?
En waarom contract + telefoon, los is vaak voordeliger en toestel kan moeiteloos 5 jaren mee, tenzij je geen waterdichte Sony kocht.
Na Toilet bezoek een KPN vragen en niet of je eerder weg kunt?
En waarom contract + telefoon, los is vaak voordeliger en toestel kan moeiteloos 5 jaren mee, tenzij je geen waterdichte Sony kocht.