LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen naar Pretium

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 nov 2013 11:42

overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik ben 2 maanden geleden overgestapt naar Pretium. Pretium geeft aan: " De overdracht van uw telefoonabonnement naar Pretium is gestart. U hoeft niets te doen, wij regelen het allemaal voor u. Van de overdracht zelf merkt u niets."
Prettig geregeld dus, ik hoef niets te doen. En dan blijkt dat zowel Tele2 als Pretium de abonnementskosten van mijn rekening afhalen. Als ik Pretium hierover bel krijg ik te horen dat de schuld bij Tele2 ligt. Ze hebben een slordige administratie. Van Tele2 krijg ik te horen dat Pretium mij niet afgemeld heeft. En na weer een telefoontje naar Pretium, krijg ik te horen dat ik zelf mijn abonnement had moeten opzeggen bij Tele2. Ik dacht dat ik niets hoefde te doen! Nergens werd mij gezegd wel even mijn oude abonnement op te zeggen. Ben ik nou zo dom? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben?
José

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Lubbe16,

Heel veel mensen hebben dit al meegemaakt. Kijk maar eens rond op alleen al het Tros radar forum. Er zit weinig anders op dan zelf bij Tele2 op te zeggen. Als je daar al meer dan 1 jaar abonnee bent, heb je 1 maand opzeg termijn. Bij minder dan 1 jaar kan je Tele2 ook opzeggen, maar dan moet je wel de rest van dat jaar nog afbetalen. Pretium doet niets voor je. Als je bij KPN had gezeten, was daar wel je abonnement beëindigd, omdat die zich meer aan de regels houden dan Tele2. Als je volgend jaar weer overstapt naar een andere provider zal Pretium, net als Tele2 nu, blijven incasseren als je daar niet zelf met een aangetekende brief met ontvangstbevestiging opzegt. Pretium houdt zich nog minder aan de regels dan Tele2. Alles heeft een prijs.

Groetjes,
MementoMori

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Prolix »

Na "overstappen naar Pretium" moest ik zo hard lachen dat ik niets kon lezen. Wat was het probleem ook alweer?

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

[email protected] schreef:Ik ben 2 maanden geleden overgestapt naar Pretium. Pretium geeft aan: " De overdracht van uw telefoonabonnement naar Pretium is gestart. U hoeft niets te doen, wij regelen het allemaal voor u. Van de overdracht zelf merkt u niets."
Prettig geregeld dus, ik hoef niets te doen. En dan blijkt dat zowel Tele2 als Pretium de abonnementskosten van mijn rekening afhalen. Als ik Pretium hierover bel krijg ik te horen dat de schuld bij Tele2 ligt. Ze hebben een slordige administratie. Van Tele2 krijg ik te horen dat Pretium mij niet afgemeld heeft. En na weer een telefoontje naar Pretium, krijg ik te horen dat ik zelf mijn abonnement had moeten opzeggen bij Tele2. Ik dacht dat ik niets hoefde te doen! Nergens werd mij gezegd wel even mijn oude abonnement op te zeggen. Ben ik nou zo dom? Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben?
José
Beste José,

Vervelend om te lezen dat er misverstanden zijn ontstaan omtrent uw overstap naar Pretium. Zou u in een privéberichtje aan ons uw gegevens kunnen sturen? Dan helpen we u graag verder.

Met vriendelijke groet,
Pretium team Webcare

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door tenormin »

Prolix schreef:Na "overstappen naar Pretium" moest ik zo hard lachen dat ik niets kon lezen. Wat was het probleem ook alweer?
Ik ook. En nu is Pretium er als de kippen bij en mag de TS een PB sturen. Ik heb al diverse brieven aangetekend naar Pretium en Privilege gestuurd. Dacht U dat ik antwoord kreeg? Mooi niet. Waardeloos bedrijf. Ze zwijgen je gewoon dood zodat je de telefoon niet op kan zeggen. Probeer er al 4 jaar vanaf te komen, maar ja, wat doet een oudere die telkens aangetekende brieven verstuurd en niks terug hoort: juist: die geeft het op, daarmee precies bereikend wat zij willen.

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

tenormin schreef:
Prolix schreef:Na "overstappen naar Pretium" moest ik zo hard lachen dat ik niets kon lezen. Wat was het probleem ook alweer?
Ik ook. En nu is Pretium er als de kippen bij en mag de TS een PB sturen. Ik heb al diverse brieven aangetekend naar Pretium en Privilege gestuurd. Dacht U dat ik antwoord kreeg? Mooi niet. Waardeloos bedrijf. Ze zwijgen je gewoon dood zodat je de telefoon niet op kan zeggen. Probeer er al 4 jaar vanaf te komen, maar ja, wat doet een oudere die telkens aangetekende brieven verstuurd en niks terug hoort: juist: die geeft het op, daarmee precies bereikend wat zij willen.
Beste tenormin,

Dat is absoluut niet de bedoeling. Als u uw gegevens eveneens stuurt in een privéberichtje, kunnen we contact met u opnemen en zonodig helpen bij de opzegging.

Met vriendelijke groet,
Pretium team Webcare

Pretium Webcare
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2013 17:55

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

Het klopt dat u als klant niets hoort te merken van de overstap naar Pretium. Wij regelen de start van de facturatie, en in technisch opzicht verandert er zelfs niets aan uw telefoonlijn. In zoverre merkt u hier dus niets van.
De opzegging van de oude provider is een iets ander verhaal. Hierin speelt Pretium zelf geen rol, aangezien dit onder verantwoordelijkheid valt van de vorige provider.
In de regel houden de andere providers hier toezicht op, en zorgen zodra het nodig is dat uw contract en de facturatie beëindigd wordt. Andersom verzorgen wij dit ook voor onze vertrekkende klanten.

In deze situatie is het dus inderdaad aan Tele2 geweest om uw abonnement en facturatie bij hen stop te zetten. Wij zullen contact opnemen met Tele2 en hen verzoeken aan u de onterecht betaalde kosten te compenseren.

Meer informatie hierover is te lezen op onze website: http://www.pretium.nl/Thuisbellen/Veelg ... agen?qid=4

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Prolix »

Pretium Webcare schreef:Het klopt dat u als klant niets hoort te merken van de overstap naar Pretium. Wij regelen de start van de facturatie, en in technisch opzicht verandert er zelfs niets aan uw telefoonlijn. In zoverre merkt u hier dus niets van.
De opzegging van de oude provider is een iets ander verhaal. Hierin speelt Pretium zelf geen rol, aangezien dit onder verantwoordelijkheid valt van de vorige provider.
In de regel houden de andere providers hier toezicht op, en zorgen zodra het nodig is dat uw contract en de facturatie beëindigd wordt. Andersom verzorgen wij dit ook voor onze vertrekkende klanten.

In deze situatie is het dus inderdaad aan Tele2 geweest om uw abonnement en facturatie bij hen stop te zetten. Wij zullen contact opnemen met Tele2 en hen verzoeken aan u de onterecht betaalde kosten te compenseren.

Meer informatie hierover is te lezen op onze website: http://www.pretium.nl/Thuisbellen/Veelg ... agen?qid=4
Zozo, dus als carrier select doen jullie nu zogenaamd ineens wèl mee met de Overstap-poule? Echt niet. Zelfs hier beginnen jullie te liegen. Wat een vreselijk bedrijf zeg. Foei!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Tenormin,

Ik ben heel benieuwd of Pretium Webcare jouw probleem gaat oplossen. Hou de lezers op het forum maar op de hoogte.

Groetjes,
MementoMori

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door tenormin »

MementoMori schreef:Beste Tenormin,

Ik ben heel benieuwd of Pretium Webcare jouw probleem gaat oplossen. Hou de lezers op het forum maar op de hoogte.

Groetjes,
MementoMori
Uiteraard doe ik dit; ben zelf ook benieuwd of men (eindelijk) daadwerkelijk iets gaat doen of dat het alleen "mooi weer" spelen is. Heb ook onmiddellijk gereageerd op hun aanbod.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door tenormin »

Beste tenormin,

Dat is absoluut niet de bedoeling. Als u uw gegevens eveneens stuurt in een privéberichtje, kunnen we contact met u opnemen en zonodig helpen bij de opzegging.

Met vriendelijke groet,
Pretium team Webcare[/quote]

Zojuist ben ik gebeld door een mevrouw van Pretium. Na een langdurig gesprek, waarin ik vooral het ongenoegen uitte dat ik destijds "erin geluisd" was door mij te laten denken dat ik met KPN sprak (wat voor mij de reden was om Pretium vaarwel te zeggen), heb ik nu zelf besloten om wel gebruik te blijven maken van Pretium om de eenvoudige reden dat dit (naar vergelijkend onderzoek op de kosten van gesprekken KPN/Pretium) het voor mij,achteraf, toch goedkoper is. Ook is mij verzekerd dat toekomstige "klanten" van Pretium niet (meer) op het verkeerde been zullen worden gezet door hen te laten denken dat dit gesprek van KPN komt. Wat mij wel verbaast is het feit dat er geen enkele brief, door mij aangetekend verzonden, ontvangen is/was (?) Ben wel blij dat er toch, na 4 jaar, via de Tros_Radar site, eindelijk communicatie heeft mogen plaatsvinden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat mij wel verbaast is het feit dat er geen enkele brief, door mij aangetekend verzonden, ontvangen is/was (?

Je gelooft dat?
Ben je nu wel van dat flutblad Privilege af?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door snepke »

tenormin schreef: Ook is mij verzekerd dat toekomstige "klanten" van Pretium niet (meer) op het verkeerde been zullen worden gezet door hen te laten denken dat dit gesprek van KPN komt.
Geloof je dat zelf?
Vorige week hadden ze mijn moeder bijna te pakken.
Maar die was zo slim om te zeggen (ze vroegen haar gegevens) dat haar gegevens bij KPN bekend waren.
Ze bleven aan het vragen ,maar moeders heeft niets gezegd , gelukkig.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:Wat mij wel verbaast is het feit dat er geen enkele brief, door mij aangetekend verzonden, ontvangen is/was (?

Je gelooft dat?
Ben je nu wel van dat flutblad Privilege af?
Nee, ik geloof het natuurlijk niet dat 4 aangetekende brieven niet zijn aangekomen, maar dat had verder geen zin; welles/nietes brengt je nergens en die bonnetjes had ik niet meer (waren in 2010 en 2011 geschreven). Dat Privilege is een ander verhaal. Mevrouw vertelde me het twee aparte "zaken" zijn. Heb tijdens dat gesprek een telefoonnummer van Privilege gekregen. Zojuist ook gebeld en daar ben ik van af, d.w.z. per november 2014!! Die hadden mijn brief wél ontvangen, alleen de moeite nemen om je te melden dat je uitgeschreven bent is kennelijk teveel. Al sla je me hartstikke dood, maar volgens mij hing dit blad toch echt aan Pretium, maar mevrouw beweerde anders. Ik zal haar maar geloven op haar mooie blauwe ogen :wink: .

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zojuist ook gebeld en daar ben ik van af, d.w.z. per november 2014!

Leg dat nog even schriftelijk/mail vast.
Een stuk of drie gewone brieven, na nieuwjaar gepost, op 3 achtereen volgende dagen, in 3 verschillenden brievenbussen, is nog altijd goedkoper dan weer aantekenen. Verwijs daarin naar het telefoongesprek dd met mevrouw/meneer X en vraag een bevestiging. Maak duidelijk dat ook zonder schriftelijke bevestiging van hun kant, het flutlidmaatschap beëindigd is en er niet meer geïncasseerd kan worden.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Prolix »

Sorry Tenormin, maar volgens mij ben je er weer ingeluisd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door tenormin »

Prolix schreef:Sorry Tenormin, maar volgens mij ben je er weer ingeluisd.
Misschien, maar het is voor mij voordeliger, dat is een feit. Plus dat ik flink mijn gal heb kunnen spuwen. Maar ik ben er nu niet ingeluisd zoals toen: dat was mijn grootste kwaadheid, dat ze met KPN me 4 jaar geleden, dus absoluut gelogen, hebben 'binnen gevist'. Nu heb ik het zelf beslist: willens en wetens. Dus als je me hierna nog hoort klagen mag je me aanspreken en zeggen dat ik een sufferd ben. Ik hoop dat ze andere ouderen niet blijven bedonderen met hun: goedemorgen/middag/avond: u spreekt met KPN!! Want dat deden en kennelijk doen ze dat nog. Maar je hebt gelezen wat die mevrouw van Pretium beloofd heeft. Als ze daarmee doorgaan zou dat een slechte zaak zijn. Als ze duidelijk zeggen (dat call centrum) U spreekt met Pretium, wij kopen in bij KPN en kunnen U iets voordeliger de telefoongesprekken aanbieden, dan is het goed. Maar ja, of het gaat zoals me beloofd is? Dat weet ik niet.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Prolix »

een klant of webcare medewerkster hebben absoluut NUL invloed op de bedrijfsvoering. dus wat je "beloofd" is.. is gewoon wéér een leugen. Je moet het opzeggen NU! Je zit nog in je 7 werkdagen bedenktijd. Weg daar, ook al is het "goedkoper" , via je internetprovider kan het wellicht net zo goedkoop. Zeker als het een combi-abo betreft.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Jolijn »

7 dagen?
Probeer er al 4 jaar vanaf te komen,

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: overstappen naar Pretium

Ongelezen bericht door Prolix »

Jolijn schreef:7 dagen?
Probeer er al 4 jaar vanaf te komen,
Dan moet je dit toch gaan lezen. En als je toevallig je einddatum van het contract kent, dan zeg je aangetekend op met een maand bedenktermijn. NA die bedenktermijn blokkeer je alles van Pretium en Privilege. Komt er een Incassobureau? Maak dan direct duidelijk dat je geenzins van plan bent te betalen. het incassobureau moet dan alle acties staken en direct door naar de gerechtsdeurwaarder/rechter. En daar laat je vrij eenvoudig het kopietje van je aangetekende brief zien. einde verhaal, dahag Pretium.

Gesloten