LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen van tele 2 naar.....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bluts

overstappen van tele 2 naar.....

Ongelezen bericht door bluts »

Dit moet ik dit even kwijt.
In september vorig jaar overstap aangevraagd van Tele 2 naar all in pakket van Ziggo. Ziggo zou voor de vloeiende overstap zorgen. In december krijg ik nog steeds de rekening van Tele 2 o.v.v. "overige kosten" €34,- Ik laat Ziggo weten dat zij de overstap zouden regelen en dit met Tele 2 in orde moeten maken. Brieven naar beide aanbieders geschreven, veel gebeld en alles uitgelegd. Ik had me bij Tele 2 zelf moeten afmelden is het antwoord, terwijl ze duidelijk via Ziggo de vraag hebben afgehandeld om het telefoonnummer over te zetten! Ze wisten dus drommels goed dat ik was overgestapt.
Ondertussen het bedrag gestorneerd. Er komt prompt een aanmaning van Tele 2, die ik niet betaal omdat Ziggo de overstap zou regelen. Dan volgt een betalingsverplichting via een INCASSOBUREAU! i.p.v. 34 euro wordt het 97 euro! Uiteindelijk na weer enkele telefoontjes maar betaald. Het is dan al april. Wat schetst onze verbazing, eind mei valt er weer een rekening van Tele 2 in de bus. Ik bel (flink boos) naar Tele 2 met de vraag hoe dit kan. Geen afdoend antwoord, ze zullen het verder uitzoeken. Wel wordt het bedrag van de rekening afgeschreven. Daarna weer gebeld en mijn afschuw uitgesproken over deze gang van zaken. Ze beloven me om het bedragb terug te storten.... Ik moet maar afwachten. Geruisloos overstappen!! Geef de aanbieders de plicht om beter met hun klanten om te gaan, maar ook tussen de aanbieders onderling moet veel veranderen. Dit is allemaal te vrijblijvend en de klant is weer de dupe!

Ziggo Web Rolf

Re: overstappen van tele 2 naar.....

Ongelezen bericht door Ziggo Web Rolf »

De opzegging gaat niet goed omdat Tele2 geen telecom provider is maar een carrier (pre)select.
Een aantal jaren terug kenden we het kiezen van bijvoorbeeld 1622 voor het te bellen telefoonnummer.
Later werd het mogelijk om een pre-select abonnement te nemen waardoor er geen kiescode meer nodig was.

Het probleem ontstaat bij het opzeggen en overnemen van het telefoonnummer.
Het is een nummer van KPN en als men bij de Opta kijkt zie je niet dat er door Tele2 gefactureerd wordt.
Als Ziggo vervolgens een "nummerportering" aanvraagt komt de opzegging bij KPN terecht die het nummer ook beëindigd en overdraagt.
Het Tele2 abonnement wordt daarmee niet opgezegd, dit is een administratief abonnement. De klant dient dat zelf op te zeggen.

Ondertussen zijn de afspraken veranderd en kan door Ziggo het Tele2 abonnement wel opgezegd worden. De klant moet wel aangeven daar klant te zijn.

Uitzondering hierop is carrier preselect Pretium, die moet altijd door de klant zelf opgezegd worden.

Tis weer bijzonder

Re: overstappen van tele 2 naar.....

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

bluts schreef: veel gebeld en alles uitgelegd.
Uiteindelijk na weer enkele telefoontjes maar betaald.
Ik bel (flink boos) naar Tele 2 met de vraag hoe dit kan.
Daarna weer gebeld en mijn afschuw uitgesproken over deze gang van zaken.
Niet bellen, maar schrijven!
Bellen is leuk om slechts wat opheldering te krijgen, als je echt niet weet waar het om gaat.
Maar voor het verdere juridische traject meestal van nul en generlei waarde.
Ziggo Web Rolf schreef:De opzegging gaat niet goed omdat Tele2 geen telecom provider is maar een carrier (pre)select.
......
Ondertussen zijn de afspraken veranderd en kan door Ziggo het Tele2 abonnement wel opgezegd worden. De klant moet wel aangeven daar klant te zijn.

Uitzondering hierop is carrier preselect Pretium, die moet altijd door de klant zelf opgezegd worden.
De grote vraag is, in hoeverre werd of wordt dit goed kenbaar gemaakt aan de overstappende klant?
Vloeiende overgang schept m.i. toch de verwachting later niet geconfronteerd te worden met allerlei voetangels waar de gemiddelde klant doorgaans geen weet van heeft.
Je mag m.i. niet van iedereen verwachten expert op dit gebied te zijn.

@bluts
Zoek nog eens uit waarom je de indruk gekregen hebt dat een 'vloeiende overgang' het probleem wat je nu hebt had moeten voorkomen.

Trouwens, in je verhaal ontbreekt nog wat info.
Maakte je van Tele2 pre-select gebruik, wat volgens mij geen abonnementskosten met zich meebrengt en waar de Ziggo medewerker over spreekt, of was je nummer geporteerd naar Tele2?

http://www.bellen.com/content/carrier-pre-select.aspx
Citaat:
Wat kost het gebruik van Carrier (Pre)Select?
Aan het gebruik van Carrier (Pre) Select zijn geen vaste kosten verbonden, waardoor u alleen voor de gebelde minuten betaalt. De abonnementskosten blijft KPN van u innen.
Wat ik ook raar vind aan dit verhaal is, dat volgens mij:
Als je een nummer bijv. van KPN naar Ziggo laat porteren tevens alle (pre select)toevoegingen van de lijn zijn verdwenen.
Vraag Tele2 daarom nog eens duidelijk waar die in rekening gebrachte kosten precies betrekking op hebben.
"Overige kosten" is lekker vaag. :roll:
Of betreft het hier nog gemaakte (buitenlandse) gesprekskosten van vóór je overstap?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, want ik vind de info -ook van Ziggo Web Rolf m.b.t. het moeten opzeggen van abonnementsvrije pre select bij Pretium - als de info van bluts maar erg warrig.
Ikzelf heb nog nooit een pre select (via een KPN-lijn) opgezegd.
Ik zit met dat nummer al lang en breed met VOIP bij een internetprovider en heb nog nooit een rekening van welk pre select bedrijf dan ook meer gekregen.

Kortom, waar gaat het hier over?
Pre select of zat het nummer (en misschien ook wel internet) volledig bij Tele2?

Gesloten