Mijn tante (67 jaar) heeft een telefoonrekening gekregen en daarin stond dat ze ergens in de caribean had gebeld,terwijl dat niet zo is. Wat blijkt ze heeft waarschijnlijk een programmaatje binnen gekregen die is flink gaan bellen.
Ze moet nu 95 euro betalen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt.
Ik heb haar al aangeraden om een andere browser te nemen zoals mozilla.
En ook een ander e-mail programma.
Een neefje van mij gaat het een en ander herstellen. Zodat het niet meer gebeurt.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt. Misschien kunnen we er samen iets tegen doen. Of is er al iemand bezig die zich inzet tegen dit soort dingen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paard van troje
-
Gast
Re: paard van troje
ik zou een brief sturen naar de telefoonprovider en alles uitleggen, wellicht dat misbruik van dit bedrijf/persoon reeds albekend is daar.
volgens mij is over dit onderwerp gisteren ook in de Tweede Kamer gesproken. Dus het is een bekend en redelijk veel voorkomend probleem, dat zich vaak voordoet bij sexsites. Maar wat moet je eraan doen?
Je kunt er niets aan doen omdat je geacht wordt zelf verantwoordelijk te zijn voor je eigen computer en alles wat daarop staat. Een goede virusscanner en firewall doen vaak al wonderen.
Bij mijn weten bestaat er officieel nog geen wet tegen dit soort dialers (zoals die dingen heten), maar is dat wel in de maak.
Bij mijn weten bestaat er officieel nog geen wet tegen dit soort dialers (zoals die dingen heten), maar is dat wel in de maak.
-
Gast
Een oplossing is mogelijk voor dit soort dialers.
Heb je een modem op je computer, probeer dan een huiscentrale op de kop te tikken en plaats deze tussen het modem en de buitenlijn, zodat het modem eerst een 0 moet kiezen hiermee houden de dialers geen rekening mee en ben je van het probleem verlost.
Voor de 09 dialers kan je de 09 nummers welke je niet wil bellen laten blokkeren
Heb je een modem op je computer, probeer dan een huiscentrale op de kop te tikken en plaats deze tussen het modem en de buitenlijn, zodat het modem eerst een 0 moet kiezen hiermee houden de dialers geen rekening mee en ben je van het probleem verlost.
Voor de 09 dialers kan je de 09 nummers welke je niet wil bellen laten blokkeren