LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op met onbekende buitenlandse nummers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
antileugens

pas op met onbekende buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door antileugens »

Vandaag werd ik gebeld door een telefoonnummer uit Spanje. De beller hing op voordat ik kon opnemen. Na een beetje gegoogled blijkt dit om oplichting te gaan:

De oplichters bellen willekeurig een nummer en laten de telefoon één keer, of soms vaker over gaan, maar de verbinding wordt meteen verbroken wanneer de telefoon wordt opgenomen. De consument ziet dus alleen “Oproep gemist” op zijn of haar toestel. Wanneer de consument ervoor kiest om het nummer terug te bellen, wordt er een bandje gestart met het geluid van een overgaande telefoon. Het blijkt echter om een peperduur betaalnummer te gaan! Zo kan de oplichtende partij simpel veel geld verdienen aan de nietsvermoedende beller.

Tenna41

Re: pas op met onbekende buitenlandse nummers

Ongelezen bericht door Tenna41 »

Ik werd laatst gebeld vanuit Turkije. Niet opgenomen of teruggebeld, maar een sms gestuurd dat ik dit nummer niet ken en dat ik niet antwoord want ik spreek geen Turks. Kan zijn dat iemand een verkeerd nummer intoetst. Wel zo netjes te laten weten, dacht ik. Kreeg sms terug met tekst 'no no'. Later werd er nog een keer gebeld maar heb weer niet opgenomen. Daarna is er niet meer gebeld. Lijkt op het trukje wat jij noemt..blij dat ik niet heb opgenomen. Ik ben bij Simpel en daar worden ook extra kosten voor kB's in rekening gebracht, elke nacht rond 00:07 uur gebeurt er iets waarbij er kosten in rekening worden gebracht, maar dat is weer een ander verhaal. Ga daar even verder zoeken op een ander topic, want ik zag dat daar meer mensen last van hebben.
Grt, Tenna

Gesloten