Sinds een jaar of 14 heb ik een prepaid tegoed, eerst bij Hi, nu overgenomen door KPN.
Omdat mijn Nokia wat kuren ging vertonen ben ik onlangs overgestapt op een smartphone. Mijn simkaart bleek niet in deze telefoon te passen, waardoor ik gedwongen werd een nieuwe simkaart te kopen a 9 euro. (jammer, dan ben je al zolang vaste klant en ben je zuinig op je spullen!)
Toen ik de smartphone in gebruik nam, had ik ongeveer 34 euro beltegoed. Een dag later ontving ik een bericht dat ik minder dan een euro tegoed had! Uiteindelijk bleek dat dit door dataverbruik is verdwenen.
Is KPN niet verplicht om dit te melden vooraf? Ik heb namelijk nergens nieuwe voorwaarden wat betreft de simkaart gezien, ik ging er dan ook vanuit dat het tegoed alleen gebruikt kon worden voor bellen en/of smsen.
Ik ben erg verbaasd over de klantonvriendelijke werkwijze en houding van KPN tegenover jarenlange klanten.
Mij als klant zijn ze kwijt.
Ik hoop dat u nog iets voor mij kunt betekenen!
Alvast mijn hartelijke dank.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prepaid beltegoed KPN verdwenen?
Re: Prepaid beltegoed KPN verdwenen?
Waarom een smartphone als u geen flauw benul heeft hoe het apparaat werkt? Neem dan gewoon weer een nokia zoals u had, deze zijn nog steeds te koop.sunbeam9 schreef:Sinds een jaar of 14 heb ik een prepaid tegoed, eerst bij Hi, nu overgenomen door KPN.
Omdat mijn Nokia wat kuren ging vertonen ben ik onlangs overgestapt op een smartphone. Mijn simkaart bleek niet in deze telefoon te passen, waardoor ik gedwongen werd een nieuwe simkaart te kopen a 9 euro. (jammer, dan ben je al zolang vaste klant en ben je zuinig op je spullen!)
Toen ik de smartphone in gebruik nam, had ik ongeveer 34 euro beltegoed. Een dag later ontving ik een bericht dat ik minder dan een euro tegoed had! Uiteindelijk bleek dat dit door dataverbruik is verdwenen.
Is KPN niet verplicht om dit te melden vooraf? Ik heb namelijk nergens nieuwe voorwaarden wat betreft de simkaart gezien, ik ging er dan ook vanuit dat het tegoed alleen gebruikt kon worden voor bellen en/of smsen.
Ik ben erg verbaasd over de klantonvriendelijke werkwijze en houding van KPN tegenover jarenlange klanten.
Mij als klant zijn ze kwijt.
Ik hoop dat u nog iets voor mij kunt betekenen!
Alvast mijn hartelijke dank.
U kunt uw eigen gebrek aan kennis toch niet in de schoenen van de KPN schuiven?
Dat is dan jouw verkeerde veronderstelling geweest en het heeft ook niets te maken met je nieuwe simkaart. Je tegoed was al jaren ook te gebruiken voor internet. Net als dat je tegoed bijvoorbeeld niet alleen voor bellen te gebruiken is, maar ook vis SMS-en. Alleen als je geen internet op je telefoon hebt, dan zul je het tegoed daar dus niet voor gebruiken.ik ging er dan ook vanuit dat het tegoed alleen gebruikt kon worden voor bellen en/of smsen.
helaas kost internet een bak met geld, beste aan te raden is mobiele data uit te zetten en alleen gebruik maken van wifi.
Op deze manier krijg je eigenlijk wat je wil bellen en smsen. het internet is dan alleen mogelijk als je thuis bent of bij de mac een euro knaller haalt. (uiteraard meer plekken maar dan staan er 30 pagina's tekst)
helaas valt het verbruikte tegoed onder "klant ontwetendheid" en dit zal je gehad hebben bij alle providers.
Op deze manier krijg je eigenlijk wat je wil bellen en smsen. het internet is dan alleen mogelijk als je thuis bent of bij de mac een euro knaller haalt. (uiteraard meer plekken maar dan staan er 30 pagina's tekst)
helaas valt het verbruikte tegoed onder "klant ontwetendheid" en dit zal je gehad hebben bij alle providers.