hoe kom je van hen af?? December vorig jaar opgezegd. Brief ontvangen met de mededeling dat de volgende telefoonmaatschappij me moest aanmelden bij hen. Verrassing...maart dit jaar laat ik kpn dir ook doen. Na meerdere weken wachten kreeg ik verder niets te horen, dus meld ik me bij klantenservice kpn met de mededeling dat ik nog niets heb gehoord. Wordt mij gezegd dat het gereld wordt. Half maart weer eens gebeld met kpn. Krijg nu te horen dat ik alleen een aansluiting kan krijgen als ik een nieuwe aansluiting aanvraag?? Nou ja, is niet anders. Nu wordt het echt leuk. Krijg bericht dat pretium de lijn niet vrijgeeft omdat ik niet opgezegd heb. Wat nu?? Zijn echt niet goed wijs. Enige mogelijkheid is niet meer betalen. Krijg na terugvordering te horen dat dat zomaar niet kan. Zet op de achterkant van deze brief mijn reactie. Betaal dus niet. Inmiddels ben ik zolang van het kassie naar de muur gestuurd dat de einddatum van mijn abonnement is verstreken. Op 7 mei is plotseling de telefoon buiten gebruik, dit zonder kennisgeving. Krijg nieuw nummer kpn Na diverse bezoeken aan telefoonwinkel kpn (heb immers geeen telefoon) komt er toch schot in...dus niet. Vragen, vragen, en nogeen.. Eindelijk heb ik op 28 mei weer telefoon dankzij eigen vindingrijkheid. Rekeningen van pretium blijven komen met bangmakerij over incassoinvordering als ik niet betaal. Hoe kom ik hier vanaf. Ze leveren iks en ik moet betalen??
HELP
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pretium eindigen abonnement
Re: pretium eindigen abonnement
1. Heeft u aangetekend opgezegd?December vorig jaar opgezegd. Brief ontvangen met de mededeling dat de volgende telefoonmaatschappij me moest aanmelden bij hen.
2. Wat is precies de inhoud van de brief, die u kreeg nadat u opgezegd had? ( zonder namen erin). Dan kan ik beter beoordelen of hier in combinatie met uw brief iets mee te doen valt.
A.V.
6.8 Indien het bedrag van automatische incasso of een factuur naar het oordeel van de Contractant onjuist is, zal de Contractant Pretium Telecom daarvan binnen 10 dagen na ontvangst van het bankafschrift van het betreffende incasso dan wel binnen 10 dagen na de postdatum van het verzenden van de specificatie in kennis stellen, met specificatie van de bedragen die naar de mening van de Contractant onjuist zijn. Behoudens tegenbewijs geldt de administratie van Pretium Telecom als doorslaggevend bewijs voor het gebruik door de Contractant van de Diensten en de door de Contractant verschuldigde bedragen.
------------------
15.7 Voor een Overeenkomst die de levering van de Aansluiting en de Telefoondienst of de ADSL-Dienst omvat geldt dat de Contractant de Overeenkomst schriftelijk dient op te zeggen zulks onverminderd het bepaalde in artikel 15.1 omtrent de minimale duur van de Overeenkomst. Indien een dergelijke overeenkomst eindigt gedurende de initiële of verlengde looptijd van een jaar, is de Contractant verplicht tot betaling ineens van de kosten die Pretium Telecom dan rekent voor een Aansluiting vanaf de datum van beëindiging tot het einde van de beoogde initiële of verlengde looptijd van de Overeenkomst.
---------------------------------------
Als u schriftelijk heeft opgezegd heeft u aan de voorwaarden voldaan. Als u aangetekend met ontvangstbevestiging heeft opgezegd dan heeft u bewijs dat u een brief heeft gestuurd naar Pr. en dat deze de brief ontvangen heeft.
--------
Het kan zijn dat uit het antwoord van Pret blijkt dat u schriftelijk heeft opgezegd en dan kan u deze brief als bewijs van opzegging gebruiken.
Daarom vraag ik naar wat er precies in de brief staat.
------------------
In de AV staat dat u naar de geschillencommissie kunt gaan.
Ik adviseer u om eerst te kijken of Pretium in het bedrijvenregister van de Geschillen commissie staat.
------------------------
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Ik heb schriftelijk opgezegd, maar niet aangetekend.
Brief luidt:
U heeft ons onlangs laten weten dat u het abonnement voor vaste telefoonaansluiting, dat loopt tot 30-03-2008 wilt opzeggen.
Vanzelfsprekend zullen wij onze medewerking verlenen. Wij kunnen uw abonnementsovername echter niet voor u in orde maken Alleen uzelf, als contractant, bent gerechtigd om eem vastnetabonnement aan te vragen bij een andere telecomaanbieder.
U zult dan ook tijdig de nieuwe telecomaanbieder op de hoogte moeten stellen dat u per 30-03-2008 met uw vastnetabonnement wenst over te stappen naar hen. Zij zullen uw aanvraag in behandeling nemen en de overstap van het abonnement van Pretium Telecom naar hen in werking zetten. Zodra wij het verzoek van deze telecomaanbieder voor overzetten van uw vastnetabonnement ontvangen, zullen wij voor de overstap zorgdragen.
Indien wij voor 30-03-2008 geen verzoek tot overzetting van uw vastnetabonnement van deze telecomaanbieder ontvangen gaan wij ervan uit dat u gebruik blijft maken van uw Pretium Telecom abonnement en zullen wij uw contract voortzetten.
Als u wilt dat de telefoonaansluiting wordt opgeheven dient u bij ons een schriftelijk verzoek tot opheffing van uw telefoonaansluiting in te dienen. Wij zullen in dt geval op 30-03-2008 uw telefoonlijn opheffen, zodat het telefoonnummer niet meer bestaat.
Eerste aanvraag telefoon kpn is van 18-03-2008. Werd dus niet gehonoreerd bij Pr omdat ik niet opgezegd zou hebben.
Laatste brieven van 20 juni bevatten drijgementen met incasso als niet binnen 1 week wordt betaald. Maand mei is betaald (vooruit) abonnemnt.
Er is 1 gesprek gevoerd in de eerste week van mei en daarna was de lijn afgesloten. Rekening die afgeboekt was bedroeg 17,43 euro. Er wordt in een tweede brief gezegd dat het nummer vroegtijdig, lopende de abonnemntsperiode, is afgesloten op verzoek. Ik zou daarom moeten betalen tot 30-03-2009. Al met Al gaat me dit zo'n slordige 200 euro meer kosten dan een normaal abonnement, snel verdient, denk ik.
groet huismuis
Brief luidt:
U heeft ons onlangs laten weten dat u het abonnement voor vaste telefoonaansluiting, dat loopt tot 30-03-2008 wilt opzeggen.
Vanzelfsprekend zullen wij onze medewerking verlenen. Wij kunnen uw abonnementsovername echter niet voor u in orde maken Alleen uzelf, als contractant, bent gerechtigd om eem vastnetabonnement aan te vragen bij een andere telecomaanbieder.
U zult dan ook tijdig de nieuwe telecomaanbieder op de hoogte moeten stellen dat u per 30-03-2008 met uw vastnetabonnement wenst over te stappen naar hen. Zij zullen uw aanvraag in behandeling nemen en de overstap van het abonnement van Pretium Telecom naar hen in werking zetten. Zodra wij het verzoek van deze telecomaanbieder voor overzetten van uw vastnetabonnement ontvangen, zullen wij voor de overstap zorgdragen.
Indien wij voor 30-03-2008 geen verzoek tot overzetting van uw vastnetabonnement van deze telecomaanbieder ontvangen gaan wij ervan uit dat u gebruik blijft maken van uw Pretium Telecom abonnement en zullen wij uw contract voortzetten.
Als u wilt dat de telefoonaansluiting wordt opgeheven dient u bij ons een schriftelijk verzoek tot opheffing van uw telefoonaansluiting in te dienen. Wij zullen in dt geval op 30-03-2008 uw telefoonlijn opheffen, zodat het telefoonnummer niet meer bestaat.
Eerste aanvraag telefoon kpn is van 18-03-2008. Werd dus niet gehonoreerd bij Pr omdat ik niet opgezegd zou hebben.
Laatste brieven van 20 juni bevatten drijgementen met incasso als niet binnen 1 week wordt betaald. Maand mei is betaald (vooruit) abonnemnt.
Er is 1 gesprek gevoerd in de eerste week van mei en daarna was de lijn afgesloten. Rekening die afgeboekt was bedroeg 17,43 euro. Er wordt in een tweede brief gezegd dat het nummer vroegtijdig, lopende de abonnemntsperiode, is afgesloten op verzoek. Ik zou daarom moeten betalen tot 30-03-2009. Al met Al gaat me dit zo'n slordige 200 euro meer kosten dan een normaal abonnement, snel verdient, denk ik.
groet huismuis
Uit de brief blijkt dat u heeft opgezegd per 30-3-2008.
Pret. geeft hieraan onder voorbehoud gehoor. Vreemde constructie i.m.h.o.
Het afwijzen van uw aanvraag Telefoon bij KPN, d.d. 18-3-2008 lijkt mij onrechtmatig omdat dit binnen de termijn valt die Pret gesteld heeft in de brief.
-------------
Quote pret. Adder 1
----------------
Dit is de adder onder het gras. Uw verzoek om overgezet te worden naar KPN wordt ten onrechte door Pret afgewezen. Vervolgens laten ze het contract doorlopen.
Heeft u bewijs dat Pret uw verzoek tot overzetten naar KPN is afgewezen?
----------------
Quote Pret. adder nr 2
--------
Ik neem aan dat deze brief niet geschreven is. Deze adder zat aardig verstopt I.M.H.O. Eigenlijk vraagt Pret om een 2de opzeggingsbrief wat ik vreemd vind, want die had u al geschreven.
Ik denk dat het zinvol is met brief Pret. Afwijzing van overzetten naar KPN en de huidige dreigbrieven naar Juridisch Loket te gaan.
Voor zover ik het kan bekijken is het onterecht dat uw abonnement tot 2009 zou lopen.
Ik zou een deskundige naar uw bewijsmateriaal laten kijken en als het enigszins kan proberen uw gelijk te halen.
Het is jammer dat u in Mei nog een gesprek gevoerd hebt via Pret. Dit kan tegen u gebruikt worden.
BTW Pret. handelt volgens hun A.V. art 15.7
Pret. geeft hieraan onder voorbehoud gehoor. Vreemde constructie i.m.h.o.
Het afwijzen van uw aanvraag Telefoon bij KPN, d.d. 18-3-2008 lijkt mij onrechtmatig omdat dit binnen de termijn valt die Pret gesteld heeft in de brief.
-------------
Quote pret. Adder 1
----------------
Dit is de adder onder het gras. Uw verzoek om overgezet te worden naar KPN wordt ten onrechte door Pret afgewezen. Vervolgens laten ze het contract doorlopen.
Heeft u bewijs dat Pret uw verzoek tot overzetten naar KPN is afgewezen?
----------------
Quote Pret. adder nr 2
--------
Ik neem aan dat deze brief niet geschreven is. Deze adder zat aardig verstopt I.M.H.O. Eigenlijk vraagt Pret om een 2de opzeggingsbrief wat ik vreemd vind, want die had u al geschreven.
Ik denk dat het zinvol is met brief Pret. Afwijzing van overzetten naar KPN en de huidige dreigbrieven naar Juridisch Loket te gaan.
Voor zover ik het kan bekijken is het onterecht dat uw abonnement tot 2009 zou lopen.
Ik zou een deskundige naar uw bewijsmateriaal laten kijken en als het enigszins kan proberen uw gelijk te halen.
Het is jammer dat u in Mei nog een gesprek gevoerd hebt via Pret. Dit kan tegen u gebruikt worden.
BTW Pret. handelt volgens hun A.V. art 15.7
Hallo
Na uw laatste reactie heb ik een brief geschreven aan pret. om uit te leggen dat ik voldoende bijtijds heb op gezegd. Vervolgens heb ik de data waarop ik geprobeerd heb me aan te melden bij een volgende telefoonverstrekker, wat niet mogelijk bleek te zijn.
Nu heb ik de volgende brief ontvangen.
U hebt onlangs aangegeven uw abonnement bij Pr. Telecom te willen beeindigen. Wij zullen aan uw verzoek voldoen en de maandelijkse facturatie voor het abonnement stopzetten.
Indien de looptijd van uw contract op dat moment niet is verstreken, zullen de resterende maanden van uw Pr. telecom abonnement in een keer bij u in rekening worden gebracht. Eventueel openstaande telefoonkosten zullen na beeindiging van het abonnement eveneens bij u rekening gebracht worden.
Nu is mijn vraag of ik nu alsnog aan dat jaar betalen vastzit of dat het nu afgelopen is. Vind het een vreemde brief die op twee mogelijke manieren uitgelegd kan worden.
Vriendelijke groet huismuis
Na uw laatste reactie heb ik een brief geschreven aan pret. om uit te leggen dat ik voldoende bijtijds heb op gezegd. Vervolgens heb ik de data waarop ik geprobeerd heb me aan te melden bij een volgende telefoonverstrekker, wat niet mogelijk bleek te zijn.
Nu heb ik de volgende brief ontvangen.
U hebt onlangs aangegeven uw abonnement bij Pr. Telecom te willen beeindigen. Wij zullen aan uw verzoek voldoen en de maandelijkse facturatie voor het abonnement stopzetten.
Indien de looptijd van uw contract op dat moment niet is verstreken, zullen de resterende maanden van uw Pr. telecom abonnement in een keer bij u in rekening worden gebracht. Eventueel openstaande telefoonkosten zullen na beeindiging van het abonnement eveneens bij u rekening gebracht worden.
Nu is mijn vraag of ik nu alsnog aan dat jaar betalen vastzit of dat het nu afgelopen is. Vind het een vreemde brief die op twee mogelijke manieren uitgelegd kan worden.
Vriendelijke groet huismuis
Als ik uw vorige bericht goed begrepen heb, had u bij de 1ste opzegging tijdig opgezegd. U kunt dit bewijzen door de reactie van Pretium die met de vreemde constructie begon over dat dan een nieuwe aanbieder dit voor u moest regelen.
M.i. hoort u een brief te krijgen van Pretium met bevestiging einde contract per 30-3-2008.
Het vervelende met dit soort brieven is dat de einddatum van het contract er niet in staat. Dit heeft Telfort bij mij ook geprobeerd. Ik heb toen een verzoek gedaan mij een brief te sturen met einddatum contract erin vermeld. U kunt dus contact met hen opnemen met hetzelfde verzoek, dan weet u meteen waar u aan toe bent.
Mocht Pretium u langer willen laten betalen, kunt u dit voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. U heeft dankzij hun brief bewijs dat u tijdig heeft opgezegd!
M.i. hoort u een brief te krijgen van Pretium met bevestiging einde contract per 30-3-2008.
Het vervelende met dit soort brieven is dat de einddatum van het contract er niet in staat. Dit heeft Telfort bij mij ook geprobeerd. Ik heb toen een verzoek gedaan mij een brief te sturen met einddatum contract erin vermeld. U kunt dus contact met hen opnemen met hetzelfde verzoek, dan weet u meteen waar u aan toe bent.
Mocht Pretium u langer willen laten betalen, kunt u dit voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. U heeft dankzij hun brief bewijs dat u tijdig heeft opgezegd!