LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium kaapt KPN abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eysten
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jul 2011 23:13

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door Eysten »

Uiteraard kunnen we pas iets betalen als er een geldig contract is. Dus zodra zij een geldig contract, door beide partijen ondertekent, kunnen overleggen zullen we de rekening voldoen. Zolang zij dit niet kunnen is het hun eigen risico dat ze kosten hebben gemaakt. Dat we diezelfde kosten anders via KPN kwijt waren geweest doet niet ter zake.

Update volgt...

Cees 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2014 12:49

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door Cees 2 »

Dit is nu al het derde Pretium oplichtingsgeval van een 80 jarige in mijn omgeving.
Dit maal mijn 80 jarige slechthorende vader. Voor ouderen die niet zoals mijn vader mensen kennen die dit voor hen kunnen oplossen is dit een heel dreigende vorm van oplichting met veel stress.
Gezien de reacties zijn ze weer erg actief. Kan Tros Radar dit leed bij ouderen niet stoppen en de genadeloze oplichters achter deze massale beroving van weerloze ouderen juridisch aansprakelijk stellen?
Iemand moet dit echt gaan doen!

Cees 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2014 12:49

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door Cees 2 »

Als je de automatische afschrijving blokkeert bij de bank (en reeds afgeschreven bedragen door de bank laat storneren, dwz terughalen, dat kan) , je Pretium bestookt met opzeggingsbrieven, aangetekend en per fax, dan haken ze uiteindelijk na een aantal incasso dreigbrieven vanzelf af. Ook is het zaak zsm het afgepakte telefoonnummer en abonnement te laten terughalen en in de tussentijd (dit duurt een week niet te bellen met deze lijn. Nogmaals Pretium haakt uiteindelijk af, ze richten zich vooral op weerloze en dus meer makkelijke slachtoffers.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door tenormin »

Cees 2 schreef:Dit is nu al het derde Pretium oplichtingsgeval van een 80 jarige in mijn omgeving.
Dit maal mijn 80 jarige slechthorende vader. Voor ouderen die niet zoals mijn vader mensen kennen die dit voor hen kunnen oplossen is dit een heel dreigende vorm van oplichting met veel stress.
Gezien de reacties zijn ze weer erg actief. Kan Tros Radar dit leed bij ouderen niet stoppen en de genadeloze oplichters achter deze massale beroving van weerloze ouderen juridisch aansprakelijk stellen?
Iemand moet dit echt gaan doen!
Per 13 juni 2014 moet Pretium met handtekeningen werken; ook dat doen ze nog steeds niet.

Kassa.vara is al jaren bezig, hebben ook rechtszaak gewonnen maar....Hopeloze zaak.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Kassa.vara is al jaren bezig, hebben ook rechtszaak gewonnen maar....Hopeloze zaak.
Yup. Zolang niemand echt ingrijpt schiet dat niet op en zal dit ook zeker door blijven gaan.

paul-voerman
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door paul-voerman »

Als Premium bot heeft gevangen proberen ze het een aantal jaren later gewoon weer.
Kan met de huidige wetgeving een ongewenste portatie niet aangemeld worden als diefstal?
er is immers geen geldige overeenkomst?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door tenormin »

paul-voerman schreef:Als Premium bot heeft gevangen proberen ze het een aantal jaren later gewoon weer.
Kan met de huidige wetgeving een ongewenste portatie niet aangemeld worden als diefstal?
er is immers geen geldige overeenkomst?
Een aantal jaren later...? Welnee, zij zijn, na de veranderde wetgeving dat ze met contracten en handtekening moeten werken gewoon doorgegaan en vertellen goedgelovige ouderen dat, door het cijfer 1 in te drukken op je telefoon, dat ook "een handtekening" is. In mijn ogen zijn het gewoon een stelletje criminelen. Vooral omdat ze, ondanks de uitspraak van de rechter, er schijt aan hebben. Ergens begin Januari (2014) hebben ze voor het eerst (in ander topic over hen) gereageerd, zowel hier als op Kassa en begonnen een "charme offensief" omdat die wet eraan kwam. Na die datum zijn ze niet meer op deze of andere site terug geweest. ( Ze hadden toen natuurlijk dat plannetje met knop 1 indrukken bedacht, weten bejaarden veel).

lisettedb
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:56

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door lisettedb »

Ook mijn moeder van 82 is deze week slachtoffer geworden van Pretium, het is precies hetzelfde verhaal. Ik zit te koken van woede als ik lees hoeveel oudere mensen bedonderd worden en op welke wijze zij in de val gelokt worden. Hoe kan dit toch? Een bedrijf die zich niet naar behoren voorstelt en een mooi verhaal weet te brengen wat van geen kanten klopt. Ik zal het niet nalaten dit verhaal te delen!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door tenormin »

lisettedb schreef:Ook mijn moeder van 82 is deze week slachtoffer geworden van Pretium, het is precies hetzelfde verhaal. Ik zit te koken van woede als ik lees hoeveel oudere mensen bedonderd worden en op welke wijze zij in de val gelokt worden. Hoe kan dit toch? Een bedrijf die zich niet naar behoren voorstelt en een mooi verhaal weet te brengen wat van geen kanten klopt. Ik zal het niet nalaten dit verhaal te delen!
Heeft uw moeder geen brief ontvangen en is er door haar (of u) niet voor getekend, stuur het zaakje terug, indien mogelijk het liefst aangetekend, schrijf dat ze de door de rechter opgelegde procedure (met bijbehorende handtekening) moeten volgen; geen drukt u de 1 in opdracht = is en betekent ook geen handtekening en dat U geld wat er door hen eventueel van de bankrekening word gehaald storneert. En ook de bank opdracht geeft hun nummer te blokkeren. 't Is tuig van de eerste richel, een betere omschrijving heb ik niet. Ga wel zo snel mogelijk in contact met de huidige telecomaanbieder en vertel dat ook uw moeder bedonderd is. Ik zit met u mee te koken.

Netwerker-
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 sep 2014 11:10

Re: Pretium kaapt KPN abonnement

Ongelezen bericht door Netwerker- »

Hallo Lisettedb,

Weblink naar Consuwijzer voor je rechten: Consuwijzer over rechten bij telemarketing

Weblink naar ConsuWijzer - voorbeeldbrief ontkennen van overeenkomst zonder handtekening : voorbeeldbrief

Voor alle duidelijkheid. Het schriftelijkheidsvereiste (schriftelijke handtekening op een overeenkomst ter bevestiging van de afspraken / contract) is wettelijk vastgelegd. En geldt per 13 juni 2014 voor alle overeenkomsten met een terugkerende dienst. Of een abonnementsvorm. Daar vallen de telecom-diensten van Pretium ook onder. Het is dus een Recht waarop jij je als consument kunt beroepen, en staat in de Wet.

Heel duidelijk dus. Geen handtekening van je moeder onder een contract / bevestigingsbrief van Pretium Telecom = geen overeenkomst. En dan heb je geen (financiële) verplichtingen jegens Pretium Telecom.

Volg de adviezen van @tenormin nauwgezet op.

Vooral: laat je niet intimideren door welke brief of actie van Pretium Telecom dan ook. Je bent aan hen totaal niets verschuldigd.

Succes!

Netwerker-


N.B. Zie ook het andere topic over Pretium Telecom.
Weblink: Dit topic

Gesloten