LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium problemen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dochter

Pretium problemen

Ongelezen bericht door dochter »

Mijn 85-jarige vader werd enkele weken geleden telefonisch benaderd door een medewerker van Pretium die hem in de veronderstelling liet dat hij met een medewerker van KPN sprak. Deze persoon zei dat hij gemachtigd was mijn vader, als trouw KPN-klant, een zeer aantrekkelijk aanbod te doen waardoor hij veel goedkoper kon bellen. Mijn vader had pas in de gaten dat het aanbod niet van KPN kwam toen hij enige tijd later van KPN bericht kreeg dat zijn abonnement daar per 21 maart beëindigd zou worden.

Op advies van o.a. de Consumentenbond informeerde hij Pretium per aangetekende brief dat dit niet de bedoeling was en dat hij bij de KPN bleef. De opzeggingsbrief aan Pretium schreef hij binnen de hiervoor gestelde wettelijke termijn. Tevens liet hij de KPN schriftelijk weten dat hij zijn abonnement (tot 21 maart 2007 al betaald) ook daarna wilde laten doorlopen.

Van KPN heeft hij nog niets gehoord, maar van Pretium kreeg hij een automatische incasso van 99 cent afgeschreven voor een telefoongesprek dat hij met Pretium over deze kwestie had gevoerd (terwijl hij dus nog gewoon een KPN-abonnement heeft). Dit bedrag heeft hij laten storneren en een paar dagen later komt Pretium met een aanmaning dat de 99 cent direkt op hun rekening gestort moet worden. Weer de Consumentenbond gebeld, weer een brief naar Pretium, met kopieën van alle andere brieven erbij. En een vader die helemaal overstuur is en bang is dat hij straks helemaal geen telefoon meer heeft en dat er een deurwaarder langskomt. Zoals ik al zei, de man is 85 jaar! Ik begrijp niet dat een bedrijf als Pretium deze methoden kan en (blijkbaar) mag blijven hanteren.

bmvanriessen

Re: Pretium problemen

Ongelezen bericht door bmvanriessen »

Ook ik kan weer zo'n zelfde geval over de praktijken van Pretium melden. Dit maal is het mijn 89 jarige buurman die eerst is overgehaald om via Pretium Voice te bellen en nu is hij onlangs gebeld voor een vaste telefoonaansluiting via Pretium. Alhoewel hij zich niet kan herinneren dat hij dit is overeengekomen, kreeg hij de felicitatie-brief van Pretium binnen voor het Pretium Basis abonnement. Helaas pas na 14 dagen gereageerd naar de Pretium Helpdesk, die niet meer gewillig was om dit abonnement te annuleren en alleen te horen kreeg dat per fax een copie van het bandje aangevraagd kon worden....
Per brief nogmaals verzocht om deze annulering, maar het proces loopt gewoon door en KPN heeft nu een brief gestuurd over het in gang zetten van de overstap.
Van de provider 12Move ADSL kreeg ik nu ook te horen dat bij de overgang naar Pretium zij nu 9,95 euro per maand in rekening gaan brengen voor het huren van de KPN koperlijn, dus dan is Pretium helemaal niet goedkoper! Is dit juist?
Wie heeft er ervaring met het toch continueren van KPN, krijgen we dan dubbele kosten en komen we nog binnen een jaar van Pretium af.

WernerA

Re: Pretium problemen

Ongelezen bericht door WernerA »

bvvanriessen: Toen ik je verhaal las kwam alles bekend voor!

Mijn oma is 86 en werd gebeld door Pretium, met het verhaal dat ze al zo lang trouwe klant was bij KPN en dat KPN haar nu gratis bellen aanbood. Vervolgens heeft zij formulieren ontvangen van Pretium, deze niet ondertekend en gebeld dat ze helemaal geen gebruik wilt maken van Pretium!
Pretium beloofde alles in orde te maken. Echter nu kreeg ze een rekening van rond de 30 euro, deze werd per automatische incasso betaald, terwijl ze nooit toestemming had gegeven.
Ik heb KPN gebeld en het in orde laten maken, en probeer nu de 30 euro terug te krijgen van Pretium.
Het is echt schandalig waar Pretium mee bezig is,

Gesloten