LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium sluit ongevraagd aan!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Raoul

Pretium sluit ongevraagd aan!

Ongelezen bericht door Raoul »

Midden september jl. werd ik gebeld door een outbound callcenterbureau in dienst van Pretium bv. of ik interesse had in het ontvangen van informatie over hun ADSLdienst. De erg jonge medewerker kon niet goed uitleggen waar nu het voordeel echt zat en we kwamen overheen dat er een informatiepakket gestuurd zou gaan worden. Dat kwam nooit wel de ontdekking dat ze me ongevraagd en zonder me daarvan op de hoogte te hebben gesteld mijn aansluiting bij XS4ALL weggekaapt hebben. Ik heb daar direct op gereageerd met een 3tal brieven en even zovele telefoontjes. Met grote moeite krijg je via de 'helpdesk' de juiste persoon aan de lijn. Hun reactie komt er op neer dat het alleen maar voordeling is om bij hun aangesloten te zijn. Ook blijken zij op 14 van de 15 bepalingen uit de Europese regelgeving op telecomgebied tekort te schieten; geen bevestiging aansluiting, geen toezending voorwaarden, geen toezending herroepingsrecht, geen andere bepalingen, geen vermelding duur aansluiting, geheel niets toezenden....Wel sturen ze -wederom onaangekondigd en van mijn zijde ongevraagd- een inferieur modem toe dat ik per direct geretourneerd heb. Wat zou ik aan een modem hebben als ik er reeds een bezit inclusief abonnement? Voor mij reden te meer om vol te houden dat het geprek over een informatieuitwisseling is gegaan i.p.v. over een aansluiting. Want was dat het geval geweest dan was het modem, de abonnementsprijs, de wijze van betalen, de duur van het abonnement, etc. overlegd geweest. Dat was dus duidelijk niet het geval. Wederom geen bevestiging van terugname en wat ze ermee doen.

Uit de boven beschreven houding van in gebreke blijven blijkt dat de opzegtermijn van een week (waarvan zij nooit bericht van ingaan hebben gestuurd) automatisch verlengd te worden naar 3 maanden. ik heb meteen van dat recht gebruik gemaakt om het 'contract' (is er namelijk niet) -wederom- te laten ontbinden. Het wachten is nu hoe ze daar op reageren. Mijn verzoek is of meerdere mensen met deze piraterij te maken hebben gehad en of het mogelijk is om daar georganiseerd wat tegen is te doen.

Samson067

Re: Pretium sluit ongevraagd aan!

Ongelezen bericht door Samson067 »

Beste Raoul,

Pretium heeft mij deze week telefonisch benaderd om een ziekenhuis zorgplan aan te gaan. Ik heb hierop negatief gereageerd. Nu blijkt dat Pretium in juli ook al eens heeft gebeld hierover. Nu blijkt dat er vanaf augustus €. 8,50 van mijn rekening wordt afgeschreven voor deze verzekering. Helaas zijn wij slordig geweest met het bekijken van de bankafschriften en ben ik hier pas achter gekomen. De termijn van 3 maanden is verstreken. Ik had aanspraak kunnen maken over hetgeen in het Burgelijk wetboek staat vermeldt. Er is niet duidelijk verteld dat een verzekering werdt aangegeen, Niet is verteld dat de consument 7 dagen de tijd heeft een overeenkomst zonder uitleg te ontbinden, dat als de overeenkomst(die wij nooit ontvangen hebben) niet binnen 14 dagen zou worden retour gestuurd de verzekering zou ingaan, er is niets verteld over de duur van de overeenkomst en de opzeg termijn.
Nu het meer dan 3 maanden geledenn is ben ik bang dat ik aan de overeenkomt vastzit t/m juli 2006. Ik heb inmiddels per fax mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en Pretium verzogt de overeenkomt te ontbinden. Afwachten dus. Dit gaat over een ander onderwerp als waar jij over praat, maar zo zie je maar weer OPPASSEN ALS JE PRETIUM AAN DE TELEFOON KRIJGT!. En voor iedereen die dit leest!! Als u gevraagd wordt of het goed is dat het gesprek op band wordt opgenomen. Na het gesprek zit u (m.i.v. de wet verkoop op afstand) aan een overeenkomt vast.

Heeft iemand nog nare ervaringen met Pretium en welke telefoon maatschappij adviseren jullie mij want jullie willen toch wel geloven dat ik teven mijn telefoon gebruik nij Pretium ga beeindigen.

gr. Samson

Raoul

Hoi Samson,

Het zegt een heleboel over hoe ze te werk gaan; kennelijk willen zij liever koste wat het kost klanten dan tevreden klanten. Op korte termijn loont dit maar op lange termijn natuurlijk nooit. Een energieleverancier die dezelfde dubiueze praktijken erop nahield is enorm terecht gewezen (ik meen met een boete van 400.000 euro!). Het blijven piraten...Je moet direct bij je nak of giro alle bankverkeer blokkeren: heb ik ook gedaan. Uit jouw bericht blijkt dus dat hun 'policy' er op gericht is geen correspondentie te voeren over hun 'aansluitingen' of andere 'diensten'. Volgens de Europese richtlijnen 'Koop op afstand' moet dit echter wel. Mocht ondanks het verlopen van de termijn toch blijken dat zij dit moedwillig met een reden doen -zij moeten namelijk ook weerleggen waarom ze het NIET doen- dan zijn ze daar op te pakken vooral als het zo massaal voorkomt. Een collectieve actie hiertegen baat het meest.

Pretium Telecom maakt overigens gebruik van Versatel. Deze staan ook niet goed te boek; ze hebben al enekele veroordelingen achter de rug en gisteren stond op diverse economische pagina's in landelijke dagbladen dat zij in hun bestuur drie(!) onafhankelijke bestuurders moeten opnemen omdat zij onoorbaar gedrag vertonen. Als een rechtbank dat nu eenmaal afdwingt in naam van de beleggers dan weet je dat de piraten van Pretium onethisch en gebrek aan integriteit niet van een vreemde hebben....

Bekijk overigens ook of een dergelijke praktijk niet de reden kan zijn om een verbintenis op te zeggen; geloofwaardigheid is een goed dat veel rechters koesteren en wanneer een leverancier dat veelvuldig schendt hebben ze veel moeite te nemen om dat wer te herstellen. Spreek ze daarop aan.

Succes!

Samson067

Ongelezen bericht door Samson067 »

hallo Raoul,

Hoeveel mensen zullen er zijn die deze bedrijven hun gang laat gaan en niet weten wat ze kunnen doen. Ik denk dat dat er heel veel zijn.
En zolang mensen niet massaal hun beklag doen over deze werkwijze, dan zullen ze hiermee doorgaan. MAAR IK BEN VAN MENIG EN HEB DE ERVARING DAT NEGATIEVE RECLAME
DODELIJK IS!!!
Dus mensen laat je horen. Vertel objectief
wat je hebt meegemaakt zodat andere mensen zich kunnen beschermen.

gr. Samson

[/u]

Raoul

Hoi Samson,

Je hebt gelijk; als je zo over het net surft kom je veel van dergelijke gevallen tegen. Ik wacht nu nog op een antwoord op mijn laatste brief aan Pretium. Het vreemde is dat ze normaal direct de volgende dag een bevestiging stuurden van ontvangst maar nu ik alle punten eens heel erg goed op een rij heb gezet laten ze al meer dan een week niets van ze horen....Wat ze daar nu mee willen...

Maar het is zo: een slecht image gaat tegen een bedrijf werken, daar heb je gelijk in. Ik hoop dat veel van deze ervaringen tezamen komen op een centrale plek; of bij een consumentenorganisatie of op een aparte website zodat men zich vooraf kan orienteren.

Gesloten