LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dick m
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:06

Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door dick m »

Pretium Telecom zorgt voor slapeloze nachten van mijn 92-jarige schoonvader! Hij was aangesloten
bij KPN tot volle tevredenheid. Enige tijd geleden belde er een iemand die zich voordeed als een KPN-er!, en die een aantrekkelijk voorstel deed ivm zijn telefoniekosten. Mijn 88-jarige schoonmoeder is in hoge mate op het verkeerde been gezet en ondanks dat zij niet hebben ingestemd, bleken zij toch erin "getuind" te zijn. Inmiddels heb ik veel klachten gelezen voornamelijk van ouderen die op dezelfde manier door Pretium Telecom zijn benaderd. Deze kwetsbare mensen zijn kennelijk een gemakkelijke
prooi voor een dergelijke agressieve en misleidende klantenbinding.
Bij het doorspitten van internet las ik allerlei probemen die mensen met deze Telecomaanbieder ondervinden, oa over het opzeggen, automatische incasso, slechte bereikbaarheid, etc...
Inmiddels is een eerste giro-acceptkaart binnen ter betaling met onvolledige gegevens..over welke maand betreft de betaling? Moeilijk met zekerheid na te gaan en onduidelijk voor de consument.
Ik vind het ronduit schandalig dat men zich uitgeeft voor een medewerker van KPN, in mijn ogen een opzettelijke misleiding van de consument met ingewikkelde vervelende gevolgen.
Nu ga ik alles op alles zetten om terug te keren naar de KPN, maar het zal een lange weg worden met veel frustraties vermoed ik. Pretium Telecom, je wordt bedankt voor al dit ongemak!
Hoe stop je zulke praktijken? Het wordt toch hoog tijd dat de Consumentenautoriteit hier iets aan doet!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

Gaat u eens op google kijken naar wat Herr Doctor Oetker als voorbeeldbrief geschreven heeft. Deze man is een onvolprezen forumlid van Kassa en heeft al heel wat bereikt bij Pretium, speciaal voor ouderen die altijd de klos zijn, zoals ikzelf. Ik kan er geen effort meer insteken, dus laat het maar zo, maar inderdaad, door hun absoluut doen voorkomen van KPN ben ik er, en met mij vele anderen, ook ingetuind.

dick m
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:06

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door dick m »

Dank u wel voor de informatie.
Inmiddels had ik een voorbeeld-brief gevonden, maar ik ga
nu zeker de brief van Doctor Oetker bekijken en wellicht gebruiken.
vriendelijke groet. :D

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste dick m,

Vervelend om te horen dat je, samen met vele anderen, ook de dupe bent geworden van het als KPN voordoen van Pretium. Vaak is er echter weinig aan te doen, zonder een langdurige en slepende periode van telefoneren en brieven in te duiken. Ik ben niet bekend met wat Herr Doctor Oetker heeft gedaan, echter als wij je kunnen ondersteunen met het terug stappen naar de oude situatie dan hoor ik dat graag. Veel succes met deze vervelende situatie!

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is toch mooi dat ze op de ouderen letten? Dat zouden meer mensen moeten doen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:Is toch mooi dat ze op de ouderen letten? Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat wat KPN nu schrijft lijkt heel mooi. Waar waren ze ruim 3 jaar geleden, toen ik erin trapte en hen om hulp vroeg? Nergens. 'k Zit nu bijna 4 jaar onvrijwillig bij Pretium en heb het nu maar zo gelaten, als alleenstaande oudere kan ik niet tegen ze op en heb ik geen zin meer in het geso********r van die gladakkers.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:
GJvdZ schreef:Is toch mooi dat ze op de ouderen letten? Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat wat KPN nu schrijft lijkt heel mooi. Waar waren ze ruim 3 jaar geleden, toen ik erin trapte en hen om hulp vroeg? Nergens. 'k Zit nu bijna 4 jaar onvrijwillig bij Pretium en heb het nu maar zo gelaten, als alleenstaande oudere kan ik niet tegen ze op en heb ik geen zin meer in het geso********r van die gladakkers.
Jouw Nederlands is dus kennelijk net zo beroerd als dat van TS. Volgens de titel van dit onderwerp zou Pretium Telecom op mensen let, en vooral op ouderen.... Dat zou op zich sympathiek zijn van dat bedrijf, ware het niet dat TS misschien wat anders bedoelt. Door interpunctie op de juiste wijze te gebruiken wordt geschreven taal wel zo duidelijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

GJvdZ schreef:
tenormin schreef:
GJvdZ schreef:Is toch mooi dat ze op de ouderen letten? Dat zouden meer mensen moeten doen.
Dat wat KPN nu schrijft lijkt heel mooi. Waar waren ze ruim 3 jaar geleden, toen ik erin trapte en hen om hulp vroeg? Nergens. 'k Zit nu bijna 4 jaar onvrijwillig bij Pretium en heb het nu maar zo gelaten, als alleenstaande oudere kan ik niet tegen ze op en heb ik geen zin meer in het geso********r van die gladakkers.
Jouw Nederlands is dus kennelijk net zo beroerd als dat van TS. Volgens de titel van dit onderwerp zou Pretium Telecom op mensen let, en vooral op ouderen.... Dat zou op zich sympathiek zijn van dat bedrijf, ware het niet dat TS misschien wat anders bedoelt. Door interpunctie op de juiste wijze te gebruiken wordt geschreven taal wel zo duidelijk.
Jij schrijft dus foutloos? Lees dan zelf wat je schrijft; "zou Pretium Telecom op mensen let?" . Ook een perfecte interpunctie.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Alle gekheid op een stokje. De Telefoongids :mrgreen: kan nog steeds gratis en voor niets worden gedownload. Trouwens, ik lees zonet dat Dr. Oetker ook al bekend is bij de Hoge raad. Misschien krijgt hij nog een ijzeren kruis :lol:

En Tenormin, als je al bijna 4 jaar abonnee bent bij Pretium kan je opzeggen met 1 maand opzegtermijn, want je zit er dan al meer dan 1 jaar bij!

Groetjes,
MementoMori

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

@MementoMori, da's goed nieuws, had ik nog niet gelezen van de heer Oetker. Dank u wel voor de verwijzing. En hoewel u "de kachel aansteekt" met dr. Oetker, hij heeft echt heel hard hieraan gewerkt, hoor. Want enige tijd geleden schreef hij te moeten opschieten met alles, vanwege zijn leeftijd. Nogmaals dank.

dick m
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:06

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door dick m »

Inmiddels de nodige briefwisseling gehad met Pretium Telecom. :? :? Ik hoop dat het nu goedkomt en dat de oudjes terug gaan naar KPN, waar zij al meer dan een halve eeuw lid van zijn.
Als je zo oud ben hou je niet van veranderingen, je weet immers niet wat je te wachten staat en je bent een speelbal van iets wat je niet in kan schatten. :?:
Even afwachten of het goedkomt...zal nog een paar weekjes duren voordat het ook technisch voor elkaar is. Dank aan de kpn voor de reactie bovenstaand, goed dat U e.e.a. meeleest op dit forum.

Maar er moet mij nog iets van het hart...wat ik eigenlijk heel vreemd vind. :oops:
Hoe komt men nu aan de persoonsgegevens, in detail? Pretium richtte de brieven aan mijn schoonmoeder, die een niet veelvoorkomende achternaam heeft. Normaal stond het telefonieabbonnement op naam van mijn schoonvader....
Zij heeft in het gesprek haar naam niet genoemd zegt zij. Ook haar geboortedatum zeker niet.
Vreemd....men heeft kennelijk de beschikking over alle privacy gegevens vermoed ik.
Nu weet ik wel dat daar een levende handel in is, alleen het gebruik van de privacy gegevens voor deze manier van handelen lijkt mij niet toegestaan, absoluut onetisch en beangstigend.
Ik heb zelf via mijn werk hier mee te maken gehad. Om de gegevens de raadplegen in de gemeentelijke administratie moest je geautoriseerd zijn, een wachtwoord invoeren en alleen relevante gegevens gebruiken. Kortom, het was voor een enkeling weggelegd met strakke waarborgen omkleed.
Kennlijk liggen alle gegevens inmiddels op straat en is er weinig of helemaal geen privacy meer. :roll: :roll:
Het zal ook de reden zijn, dat wij meer en meer worden lastiggevallen, vaak kwestbare doelgroepen zoals soms jongeren en vooral ouderen. Ik vrees dat het al te laat is, dus allemaal sterkte en wees attent dat ze U ook niet bij de neus nemen, met alle gevolgen dan dien!

lanaceet
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 feb 2012 15:41

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door lanaceet »

Hallo Dick,

Heb je dit draadje ook gelezen?
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=126819
Het is inderdaad een raadsel hoe ze aan de persoonsgegevens komen.

dick m
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2012 17:06

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door dick m »

Dank U Lanaceet, ik heb het stuk doorgelezen.
Ik vermoed dat alles mogelijk is, al dan niet door hacken van bestanden ook van de
gemeenten, zoals de bevolkingsadministratie.
Ik vrees dat we er op allerlei manieren wel mee te maken krijgen. Zonder paranoia te worden is het wel opletten geblazen..ondanks mijn positieve instelling toch wat bezorgd om de digitale en telefonische
aanvallen.
Zelfs het belmenietregister is niet helemaal waterdicht...mijn vrouw is via wat omwegen toch gebeld
met een zogenaamde "gratis" aanbieding, waar je vervolgens niet meer vanaf komt als je niet attent bent
hoe dit schriftelijk moet.
Het register is toch wel goed denk ik, zij vangen waarschijnlijk wel veel af.
Daar heb ik wel wat vertrouwen in.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Op internet kom je tegenwoordig heel ver met het opdiepen van privé gegevens van mensen. Met wat doorzettingsvermogen en handigheid kom je als amateur speurneus al heel veel te weten. Ook dingen waarvan het 'slachtoffer' niet wil dat die bekend zijn. En als je dan, zoals Pretium, ook nog eens professioneel handel drijft in consumentengegevens (zie hier dan weet je bijna alles. "Datamining" heet dat in het jargon van de snelle internet jongens.

Groetjes,
MementoMori

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door tenormin »

MementoMori schreef:Beste mensen,

Op internet kom je tegenwoordig heel ver met het opdiepen van privé gegevens van mensen. Met wat doorzettingsvermogen en handigheid kom je als amateur speurneus al heel veel te weten. Ook dingen waarvan het 'slachtoffer' niet wil dat die bekend zijn. En als je dan, zoals Pretium, ook nog eens professioneel handel drijft in consumentengegevens (zie hier dan weet je bijna alles. "Datamining" heet dat in het jargon van de snelle internet jongens.

Groetjes,
MementoMori
Herr Dr. Oetker mag dan hier verwijderd zijn door de moderatie, hij heeft niets ander dan de waarheid geschreven en zich sterk gemaakt om van die as*****n af te komen, in ieder geval zich veel werk getroost en is op andere fora wel met open armen ontvangen door alle handvatten die hij in de loop der jaren heeft weten aan te geven.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef: Herr Dr. Oetker mag dan hier verwijderd zijn door de moderatie, hij heeft niets ander dan de waarheid geschreven en zich sterk gemaakt om van die as*****n af te komen, in ieder geval zich veel werk getroost en is op andere fora wel met open armen ontvangen door alle handvatten die hij in de loop der jaren heeft weten aan te geven.
Waar geeft hij die handvatten dan aan? Bij de politie?

Waarom zouden die handvatten hem dan op andere forums met open armen ontvangen?

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Niet iedereen kent onze voormalige bezetter nog :lol: die iets goed wilde maken :mrgreen: maar dat niet geheel op de juiste fijngevoelige wijze deed :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: De handvatten staan hier op een prachtige met duitse smaak ingerichte website. De handvatten zijn met Deutsche Gründlichkeit uitgewerkt met dus wel wat veel van het goede :lol: Alles staat er in. Ik moet Oetker wel nageven dat zijn recepten werken. Hans Nyks heeft heel veel Oetkeriaanse opzegbrieven aangetekend met ontvangstbevestiging gekregen :lol: Daarom is Pretium niet echt gegroeid in de afgelopen jaren.

Groetjes,
MementoMori

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door langste adem »

echter als wij je kunnen ondersteunen met het terug stappen naar de oude situatie dan hoor ik dat graag. Veel succes met deze vervelende situatie!

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare
Ook ik heb destijds na ontvangst van de beruchte "welkomstbrief van Pretium" (waarin werd vermeld dat Pretium mijn abonnement zou opzeggen bij KPN) direct , en nog voordat het pretium abonnement in zou gaan, contact gezocht met KPN en gemeld dat ik bij KPN wilde blijven. KPN melde toen dat ze het erg vervelend vonden, maar dat ze niets konden doen, ze waren verplicht om aan Pretiums verzoek mee te werken.
Blijkbaar kan een derde persoon zomaar jouw abonnement opzeggen bij KPN zonder dat je daar weet van hebt, maar als je als klant aangeeft dat je dit wil, kunnen ze daar ,iets mee.

Uiteindelijk hebben we KPN verzocht om een nieuw abonnement met nummerbehoud. Pretium was daar verplicht aan mee te werken. Dit kostte ons aansluitkosten, maar we waren in ieder geval van Pretium af.
Nadat we weer overgestapt waren naar KPN alle pretium bedragen laten storneren door de bank.
Wat me opviel bij het wederom aansluiten bij KPN, was dat we een handtekening moesten zetten, en een copie van een ID-bewijs moesten overleggen (ook al waren we al jaaaaaaaren lid bij KPN, en hadden ze al onze gegevens nog). Mijns insziens zou dit voor alle contracten moeten gebeuren na telefonische verkoop een contract tekenen ter bevestiging, om misverstanden en frustraties weg te nemen. Een dubieuze bandopname per telefoon is niet genoeg.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Langste adem,

Dat is goed nieuws wat je daar brengt. Vroeger mocht KPN als voormalige monopolist niet zomaar makkelijk nummers 'overnemen' van andere providers zoals Pretium dat deed. Zo te zien heeft de OPTA besloten dat KPN nu als een 'gewone' provider wordt behandeld en geen beperkingen ten opzichte van andere providers meer krijgt opgelegd.
Als ik het zo zie, is wat jij hebt gedaan de beste en eenvoudigste truc om Pretium te tackelen en terug te slaan. Het kost je alleen de opnieuw te betalen aansluitkosten. Ik denk wel dat de mensen die deze truc gaan doen wel ook nog een aangetekende brief aan Pretium moeten sturen. Want je moet ze wel even duidelijk maken dat hun telefonische colportage niet voldeed aan de wet overeenkomsten op afstand en dat er dus geen overeenkomst is gesloten :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Pretium Telecom let op mensen, vooral ouderen!

Ongelezen bericht door SJZ »

Leuke reactie hierboven van het KPN webcare team, maar denk eraan: dat is schone schijn. Ook ik ben nu slachtoffer van slamming, en KPN doet helemaal niets om het probleem op te lossen. Kennlijk ben ik een klant die niet genoeg oplevert, en vindt KPN het prima mij kwijt te zijn, ze wijzen met de beschuldigende vinger naar de andere provider die zonder toestemming de lijn heeft overgenomen en doen zelf niks.

Ja, lekker op dit forum doen alsof ze je willen helpen. NOT!

Gesloten