LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste KrikvdKruk,
Inderdaad dit zijn berichten die op gunstige ontwikkelingen wijzen. Als het meezit kunnen wij binnenkort met pensioen, tenzij we een ander onderwerp vinden
Groetjes,
MementoMori
Inderdaad dit zijn berichten die op gunstige ontwikkelingen wijzen. Als het meezit kunnen wij binnenkort met pensioen, tenzij we een ander onderwerp vinden
Groetjes,
MementoMori
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Jawel, weer een rectificatie!
Dit keer gaat het om een "jonge" bejaarde (schoon)moeder van slechts 80 jaar, die tegen haar wil een telefoonabonnement van Pretium kreeg aangesmeerd.
De schoonzoon en dochter ontstaken in woede, en openden een aantal "Pretium"-websites, met daarin een aantal minder vleiende opmerkingen aan het adres van Pretium.
In de uitspraak op http://www.boek9.nl/files/2012/20121121 ... X_c.s..pdf zijn een aantal van deze opmerkingen weergegeven. Op b.v. de site http://www.pretiumonline.com/ staat de afgedwongen rectificatie.
Forum-lezers zullen weinig moeite hebben om vast te stellen, wat de meeste waarheid bevat.
Pretium spande een kortgeding aan en dat is voor een consument een totaal ongelijke strijd, want deze had maar 1 week de tijd om een verweer te schrijven, terwijl Pretium niet anders doet dan rechtzaken voeren.
De rechter had goed oog voor deze ongelijkheid en hield een zevental bewijsstukken van de consument buiten de rechtzaak, omdat ze te laat zouden zijn ingediend.
Opvallend is, dat Pretium kennelijk alle telefoongesprekken in zijn geheel opneemt, want er zijn uitgebreide verslagen van diverse gesprekken van schoonzoon en dochter met Pretium.
Verbazingwekkend daarbij is dat de rechter genoegen nam met slechts een schriftelijke weergave van een gedeelte van de voicelog van het wervingsgesprek met het bejaarde slachtoffer en daarbij geheel meegaat in de Pretium-argumentatie.
De rechter komt tot het oordeel:
Geachte rechter:
Pretium heeft geen goede naam en zal via dit ronselen van kwetsbare bejaarden ook nooit meer een goede naam krijgen.
Dit keer gaat het om een "jonge" bejaarde (schoon)moeder van slechts 80 jaar, die tegen haar wil een telefoonabonnement van Pretium kreeg aangesmeerd.
De schoonzoon en dochter ontstaken in woede, en openden een aantal "Pretium"-websites, met daarin een aantal minder vleiende opmerkingen aan het adres van Pretium.
In de uitspraak op http://www.boek9.nl/files/2012/20121121 ... X_c.s..pdf zijn een aantal van deze opmerkingen weergegeven. Op b.v. de site http://www.pretiumonline.com/ staat de afgedwongen rectificatie.
Forum-lezers zullen weinig moeite hebben om vast te stellen, wat de meeste waarheid bevat.
Pretium spande een kortgeding aan en dat is voor een consument een totaal ongelijke strijd, want deze had maar 1 week de tijd om een verweer te schrijven, terwijl Pretium niet anders doet dan rechtzaken voeren.
De rechter had goed oog voor deze ongelijkheid en hield een zevental bewijsstukken van de consument buiten de rechtzaak, omdat ze te laat zouden zijn ingediend.
Opvallend is, dat Pretium kennelijk alle telefoongesprekken in zijn geheel opneemt, want er zijn uitgebreide verslagen van diverse gesprekken van schoonzoon en dochter met Pretium.
Verbazingwekkend daarbij is dat de rechter genoegen nam met slechts een schriftelijke weergave van een gedeelte van de voicelog van het wervingsgesprek met het bejaarde slachtoffer en daarbij geheel meegaat in de Pretium-argumentatie.
Dit terwijl zowel de Consumentenautoriteit, als de VARA als de TROS zowel op televisie als bij de rechtbank hebben laten zien, dat telemarketeers van Pretium zich totaal niet houden aan belscripts.Zij (Pretium) heeft daarbij gewezen op de overgelegde voicelog (productie 4
Pretium c.s.) waaruit blijkt dat de telemarketeer duidelijk heeft gemaakt te bellen namens
Pretium. Ook overigens heeft de telemarketeer zich naar Pretium c.s. stelt gehouden aan het
voorgeschreven belscript.
.Integendeel, uit het gedeelte van het door Pretium c.s. overgelegde voicelog: “U gaat ermee
akkoord dat Pretium Telecom uw bestaande vastnetabonnement van uw huidige aanbieder
overneemt?...
De rechter komt tot het oordeel:
.Pretium c.s. heeft commercieel gezien belang bij een goede naam:lol: , welke door de aard van de uitingen en door de manier waarop X de publiciteit heeft gezocht, wordt geschaad
Geachte rechter:
Pretium heeft geen goede naam en zal via dit ronselen van kwetsbare bejaarden ook nooit meer een goede naam krijgen.
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste KrikvdKruk,
Dat is al weer een tijdje geleden Hans Nyks is er duidelijk nog. Maar wij ook Ik dacht dat Pretium zichzelf enigszins had ingetoomd, maar dit is toch wel weer een ouderwetse ronselpraktijk van recente datum, compleet met de KPN smoes. Pretium pakt de oude draad weer op omdat mischien is gebleken dat de OPTA en de Consumentenautoriteit niet optreden. Dan kunnen we binnenkort weer vuurwerk verwachten en gaat dit forum weer hard lopen.
Zouden er veel mensen zijn, die hun oude moeder, vader, tante of oom met PTT - KPN abonnement nog steeds niet hebben aangemeld bij het Bel me niet register? Die moeten dat dan toch echt hoognodig gaan doen.
Groetjes,
MementoMori
Dat is al weer een tijdje geleden Hans Nyks is er duidelijk nog. Maar wij ook Ik dacht dat Pretium zichzelf enigszins had ingetoomd, maar dit is toch wel weer een ouderwetse ronselpraktijk van recente datum, compleet met de KPN smoes. Pretium pakt de oude draad weer op omdat mischien is gebleken dat de OPTA en de Consumentenautoriteit niet optreden. Dan kunnen we binnenkort weer vuurwerk verwachten en gaat dit forum weer hard lopen.
Zouden er veel mensen zijn, die hun oude moeder, vader, tante of oom met PTT - KPN abonnement nog steeds niet hebben aangemeld bij het Bel me niet register? Die moeten dat dan toch echt hoognodig gaan doen.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Ik wil iedereen even waarschuwen, Pretium is weer op jacht naar slachtoffers. Deze week is mijn moeder van 76 jaar ook lid gemaakt van hun club. Dit tegen haar wil en toestemming. Ik probeer dit nu ongedaan te maken maar dat gaat niet. De vreemde situatie doet zich voor dat Pretium eenzijdig bij je huidige provider (in dit geval KPN) je contract kan opzeggen. Als dat eenmaal gebeurt is kan de KPN dit proces op geen enkele wijze stop zetten geven ze zelf aan. Krankzinnig dat ik als klant geen enkele zeggenschap heb in dit proces. Ik als klant hoor toch het laatste woord te hebben en te bepalen waar ik klant wil zijn ???
Misschien Radar via de politiek daar wat aan doen.
Nu ben ik afhankelijk van de bereidheid van Pretium om het "contract" te ontbinden
Tip voor andere slachtoffers : Bel niet naar hun 0900 nummer maar bel 023-7510200 dat is de zelfde helpdesk maar goedkoper tarief
Blokkeer direct je rekening voor hun zodat je geen incasso kunnen doen. Het gaat om rek num 6881111 en
om ING 86.70.341 en tot slot doen ze ook incasso onder de naam van Privilege 6883111
Misschien Radar via de politiek daar wat aan doen.
Nu ben ik afhankelijk van de bereidheid van Pretium om het "contract" te ontbinden
Tip voor andere slachtoffers : Bel niet naar hun 0900 nummer maar bel 023-7510200 dat is de zelfde helpdesk maar goedkoper tarief
Blokkeer direct je rekening voor hun zodat je geen incasso kunnen doen. Het gaat om rek num 6881111 en
om ING 86.70.341 en tot slot doen ze ook incasso onder de naam van Privilege 6883111
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste Lantja,
In De Telefoongids staat 'situatie 5' voor de coulanceregeling voor ouderen van Pretium zelf. Als dat niet lukt dan staan er nog veel meer truuks in om het Pretium abonnement de nek om te draaien.
Er staat nog veel meer in. Ik heb maar eens de inleidende hoofdstukken met de hele geschiedenis gelezen. Der Alte heeft niets vergeten, hoewel de meest recente nieuwtjes er nog niet in staan.
De Grote Baas van Pretium Hans Nyks (dat was ik helemaal vergeten) heeft onlangs zijn 71e verjaardag gevierd. Vanaf 23 november 2013 mag hij zelf gebruik gaan maken van de coulanceregeling
Groetjes,
MementoMori
In De Telefoongids staat 'situatie 5' voor de coulanceregeling voor ouderen van Pretium zelf. Als dat niet lukt dan staan er nog veel meer truuks in om het Pretium abonnement de nek om te draaien.
Er staat nog veel meer in. Ik heb maar eens de inleidende hoofdstukken met de hele geschiedenis gelezen. Der Alte heeft niets vergeten, hoewel de meest recente nieuwtjes er nog niet in staan.
De Grote Baas van Pretium Hans Nyks (dat was ik helemaal vergeten) heeft onlangs zijn 71e verjaardag gevierd. Vanaf 23 november 2013 mag hij zelf gebruik gaan maken van de coulanceregeling
Groetjes,
MementoMori
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Weer een jaar voorbij en Pretium bestaat nog steeds.
En nog steeds worden kwetsbare ouderen op misselijk makende wijze misleid en wordt hun oude dag verpest.
De eerste klachten van dit jaar zijn al weer op internet te lezen, zie bijvoorbeeld http://www.klacht.nl/pretium/.
Gelukkig worden Pretium en het advocatengevogelte Bird en Bird in 2 rechtzaken door hogere rechters hard onderuitgehaald (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BY6985en http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BX8441 tegen VARA Kassa).
Eerdere uitspraken van de rechtbank
op incidenten berust, worden door de rechter zelfs als ongeloofwaardig bestempeld.
Het zou mooi zijn als ook de lagere rechters eens aan de geloofwaardigheid van Pretium zouden twijfelen en een volledige voicelog zouden eisen bij telefonische werving. Hoewel... ook met een volledige voicelog kan worden gesjoemeld.
En nog steeds worden kwetsbare ouderen op misselijk makende wijze misleid en wordt hun oude dag verpest.
De eerste klachten van dit jaar zijn al weer op internet te lezen, zie bijvoorbeeld http://www.klacht.nl/pretium/.
Gelukkig worden Pretium en het advocatengevogelte Bird en Bird in 2 rechtzaken door hogere rechters hard onderuitgehaald (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BY6985en http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BX8441 tegen VARA Kassa).
Eerdere uitspraken van de rechtbank
worden nog eens bevestigd, en beweringen van Pretium, dat dithet hof spreekt van callcenter medewerkers die de consument op ernstig misleidende wijze benaderden
op incidenten berust, worden door de rechter zelfs als ongeloofwaardig bestempeld.
Het zou mooi zijn als ook de lagere rechters eens aan de geloofwaardigheid van Pretium zouden twijfelen en een volledige voicelog zouden eisen bij telefonische werving. Hoewel... ook met een volledige voicelog kan worden gesjoemeld.
Re: Pretium Telecom
Moeders is in september 2011 overleden, maar ter lering een linkje naar een heel oud bericht van mij over Pretium en mijn moeder.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65439
Wij hebben nooit iets betaald nadat we de nietigheid van de overeenkomst hadden ingeroepen en de incasso's hadden geblokkeerd. Ze hebben nog een paar jaar aanmaningen gestuurd. Meestal na een periode van een jaar elke keer weer met een anders opgestelde factuur. We zijn nooit gedaagd en hebben nooit betaald.
Als jullie belangstelling hebben voor hoe wij het bedrijf Unisolve hebben aangepakt, nadat ze ons trachten aansprakelijk te stellen voor mijn moeders krediet, laat het dan even weten. Uitkomst namelijk hetzelfde: "Geen cent betaald".
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65439
Wij hebben nooit iets betaald nadat we de nietigheid van de overeenkomst hadden ingeroepen en de incasso's hadden geblokkeerd. Ze hebben nog een paar jaar aanmaningen gestuurd. Meestal na een periode van een jaar elke keer weer met een anders opgestelde factuur. We zijn nooit gedaagd en hebben nooit betaald.
Als jullie belangstelling hebben voor hoe wij het bedrijf Unisolve hebben aangepakt, nadat ze ons trachten aansprakelijk te stellen voor mijn moeders krediet, laat het dan even weten. Uitkomst namelijk hetzelfde: "Geen cent betaald".
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste t541hoo,
Je hebt het al in 2008 geweldig aangepakt. Complimenten. Keihard ontkennen van het bestaan van een overeenkomst en niet betalen is de beste methode om piraten terug te pakken. Uiteraard moeten de volgende slachtoffers dat wel grondig en goed doen volgens de Telefoongids.
Groetjes,
MementoMori
Je hebt het al in 2008 geweldig aangepakt. Complimenten. Keihard ontkennen van het bestaan van een overeenkomst en niet betalen is de beste methode om piraten terug te pakken. Uiteraard moeten de volgende slachtoffers dat wel grondig en goed doen volgens de Telefoongids.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Pretium bedriegt en blijft bedriegen, sluist je door naar privilege en incasseert elk jaar lidmaatschap waar je nooit om hebt gevraagd, maar het staat in de kleine letters.
Pretium ontkent een relatie met privilege, maar in werkelijkheid is het een complot, ze geven ongevraagd joue gegevens door aan privilege, en dan is het kassa.
Afmelden gaat ook niet zomaar, je vindt nergens een email adres bij Pretium rn Privilege ze worden gewoon ziek van alle klachten, maar blijven doorgaan.
Een bedrijf dat haar emailadres niet durft af te geven geugt niet,
DUS AAN IEDEREEN GAAT NIET IN ZEE MET EEN VAN BEIDE
Pretium ontkent een relatie met privilege, maar in werkelijkheid is het een complot, ze geven ongevraagd joue gegevens door aan privilege, en dan is het kassa.
Afmelden gaat ook niet zomaar, je vindt nergens een email adres bij Pretium rn Privilege ze worden gewoon ziek van alle klachten, maar blijven doorgaan.
Een bedrijf dat haar emailadres niet durft af te geven geugt niet,
DUS AAN IEDEREEN GAAT NIET IN ZEE MET EEN VAN BEIDE
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Voozover bekend voor het eerst heeft een consument de durf en de moed opgebracht, om hoger beroep aan te tekenen tegen een verloren kortgeding.
Een bejaarde van 80 is tegen haar wil in oktober 2012 een Pretium-abonnement aangesmeerd en Pretium weigert dit abonnement ongedaan te maken. Dochter en schoonzoon hebben daarop diverse websites geopend, waarop ze in niet mis te verstane bewoordingen hun mening kenbaar maakten over het misleiden van kwetsbare bejaarden door Pretium, maar deze sites moesten alle worden gesloten met rectificatie.
De consument heeft in een tussentijds incident (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=CA1269 ) gevraagd om een elektronische copy (bv. op DVD) van het volledige wervingsgesprek en van de daarop volgende 3 gesprekken, waarin om annulering werd gevraagd.
De rechter veroordeelt Pretium echter tot het "kosteloos" laten afluisteren van de voicelog en de 3 volgende gesprekken. De consument moet daarvoor wel naar Den Haag komen naar het bolwerk van Bird & Bird.
Lezers van dit forum weten, dat een door Pretium opgenomen voicelog (laatste gedeelte van gesprek) bepaaldelijk niet garandeert, dat er van misleiding geen sprake is in het inleidende gesprek.
Na de door Pretium verloren rechtzaken tegen Vara Kassa, Tros Radar, de Volkskrant en de Consumentenautoriteit moet het nu toch ook een consument lukken misleiding bij het inleidende gesprek aannemelijk te maken.
Een bejaarde van 80 is tegen haar wil in oktober 2012 een Pretium-abonnement aangesmeerd en Pretium weigert dit abonnement ongedaan te maken. Dochter en schoonzoon hebben daarop diverse websites geopend, waarop ze in niet mis te verstane bewoordingen hun mening kenbaar maakten over het misleiden van kwetsbare bejaarden door Pretium, maar deze sites moesten alle worden gesloten met rectificatie.
De consument heeft in een tussentijds incident (zie http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=CA1269 ) gevraagd om een elektronische copy (bv. op DVD) van het volledige wervingsgesprek en van de daarop volgende 3 gesprekken, waarin om annulering werd gevraagd.
De rechter veroordeelt Pretium echter tot het "kosteloos" laten afluisteren van de voicelog en de 3 volgende gesprekken. De consument moet daarvoor wel naar Den Haag komen naar het bolwerk van Bird & Bird.
Lezers van dit forum weten, dat een door Pretium opgenomen voicelog (laatste gedeelte van gesprek) bepaaldelijk niet garandeert, dat er van misleiding geen sprake is in het inleidende gesprek.
Na de door Pretium verloren rechtzaken tegen Vara Kassa, Tros Radar, de Volkskrant en de Consumentenautoriteit moet het nu toch ook een consument lukken misleiding bij het inleidende gesprek aannemelijk te maken.
Re: Pretium Telecom
Voicelogs kun je altijd opvragen bij de provider. Hebben ze die niet dan kun je zelfs je abo laten annuleren. De voicelog is immers het "gesproken contract" met een "gesproken handtekening" . Zijn die er niet, dan is er geen contract. En zonder contract....vul maar in.KrikvdKruK schreef:...
De rechter veroordeelt Pretium echter tot het "kosteloos" laten afluisteren van de voicelog en de 3 volgende gesprekken. De consument moet daarvoor wel naar Den Haag komen ...
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Ik was ook zeer verrast. De site van Consuwijzer vermeldt, dat je een voicelog kunt opvragen of beluisteren (http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... eluisteren). Dat de ondernemer dit mag weigeren of je voor het beluisteren naar Den Haag mag laten komen, staat er niet bij.devious schreef:Voicelogs kun je altijd opvragen bij de provider.
Pretium en Bird & Bird zijn buiten categorie vervelend bij rechtzaken.
Bij deze zaak in hoger beroep is het voor de advocaat essentieel, om de aarzelingen van de 80 jarige bejaarde bij de antwoorden nauwkeurig te kunnen beluisteren.
Pretium stelt:
Wie maakt er misbruik? Maar de rechter gehoorzaamde gewillig.- Indien het hof het niettemin geraden acht dat [appellanten], kennis kan nemen van de voicelog en opnamen, dan is Pretium c.s. desondanks bereid vrijwillig – onder voor Pretium noodzakelijke voorwaarden – tegemoet te komen aan de incidentele vordering.
- Deze voorwaarden dienen ertoe om te voorkomen dat [appellanten], misbruik maken van de ter beschikking staande opnamen. Gezien de gebeurtenissen in het verleden is dit een reëel risico.
- Pretium c.s. stelt voor dat zij kopieën van de voicelog en de opnames zal deponeren bij notaris mr. R. Rieter, werkzaam bij Bird&Bird LLP in Den Haag,
Laatst gewijzigd door KrikvdKruK op 23 jun 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pretium Telecom
Maakt niet uit , een ondernemer kan overigens het afluisteren van een voicelog niet weigeren. Dat staat namelijk gelijk aan toegeven dat er geen voicelog is en kan het "contract" eenzijdig geannuleerd worden.
Nog leuker is inzage eisen van het opgebouwde dossier. Bij UPC kost dat maar 5 euri en je hebt er een hoop lol van...
Nog leuker is inzage eisen van het opgebouwde dossier. Bij UPC kost dat maar 5 euri en je hebt er een hoop lol van...
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste M. Martens,
Je hebt inderdaad een primeur! En zo te zien op het andere topic is je klacht naar te vredenheid afgehandeld. Het is mogelijk dat Pretium eindelijk tot het inzicht van dienstverlening aan klanten is gekomen
Nu ze er zo lang over gedaan hebben, worden ze misschien nog wel de klantvriendelijkste provider.
Groetjes,
MementoMori
Je hebt inderdaad een primeur! En zo te zien op het andere topic is je klacht naar te vredenheid afgehandeld. Het is mogelijk dat Pretium eindelijk tot het inzicht van dienstverlening aan klanten is gekomen
Nu ze er zo lang over gedaan hebben, worden ze misschien nog wel de klantvriendelijkste provider.
Groetjes,
MementoMori
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
Ik zag bij de Vara dat Herr Doktor een heel dossier voor behandeling in de Tweede Kamer heeft gevonden voor wijziging van het Burgerlijk Wetboek, waarin een hele nieuwe afdeling voor consumentenrechten komt. De Wet overeenkomsten op afstand gaat op de schop. Heel belangrijk is het artikel 230 v lid 6 waarin EINDELIJK staat dat een telefonisch verkoopgesprek voor 'geregeld verrichten van diensten' zoals een telefonieabonnement ALTIJD opgevolgd moet worden door een overeenkomst die schriftelijk wordt aangegaan. Dus ondertekenen op papier Dat alles gaat uiterlijk op 13 december in Voor de liefhebber staat het dossier hier. Vooral de Memorie van toelichting is lezenswaardig waar het over dat schriftelijk bevestigen gaat. Er wordt gewezen op de omvangrijke plaag van telemarketing en de stroom van klachten bij de consumentenautoriteit, OPTA en de nieuwe autoriteit consument en markt over oneerlijke handelspraktijken. Het feit dat de ondernemers zich blijkbaar niet konden beheersen (ook niet na optreden van de autoriteiten) is de motivering dat Nederland voor de strengste opties uit de Europese richtlijn voor consumentenrechten heeft gekozen om in wetgeving om te zetten.
Het klagen heeft dus geholpen. En Hans Nyks heeft met zijn hardnekkige telepiraterij zijn eigen graf gegraven Op 23 november viert Hans zijn 72e verjaardag Drie weken daarna ontvangt hij zijn cadeau, waarvoor geen coulanceregeling van toepassing is
Groetjes,
MementoMori
Ik zag bij de Vara dat Herr Doktor een heel dossier voor behandeling in de Tweede Kamer heeft gevonden voor wijziging van het Burgerlijk Wetboek, waarin een hele nieuwe afdeling voor consumentenrechten komt. De Wet overeenkomsten op afstand gaat op de schop. Heel belangrijk is het artikel 230 v lid 6 waarin EINDELIJK staat dat een telefonisch verkoopgesprek voor 'geregeld verrichten van diensten' zoals een telefonieabonnement ALTIJD opgevolgd moet worden door een overeenkomst die schriftelijk wordt aangegaan. Dus ondertekenen op papier Dat alles gaat uiterlijk op 13 december in Voor de liefhebber staat het dossier hier. Vooral de Memorie van toelichting is lezenswaardig waar het over dat schriftelijk bevestigen gaat. Er wordt gewezen op de omvangrijke plaag van telemarketing en de stroom van klachten bij de consumentenautoriteit, OPTA en de nieuwe autoriteit consument en markt over oneerlijke handelspraktijken. Het feit dat de ondernemers zich blijkbaar niet konden beheersen (ook niet na optreden van de autoriteiten) is de motivering dat Nederland voor de strengste opties uit de Europese richtlijn voor consumentenrechten heeft gekozen om in wetgeving om te zetten.
Het klagen heeft dus geholpen. En Hans Nyks heeft met zijn hardnekkige telepiraterij zijn eigen graf gegraven Op 23 november viert Hans zijn 72e verjaardag Drie weken daarna ontvangt hij zijn cadeau, waarvoor geen coulanceregeling van toepassing is
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Mijn schoonmoeder is vorige week benaderd door het Pretium voor een abonnement. Ze deden zich voor of ze van de KPN waren. Ze heeft gezegd dat ze dit niet wilde en 2 dagen later krijgt ze opeens een heel pakket toegestuurd. Dus ik de papieren meegenomen naar huis en paar dagen later gebeld en kan ik het niet eens opzeggen omdat mevrouw dat zelf moet doen. Dus mijn zoon op Google ingetikt: Pretium en na hun officiële site van Pretium komt een waslijst aan links over klachten, en dan vooral klachten dat ze dit veelal bij oudere mensen flikken. Schandalig!!
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste Jotol,
Je had niet een paar dagen moeten wachten met bellen, want dan verstrijkt je bedenkingen termijn van 7 dagen. Nu moet je aan DE Telefoongids met veel leeswerk. Als je schoonmoeder ouder is dan 72 kan zij gebruik maken van de coulanceregeling. Ook die staat in de Telefoongids als "situatie 5". Dien vooral ook een klacht in bij de Consuwijzer en meld schoonmoeder aan bij het Bel me niet register.
Groetjes,
MementoMori
Je had niet een paar dagen moeten wachten met bellen, want dan verstrijkt je bedenkingen termijn van 7 dagen. Nu moet je aan DE Telefoongids met veel leeswerk. Als je schoonmoeder ouder is dan 72 kan zij gebruik maken van de coulanceregeling. Ook die staat in de Telefoongids als "situatie 5". Dien vooral ook een klacht in bij de Consuwijzer en meld schoonmoeder aan bij het Bel me niet register.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Als je dan toch mensen wil napraten,doe het dan wel goed. Wat je hierboven allemaal neerkwakt slaat als een tang op een varken.M.Martens schreef:Opzeggen via Klacht.nl en snel.
Denk er aan. Na Pretium belt Privilege hun dochter bedrijf. Voor een abonnement. Niet doen.
Ook moet u de betalingen tegen houden en blokkeren.
U moet dan Pretium sommeren om alles te laten uitzoeken. Zij en u.
Kunt u al 2 weken tijd rekken en opzeggen.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Er zijn hier wel degelijk varkens, die ijverig meelezen, wat er op dit forum wordt geschreven.M.Martens schreef:Gelukkig zijn hier geen varkens dus kan je er geen tang op zetten
De vele speldeprikjes via dit forum hebben er mede voorgezorgd, dat de spoeling voor hen wel heel erg dun is geworden.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54
Re: Pretium Telecom
Pretium heeft de coulanceregeling ouderen opgeheven en vervangen door een coulanceregeling voor iedereen op basis van onduidelijke criteria. Helaas betekent dit, dat bejaarden van 72 of ouder niet langer vanwege hun leeftijd gebruik kunnen maken van de langere ontbindingstermijn van 3 maanden.
Kennelijk is ook Pretium er achter gekomen, dat eigenlijk alleen ouderen slachtoffer van hun praktijken worden, en zorgde de oude coulanceregeling daardoor voor teveel ongewenste ontbindingen.
Eind 2011 had Pretium al eens geprobeerd de coulanceregeling uit te hollen, door een verklaring van handelingsonbekwaamheid te eisen. Vanwege de uitzending van Vara Kassa in maart 2012 (http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... m/speel/1/), waarbij bleek, hoe moeilijk het bij Pretium is om een ongewenst contract op basis van coulance te ontbinden, is Pretium daar toen weer mee gestopt.
Bij de nieuwe regeling wordt een aanvraag onderworpen aan een "zorgvuldig onderzoek":
Kennelijk is ook Pretium er achter gekomen, dat eigenlijk alleen ouderen slachtoffer van hun praktijken worden, en zorgde de oude coulanceregeling daardoor voor teveel ongewenste ontbindingen.
Eind 2011 had Pretium al eens geprobeerd de coulanceregeling uit te hollen, door een verklaring van handelingsonbekwaamheid te eisen. Vanwege de uitzending van Vara Kassa in maart 2012 (http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... m/speel/1/), waarbij bleek, hoe moeilijk het bij Pretium is om een ongewenst contract op basis van coulance te ontbinden, is Pretium daar toen weer mee gestopt.
Bij de nieuwe regeling wordt een aanvraag onderworpen aan een "zorgvuldig onderzoek":
De criteria zijn boterzacht en een beroep op de nieuwe coulanceregeling lijkt weinig zinvol, tenzij het slachtoffer volstrekt handelingsonbekwaam is.Aangezien de Coulanceregeling uiteraard alleen van toepassing is als iemand een rechtsgeldige overeenkomst met ons heeft afgesloten, kunnen wij de beslissing van de abonnee niet terugdraaien zonder zorgvuldig onderzoek. Hoewel het in veel gevallen niet nodig is, behouden wij ons dan ook het recht voor om contact op te nemen met de abonnee om voor onszelf zeker te stellen dat of hij of zij inderdaad niet in staat is om te overzien wat het aangaan van de overeenkomst met Pretium betekende.