LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pretium telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
colinda68

pretium telecom

Ongelezen bericht door colinda68 »

oplichterij pretium telecom.Mijn moeder van 71 en aan 1 oor doof en de andere heel slechrhorend.Word gebeld door pretium.Laten vaak in gesprek naar voren komen als zijn de dat ze van kpn zijn.Ze praten snel en overvallen je met vragen waar je als oudere vaak geen raad mee weet.Als je geheugen ook niet meer zo snel werkt en je denkt dat kpn je belt en ze vragen stellen en je weet niet dat je ineens aan abonnement zit .Normaal zet je een handtekening nu is ineens mondeling overeengekomen.Dus mijn moeder heeft daar geen erg in en laat mij veel later de papieren lezen waardoor ik er tot mijn schrik achterkom dat ze aan dat abonnement vast zit.De 7 dagen bedenktijd waren al voorbij.Overigens is het gesprek 28 /01 geweest de papieren krijg je paar dagen later waardoor er al gedeelte van die 7 dagen voorbij is.Dan is er nog het belachelijke bedrag van 5 euro per maand om te betalen voor de acceptgiro omdat je niet automatisch wil betalen.Dat heb ik er nu helemaal afgeraden omdat ze dan helemaal de touwtjes in handen hebben.met die 5 euro per maand hebben ze lekker 60 euro op jaarbasis.Dan de leuke aanbieding dat je snachts gratis mag bellen.Tuurlijk iemand van 71 gaat snachts bellen...het is maar een waarschuwing voor iedereen om niet met pretium in zee te gaan.Nu kan ik voicelog opvragen maar dit is maar een fractie van het gesprek en de rest van het gesprek hoor je dan toch niet dus of dit zin heeft .Ik weet wel dat het 1 grote maffiabende is.Wel al klacht ingediend bij de consumentenautoriteit.Schandalig om vooral oude mensen te pakken te nemen.Hoe komen ze aan die adressen en dan vooral naar het lijkt kpn klanten.En dan ook voornamelijk oudere mensen.Ik weet wel mijn moeder is helemaal van slag en geeft zichzelf en haar slechte gehoor de schuld.Terwijl hun de schuldige zijn.Het geheugen en de flexibiliteit van de oudere mens is nu eenmaal niet zo vlot en sterk als iemand die stukken jonger is.Ik hoop met hart en ziel dat er een instantie is die deze boeven gaat aanpakken.Mijn strijd gaat verder en ook mijn onderzoek naar deze maffiapraktijken. :evil: :twisted:

MAXIEM

Re: pretium telecom

Ongelezen bericht door MAXIEM »

colinda68

Via de zoekfunktie op dit forum zijn hele boekwerken te vinden over de praktijken van dit bedrijfje.

Sukses, Maxiem.

kijk2012

Ongelezen bericht door kijk2012 »

Ik gewerkt bij een callcenter die in opdracht van Pretium deze mensen doelgroep 55 jaar tot 85+ belt. Gelukkig heb ik zelf nooit gebeld ben ik niet aan toe gekomen, het is inderdaad erg heb naast een medewerker gezeten die belde met deze ouder mensen deze oudere mensen weten echt niet wat er allemaal gezegd wordt en de voicelog wordt pas gestart als ze de wettelijke vragen moeten beantwoorden met JA dus van het gesprek wat daarvoor gevoerd is is niks vastgelegd. Ze bellen wel duidelijk met goede morgen u spreekt met Pretium Telecom wij bellen u inzake uw KPN abonnement en bla bla bla maar KPN word veel in het gesprek genoemd zodat deze oude mensen het gevoel krijgen dat ze met een medewerker van KPN spreken. Het zou bij wet geregeld moeten zijn inderdaad om deze callcenters en hun opdrachtgevers te verplichten om het telefoon gesprek van begin tot eind in een voicelog vast te leggen om een wettelijke overeenkomst te sluiten. Als dit zo zou zijn pff dan kan een ieder veel gemakkelijker van deze contracten af komen want er is veel misleiding en ompraterij in die gesprekken te beluisteren.

MHSantman

Ongelezen bericht door MHSantman »

Namens mijn schoonmoeder van 82 wil ik u onze de ervaring met Pretium Telecom meegeven.
Mijn schoonmoeder is zoals zovelen gebeld, heeft direct aangegeven dat zij niet geinteresseerd is en vervolgens zeggen ze dat ze nog iets moeten zeggen en dan komen de vragen. Oudere mensen zijn zo netjes opgevoed dat zij iedereen keurig te woord staan in plaats dat zij gewoon de hoorn er opgooien. Deze praktijken zijn misselijk makend. Waarom wordt er gewoon weg niet een handtekening geeist door de wetgeving. Waarom mag de KPN een verzoek om niet te reageren op zo'n aanvraag niet negeren, terwijl er om wordt gevraagd.
Dit zijn gewoon maffia praktijken en de wetgever slaapt gewoon verder.
Maar goed, die laat wel vaker de ouderen in de steek.

WarZir

Ongelezen bericht door WarZir »

Kijk vanavond ook even naar Kassa op Nederland 1 (18:55u), Pretium is een van de onderwerpen (voor de zoveelste keer trouwens).

Apekop66

Ongelezen bericht door Apekop66 »

Waarom mag Pretium op deze wijze 'zaken' doen. Dit is al jaren en jaren aan de gang. Iedere dag worden er oude mensen in de maling genomen en gekwetst.
Waarom doet niemand hier iets aan (politiek)???????????????? De boodschap wordt namelijk gegeven dat het okay is oude mensen dit allemaal aan te doen, onbegrijpelijk!!

MAXIEM

Apekop66

Het probleem is, dat er in Den Haag uitsluitend gewerkt wordt aan zaken waarmee je politiek kunt scoren en dat is niet het geval met de Pretium- problematiek. Jammer, maar zo liggen nu eenmaal de feiten.

Maxiem.

colinda68

Ongelezen bericht door colinda68 »

Inmiddels heb ik 2 aangetekende brieven aan die pretium en directeur niks gestuurd.nou ze zijn nog te beroerd om te reageren.voicelog heb ik ook niet gekregen en het is nu 2 weken geleden dat ik het verstuurd heb.misselijkmakende firma en die meneer niks is walgelijk.heb de uitzending gezien bij kassa.walgelijke man.ook klacht in gediend bij diverse instanties,regering aangeschreven.me moeder bij het bel me niet register ingeschreven maar met die pruttium kom ik niet verder.mijn moeder word er helemaal depri van en ik kwaad vreselijk kwaad.het enige waarin meneer niks zich verschuild is zijn advocaten. Waarschijnlijk heeft hij verstandsverbijstering.kan hijzelf niet denken of beslissingen nemen.maar oog om oog tand om tand...eens zal het recht zegevieren...ik hoop voor iedereen die met pruttium en niks te maken hebben...ik hoorde een leuke goede tip bij kassa....stuur heel veel lege enveloppennaar hun antwoordnummer dan moeten ze in ieder geval de kosten van postzegel betalen...ik zou zeggen doen...als het lukt..bedolven onder duizenden lege enveloppen.

sabine1969

Ongelezen bericht door sabine1969 »

Hallo,

ook mijn moeder is dus gebeld en ze kwam vandaag met het verhaal bij mij.
vanavond de papieren meegenomen. mijn moeder heeft ook gezegd dat ze bij kpn bleef. Oja mijn moeder is 73 en ook slechthorend. ik ga ze morgen bellen want in de papieren spreken ze over coulance regeling ouderen, dit hebben ze in het leven geroepen voor de kwetsbare oudere van af 72 jaar. binnen 3 maanden kan de familie een beroep doen op deze regeling. we zullen zien morgen.
de brief is gedateerd op 5 april dus het zou nog net binnen de 7 dagen.
Jullie horen nog.
trouwens ik davht zal eerst even op het forum kijken en mijn vermoedens werden bevestigd. Schandalig. Tros besteed er aub nog een keer aandacht aan. :x :x

lanaceet

Ongelezen bericht door lanaceet »

Hallo Sabine,

Die meneer Nyks weet niet van ophouden..
Als de brief is gedateerd op 5 april valt daar een weekend en een paasdag in.
Die 7 dagen zijn Werkdagen! Dus meteen een aangetekend schrijven en een kopie per gewone post. (ze ontvangen dus 2 identieke brieven)
Om porteren tegen te gaan moet je snel internet plus bellen aanvragen bij de KPN.
een digitale lijn kan Pretium niet porteren. Ook niet zodra de lijn is aangevraagd. Als ze het nummer eenmaal hebben ben je zuur....
De omzetting naar Internet-plus duurt even, en dat kun je vertragen en ook annuleren voordat het is doorgezet.
KPN mag je hierin niet adviseren (verbod van de OPTA) maar als je uit legt waarvoor het is krijg je alle medewerking zonder dat ze het hardop zeggen.
Zo heb ik mijn schoonouders in 2008 buiten de "gijzeling" van Pretium weten te houden. Die coulance regeling was er toen nog niet.

MAXIEM

sabine1969

Ik had begrepen dat er aan die regeling een competentieverklaring gehaakt was en daarna heb ik begrepen dat die competentieverklaring weer was afgeschaft.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 13 apr 2012 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gagluska (pseud.)

Ongelezen bericht door Gagluska (pseud.) »

VIEZE PAKJES VERSTUURD DOOR PRETIUM!! :evil:

Ik ben postbezorger in Haarlem. Ik vraag me af of er mensen zijn die van pretium een poststuk hebben ontvangen wat zacht aanvoelde?
Het is namelijk zo, dat wij regelmatig enveloppen in handen krijgen die vanuit Pretium zijn verstuurd naar clienten. Deze clienten sturen het vervolgens weer retour. Wij krijgen ze in handen en er heeft menselijke ontlasting in gezeten, daarna kattenbakvulling met kattenpoep en ook een keer luier-inhoud!!
Vandaag hadden we weer een pakje met zand......wij bezorgen dit dus niet bij Pretium terwijl je dat eigenlijk juist wél moet doen, want het komt in principe bij hun vandaan!!
Waar is pretium mee bezig? Klantje pesten? Mensen die van hun af willen bestoken met enveloppen met viezigheid waar je ziek van kunt worden als je het aanraakt?

Mijn collega en ik zijn van plan hier werk van te maken. De postbazen van Post.NL doen vooralsnog niets hiertegen. Wij daarentegen zijn het spuugzat!

Mocht u iets hebben ontvangen wilt u dat dan melden (graag ook met foto waarop als afzender het adres van Pretium staat. Amerikaweg 10, Haarlem)
U kunt dit melden op: [email protected]
Zodra we genoeg hebben kunnen we hiermee naar Radar, Consumentenbond én de OPTA!!

Alvast bedankt!!!

MAXIEM

Gagluska

Een hoogst interessante ontwikkeling. Ik schat in, dat klanten van Pretium de pakjes als dankbetuiging naar Pretium sturen en dat Pretium de (zacht aanvoelende) pakketjes linea recta terugstuurt (maar dat laatste is natuurlijk maar een veronderstelling van mij). Op zich is het wél een heel merkwaardige vorm van communicatie en klantenbinding.

Maxiem.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Gagluska,

Ik ben geen liefhebber van Hans Nyks en zijn onderneming, maar ik denk niet dat hij dozen met poep naar consumenten stuurt. Ik begrijp dat jij de pakketten krijgt wanneer ze onderweg terug zijn naar Pretium. Dus ik veronderstel dat het juist ontevreden klanten zijn, die hun visie op de dienstverlening van Pretium op deze wijze kenbaar maken :lol:

Groetjes,
MementoMori

MAXIEM

MementoMori

Vraag: weet jij nu hoe het precies zit met die competentieverklaring voor 73plusser?

Met dank, Maxiem.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Maxiem,

Pretium heeft blijkbaar een tijdje de coulanceregeling voor ouderen gesaboteerd door een verklaring van handelingsonbekwaamheid te eisen. Een oudere die min of meer zelfstandig is, heeft of krijgt die namelijk niet. In de uitzending van Vara Kassa van 10 maart heeft Hans Nyks beloofd dat hij die verklaring niet meer eist en dat dus de oorspronkelijke coulanceregeling van kracht blijft. Dat is dus 'situatie 5' uit De Telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

MAXIEM

MementoMori

Sowieso is de regeling voor 73plussers zeer onsympathiek en evident discriminatoir. Maar goed, de heer H.N. heeft wel vaker last van ****** gedrag. Wel vind ik het woord "competentieverklaring" een geschiktere aanduiding dan "een verklaring van handelingsonbekwaamheid".

Met collegiale groet,

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Maxiem -

Ik geloof dat "onsymphatiek" zo`n beetje de lading over Pretium wel dekt.

Ik heb, namens iemand anders, al eens een aanvaring met ze gehad - en de kwaliteit, professionaliteit en vriendelijkheid die zelfs KPN en UPC wel hebben, ontbeert dit bedrijf.

Ik vraag me echt af welke normale persoon bij dit bedrijf zou willen werken, die als 'verdienmodel' het belazeren van oudjes heeft.

Ik meen dat het originele Pretium topic iets van 5/6 jaar teruggaat, en de 150 pagina`s ruim gehaald heeft - dat heeft zelfs UPC nog niet, en KPN ook niet...
Zegt m.i. genoeg.

MAXIEM

Guardian72

Daarom is het ook erg belangrijk dat we de "ontwikkelingen" bij dit fraaie bedrijf nauwlettend blijven volgen.

Met collegiale groet, Maxiem.

p.foekens

Ongelezen bericht door p.foekens »

ook mijn moeder is in de pretium val getrapt.

ik en de buren van haar doen de noaberhulp en helpen mijn moeder met allerlei zaken zoals het huishouden, boodschappen, en financiele dingen.
mijn moeder is namelijk slecht ter been.
analfabeet.
en is vaak ook niet echt slim of snel.

nu is het zo dat ik de laatste tijd ergveel overuren maak en dus even minder tijd voor mijn moeder had.

tijdens zo`n drukke periode op mijn werk werd mijn moeder dus gebeld.
en die dacht dat het een soort van offerte of zo betrof en heeft dus papieren naar haar huis laten sturen.
met de gedachte "als mijn zoon er meer tijd voor heeft kan hij er even naar kijken"
zodra ik dus tijd had heb ik er even naar gekeken en had ook meteen een nare nasmaak in mijn mond toen ik de papieren doornam.
meteen gegoogled op mijn mobiel en kwam een voorbeeld opzegbrief tegen over een coulance regeling.
deze uitgeprint en kopie identiteit erbij ingedaan.
deze opgestuurd en dacht "zo, opgelost"

niet dus.
niet wetende dat de coulance regeling voor mensen van 72 jaar en ouder betreft.
vandaag dus een brief terug gekregen dat het verzoek dus afgewezen is.
ik kan ook niet met zekerheid zeggen of ik de coulance brief binnen de 7 werkdagen ingestuurd had.
gezien mijn moeder analfabeet is en dus ook niet wist waneer of ze gebeld is en waneer ze de papieren had ontvangen.

wat zijn nu de meest voor de hand liggende stappen?

Gesloten