LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Joopjen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2012 12:27

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Joopjen »

Ik ben zonet benaderd door een kennis van mij, die ook in de praatjes van Pretium is getuind. Ze melden zich niet, maar begonnen meteen te vragen naar de gegevens van KPN of deze klopten. Ze wisten ALLES, ZELFS HET BANKREKENINGNUMMER. Ze draaiden een bandje af en vroegen of de gegevens juist waren, waarop bevestigend is geantwoord. 2 dagen later kreeg ze een brief met de mededeling dat alles van KPN overgezet zou worden naar Pretium. Alles was al geregeld en ze hoefde niets te doen. Men zou binnen een paar dagen alles ongedaan maken, omdat haar vriendin woest aan de telefoon heeft gehangen. Ben benieuwd of het uitkomt. Houd U op de hoogte.

Joopjen

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Beste Joopjen,
U heeft 7 dagen de tijd om te annuleren, maar bij een bedrijf als Pretium zou ik het niet vertrouwen dat na een telefoontje alles weer goed komt en de boel geannuleerd wordt. Op zijn minst zou ik een schriftelijke bevestiging daarvan willen (desnoods per email, maar je zult nergens een email vinden van die lui).
Aangezien de 7 dagen zo voorbij zijn, en Pretium nogal berucht is om zijn wervingspraktijken zou ik er z.s.m. een AANGETEKENDE brief achteraan sturen.
Het is maar een tip....

DSP
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2013 18:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door DSP »

Wij hebben net een brief van Pretium Telecom binnen gekregen dat wij een abonnement hebben afgesloten bij hun.

Na dat mijn vrouw het hoorde bleek het zo te zijn dat zij KPN aan de lijn had, althans zo deden zij hun voor. Ze vertelde dat ze ons een beter abonnement konden aanbieden waarbij we in het weekend gratis bellen en een lagere prijs zouden krijgen. Ook wisten zij alle gegevens van hoelang we al bij KPN zaten, wat we precies betaalde en ook zelfs mijn bankrekeningnummer.

Nu gaan er meerdere telefoontjes richting Pretium Telecom en de consumenten bond. Pretium zegt dat we niet van het contract kunnen afgaan omdat wij het zijn aangegaan... Ook werden wij door een collega niet erg vriendelijk behandeld. Ook wou hij ons niet door verbinden naar de gene die we in eerste instantie aan de lijn hadden.

Ook na meerdere klachten te hebben gelezen op internet. Willen wij er zo snel mogelijk van af zien te komen!! Ook staan wij in het "Bel me niet register".

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste DSP,

Als je de welkomstbrief van Pretium inderdaad net hebt ontvangen. Zie dan de Telefoongids (klik hier) bij "Situatie 1". Volg de aanwijzingen nauwkeurig op :P

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste DSP,

Foutje. Je moet naar "Situatie 6" in de Telefoongids, want je stond al in het Bel me niet register.

Groetjes,
MementoMori

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

langste adem schreef:Hi Marinus,

Goed om te horen dat je straks weer bij KPN zit zonder verdere kosten.
Hou er wel mee dat de gemaakte belkosten in de "pretium periode" wel betaald moeten worden.

Het ligt helemaal aan jou of je die rekening met verkeerde gegevens gaat betalen.
Je zou kunnen overwegen om Pretium een andere factuur te vragen met daarop wel de juiste gegevens.

In mijn geval was ik het er uit principe niet mee eens : ik heb destijds aangegeven dat ik die kosten wel wilde betalen, maar dan alleen aan KPN en geen cent aan Pretium omdat er nooit was ingestemd met een abonnement bij Pretium. Dat er destijds wel kosten gemaakt zijn door Pretium (er was immers wel gebeld in de periode dat we weggekaapt waren door Pretium) was niet mijn probleem, dan moest Pretium dat maar bij KPN verhalen was mijn insteek.
Maar dat was nog een heel gedoe. Ik kan me voorstelen dat je helemaal klaar bent met Pretium en er vanaf wil zijn.
Die kosten waren slechts het abonnement van Pretium over de maand juli, heb ik gewoon betaald, verder waren er geen kosten. Wel heb ik nu een brief gehad van Pretium dat het abonnement weer bij KPN terug is, maar dat wist ik al van de KPN. Werd zelfs gerefereerd aan dit Tros Forum, dus lezen doen ze dit zeker wel! :lol: :lol: . Natuurlijk worden al deze gegevens en brieven voorlopig bewaard!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Marinus,

Goed nieuws om te lezen. Ben wel benieuwd hoe Pretium aan dit forum refereert in zijn brief. Gaat het over "gestoorde Pretiumhaters" :mrgreen: ? Of zijn ze vol lof over onze inspanningen om Pretium voor fouten te behoeden :lol: ?

Ik merk toch dat het aantal klachten weer toeneemt. Er zou toch eens een keer een verstandige leidinggevende bij Pretium moeten opstaan, die dat Callcenter van ze eens kort gaat aanbinden. Je kunt immers ook regelen dat het Callcenter bonus krijgt voor nieuwe abonnees, die bij Pretium blijven omdat ze bij de koop goed werden ingelicht en wisten wat ze deden. En een malus boete krijgt voor alle andere gevallen, die worden verrast door de welkomstbrief en al of niet op tijd opzeggen, zaken voor de Geschillencommissie, klagers en gebruikers van De Telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

Joopjen schreef:Ik ben zonet benaderd door een kennis van mij, die ook in de praatjes van Pretium is getuind. Ze melden zich niet, maar begonnen meteen te vragen naar de gegevens van KPN of deze klopten. Ze wisten ALLES, ZELFS HET BANKREKENINGNUMMER. Ze draaiden een bandje af en vroegen of de gegevens juist waren, waarop bevestigend is geantwoord. 2 dagen later kreeg ze een brief met de mededeling dat alles van KPN overgezet zou worden naar Pretium. Alles was al geregeld en ze hoefde niets te doen. Men zou binnen een paar dagen alles ongedaan maken, omdat haar vriendin woest aan de telefoon heeft gehangen. Ben benieuwd of het uitkomt. Houd U op de hoogte.

Joopjen
Dan zou je toch denken dat die gegevens door KPN worden gegeven.

ESK1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2013 18:17

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ESK1 »

Ik heb zelf voor pretium gebeld als eerste call center job (bij deze mijn excuses ik was jong, wist niet beter en verdiende een tientje per uur)

Ik lees hier vaak terug dat de naam vaak niet goed word verstaan. Dat klopt er werd ons verteld dat als we pretium telecom maar snel genoeg zouden zeggen het leek op PTT telecom (voorheen KPN voordat monopoly status werd ontzegd) en dat daar door de mensen ons sneller zouden vertrouwen, heel erg misleidend.

Ons bel bestand was 100% boven de 60jaar 20% boven de 70 jaar 20% boven de 80 jaar en 10% 90 jaar of ouder. Pretium moet het echt van de ouwetjes hebben.

Op de belvloer word je afgebeuld en als je je voor 2 shifts hebt opgegeven mocht je de 2e shift niet werken als je je targets niet haalde. Er werd tegen je geschreeuwd en gedreigd met loon inhoudingen daarmee creëer je een hoogst gevaarlijke medewerker die over lijken gaat om zijn baan te behouden, hier profiteerd Pretium van.

Ik verwacht op dit bericht vast wel een reactie van M. Martens die gaat proberen dit te ontkrachten, succes!
Maar het aantal klachten dat op dit en het andere pretium forum staan liegen er niet om, iedereen weet hoe het er aan toegaat. Tuurlijk jullie zullen vast een karig procent van de klachten naar behoren afhandelen waar U dan vervolgens ook heeel erg trots mee prijkt maar er komen dagelijks 100en gedupeerde ouwe mensen bij.

Voorkomen is beter dan genezen pak de toestand op de bel vloeren aan en bekom een gerenommeerd bedrijf in plaats van een berucht bedrijf.

Bij deze sluit ik het boekje over pretium wat ik zojuist heb open gedaan

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Jolijn »

En hoe kwam je aan de bestanden met al die gegevens? Zie bericht DSP » 01 aug 2013 18:24


Ons bel bestand was 100% boven de 60jaar 20% boven de 70 jaar 20% boven de 80 jaar en 10% 90 jaar of ouder. Pretium moet het echt van de ouwetjes hebben.

Dat was al duidelijk.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste ESKT,

Van harte dank voor jouw bericht. Het geeft precies weer wat (in ieder geval vroeger) het verkoopbeleid van Pretium was aan de telefoon. "Goedemiddag, U spreekt met PreeTeemteeTeelecom". Er hebben meer vroegere callcenter medewerkers verteld over hun ervaringen en vergeet niet de uitzending van Tros Radar van 29 september 2008, die een uitstekend sfeerbeeld geeft over hoe het er aan toe ging. Jouw verhaal past hier naadloos in. Ik begrijp dat je geen verder gezeik wilt hebben in het kader van onderzoeken en getuigenverklaringen. Maar als je nog meer interessante details weet, kan je ze op dit forum anoniem kwijt.

Groetjes,
MementoMori

sannejildou
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sannejildou »

Een medewerker van Pretium heeft mijn opa van 71 een contract aan gesmeerd. Ze hebben duidelijk in het gesprek aangegeven dat ze van de KPN zijn. Mijn ouwe opa is daar ingetrapt en is een contract aangegaan. Hij is licht dementerend!!!

Gesproken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Nu willen ze niet onder het contract uit!!! Schandalig een oude man zo misleiden en een contract aansmeren.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

Ben weer eens gebeld door Pretium. De vorige keer was ongeveer 2 of 3 maanden geleden en toen was ik niet thuis, en toen was volgens mijn vriendin Pretium ENORM verbaasd toen ze aangaf dat ze niet zulke goede ervaringen had met Pretium.
Nu was ik dus wel thuis en kreeg ik een verkoper aan de lijn die fantastisch nieuws voor me had : Hij ging mijn maandlasten verlagen. Ik heb hem maar zijn verhaaltje laten doen.
Volgens de medewerker betaalde ik veel te veel : Volgens hem betaalde ik 18 euro per maand en hij kon dat verlagen naar 16 euro per maand. Ik zei dat ik niet wist of ik 18 euro per maand betaalde omdat ik een bel budget abonnent heb van KPN. Vroeg ie me waarom ik niet wist hoeveel ik betaalde. Vroeg ik hem weer hoe hij dan wel wist hoeveel ik betaalde. Heb vervolgens nog een hele tijd zitten kletsen en vragen stellen over de belkosten per minuut enzo. Uiteindelijk zei ik toen hij het woord Pretium liet cvallen : OOOOOOOOh u bent van Pretium ? Nee dan heb ik geen interesse. Hij bleef maar doordrammen over het waarom dan wel niet.
Uiteindelijk heb ik hem maar verteld dat ik Pretium maar al te goed kende, en in het verleden maandenlang ben beziggeweest tot hun advocatenkantor Bird en Bird aan toe.

Mensen trap NIET in Pretium

sannejildou
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2013 14:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door sannejildou »

Net gebeld door een medewerker van Pretium (webcare).
Ik ben netjes geholpen door deze meneer. Hij maakt het contract ongedaan en mijn opa heeft nu nergens meer last vast en hij kan bij de oude vertrouwde KPN blijven.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

sannejildou schreef:Net gebeld door een medewerker van Pretium (webcare).
Ik ben netjes geholpen door deze meneer. Hij maakt het contract ongedaan en mijn opa heeft nu nergens meer last vast en hij kan bij de oude vertrouwde KPN blijven.
Ha, dat zegt-ie, maar benieuwd of het ook echt zo is.

Marinus1946
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Marinus1946 »

Nu je denkt dat alles achter de rug is......., helaas... een nieuwe rekening van Pretium over de maand augustus. Het abonnement is per 24 juli opgeheven en zit al weer bij de KPN! Dus (was wel te verwachten) een zeer slechte communicatie onderling. Jammer voor ze, ik bewaar de rekening, tezamen met de rest in de hoop dat ze wakker worden!!!! Pretium, slaap zacht...... :lol:

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Ik heb maar eens gebruik gemaakt van mijn 12 maanden stoneer recht zonder machtiging.
Deze was ingetrokken op 20 Augustes en ze bleven maar incasseren. Hoe is het mogelijk??
Wat?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

@marinus : uiteraard niet betalen, als jij geeneens lid meer bent. Ik zou zelfs geen moeite meer doen om te laten weten dat ze een foutje hebben gemaakt in hun voordeel. Laten ze die rekening maar sturen naar een plek waar de zon nooit schijnt :lol:

@sannejildou : mooi om te horen dat je geholpen wordt. Al vraag ik me serieus af wat de criteria zijn bij Pretium Webcare om mensen te helpen. Sommige mensen zijn maanden bezig via aangetekende brieven, talloze telefoontjes, geschillencommissie, rechtsbijstand noem maar op. En een ander plaats 1 berichtje op een forum als dit en die wordt naar alle tevredenheid geholpen ??? Heb er eerlijk gezegd weinig vertouwen in , maar misschien heb ik het mis. Pretium Webcare, graag reageren hier !

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door devious »

je bedoelt

Pretium NEPCare ? Zelfs M.Martens kan ze niet meer bereiken...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door langste adem »

ESK1 schreef:Ik heb zelf voor pretium gebeld als eerste call center job (bij deze mijn excuses ik was jong, wist niet beter en verdiende een tientje per uur)

Ik lees hier vaak terug dat de naam vaak niet goed word verstaan. Dat klopt er werd ons verteld dat als we pretium telecom maar snel genoeg zouden zeggen het leek op PTT telecom (voorheen KPN voordat monopoly status werd ontzegd) en dat daar door de mensen ons sneller zouden vertrouwen, heel erg misleidend.

Ons bel bestand was 100% boven de 60jaar 20% boven de 70 jaar 20% boven de 80 jaar en 10% 90 jaar of ouder. Pretium moet het echt van de ouwetjes hebben.

Op de belvloer word je afgebeuld en als je je voor 2 shifts hebt opgegeven mocht je de 2e shift niet werken als je je targets niet haalde. Er werd tegen je geschreeuwd en gedreigd met loon inhoudingen daarmee creëer je een hoogst gevaarlijke medewerker die over lijken gaat om zijn baan te behouden, hier profiteerd Pretium van.

Ik verwacht op dit bericht vast wel een reactie van M. Martens die gaat proberen dit te ontkrachten, succes!
Maar het aantal klachten dat op dit en het andere pretium forum staan liegen er niet om, iedereen weet hoe het er aan toegaat. Tuurlijk jullie zullen vast een karig procent van de klachten naar behoren afhandelen waar U dan vervolgens ook heeel erg trots mee prijkt maar er komen dagelijks 100en gedupeerde ouwe mensen bij.

Voorkomen is beter dan genezen pak de toestand op de bel vloeren aan en bekom een gerenommeerd bedrijf in plaats van een berucht bedrijf.

Bij deze sluit ik het boekje over pretium wat ik zojuist heb open gedaan

Voor de liefhebbers , en om de sfeer te proeven bij zo'n callcentre van Pretium. Er is nog weinig veranderd.....
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... 8/pretium/

Gesloten