LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hoosemans

Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hoosemans »

Beste mensen

Ik schrijf deze mail in naam van mijn tante, Ze woont in een verzorgingshuis in Eindhoven en is demeterent. Net voor mijn vakantie is ze benaderd door Pretium Telecom en heeft blijbaar op alle vragen ja gezegt. Dit gesprek ik opgenomen op band en is blijkbaar genoeg om een KPN abonnement in te ruilen voor een Pretium. Zoals ik uit de briefwisseling kan zien gaat ook de rekening via automatische incasso. Mag dit allemaal zomaar? Mijn tante heeft nergens een handtekening gezet. Ik heb telefonisch contact met ze gehad en kwamen op mij erg aggressief over. Op de vraag hoe ze iemand die behoorlijk in de war is telefonisch zo'n beslissing kunnen laten nemen. Het antwoord hier op was 'Dat kunnen wij door de telefoon toch niet zien'. Ik heb hen een brief geschreven met het verzoek om de geluidsband maar heb hierover nog niets gehoord. Na telefonisch contact hedenmiddag vertelde ze mij dat dat nog wel een tijdje kon duren.
Mijn vraag is, wat kunnen we hieraan doen.
Marlies

johan detering

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door johan detering »

Dag Marlies,

Blijkbaar is Premium Telecom bewust met een dergelijke actie bezig. Ook mijn moeder, die overigens nog flink doof is, blijkt overgestapt te zijn op Premium Telecom. Ik heb nog geen actie ondernomen omdat ik de brief nog niet heb gezien.
Ongelooflijk dat dit maar zo kan! Lijkt mij dat hier een of andere overheidsorganisatie moet ingrijpen!

anneke260573

Ongelezen bericht door anneke260573 »

Je krijgt een bevestigingsbrief thuis waarin staat dat je binnen 7 dagen je abonnement kan annuleren DOE DIT A.U.b. LEES OOK DE ONDUIDELIJKE KLEINE LETTERS OP DE ACHTERKANT, MOCHT JE NIET REAGEREN ZIT JE ER JAAR AAN VAST EN DAN WEER PER KWARTAAL EN JE KOMT ZO MOEILIJK VAN ZE AF.ik BEN ER OOK INGELUIST ,EN HAD DIT ALLEMAAL NIET GELEZEN EN ZAT ER DUS EEN JAAR AAN VAST TERWIJL IK OVER WOU STAPPEN NAAR EEN ALLES IN 1 PAKKET BIJ @HOME. dIT HEB IK DAN TOCH WEL GEDAAN EN IK MOEST DAN DE REST VAN HET JAAR WEL BETALEN ZO WERD MIJ TELEFONISCH EN PER BRIEF GEZEGD. nOU JA DAAR HAD IK ME DAN MAAR BIJ NEER GELEGD. @HOME HAD NETJES GEMELD AAN PRETIUM VAN ONZE OVERSTAP.EN IK HAD HET DUS TELEFONISCHE GEZEGD. mAAR DIT BLIJKT NIET VOLDOENDE IK MOET HET DUS OOK NOG SCHRIFTELIJK DOEN EN AANGEZIEN IK DAAR WEER TE LAAT MEE BEN ZIT IK NU NOG 2 KWARTAAL AAN HUN VAST. LS JE VAN KPN OVERSTAPT NAAR PRETIUM HOEF JE NIET SCHRIFTELIJK OP TE ZEGGEN, NEE DAN REGELT PRETIUM HET WEL. MAAR ALS JE VAN HUN AF WIL MOET JE ALLES IN DRIEVOUD DOEN. BELACHELIJK TOCH??

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij bij een bedrijf als Pretium wel prettig om een rechtsgeldig bewijs van opzeggen achter de hand te hebben, mocht een telefonische opzegging niet vlekkeloos verlopen. Zie: Telfort maakt fout op fout
Stuur een brief waarin u opzegt * ALTIJD * aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging, zodat niet beweerd kan worden dat de aangetekende brief niet ONTVANGEN is. Trek meteen uw machtiging tot automatische incasso in en verzoek om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract met daarin vermeld de * einddatum van de overeenkomst* toe te zenden.

Het is eenvoudiger om iemand via telemarketing in te lijven dan om, als je slachtoffer hiervan voelt, hier weer vanaf te komen. Sterkte.
Vergeet niet om ook het Privilege op te zeggen anders wordt daar ook een incasso voor gedaan. Zie:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 75242fe43f

droth

Ongelezen bericht door droth »

Mijn verhaal kan die van jou zijn Anneke.
Ik ben gebeld april 2008 en toen begon het gelazer!
Teneerste had ik nog nooit van hun gehoord, maar zie op het forum dat ze dus al heel lang "bestaan" en heel veel mensen hier last mee hebben!
Dat je telefonisch binnen 7 dagen kan opzeggen is ook onzin want ik kreeg een brief met een datum van een week daarvoor.....dus je raad het al.....ik was te laat! Toen schriftelijk opgezegd, dat moest binnen 30 dagen...jaja weer hetzelfde omdat ze je brief te laat behandelen!
Ik heb toen weer gebeld en gevraagd om het bandje te beluisteren, en ja hoor je hoort wat ZIJ willen horen, en sterk mee staan. Maar ik hoorde daar dan ook niet op dat ik mijn rekeningnr. doorgaf, dus hoe komen zij daar dan aan?! Ik gelijk naar mijn bank gegaan en hun automatische incasso geblokkeerd, en tot nu toe gaat dat goed! Kreeg vorige week weer een brief, op de verkeerde naam, en werd mij verteld dat ik over 4 weken! bericht krijg over mijn klacht, 4 maanden!! later.
Alle post die ik nu van hun krijg stuur ik "retour afzender" omdat de naam aan de geadresseerde niet op dit adres woont.
In 1 woord.........OPLICHTERS!! en dat mag allemaal van onze regering?!

Romboutsen

Ongelezen bericht door Romboutsen »

Zojuist gebelt door Premium dat zij de administratie voor KPN gaan voeren. Bellen dus via KPN en de factuur via Premium. Ben er niet ingetrapt maar dit geeft wel aan dat Premium nog steeds dezelfde misleidende praktijken er op na houd. Opletten dus.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zou u hier een klacht over willen indienen?

Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Het is erg belangrijk dat deze overtreding van de wet gemeld wordt.
Wet oneerlijke handelspraktijken
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
------------
Tevens is het misschien een idee om u aan te melden bij het Belmenietregister.

Meldt u en uw familie, ouders enz aan of maak hen attent op het belmenietregister.
Zie:
http://www.bel-me-niet.nl/Belmeniet_site/index.php

Gesloten