LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pretium telecom zomaar automatische incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
middenkwaaii

pretium telecom zomaar automatische incasso

Ongelezen bericht door middenkwaaii »

vandaag kreeg ik zomaar een automatische incasso van 25 euro van pretium telecom voor 0 minuten bellen. ik ken het hele bedrijf niet en schrik nu van de berichten die ik erover lees dat het oplichters zijn. ik heb ze ook nooit aan de telefoon gehad. dus ik vraag me af hoe ze aan mijn rekeningnummer komen. ik heb de automatische incasso terug laten boeken, ga morgen een aangetekende brief sturen dat ik niets met ze te maken wil hebben. maar toch vind ik het erg vreemd.

TdeHond

Re: pretium telecom zomaar automatische incasso

Ongelezen bericht door TdeHond »

Laat meteen door de bank een selectieve blokkade op de rekening van Pretium zetten.

Er schijnt een handel in adres- en telefoongegevens te zijn, dus daar is aan te komen. Maar hoe ze zonder uw toestemming uw bankrekening plunderen is mij niet duidelijk. Heeft misschien een gezinslid de "prutjes" aan de lijn gehad?

middenkwaaii

nee 100% zeker geen telefoon gehad. gelukkig worden wij nooit gebeld voor reclame. bedankt voor de tip

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

je hebt genoeg gedaan om pretium te blokkeren. Bij het terugboeken, en het vervolgens plaatsen van een selectieve blokkade, zal iedere volgende poging van Pretium om geld te innen, niet slagen.

Een aangetekende brief is nu dus ook niet meer nodig lijkt me, kost je bijna 7 euro, voor iets wat je helemaal niet besteld hebt.

Wanneer je ze desondanks benaderen, kun je ze uitleggen waarom je die blokkade hebt laten plaatsen, en als ze aandringen, vraag hen dan maar om met bewijzen te komen. Geloof me, dat kunnen ze niet, en ze zullen snel afhaken, als je de naam Tros-Radar noemt. Zijn ze panisch voor, omdat ze al eens goed zijn aangepakt, en toen met die pagina-grote flut-advertentie kwamen.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Heeft misschien een gezinslid de "prutjes" aan de lijn gehad?
Dan had er wel een contract in de bus gevallen.
Het lijkt me eerder een tikfoutje in het bankrekeningnummer.

TdeHond

De tijd zal het leren. Als het een tikfoutje is dan volgen geen aanmaningen voor betalings achterstand omdat na selectieve blokkade niet meer geïncasseerd kan worden.

Dat het een fout betreft is heel waarschijnlijk zeker omdat er 25 euro betaald moet worden voor 0 minuten bellen door iemand die nog niet eerder van dit bedrijf gehoord heeft.

Voordeliger kan Pretium het niet maken.
Je kunt overigens behoorlijk last krijgen door foutjes van providers. Zie:
Telfort maakt fout op fout

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Of degene waar de factuur eigenlijk voor bedoeld was krijgt nu een herinnering en aanmaningskosten.
En reageert binnenkort ook hier wat een waardeloze club Pretium is :lol:

TdeHond

:lol:
Maar dat wisten we hier al!

middenkwaaii

als producten of voeding niet deugen of twijfel over is, worden ze meteen uit de verkoop gehaald toch? waarom kan dat niet met telecomdiensten? er moet toch wel een wet of manier zijn om die bedrijven aan te pakken!

TdeHond

Er zijn een aantal wetten die de consument onvoldoende beschermen, zoals:
Wet telecommunicatie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf

http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

En zoals in uw geval de regeling bij onterechte incasso:
[ Wat te doen bij een onterechte Incasso?
Als een Incasso volgens u onterecht is, kunt u verhaal halen als u geen recht van terugboeking
(meer) heeft (zie overzicht Algemene Incassovarianten, terugboekingstermijn, pagina 7). U
moet dan wel binnen een jaar na afschrijving van het geld naar uw bank gaan. Uw bank start
vervolgens een procedure met de bank van de incassant. Zij controleren vervolgens samen
of u een geldige machtiging heeft afgegeven. Gaat het écht om een onterechte Incasso, dan
krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De banken handelen deze procedure over het
algemeen binnen een maand af]
Bron: http://www.veiligbankieren.nl/scrivo/asset.php?id=33853

U kunt bij Consuwijzer.nl een klacht indienen over de onterechte incasso door Pretium.
Hier klacht indienen

Helaas hebben alle klachten tesamen over Pretium nog niet geleid tot een van de markt halen van dit bedrijf, al hoewel veel mensen hier erg blij mee zouden zijn.

Gesloten