| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pretiumtelecom
-
mcm
pretiumtelecom
hallo
Ik was benieuwd of er ooit iemand gehoord heeft van een voor mij nieuwe telecom aanbieder nl: pretiumtelecom.
Zo ja dan ben ik ook benieuwd wat de ervaringen er mee zijn.
Groeten Mcm
Ik was benieuwd of er ooit iemand gehoord heeft van een voor mij nieuwe telecom aanbieder nl: pretiumtelecom.
Zo ja dan ben ik ook benieuwd wat de ervaringen er mee zijn.
Groeten Mcm
-
Gast
Re: pretiumtelecom
volgens mij is dit helemaal niks. Nog nooit van gehoord, na wat googlen kom ik op bellen.com en daar staat dat ze een laagste prijsgarantie hebben... hmm ik blijf wel bij tele2, misschien stukken duurder (maar het stukje van de warme douche geeft wel aan dat ze service verlenen)
-
detulp050
Pretium rekent de volledige minuut, ook als je maar een paar seconden verbinding hebt gehad.
-
coolcom
Hallo,
Pretium is niet echt nieuw hoor. En best ook nog duur, Idd rekenen ze de eerste volle minuut of. Tevens heb je bij hun bedrijf last van "DE SWITCH", met andere woorden als je al bij andere carriers aanmeld bent, die ook het zelfde netwerk als Pretium zitten en je meldt je niet eerst af en vervolgens pas aan, dan krijg je voor de zelfde gesprekken van al die carriers een rekening!!!
Kijk eens op http://www.bel1601.nl die rekenen per seconde en zijn heel goedkoop en heb ik al een jaar goede ervaringen mee.
Succes
Pretium is niet echt nieuw hoor. En best ook nog duur, Idd rekenen ze de eerste volle minuut of. Tevens heb je bij hun bedrijf last van "DE SWITCH", met andere woorden als je al bij andere carriers aanmeld bent, die ook het zelfde netwerk als Pretium zitten en je meldt je niet eerst af en vervolgens pas aan, dan krijg je voor de zelfde gesprekken van al die carriers een rekening!!!
Kijk eens op http://www.bel1601.nl die rekenen per seconde en zijn heel goedkoop en heb ik al een jaar goede ervaringen mee.
Succes
-
mhk
Ik heb ook pretium en heb daar geen enkel probleem mee, de rekeningen zijn in verhouding met KPN een behoorlijk stuk lager geworden!
-
Gast
Pretium sluit automatisch de andere aanbieder van goedkopere aanbieders af, dus dubbele rekeningen zijn larie, want ik had eerst Tele2, werd gewoon afgesloten en de rekeningen zijn nog goedkoper ook. Het is maar de vraag of de tarieven van bijv 1601 altijd zo laag blijven of dit enkel een lokkertje is.
-
Gast
Het is maar de vraag of de tarieven van bijv 1601 altijd zo laag blijven
Dat is inderdaad afwachten geblazen.
Ik hoop van wel dat de prijzen zo blijven, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen als 1601 geen omzet maakt, tja dan zullen ze hun prijzen wel verhogen maar ik hoop dus van niet.
Maar een lokkertje, neen dat geloof ik niet?!
-
Budje
In Het Parool heeft een tijdje terug een artikel gestaan over Bel1601. Was niet echt heel positief...
Er was uitgerekend dat er met nationale gesprekken onder de kostprijs wordt verkocht. Dit wordt opgevangen door de opbrengsten bij mobiele en internationale gesprekken. Volgens de deskundige was het wachten op óf een faillissement óf een verhoging van de tarieven.
Ook opmerkelijk was het dat het bedrijf al 3 jaar geen jaarrekeningen meer heeft ingeleverd bij de Kamer van Koophandel.
Er was uitgerekend dat er met nationale gesprekken onder de kostprijs wordt verkocht. Dit wordt opgevangen door de opbrengsten bij mobiele en internationale gesprekken. Volgens de deskundige was het wachten op óf een faillissement óf een verhoging van de tarieven.
Ook opmerkelijk was het dat het bedrijf al 3 jaar geen jaarrekeningen meer heeft ingeleverd bij de Kamer van Koophandel.
-
Gast
Vier dingen:
- die laagsteprijsgarantie van pretium is een farce, je hebt er te weinig tijd voor en ze hebben allemaal extra regeltjes.
- Omdat je bij pretium de hele eerste minuut betaald is dat eigenlijk gewoon een verhoging van het starttarief, dat wordt dan dus (binnen de regio, piek) 3,6+2,3=5,9 cent!
- Bij tele2 betaal je ook starttarief als de andere kant niet opneemt, iets dat maar weinig mensen weten
- er wordt al tijden geroepen dat 1601 falliet gaat, maar (als dat al gebeurt, lijkt me sterk) is dat voor de consument helemaal niet erg!! Als dat gebeurt hoef je misschien je rekening niet te betalen, achteraf extra berekenen mogen ze niet! En met 1 telefoontje zit je direct weer bij KPN, en dan stap je een weekje later gewoon weer naar een andere goedkope aanbieder over, simpel en veilig
- die laagsteprijsgarantie van pretium is een farce, je hebt er te weinig tijd voor en ze hebben allemaal extra regeltjes.
- Omdat je bij pretium de hele eerste minuut betaald is dat eigenlijk gewoon een verhoging van het starttarief, dat wordt dan dus (binnen de regio, piek) 3,6+2,3=5,9 cent!
- Bij tele2 betaal je ook starttarief als de andere kant niet opneemt, iets dat maar weinig mensen weten
- er wordt al tijden geroepen dat 1601 falliet gaat, maar (als dat al gebeurt, lijkt me sterk) is dat voor de consument helemaal niet erg!! Als dat gebeurt hoef je misschien je rekening niet te betalen, achteraf extra berekenen mogen ze niet! En met 1 telefoontje zit je direct weer bij KPN, en dan stap je een weekje later gewoon weer naar een andere goedkope aanbieder over, simpel en veilig
-
Gast
er wordt al tijden geroepen dat 1601 falliet gaat
Ik roep helemaal niks, ik zei alleen dat ik niet hoop dat ze failliet gaan of hun prijzen verhogen.
Een halve eurocent per minuut is wel spotgoedkoop.
Ik kan mij enigzins voorstellen, omdat de KPN zijn tarieven opvoert aan zijn telecom-afnemers voor gebruik van zijn telefoonkabel, dat bel1601 dit gegeven moment niet meer op kan hoesten, waardoor bel1601 zijn prijzen moet verhogen of dat ze door toedoen van die KPN met hun monopoly-systeem, zover in de schulden geraken, dat ze onderuit gaan.
IK zei het al, ik hoop van niet want 1601 bevalt mij prima.
Wat de Parool destijds liep te verkondigen neem ik maar met een korreltje zout, de pers maakt altijd van een mug een olifant.
Bovendien, ook al zou er een kern van waarheid inzitten, so what, what's the deal man, wat kan het mij schelen dat ze dat doen, ik word er beter van, ik heb tenminste lekker een lage telefoonrekening, daar kan Tele2 niet aan tippen.
Om maar meteen gemeen te zijn; als er eentje failliet moet gaan hoop ik dat Tele2 dat is.
-
dana22
Pretium telecom is niet zo bekend als tele2 omdat tele2 tv reclame maakt en radio reclame etc. Pretium doet dat niet en bespaart daarom onwijs veel kosten. De enige plek waar ze adverteren is bi t for telecom die winkel sluit klanten aan bij pretium.
En ze zijn wel degelijk goedkoper als tele2 kijk maar op bellen.com
En ze zijn wel degelijk goedkoper als tele2 kijk maar op bellen.com
-
rosi
Hallo ,
Ook wij bellen via pretium en zijn idd een stuk goedkoper , tot nu toe hebben wij geen klachten .
Ook wij bellen via pretium en zijn idd een stuk goedkoper , tot nu toe hebben wij geen klachten .
-
Rick
Wij bellen al meer dan een half jaar via 1601 en zijn nog steeds met hun tarieven de goedkoopste van Nederland.
24 uur per dag kun je door heel Nederland bellen voor een 1/2 cent per minuut. Dus prijs nu niet Tele 2 of een andere aanbieder de hemel in, want ze blijven toch duurder dan "mijn" 1601.[/u][/b]
24 uur per dag kun je door heel Nederland bellen voor een 1/2 cent per minuut. Dus prijs nu niet Tele 2 of een andere aanbieder de hemel in, want ze blijven toch duurder dan "mijn" 1601.[/u][/b]