| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] prijsdiscriminatie door T-mobile
-
martijn170878
prijsdiscriminatie door T-mobile
beste lezer(s)
t-mobile heeft sinds 1 januari 2012 prijsinflatie toegepast op zijn abonnementen. Omdat T-mobile dit niet op alle abonnementen doet, vraag ik me af, of hier geen sprake is van prijsdiscriminatie welke bij de wet op grond van artikel 1 van de grondwet verboden is.
Indien iemand van het forum hier wat over weet hoor ik dat heel graag.
Mvg
Martijn
t-mobile heeft sinds 1 januari 2012 prijsinflatie toegepast op zijn abonnementen. Omdat T-mobile dit niet op alle abonnementen doet, vraag ik me af, of hier geen sprake is van prijsdiscriminatie welke bij de wet op grond van artikel 1 van de grondwet verboden is.
Mvg
Martijn
Re: prijsdiscriminatie door T-mobile
Artikel 1 van de Grondwet nog wel. Ja die is vast bedoeld voor prijsdiscriminatie. Wel, dan is er niets aan de hand. Iedereen met hetzelfde abonnement betaald dezelfde prijs bij T-Mobile.
Het staat ondernemingen in Nederland gelukkig vrij om zelf hun prijsbeleid te bepalen. Inflatiecorrectie is niet verplicht dus als men sommige producten relatief duurder en andere relatief goedkoper wil maken dan mag dat.martijn170878 schreef:beste lezer(s)
Mvg
Martijn
Ik zie niet in wat artikel 1 van de Grondwet hiermee te maken heeft. Dat zou pas van toepasssing zijn als bijvoorbeeld vrouwen meer zouden moeten gaan betalen voor hetzelfde product dan mannen.
-
martijn170878
ja maar t-mobile past de inflatie correctie toe op bepaalde abonnementen
als jij hetzelfde abonnement hebt als ik kijken ze eerst naar hoe lang loopt die van jou nog, loopt jouw abonnement nog bijv. 1 maand dan hoef je de inflatie correctie niet te betalen. dat kan dus niet.
als jij hetzelfde abonnement hebt als ik kijken ze eerst naar hoe lang loopt die van jou nog, loopt jouw abonnement nog bijv. 1 maand dan hoef je de inflatie correctie niet te betalen. dat kan dus niet.
En waar is dat dan in strijd met de Grondwet?
-
martijn170878
nou lijkt me toch duidelijk als je artikel 1 leest van de grondwet staat er dat je voor dezelfde gevallen deze behandeling moet toepassen
dus als jij voor hetzelfde abonnement minder betaald is dat in strijd met de grondwet
dus als jij voor hetzelfde abonnement minder betaald is dat in strijd met de grondwet
En dat staat in de Grondwet?????
Geweldig dat ze bij het opstellen ervan al rekening hebben gehouden met T-Mobile!
Geweldig dat ze bij het opstellen ervan al rekening hebben gehouden met T-Mobile!
Laatst gewijzigd door Winterman op 11 mar 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
VioletPrue
De grondwet gaat niet over abonnementen, kom nou!martijn170878 schreef:nou lijkt me toch duidelijk als je artikel 1 leest van de grondwet staat er dat je voor dezelfde gevallen deze behandeling moet toepassen
En als het over 100% dezelfde gevallen zou gaan, gaat in je eigen bericht van 12:23 uur de vergelijking niet op.
Je hebt het zelf over een abonnement dat nog een maand loopt.
Dan zal deze regel gelden voor alle mensen met hetzelfde abonnement dat nog een maand loopt.
Niet voor iedereen met hetzelfde abonnement, want dat is dus niet 100% hetzelfde!
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Kan TS even aangeven onder welke noemer t-mobile valt?
Is dat een religie, huidskleur, geloofsovertuiging....?
Tja......
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Kan TS even aangeven onder welke noemer t-mobile valt?
Tja......
Ik zou zeggen een geloofsovertuiging.dhc schreef: Kan TS even aangeven onder welke noemer t-mobile valt?
Ze geloven en zijn er van overtuigd dat ze het goed doen.
-
T-Mobile Webcare
@Martrijn170878: Van de nieuwe Tarieven die per 5 maart van start zijn gegaan, kan iedere klant gebruik maken. Het is niet zo dat het voor de één wel mogelijk is en voor de ander niet. Sterker nog, het is niet meer mogelijk je contract te verlengen met de oude tarieven. Kun je me vertellen wat je precies bedoelt met je opmerking voor de één wel en de ander niet?
Kim
T-Mobile Webcare
Kim
T-Mobile Webcare
-
martijn170878
He Kim
dank je wel voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen dat je de enige van T-mobile bent die tenminste netjes reageert op het t-mobile klachten form krijg je niet eens fatsoen antwoord.
Ik ben al volgens mij 4 jaar klant bij T-mobile en heb mijn abonnement bijna jaar geleden verlengd ik heb geen nieuwe voorwaarden etc gekregen (ging allemaal via internet). nu is in 2012 een inflatie correctie toegepast zonder dat ik dit wist en een in de telecommunicatie wet artikel 7.2 staat toch duidelijk dat je dit 4 weken van te voren kenbaar moet maken, met of zonder algemene voorwaarden. Maar goed dat terzijde.
De inflatie correctie past T-mobile NIET toe op abonnementen die nog maar een paar maanden lopen. Een vriend van mij heeft T-mobile zakelijk en heeft geen inflatie correctie. Een collega van mij idem dito geen inflatie correctie.
Daarom schrijf ik dat, dat mag niet heb ik nagevraagd bij een bevriende advocaat alsmede Consuwijzer en beide zeggen dat dit niet mag.
Ik hoor graag nog even van je, alvast mijn dank voor je reactie.
groetjes
martijn
dank je wel voor je reactie.
Ik moet eerlijk bekennen dat je de enige van T-mobile bent die tenminste netjes reageert op het t-mobile klachten form krijg je niet eens fatsoen antwoord.
Ik ben al volgens mij 4 jaar klant bij T-mobile en heb mijn abonnement bijna jaar geleden verlengd ik heb geen nieuwe voorwaarden etc gekregen (ging allemaal via internet). nu is in 2012 een inflatie correctie toegepast zonder dat ik dit wist en een in de telecommunicatie wet artikel 7.2 staat toch duidelijk dat je dit 4 weken van te voren kenbaar moet maken, met of zonder algemene voorwaarden. Maar goed dat terzijde.
De inflatie correctie past T-mobile NIET toe op abonnementen die nog maar een paar maanden lopen. Een vriend van mij heeft T-mobile zakelijk en heeft geen inflatie correctie. Een collega van mij idem dito geen inflatie correctie.
Daarom schrijf ik dat, dat mag niet heb ik nagevraagd bij een bevriende advocaat alsmede Consuwijzer en beide zeggen dat dit niet mag.
Ik hoor graag nog even van je, alvast mijn dank voor je reactie.
groetjes
martijn
-
VioletPrue
Hebben zij beiden een zakelijk abonnement?
En jij ook?
Het klinkt nu alsof je een 'gewoon' abonnement en een zakelijk abonnement vergelijkt en dan ben je appels met peren aan het vergelijken.
En jij ook?
Het klinkt nu alsof je een 'gewoon' abonnement en een zakelijk abonnement vergelijkt en dan ben je appels met peren aan het vergelijken.
Dus je hebt de grondwet al laten varen? Waar staat dan in artikel 7.2 dat ze dit 4 weken van te voren kenbaar moeten maken, "met of zonder algemene voorwaarden"martijn170878 schreef:en een in de telecommunicatie wet artikel 7.2 staat toch duidelijk dat je dit 4 weken van te voren kenbaar moet maken, met of zonder algemene voorwaarden.
T-Mobile is er vrij duidelijk in voor wie het geldt.
http://www.t-mobile.nl/inflatiecorrectie
Een bevriende advocaat en Consuwijzer zeggen dat het niet mag? Over die advocaat kan ik geen oordeel heffen anders dan zijn kennis in vraag stellen. Consuwijzer moet dan van mening veranderd zijn als het nu ineens niet meer mag.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... er&ct=clnk
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... _beltarief
-
VioletPrue
Dat niet alleen, maar een zakelijk abonnement valt niet onder Consuwijzer.
Hebben de zakelijke contracten dezelfde abonnementen als jij met je particuliere contract?
Je geeft aan via internet te hebben afgesloten, dat betekent dat je daar ook de bijbehorende tarieven hebt ingezien en bij tmobile staat helemaal onderaan die lijst dat er inflatiecorrectie plaats gaat vinden op je contract.
De 4 weken regel slaat op het tussentijds wijzigen van de voorwaarden, de voorwaarden zijn hier niet tussentijds gewijzigd maar met het ingaan van je nieuwe abonnement.
Je geeft aan via internet te hebben afgesloten, dat betekent dat je daar ook de bijbehorende tarieven hebt ingezien en bij tmobile staat helemaal onderaan die lijst dat er inflatiecorrectie plaats gaat vinden op je contract.
De 4 weken regel slaat op het tussentijds wijzigen van de voorwaarden, de voorwaarden zijn hier niet tussentijds gewijzigd maar met het ingaan van je nieuwe abonnement.