LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] privacy?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
D500

privacy?

Ongelezen bericht door D500 »

Het blijkt zo te zijn dat telefoonaanbieders exact kunnen zien waarvandaan je belt, maar ook wat het imeinr is van het toestel is wat je gebruikt, ik vraag me af of dat toegestaan is in Nederland :?: :?:

Tosbaga

Re: privacy?

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Als jij met je mobieltje belt maak je verbinding met een gsm mast, en omdat de provider weet welke mast waar staat, aangezien zij ze daar neer hebben gezet, kunnen hun bepalen waar jij bent ja, wat is daar mis mee??

Waarom zou dat verboden zijn??

Je imei registreren ze voor de garantie en voor de eventuele verzekering, dat is alleen maar vanzelfsprekend. Ze kunnen net van een afstand je imei uitlezen.

Wat is het nu van deze vraag, wat schiet je ermee op??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je leest niet goed, ik werk bij een telecombedrijf en werd onlangs geconfronteerd met een verdenking van fraude (na onderzoek dus onterecht) en ze kunnen dus exact zien met welk imeinr jij belt of zelfs je simkaart actief maakt op het netwerk. snap je t nu beter?

Gast

Je IMEI nummer wordt altijd meegstuurd als je belt...de combi SIM-EMEI zorgt voor een juiste registratie op het netwerk. En er kan inderdaad gekeken worden vanf welke masten er gebeld wordt, en kan er dus gelocaliseerd worden waar jij was op het moment dat je belde.

Alleen ook na je 2e opmerking begrijp ik het probleem niet. Je bent door het onderzoek naar fraude dus blijkbaar 'vrijgesproken', dan zou je toch juist blij moeten zijn met deze registratie?

En natuurlijk mag een bedrijf dit soort zaken registreren. Ze mogen alleen geen kennis nemen van de inhoud van een gesprek. Wacht maat=r tot de nieuwe wetgeving erdoor is, dan wordt al je internetverkeer ( mail en surfgedrag) 3 jaar door bedrijven geregistreerd. Nog even en dat geldt dat ook voor telefoonverkeer. Gebeurt trouwens ook al. Ooit wel eens van Echelon gehoord? Kortom, van alle zakern die er van jou geregistreerd worden, is je IMEI nummer wel het meest onbelangrijke.

Gast

Het is best wel een belediging als je min of meer van fraude beticht word al worden achteraf excuses geboden.Voor mij een reden om een andere werkgever te zoeken.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar waarom wordt je dan van fraude beticht? Dan moeten er toch wel hele goede redenen zijn voor je baas zoiets gaat doen lijkt mij.

Als mijn baas me zou beschuldigen van fraude zou ik toch wel heel overtuigende bewijzen willen zien.

Gast

Naar aanleiding van 2 op elkaar "lijkende" bonnetjes, ik was ook behoorlijk pissed en verontwaardigd, ik was in het verleden ook al niet zo happy met de manier waarop mijn werkgever met haar personeel omgaat en heb intussen ander werk gevonden waar ik binnenkort mag beginnen.

Gast

Tja, ik begrijp dat het voor jou eenzeer vervelende zaak is maar het lijkt me logisch dat telecombedrijven fraude onderzoeken gezien er erg veel fraude gepleegd wordt met mobiele abonnementen

vuurvos

Ongelezen bericht door vuurvos »

Ach, de Europes wetgeving wordt straks dusdanig opgesteld dat al je telefoongesprekken, emailtjes, surfavontuurtjes etc drie jaar lang wordt bewaard.

Privacy bestaat al lang niet meer. Live with it!

Gast

EN als je niks te verbergen hebt .................so what.

Gesloten