LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prive gegevens

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anoek23

prive gegevens

Ongelezen bericht door anoek23 »

ik had een tijdje geleden mijn abbonoment bij BEN opgezegt en heb aan hun gevraagt of ze al mijn bel en sms gegevens konden wissen omdat mijn ex die probeert op te vragen. de mevrouw aan de telefoon zei dat dat niet kon en dat het automatische na 3 maanden word gewist. ik heb haar duidelijk gemaakt dat mijn ex opzoek is naar mij en erg zijn best doet om achter mijn bel geschiedenis te komen. ze zei dat zal hem niet lukken dat kan alleen jij. een paar weken later kreeg ik telefoon van mijn ex dat hij mijn bel geschiedenis had opgevraagt en hij had gezien dat ik contact heb met een andere man. ik heb gelijk BEN op gebelt en gevraagt hoe hij daar aan komt? en toen zei de mevrouw aan de telefoon dat er een paar keer telefonische contact is geweest en per mail in die zelfde week. en dat was dus mijn ex. ze vertelde dat ze aan de telefoon hem geen gegevens van mij hebben gegegeven alleen via de mail heeft hij een adres aan gemaakt waar mijn naam in stond en gemailt dat ik mijn w8woord op nieuw wou aanvragen van BEN.nl (waar dus mijn bel geschiedenis op staat) en ze hebben mijn w8woord aan hem verstuurd. als ik een normale ex had zou ik die bel geschiedenis zelf wel hebben gegeven want ik had al geen relatie meer met hem maar ik weet hoe hij reageert als hij merkt dat ik contact heb met een jongen. mijn ex was razend en compleet door geslagen waar door ik met spoed naar een blijf van mijn lijf huis moest waar ik een tijd ben geweest. nu nog steeds kom ik niet buiten en doe ik de deur niet open en neem ik de telefoon niet op. ik heb BEN nog een keertje op gebelt en hun vertelt wat er is gebeurt nadat hun mijn gegevens hebben gemailt. en ze hebben wel toegegeven dat het hun fout is. maar goed daar heb ik niks aan. ik ben ontzettend boos, wat moet ik hier mee? kan ik hier een klacht over in dienen en waar doe ik dat dan?

mvg

bprosman

Re: prive gegevens

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zou een klacht in kunnen dienen, maar behalve de vraag of je wel of niet in het gelijk wordt gesteld, het kwaad is al geschiedt.
Ben geen jurist maar misschien is er een mogelijk aangifte te doen van het feit dat je ex zich voor jou uitgegeven heeft.
Als laatste, het is misschien vervelend maar je ex weet nu met wie je gebeld hebt... en dan ?

Ik weet niet of de 23 uit je nickname je leeftijd is maar misschien heb je familie ?

Daarmee bedoel ik dat ikzelf ook vader ben en als mijn dochter dat zou overkomen zou ik zeker een 'gesprek' aangaan met je ex.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik zou zo 123 niet weten wat u hieraan kunt doen, zoals mijn voorganger al schreef is het kwaad al aardig geschied.

U kunt eventueel eens informatie inwinnen bij een juridisch loket, een eerste advies is doorgaans gratis. Ook kunt u eens contact opnemen met het College Bescherming Persoonsgegevens. Wellicht kunt u daar ook een klacht indienen.

Bedrijven vertellen je vaak aan alle kanten dat je voorzichtig moet zijn met je gegevens en niets laten slingeren en als er dan misbruik gemaakt wordt van de gegevens is het allemaal je eigen stomme schuld. En zij geven even zonder na te denken of de verifiëren een wachtwoord door waarmee allerlei informatie te achterhalen is. Iedere malloot kan met elke naam een gratis e-mailadres aanmaken bij gmail, livemail enz. Als ik een pietje puk e-mailadres wil kan dat vast (alhoewel die zal wel al in gebruik zijn, maar toch). Dit is toch een beetje van de zotte.

Oja nog een vraag. Heeft u al weten te achterhalen via Ben wanneer zij het nieuwe wachtwoord gemaild hebben aan de ex ? Ik ben eigenlijk met name geïnteresseerd in het feit of dit voor of na uw contact was geweest met Ben dat uw ex achter uw gegevens aanzit. Als het erna gebeurd is, is het des te kwalijker.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe vervelend deze zin ook overkomt, maar we horen het verhaal natuurlijk van één kant, dus het is moeilijk inhoudelijk advies te geven.

Je zou een klacht in kunnen dienen bij Ben zelf. Veel meer dan dat is er niet mogelijk, voor zover ik kan inschatten. Heb je een en ander bij het blijf-van-mijn-lijf huis besproken? Wat werd er daar over gezegd, of wat voor advies heb je daar gekregen?

Gesloten