LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Debitel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fg1963

Probleem met Debitel

Ongelezen bericht door fg1963 »

Ik had een abbo afgesloten voor mijn (minderjarige)dochter en de laatste periode heeft ze nogal extreem veel gebeld.
Vooropgesteld: Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor het (bel)gedrag van mijn dochter.

Factuur aug. 346,14
Nu is het zo dat ik per aug. in de ww zit. en afwachtende was van de uitbetaling van mijn uitkering.
Dus ik bel op 17 aug. naar debitel om een regeling te treffen: dat kan 2 termijnen. vervaldata 22 aug.(174,00)
en 23 sept.(172,14) En de simkaart word geblokkeerd, abbo-kosten dienen gewoon betaald teworden.
Ik zeg dat ik afwachtende ben van mijn uitkering, reactie 22aug. is op zaterdag dus zien we toch pas maandag.
Ik krijg schriftelijk een bevestiging, ook word er gezegd u krijgt een aanmaning en die kunt u negeren want dat
gaat automatsch door het systeem.
Uitkering binnen op maandag en ik maak gelijk 1ste termijn over (ja paar dagen telaat)De 2de termijn zet ik ondertussen
vast klaar bij de bank.
op 31 aug. sturen ze een aanmaning met het totale bedrag en ik doe daar niks mee.
Op 4 sept. word er een bedrag van 495,43 afgeschreven door debitel. Ik kijk op de site en de kaart staat geblokkeerd,
dus ik snap er niks van. Bedrag gestorneerd.
Op 18 sept. sturen ze een overzicht met de bedragen 172,14 en 323,29
Dit laatste bedrag zou al zijn van voor de blokkade. (toen ik op de site keek stond er nog geen nieuwe factuur)
Toen ik belde hadden ze toch kunnen zien? en mij kunnen vertellen...
Omdat het weekend is leg ik de brief klaar om maandag meteen te bellen.
Nu doet er zich voor dat ik de griep tepakken heb en de hele week goed ziek in bed lig. (ik heb geen partner om die te laten bellen)

Ondertussen is het abbo overgezet naar KPN (kreeg een aanbod en heb dat geaccepteerd)
Krijg ik ook een rekening van KPN...? Ik gebeld en de blokkade stond er niet op. ( ja ik weet ben verantwoordelijk voor mijn dochter,
ze dacht heel simpel kan/mag weer bellen) Heb met KPN een regeling een tegemoetkoming getroffen (blij mee)

Ik krijg een brief binnen van Stichting Preventel, u staat genoteerd als wanbetaler. als ik vragen heb moet ik naar Debitel bellen.
Ik bel naar Debitel en geef excuus voor late reactie (wegens ziekte)
En dat ik graag een regeling wil treffen.
Dat kan niet want ik heb me niet aan de regeling gehouden. En er stonden geen verder notities in het syteem als dat ik in 2 termijnen moest betalen.
Ik moet meteen betalen en anders maar met de deurwaarder regelen. Ik zeg dat er bij KPN geen blokkade was doorgegeven en kreeg als reactie: we hebben
niks met een andere provider temaken. Ik zeg dat ik eigenlijk ook nog een nieuw overzicht verwachte omdat op de vorige ook de bedragen van de regeling
stonden die ondertussen al betaald zijn. Nee doen ze niet aan. En of ik nog een vraag heb. Ik zeg zou toch heel graag beroep doen op menselijkheid
en de gelegenheid krijgen om het bedrag 323,29 ook in 2 termijnen te mogen betalen? Reactie : heb ik al antwoord op gegeven : NEE. anders nog iets?
Ik zeg nee. Andere kant : goedendag.
(vind het nogal bot van Debitel)

Mijn vraag: Kan en mag dit zo? Kan ik me niet beroepen op gelegenheid/mogelijkheid op een redelijke termijn betaling?
Is dit ergens wettelijk bepaald?
Alvast bedankt voor de aandacht en reactie.
(ps.mijn dochter heet ondertussen een folderwijk om het geld terug te betalen aan mij)
Gr. FG

jor

Re: Probleem met Debitel

Ongelezen bericht door jor »

Het zijn allemaal vervelende omstandigheden maar daar heeft Debitel natuurlijk niets mee van doen.Ik lees tussen de regels door dat het steeds weer te laat word betaalt ( 2 keer weekend 1 keer ziek ) en dat u daardoor ook de betalingsregeling niet of Op Tijd bent nagekomen, vervolgens neemt u een andere provider, storneert het betaalde bedrag en verwacht nu opnieuw een betalingsregeling. Rot om te zeggen maar dit is u eigen schuld ( en die van u veel te veel bellende dochter uiteraard.
Op de toer ( kan dit zomaar mag dit zomaar ) zou ik niet gaan, wees vriendelijk en geef uitleg aan Debitel hoe het komt dat het verkeerd is gegegaan en misschien is er enige coulance.

fg1963

Ik heb 1x telaat betaald.(1ste termijn)
Ik heb 1x bedrag van bijna 500e gestorneerd omdat ik niet wist waar het bedrag van was...ruim 2 weken later krijg ik een aanmanende factuur.
Het aanbod / wisselen van provider kwam van Debitel. (ze stoppen ermee)

Ik heb de situatie dus uitgelegd aan debitel, maar "boeide" de persoon aan de telefoon niet.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste FG,

Met alle respect voor je keuze maar volgens mij had je je dochter beter een PrePay telefoon kunnen geven,

Het toestel is dan weliswaar minder mooi, maar dan had je nu geen sores gehad met Debitel,

Een minderjarig kind kijkt niet naar de €uro's die mobiel telefoneren kost, maar naar het gemak er van!,

En dan gaat pa het schip in..., hij mag aftikken!..., en dochterlief heeft niks in de gaten!,

Debitel wil centen zien en willen papa zo dwingen om dochterlief haar belkosten te vereffenen, :cry:

In uw situatie zo snel mogelijk proberen te betalen en dochterlief een PrePaid'je meegeven!, je zal even een zwarte toet zien van haar, maar dat is dan ook haar les!, en ook een beetje de uwe..., :(

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

fg1963

Hallo Ubo

Bedankt voor je reactie.
ik had een vraag en wilde daar reactie op... je hoeft me niet de les te lezen!...
Ook is het niet papa maar mama.
En heeft ze dit abbo al bijna 1,5 jaar en ging tot paar maanden geleden goed.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste FG,

Telefoonproviders zijn niet gemakkelijk als het op betalingen in termijnen aankomt,

Ze zijn snoeihard wanneer je betalingsachterstanden bij hen hebt, en sturen direct een aanmaning en daarna direct een deurwaarder op je af,

Zover ik weet gaan telefoonproviders niet accoord met termijnbetalingen en willen alleen automatische incasso's aannemen,

Een telefoonabonnement is een serieuze aankoop, en daarmee kunnen indrukwekkende rekeningen op de mat verschijnen, een minderjarig kind een abonnement geven is vragen om financieel je billen te branden!,

Daar een uitkering geen vetpot is, is zo'n rekening in één keer betalen een vrijwel onmogelijke opgave, voor dat je het weet zit je door zo'n telefoon diep in de rode cijfers!, :(

Probeer eventueel uw informatie te winnen bij consumenten belangen organisaties zoals kassa!, Consumentenbond, ConsuWijzer, e.d., misschien kunnen zij u op weg helpen met dit vervelende voorval,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten